سئوکار حرفه ای چه وظایفی دارد؟
سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به افراد کمک می کند تا محصولات و اطلاعات موردنظرشان را توسط موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ به راحتی بیابند. یک سئوکار یا متخصص سئو با آنالیز و مطالعه در این باره به جستجوی مواردی می گردد که محبوبیت آنها در موتورهای جستجو در حال افزایش است و با اجرای استراتژی ها و اقداماتی سعی می کند که نتایج جستجو را برای یک سایت مشخص بهبود ببخشد.
وظایف کارشناس سئو کاملا بستگی دارد به نوع خدماتی که در قرارداد ذکر شده است به طور مثال در خدمات مشاوره سئو وظایف به شرح زیر می باشد:
- مشاوره لینک بیلدینگ (لینک سازی اصولی و کلاه سفید)
- درج لینک نوفالو در وبلاگ ها
- مشاوره ثبت دامنه سئو فرندلی
- انتخاب هاست و میزبانی وب بهینه شده
- مشاوره به کارگیری از متاتگ های مهم سئو
- ثبت و کانفیگ وب سایت سایت در پنل سرچ کنسول گوگل
- افزایش دامین اتوریتی و پیج اتوریتی
- بازاریابی محتوا به واسطه تولید محتوا یونیک و بهینه شده
- مشاوره آشنایی با الگوریتم های گوگل پنگوئن، پاندا، مرغ مگس خوار، رنک برین، فرد، و گوگل دنس
- ثبت سایت در موتور جستجو بینگ
- به کارگیری ابزار های سئو برای تحلیل داده مانند: مجستیپانداک، Ahrefs, گوگل کیورد پلنر و …
- ارائه گزارش از وضعیت رتبه کلمات کلیدی در گوگل
- Disavow بک لینک های اسپم و مخرب
- سوشیال مارکتینگ
- رعایت اصول، قواعد و قوانین لینک بیلدینگ
- نصب و تنظیم بهترین افزونه سئو وردپرس بر روی سایت ترجیجا پلاگین Yoast SEO
- بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو محلی با کمک لوکال سئو
- برندینگ اینترنتی
- پیاده سازی فاکتور های سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال
- انتقال دائم و موقتی صفحات قدیمی با کمک ریدایرکت ۳۰۱
- انجام خدمات سئو بسته به نوع سایت (سئو کلان یا افزایش رتبه سایت در کلمات کلیدی)
- استفاده مناسب از انکرتکست (Anchor Text) در هنگام ساخت بک لینک