تولید محتوا با استراتژی
برنامه ریزی,توسعه ومدیریت محتوا چه به صورت نوشتاری و چه به صورت شکل های دیگر محتوا به عبارت دیگر می توان گفت استراتژی محتوا یعنی خلق یک محتوا ارسال و مدیریت عملکرد محتوا به این معنا که سلسله فرایند های که قبل از خلق یک محتوا آغاز می شود و هنگام ارسال محتوا به سمت مخاطب در جریان است و پس دریافت محتوا توسط مخاطب مدیریت می شود.
پس این گونه می توان نتیجه گیری کرد که استراتژی محتوا اشاره به فرآیند تولید ذخیره وتوزیع محتوا طبق برنامه ای سازمان یافته حول محوری مشخص و برای مخاطبانی از قبل تعیین شده است موفقیت این فرآیند باید درتمام چرخه عمر محتوا براساس شاخص های دقیق عددی اندازه گیری شود. استراتژی محتوا باید هویت محتوا را ازلحاظ ساختار و سبک مشخص نماید و چارچوب های محتوا را برای کلیه بخش های شرکت مشخص نماید.
ضرورت نیاز استراتژی تولیدمحتوا:
اگر محتوای شما را به یک درخت تشبیه کنیم، استراتژی محتوا، ریشۀ درخت شماست و محتواها شاخههای درخت است. در حقیقت استراتژی محتوا همان چیزی است که ارتباط محتواهای منفرد را شکل میدهد و به کلیت محتواها یک معنای واحد میبخشد. درست است که شما موضوعات متنوعی را برای محتواهای خود انتخاب میکنید اما باید یک چشمانداز کلی داشته باشید تا بتوانید به حرکت خود شکل دهید.
بدون استراتژی، بازاریابی محتوای شما به اصطلاح باری به هر جهت حرکت میکند و هرگز نمیتوانید یک جهت مشخص داشته باشید. از طرف دیگر هیچ متر و معیاری برای اندازهگیری محتوای خود نخواهید داشت. استراتژی محتوا راه را به شما نشان میدهد و میتوانید بر اساس آن در زمانهای مشخصی محتواهای خود را بررسی کنید؛ اینکه این استراتژی چقدر برای کسب و کار شما موثر واقع شده، آیا همین راه را باید ادامه بدهید یا تغییراتی در آن به وجود بیاورید و تمام چیزهایی که یک سایت برای موفقیت به آن نیاز دارد.
تمام روشهای تدوین استراتژیتنها برای یک منظور است و آن رسیدن به اهدف است و بس! استراتژی مانند نردبانی است که برای بالا رفتن از آن باید به دیوار هدفی تکیه داده شود. اهدافی مانند:
- فروش
- برندسازی
- جذب مخاطب
- اطلاع رسانی
- و …
که همه اینها یک هدف اصلی را دنبال میکنند: سودآوری(خواه اجتماعی باشد خواه اقتصادی)
سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی