اشتباهاتی که نباید در سئو انجام داد

اشتباهاتی که نباید در سئو انجام دادReviewed by سئوکار حرفه ای سئوتگ on Jul 15Rating: 5.0اشتباهاتی که نباید در سئو انجام دادسئو این نیست که فقط به هر روشی بازدید و ترافیک سایت را افزایش دهید. بلکه افزایش بازدید به ازای کلمات کلیدی پربازدید و پر رقابت است.

استفاده نکردن از ابزار آنالیز

سئو این نیست که فقط به هر روشی بازدید و ترافیک سایت را افزایش دهید. بلکه افزایش بازدید به ازای کلمات کلیدی پربازدید و پر رقابت است. یکی از متداول ترین اشتباهات رایج در سئو ، مربوط به پیدا کردن و استفاده از کلمات کلیدی است. برای یافتن عبارات کلیدی حتما باید از ابزار آنالیز استفاده کنید و خیلی آسان است که از بدانید کدام عبارات بیشترین ترافیک را به همراه دارند . در بسیاری اوقات هم عباراتی هستند که رقابت کمی دارند و خیلی راحت تر می توانید رتبه خوبی بدست بیاورید و به صفحه اول برسید. شما می توانید تمام این عبارات را مشخص کنید و سپس براساس درجه سختی کلمات کلیدی آنها را مقایسه و اولویت بندی کنید.

اشتباهات رایج در سئو محلی

اگر کسب و کاری را اداره می کنید که مشتریان  شما در یک شهر یا منطقه خاص متمرکز شده باشند ، مهم است که اطلاعات بیشتری در جستجوی محلی ارائه کنید. روش های سئو محلی برای بیشتر موتورهای جستجو ، از جمله گوگل ، کمی متفاوت تر از بهینه سازی با کلمات کلیدی متداول و عادی است.

با وارد کردن کلمات کلیدی مخصوص منطقه در عناوین صفحه و توضیحات متا ، شروع کنید. شما همچنین می توانید آدرس و شماره تلفن را در صفحات ، مانند عنوان یا سربرگ ، وارد کنید ، تا در نتایج محلی نشان داده شود.

کلیدواژه های درستی را هدف قرار نداده اید

اشتباهات رایج در انتخاب کلمات کلیدی دردسر بزرگی را برای شما رقم می زند

انتخاب کلمات کلیدی جهانی ، زمانی که شما فقط به مشتریان محلی خدمات ارائه می دهید ، یا انتخاب عباراتی که مخاطب شما هیچ علاقه ای به آنها ندارد یا عباراتی که فقط بازدیدکنندگان خواهان کسب اطلاعات رایگان را به سایت شما می آورد نه مشتریان بالقوه را. انتخاب کلمه کلیدی که رقابت بسیار بالایی دارد. تمام این دلایل می تواند اشتباه باشد.

بهتر است تا حد امکان به دنبال عبارات خاص ، طولانی و مرتبط با کسب و کار خود باشید. عبارات با رقابت کمتر امکان حضور شما در صفحه اول را تسریع می بخشند و برای شما افزایش بازدید را به دنبال دارند. برای مثال یک شرکت سئو ه تازه راه اندازی شده راه سختی برای کسب رتبه با عبارت سئو سایت را دارد. اما می تواند با عبارتی مثل سئو وب سایت در کرمان رتبه خوبی کسب نماید.

نداشتن عنوان ، متاتگ و توضیحات خاص

هنوز هم متعجب می شویم وقتی که وب سایت هایی را مشاهده می کنیم که نام شرکت یا وب سایت خود را در عنوان تمام صفحات قرار داده اند. این یکی از اشتباهات رایج و مضر سئو است.

هر صفحه باید یک عنوان منحصر به فرد داشته باشد. نه فقط برای اهداف سئو بلکه عناوین صفحه شما معمولا در اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی به مخاطبان نمایش داده می شوند و مشابهت آنها می تواند کاربر را سردرگم کند. استفاده از عناوین خاص و غیرمشابه برای هر صفحه اهمیت بسیاری دارد.

در صورتی هم که علاقه دارید نام شرکت خود در تمام صفحات را تکرار کنید باید از همچنین الگویی پیروی کنید . مثال زیر را برای شرکت طراحی سایت X در نظر بگیرید

سئو وردپرس – طراحی وب X

طراحی قالب سفارشی – طراحی وب X

طراحی وب سایت تجارت الکترونیک – طراحی وب X

همانطور که می بینید ، می توانید ضمن تمرکز روی کلمات کلیدی خاص که مخصوص هر صفحه است ، نام شرکت خود را در تمام صفحات خود درج کنید  ولی حتما آن را در آخر قرار دهید.

توضیحات متا نیز مهم هستند که باید در حدود 160 کاراکتر جهت معرفی بهتر یک صفحه در موتور های جستجو استفاده شوند.

صفحه اصلی سایت و هر صفحه دیگر باید دارای توضیحات متای سفارشی و اختصاصی باشد تا در افزایش نرخ کلیک و تمایل کاربران برای بازدید از سایت شما در لیست نتایج گوگل موثر باشد.

عدم استفاده از انکرتکست برای لینک داخلی

از جمله اشتباهات رایج در سئو ، عدم استفاده از انکرتکست یا متن لینک مناسب است. آیا تا به حال لینک هایی را در متن صفحه با عنوان “کلیک کنید” و متن های مشابه دیده اید؟

از دیدگاه سئو ، این کار جز اشتباهات رایج است. مطمئنا استفاده از یک دکمه CTA می تواند بازدیدها را افزایش دهد اما با این کار شما ارزش انکرتکست را در لینک سازی خود از دست می دهید ، پس بهتر است از انکرتکست مناسب و منطبق با صفحه هدف استفاده کنید.

به عنوان مثال ، اگر شما یک نوشته جدید می نویسید  و می خواهید به صفحه خدمات تجارت الکترونیک خود لینک دهید ، انکرتکست را “خدمات طراحی وب سایت تجارت الکترونیکی” یا چیزی مشابه آن قرار دهید. همچنین ، اگر ضروری است که یک دکمه Call To Action داشته باشید ، سعی کنید حداقل برخی از کلمات کلیدی مرتبط را نیز در متن لینک درج کنید. به عنوان مثال ، “برای اطلاعات بیشتر در مورد خدمات تجارت الکترونیک ما اینجا را کلیک کنید.”

استفاده از یک انکرتکست برای تمام لینک ها

بهینه سازی انکرتکست هم مهم است ، اما برای لینک دادن به یک صفحه مکررا از همان انکرتکست استفاده نکنید. این کار هم برای بازدیدکننده سایت خیلی جالب نیست و هم طبق نظر برخی از افراد متخصص سئو می تواند به رتبه شما در موتورهای جستجو ضربه بزند.

با تغییراتی در عبارت ، استفاده از نام شرکت یا بعضی اوقات حتی از خود URL استفاده کنید تا ظاهری طبیعی تر برای بازدید کنندگان و موتورهای جستجو ایجاد کند. سعی کنید بیش از 50٪ از عبارت کلیدی اصلی به عنوان انکرتکست استفاده نکنید.

عدم توجه به کیفیت لینک ها از اشتباهات رایج در سئو

در حالی که روش های زیادی برای بدست آوردن تعداد بالای لینک وجود دارد ، اما معمولا باید بیشتر بر کیفیت لینک ها دقت کنید.

یک لینک از یک وبلاگ پربازدید ممکن است بیشتر از صدها یا حتی هزاران لینک از دایرکتوری هایی با کیفیت پایین برای رتبه بندی در موتورهای جستجو موثر باشد. البته بدست آوردن چنین لینک هایی کمی سخت تر است ، اما موتور های جستجو به کیفیت بک لینک ها اهمیت زیادی می دهند.

بنابراین برای جلوگیری از اشتباهات رایج در سئو ، روی گرفتن لینک هایی متمرکز شوید که به وب سایت و صنعت شما مرتبط هستند ، لینک های خروجی زیادی ندارن ، حاوی لینک هایی به سایت های غیرمجاز یا فیلتر نیستند.

همچنین می توانید از ابزارهای رایگان آنالیز سئو برای بررسی قدرت دامنه و لینک های ورودی به صفحه استفاده نمایید.

 استفاده از روش های ضعیف تولید محتوا

استفاده از روش هایی مثل تولید خودکار محتوا توسط نرم افزار و یا همکاری با محتوانویسان غیر متخصص از جمله اشتباهات رایج در سئو محسوب می شود.

چرا این روش های تولید محتوا ایده های خوبی نیستند؟ حتی امکان دارد که برخی اصول سئو نیز در محتوا رعایت شده باشد اما شما باید مخاطبان خود را نیز در نظر بگیرید. کاربران می توانند بگویند که آیا محتوا منحصر به فرد و با ارزش است یا خیر ، و اگر اینگونه نباشد ، اعتماد خود را به سایت شما از دست خواهند داد.

بنابراین ، اگر نیاز به برونسپاری تولید محتوا دارید با شرکت ها و نویسنده هایی همکاری کنید که قادر به تولید مقالات باکیفیت و جدید باشند حتی اگر مجبور شوید هزینه بیشتری به آنها بپردازید.

انتشار مطالبی که ارزش اشتراک گذاری ندارند

زمانی که مطلبی را منتشر می کنید مطمئن شوید آنقدر خوب و باکیفیت است که ارزش به اشتراک گذاری و یا لینک گیری از سایر کاربران و وب سایت ها را دارد. اگر قصد دارید بک لینک های خوبی دریافت کنید باید مطالب ارزشمند که دارای عنوان جذاب ، عکس و تصاویر ، ویدئو یا اینفوگرافیک هستند را منتشر کنید. اگر مطالب کلی و یا بی ارزش از دید مخاطبان را منتشر می کنید ، که حتی طول مناسبی هم دارند اما از نظر جمله بندی مشکل دارند و یا تکرار یک موضوع هستند یکی از اشتباهات رایج در سئو را مرتکب شده اید.

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *