معرفی 3 سیستم مدیریت محتوای برتر

معرفی 3 سیستم مدیریت محتوای برترReviewed by سئوکار سئوتگ on Jan 13Rating: 5.0معرفی 3 سیستم مدیریت محتوای برترCMS یا همان Content Management System به معنای سیستم مدیریت محتوا ، یک برنامه کاربردی مبتنی بر وب است که به شما این امکان را می دهد بدون نیاز به دانش فنی و کدنویسی، وب سایت خود را محتواگذاری و مدیریت کنید.

CMS یا همان Content Management System به معنای سیستم مدیریت محتوا ، یک برنامه کاربردی مبتنی بر وب است که به شما این امکان را می دهد بدون نیاز به دانش فنی و کدنویسی، وب سایت خود را محتواگذاری و مدیریت کنید. درواقع سیستم های مدیریت محتوا باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شوند. هدف اصلی برای راه اندازی CMS ها، کاهش زمان صرف شده برای برنامه نویسی است تا افراد بتوانند بر روی محتوای اصلی سایت و برنامه ریزی های کاری تمرکز نمایند. با استفاده از این سیستم شما می توانید به آسانی سایت خود را مدیریت کنید و اعمالی نظیر ایجاد، انتشار، ویرایش و حذف را انجام دهید.در زیر سه سیستم مدیریت محتوای برتر را نام بردیم:

۱- وردپرس(WordPress)

وردپرس که امروزه سهم بزرگی از بازار وب را به خود اختصاص داده و حسابی از رقبای خود پیشی گرفته است، در ابتدا برای وبلاگ‌ نویسی طراحی شده بود. اما امروزه با گسترش وردپرس قابلیت‌های بسیار زیادی به آن افزوده شده که همین قابلیت‌ها باعث محبوبیت روز افزون آن شده است. بیش از ۳۲٪ از وب سایت‌ها وردپرسی هستند و سایت‌های بزرگی مثل وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز و CNN از وردپرس استفاده می‌نمایند. اپن سورس بودن، پنل مدیریت کاربر پسند و منطبق بودن با قوانین سئو از جمله از مهمترین مزایای وردپرس است. همچنین وجود تعداد زیادی قالب و افزونه رایگان دست شما را کاملاً باز می‌گذارند تا امکانات متعددی را به وب سایتتان اضافه نمایید.
یکی دیگر از مزیت‌های وردپرس امکان راه اندازی انواع مختلفی از وب سایت‌ها از جمله وبلاگی، فروشگاهی، شرکتی، خبری و… است.

۲- جوملا(Joomla)

زمانی که افراد به دنبال cms مناسب هستند قطعاً جوملا یکی از نام‌هایی است که با آن مواجه می‌شوند. جوملا یک سیستم بسیار انعطاف‌پذیر است. برای مثال جوملا برای مدیریت کردن پست‌های سفارشی بسیار مناسب است.
این پلت فرم گزینه‌های زیادی را برای مدیریت کاربران ارائه می‌دهد. برای مثال جوملا می‌تواند حساب کاربری را از حساب‌های گوگل هم استخراج نماید. بنابراین یکی از موارد کاربرد جوملا استفاده درسایت‌های مبتنی بر عضویت است.
از دیگر قابلیت‌های جوملا امکان ایجاد سایت‌های چند زبانه است. به این معنا که نیازی به استفاده از افزونه‌‌ای برای اضافه کردن زبان‌های بیشتر به سایت خود ندارید. جوملا همچنین شما را قادر می‌سازد تا از چندین قالب یا تم به صورت همزمان برای انواع محتوا استفاده نمایید.
در آخر شاید تنها ایرادی که بتوان از جوملا گرفت، کاربر پسند نبودن پنل مدیریت آن باشد.

۳-دروپال(Drupal)

با اینکه سهم زیادی از بازار نصیب وردپرس و جوملا شده است اما دروپال از این سهم بی‌نصیب نبوده و همواره علاقمندان زیادی خواهان آن بوده‌اند. در عمل، دروپال یکی از سیستم های مدیریت محتوا است که در بسیاری از زمینه‌ها مشابه جوملا می‌باشد. به عنوان مثال، دروپال هم یک سیستم بسیار انعطاف پذیر برای کار کردن با انواع پست سفارشی ارائه می‌دهد. همچنین به شما سطح بالایی از کنترل کاربران و مجوزهای آنها ارائه می‌دهد و حتی می‌توانید سایت‌های چند زبانه را به راحتی ایجاد نمایید.
از قابلیت‌های دیگری که به دروپال می‌توان نسبت داد، سیستم طبقه‌بندی قوی‌تر و امنیت بسیار بالای آن است. یکی دیگر از مزایای دروپال، داشتن پشتیبان‌های آنلاین و انجمن‌های فعال برای رفع مشکلات احتمالی شماست.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *