آشنایی با عوامل موثر در کیفیت بک لینک های سئوسایت

بکلینک همان لینکی است که یک سایت، از یک سایت دیگر دریافت میکند. بکلینکها تاثیر به سزایی در بالا رفتن رتبه سایت شما در موتورهای جستجو داشته و از همین جهت است که در فرآیند سئو، بسیار مورد توجه قرار میگیرند. موتورهای جستجو از فاکتورهای مختلفی برای نشان دادن یک سایت در نتیجههای جستجو استفاده میکنند. کسی دقیقا نمیداند که بکلینکها در این زمینه چقدر تاثیر گذار هستند اما در طول زمان ثابت شده که بکلینکها اهمیت بسیار زیادی دارند.
چه عواملی در کیفیت یک لینک موثر هستند؟
انکر تکست: کلمه یا کلماتی کلیدی است که به یک صفحه دیگر لینک دهی میشود. زمانی که شما با عبارات کلیدی مرتبط با صفحهی که میخواهید به آن پیوند بدهید، به گوگل یک سیگنال مثبت به گوگل ارسال میکنید که این انکر تکست با این صفحه مرتبط است و گوگل قادر خواهد رتبه آن کلمه کلیدی را با توجه به دیگر عامل ها افزایش دهد.
اعتبار دامنه: این فاکتور توسط کمپانی Moz ایجاد شده است. از عوامل تأثیرگذار در تعیین اعتبار دامنه میتوان به این موارد اشاره کرد: سن دامنه، تعداد لینکهای ورودی، کیفیت پیوندها، فعالیت سایت در شبکههای اجتماعی و.. در افزایش یا کاهش این فاکتور دخیل هستند. این امتیاز میتواند در مشخص کردن کیفیت یک لینک دخیل باشد.
اعتبار صفحه: اعتبار صفحه همانند دامین اتوریتی توسط کمپانی ماز ارائه میشود که در مورد لینکهای ورودی٬ کیفیت آنها و اعتبار کلی همان صفحه مشخص میگردد.
دریافت لینک بر اساس موقعیت: اگر سایت شما به زبان پارسی است، بهتر است بک لینک های دریافتی از سایت های باشد که از دامنه ir استفاده میکنند. زیرا سبب افزایش شانس شما برای دریافت رتبه بالاتر در نتایج جستجوی ایران میشود. اما امکان دارد باعث افزایش رتبه سایت شما در نتایج جستجوی بینالمللی نشود.
تعداد لینک های موجود در داخل صفحه: گوگل برای شناسایی لینک های طبیعی از غیرطبیعی از روش های مختلفی استفاده میکند. اما در کل تعداد لینک های خروجی از صفحهای از آن لینک میگیرید نباید خیلی زیاد باشد و باید نسبت آن با محتوای موجود حفظ شده باشد.
سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی