جایگاه گوگل پلاس و تاثیر آن بر سئو

جایگاه گوگل پلاس و تاثیر آن بر سئو

جایگاه گوگل پلاس و تاثیر آن بر سئو

آیا گوگل پلاس بر کسب و کارها تاثیرگذار است؟ تاثیرات گوگل پلاس بر سئوی سایت به چه صورت است؟ به تجربه دریافته ام که پاسخ همگان به این سوالات «آری، دارد» است، ولی پاسخ به «چگونه؟» را کمتر کسی می داند!

با این وجود برخی به حدی سعی می کنند این اثرگذاری را پررنگ سازند که می گویند صرف ساختن یک پروفایل یا یک صفحه خشک و خالی در گوگل پلاس می تواند به طور معجزه آسایی بر موتورهای جستجوی اینترنتی اثرگذار باشد.

این حرف ها مزخرف است!

نه گوگل پلاس مانند عصا و کلاه شعبده بازها می تواند چیزهای خارق العاده ای از خود نشان دهد و نه استفاده از این شبکه چند میلیون کاربری به کلی خالی از فایده است.

در این نوشتار من قصد دارم قدرت واقعی «سئوی گوگل پلاس» را در طراحی سایت و سئو تشریح کنم.

همچنین راهکارهای استفاده از این سئو در جهت پیشبرد اهداف تجاری و آنچه را که از شما به عنوان یک وبمستر در این خصوص بر می آید، بیان دارم.

گوگل پلاس و سئو

همانطور که در بالا اشاره کردم، هر فردی که درک مختصری از سئو و گوگل پلاس داشته باشد، قطعاً معتقد است که گوگل پلاس در سئو کاملاً مهم و تاثیرگذار است.

البته این افراد معمولاً نمی دانند این اهمیت از کجا ناشی می شود و یا وبمسترها چگونه می توانند از این فرصت به نفع خود بهره برداری کنند.

محتویات و پست های گوگل پلاس بر نتایج جستجوی گوگل تاثیر مستقیمی دارد البته نه به این دلیل که گوگل پلاس محصولی از شرکت گوگل است، بلکه این تاثیرگذاری به ماهیت خود شبکه مربوط می شود.

این که بخواهیم گوگل پلاس را صرفاً تلاش شرکت گوگل برای رقابت با دیگر شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و توییتر بدانیم، قدری خام اندیشی است.

گوگل پلاس در واقع یکپارچه سازی تمام سرویس های گوگل با رنگ و لعاب اجتماعی است.

از آنجا که گوگل پلاس محل تجمیع داده های گوناگونی از کاربران گوگل است لذا برای این شرکت بسیار ارزشمند و کارآمد است.

هنگامی که کاربران پروفایل می سازند و از گوگل و سرویس های متنوع آن استفاده می کنند، گوگل به راحتی می تواند آنها را ردگیری کرده و علاقه ها، سلایق و احساسات آنها را بشناسد.

این اطلاعات باعث می شود گوگل بهتر خودنمایی و انجام وظیفه کند.

گوگل پلاس و سیگنال های اجتماعی 

استفاده گوگل از گوگل پلاس برای بهبود پاسخ های جستجو، فرصت ارزشمندی را در اختیار مدیران کسب و کارها قرار می دهد، چرا که گوگل پلاس در واقع یک فراخوان عمومی از سوی گوگل برای برجسته شدن چیزهایی است که باید در صفحه نتایج این جستجوگر ظاهر شود.

این امر به خوبی از اهمیت سیگنال های اجتماعی (Social Signals) برای موتورهای جستجو حکایت دارد.

اگر چه در حال حاضر نحوه استفاده از سیگنال های اجتماعی، مراحل اولیه خود را طی می کند ولی گوگل و بینگ دریافته اند که این داده ها، در سال های آتی از ارزش بسیار زیادی برخوردار خواهد شد.

با این حال من در ادامه مقاله به شما نشان خواهم داد که گوگل پلاس بیش از سیگنال های اجتماعی بر جواب های گوگل تاثیرگذار است.

گوگل پلاس و PageRank

در نحوه تعامل گوگل با گوگل پلاس نکته بسیار مهمی وجود دارد که غفلت از آن برای وبمسترها و سئوکارها جایز نیست، و آن این که: گوگل با پروفایل کاربران گوگل پلاس و صفحات ساخته شده در این شبکه اجتماعی، همانند صفحات معمولی وب رفتار می کند.

بر این اساس پاسخ های کلیدواژه هایی که کاربران جستجو می کنند، ممکن است متاثر از گوگل پلاس و موارد مربوط به آن باشد.

به عبارت دیگر در نحوه چینش عناصر صفحه پاسخ های گوگل، پروفایل های گوگل پلاس می تواند به اندازه صفحات معمولی وب تعیین کننده و اثرگذار باشد.

به همین دلیل است که کارشناسان عقیده دارند استفاده از گوگل پلاس برای سئو بسیار مفید و البته ضروری است.

نحوه رتبه دهی به پروفایل های گوگل پلاس چگونه است؟

پاسخ به این سوال دشوار است زیرا اصولاً هر چیزی که به نوعی با الگوریتم جستجوی گوگل ارتباط پیدا کند، مقوله ای پیچیده و چندوجهی خواهد بود.

از سوی دیگر گوگل فوت کوزه گری را برای خودش نگه می دارد و لذا ما در مورد نحوه عملکرد PageRank و عناصر مربوط به آن چیز زیادی نمی دانیم.

با همه این ها، معقول است که فرض کنیم رتبه صفحات و پروفایل های گوگل پلاس، بر اساس همان شیوه همیشگی و رایج یعنی لینک هایی که از وب سایت های معتبر دریافت می کنند، تعیین می گردد.

ولی نکته اینجاست که به احتمال زیاد، پروفایل های گوگل پلاس منبع دیگری نیز برای کسب رتبه دارند و آن عبارت است از دیگر پروفایل های گوگل پلاس.

گوگل می تواند نحوه تعامل پروفایل های گوگل پلاس را با یکدیگر، با دقت و به همراه جزئیات فراوان مشاهده کند.

در سئو، همان آثاری که از لینک سازی بین وب سایت ها به دست می آید، از برقراری ارتباطات پروفایل های گوگل پلاس نیز متصور است.

البته ممکن است گوگل در نحوه رتبه دهی به این پروفایل ها، از عناصر و شیوه های دیگری نیز استفاده کند، ولی فعلاً به بحث ما مربوط نمی شود.

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کابین وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس