همان طور که می دانیم بهترین راه برای افزایش رتبه سایت در گوگل بعد از طراحی سایت خود افزایش محتوای سایت با مطالب ناب و جدید است ولی همین مطالب را باید به چه صورت در سایت انتشار دهیم خود یک مقوله ی جدا می باشد با توجه به قدرت الگوریتم های جدید گوگل و حذف تدریجی کلمات کلیدی و اهمیت یافتن محتوا ی وب سایت ها برای گوگل بعد از طراحی وبسایت ضرورت دارد تا اینکه طراحان سایت و توسعه دهندگان سایت بیش از پیش در بروز رسانی دانش خود در زمینه طراحی سایت و سئو تلاش کنند.
چه مدت طول می کشد تا وب سایت من در Google رتبه بگیرد؟
کسب رتبه بالای گوگل کار دشواری است که به طول می انجامد. این سوال همواره برای افرادی که سایت دارند وجود دارد که چه مدت طول می کشد تا در گوگل رتبه بگیرندو در جایگاه مناسبی قرار بگیرند.
برخی عوامل و مواردی وجود دارد که می بایست برای رتبه بالا و صفحه اول این مسائل را رعایت کرد تا بهترین نتیجه را از سایت خود مشاهده کنید.
به طور کلی، گوگل معمولاً وب سایت های قدیمی تر را نسبت به وب سایت های جدید در رتبه بندی بالاتری قرار می دهد و راحت تر شناسایی می کند. این امر به این دلیل است که با گذشت زمان، یک وب سایت آتوریتی و اعتمادی که باید را به دست می آورد. با این حال ، این بدان معنا نیست که وب سایت های جدید نمی توانند رتبه خوبی کسب کنند، بلکه صرفاً به معنای طولانی تر شدن مدت زمان آن است.
۱۶ نکته برای افزایش رتبه سایت در گوگل
با کمی زمان و استراتژی می توانید بدون صرف هزینه، موقعیت خود را در صفحه نتایج موتور جستجو بهبود بخشید. در اینجا ۱۰ روش رایگان برای بهبود رتبه جستجوی Google شما ارائه شده است.
۱-فعال بودن SSL برای سایت و نشان دادن آدرس به صورت HTTPS
پروتکل انتقال متن Hyper Secure یا HTTPS به محافظت از اتصالات وب سایت کمک می کند. اگر HTTPS موجود نباشد، می تواند به دلیل اینکه گوگل اتصال HTTPS را بر HTTP ترجیح می دهد، بر سئو تأثیر بگذارد.
اگر وب سایت شما HTTPS نیست، توصیه می کنیم در مورد نصب گواهی SSL با توسعه دهنده وب خود صحبت کنید.
۲-بهبود سرعت صفحه
گوگل در طی پیشرفت الگوریتم های خود، سرعت لود صفحه با استفاده از تلفن همراه را به عنوان یک عامل رتبه بندی شروع کرد و اگرچه می گوید “بروزرسانی سرعت” تنها در درصد کمی از سایتها تأثیر می گذارد، اما هنوز هم ایده خوبی است که مطمئن باشید سایت شما با سرعت بالایی قابل دسترسی است.
در این صورت هم رتبه خود را افزایش می دهید و هم تجربه کاربری را بهبود بخشیده اید.
سرعت سایت یک عامل مهم رتبه بندی گوگل است. اگر وب سایت شما کند است، احتمالاً وب سایت شما در موقعیت بالایی نشان داده نخواهد شد.
می توانید سرعت سایت خود را با استفاده از تست سرعت سایت Google بررسی کنید.
۳-ثبت وب سایت در دایرکتوری بعد از طراحی وب سایت
این واضح است که هرچه تعداد لینک هایی که به وب سایت ختم می شود بیشتر باشد رتبه ی سایت بالا خواهد رفت.
برای این کار باید بعد از طراحی سایت، سایت را در یکی از دایرکتوری ها ثبت کنید که در زیر به معروفترین آنها اشاره شده است.
-DMOZ
-Yahoo Directory
-Best of the Web
-Ezine Articles
-Article Base
-Go Articles
۴-بررسی ریسپانسیو سایت و mobile friendly
اکنون بیش از ۶۰٪ جستجوها از دستگاه های تلفن همراه انجام می شوند، بنابراین مهم است که وب سایت شما mobile friendly باشد.
در سال ۲۰۱۷، Google سرعت سایت موبایل را به الگوریتم خود معرفی کرد، بنابراین برای سایت هایی که محتوا از طریق تلفن همراه در دسترس نیست، انتظار نداشته باشید که آن را در صدر رتبه بندی های Google قرار دهد. برای جلوگیری از دریافت نمره پایین برای این ویژگی، در مورد استفاده از طراحی وب ریسپانسیو با توسعه دهنده وب خود صحبت کنید.
۵-بهبود تجربه کاربری وب سایت
طبق مطالعه ای درباره عوامل رتبه بندی توسط SEMrush، چهار عامل برتر رتبه بندی وجود دارد که شامل بازدیدکننده از وب سایت، زمان حضور در سایت، صفحات در هر session و میزان نرخ bounce rate است.
هر چهار مورد مستقیماً با تجربه ای که وب سایت شما در اختیار کاربران شما قرار می دهد، ارتباط دارند. این بسیار ساده است: اگر استفاده از وب سایت شما آسان و لذت بخش است و اطلاعات ارزشمندی را ارائه می دهد، بازدید کننده بیشتری خواهید داشت که مدت بیشتری در سایت شما خواهند ماند و صفحات بیشتری را بازدید می کنند در نتیجه این باعث می شود رتبه جستجوی شما بهبود یابد.
۶-تولید محتوا بهینه سازی شده برای سئو
داشتن محتوای عالی در وب سایت یک سرمایه مهم برای SEO است. هنگام برنامه ریزی محتوا برای وب سایت خود، گامی به عقب بردارید و مطالب خود را با تحقیق در مورد کلمات کلیدی بهبود بخشید و یاد بگیرید چگونه مخاطبان وب سایت شما را پیدا می کنند.
داشتن محتوای با کیفیت بالا در وب سایت شما یکی از بهترین راه ها برای افزایش ترافیک و بهبود رتبه جستجو است.
در حقیقت، توسعه محتوای درون صفحه مؤثرترین تاکتیک SEO است. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما بدون خطا، غنی از کلمات کلیدی، بهینه سازی شده برای موبایل، نوشته شده برای پاسخگویی به نیازهای خاص مخاطبان مورد نظر و شامل لینک های ارزشمندی به محتوای داخلی و خارجی است.
۷-استفاده از کلمات کلیدی پر استفاده
کاربران برای جستجو در موتورها از اختصار جملات استفاده می کنند این کلمات را شناسایی کنید و در هنگام طراحی وب سایت از آنها در صفحات سایت استفاده کنید. با این کار سایت شما ترافیک بالا و در نتیجه رتبه بالایی را جذب خواهد کرد.
۸-بروز رسانی وب سایت
گوگل سایت هایی را که دائما در حال بروز رسانی محتوای خود هستند را بیشتر دوست دارد و برای آن ها ارزش قائل می شود. رتبه آنها را با کیفیتی عالی بالا می برد، بنابراین سعی کنید سایت خود را همیشه بروز نگه دارید.
اگر سایت به مدت طولانی قطع شود گوگل رتبه ی منفی برای سایت در نظر می گیرد برای جلوگیری از این کار از هاست های ابری که قطعی کمی دارند استفاده کنید.
۹-افزایش تعداد صفحات وب سایت
هرچه تعداد صفحات سایت بیشتر باشد گوگل امتیاز بیشتری برای وب سایت خواهد داد البته از ایجاد صفحات تکراری جدا پرهیز کنید که گوگل امتیاز منفی به این امر اختصاص می دهد.
۱۰-دریافت بک لینک با کیفیت
بک لینک ها(دریافت لینک از سایت های دیگر برای وب سایت خود) یکی از سنگین ترین عوامل رتبه بندی گوگل هستند. لینک های ورودی به محتوای وب سایت شما از دامنه های دارای قدرت بالا، اقتدار و اهمیت سایت شما را نشان می دهد، ترافیک را وارد می کند و رتبه بندی شضما را در گوگل بهبود می بخشد.
این لینک ها برای سئو مهم هستند زیرا گوگل اعتبار بیشتری به وب سایت هایی می دهد که تعداد لینک های بازگشتی خوبی از منابع قابل اعتماد دارند.
۱۱-رفع پیوندهای شکسته و خراب
داشتن لینک های با کیفیت در وب سایت شما یکی از بهترین راه ها برای افزایش ترافیک و ایجاد آتوریتی سایت شماست، اما پیوندهایی که خطای ۴۰۴ ایجاد می کند هم به تجربه کاربری شما و هم به رتبه جستجوی شما آسیب می رساند. برای یافتن هرگونه لینک خراب، از ابزاری مانند BrokenLinkCheck یا Dead Link Checker استفاده کنید.
۱۲-بهینه سازی تصاویر
بهینه سازی تصاویر شما برای افزایش سرعت سایت و تسهیل در شناسایی Google برای صفحات وب بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که کلیه تصاویر وب سایت شما فشرده شده است، دارای عنوان و هم چنین alt متناسب با تصویر است.
۱۳-استفاده از برچسب های هدر H1 و H2
هدرها مطالب شما را برای خواندن انسان ها و موتورهای جستجو آسان تر می کنند و باید بدانید که بین رتبه جستجوی گوگل و استفاده از برچسب های هدر در بدن محتوای شما ارتباط قوی وجود دارد. برچسب های هدر نیز راهی عالی برای نشان دادن ساختار محتوای شما و تأکید بر نکات کلیدی شما است.
۱۴- بهینه سازی برای سئو محلی یا local SEO
تعداد بیشتری از افراد از تلفن های هوشمند خود برای جستجوی نیاز و خواسته موردنظرشان در نزدیکی خود استفاده می کنند.
برای بهبود شانس حضور در کسب و کارتان در جستجوهای محلی مربوطه، مطمئن شوید که لیست Google My Business خود را فعال دارید، محتوای مرتبط را در Google Posts ارائه می کنید، کسب و کار خود را در فهرست های محلی قرار داده و با بررسی های عالی آنلاین، شهرت آنلاین خود را بهبود می بخشید.
۱۵-از تکنیک های غیر مجاز برای سئو استفاده نکنید
برخی نرم افزارها و یا سایت هایی هستند که ادعا می کنند که در کوتاهترین زمان سایت را به رتبه ی بالا در گوگل می رسانند. این غلط است (سایتی که زود به رتبه برتر رود زودتر از آن هم سقوط خواهد کرد.) گوگل تمام این ترفندها را می شناسد و اگر شناسایی کند سایت شما را بلوک خواهد کرد.
۱۶- در قدم آخر، صبور باشید
SEO یک راه حل سریع نیست، همانطور که در موارد فوق مشاهده کردید، لازم است تا مورادی را همواره رعایت کنید و به سئو سایتتان اهمیت دهید تا بتوانید رد رتبه بندی مناسبی در صفحات گوگل قرار بگیرید.
اگر همه این کارها را به درستی انجام می دهید، باید به مرور شاهد این باشید که وب سایت شما در رتبه بندی های گوگل بالا می رود.
با این حال، همانطور که بحث کردیم، یک وب سایت می تواند رتبه های برتر در Google کسب کند، اما مدت زمان زیادی طول می کشد، بنابراین پس از چند ماه از تلاش های سئو دست برندارید.
در نتیجه
بعد از طراحی سایت خود حتما از این تکنیک ها برای ارتقای سایت خود استفاده کنید این ها تکنیک هایی هستند که به راحتی بدون صرف هزینه امکان پذیر می باشند. گوگل در هر سال ۴ بار سایت ها را بررسی و ارزیابی می کند و ممکن است سایتی از رتبه ی بالا به رتبه پایین بیاید و یا برعکس این عمل اتفاق بیفتد.