آشنایی با الگوریتم پنگوئن و ویژگیهای آن

آشنایی با الگوریتم پنگوئن و ویژگیهای آن

الگوریتم پنگوئن چیست؟
الگوریتم پنگوئن راهی برای مبارزه با سایت‌هایی بود که قصد داشتند با استفاده از روش‌های غیرطبیعی مانند لینک‌سازی اسپم رتبه بالایی به دست بیاورند. الگوریتم پنگوئن هنوز هم در حال فعالیت است و جزئی از هسته اصلی الگوریتم‌های گوگل است.

این الگوریتم در فاصله‌های زمانی مختلف به وبسایت‌ها مراجعه می‌کند و در صورتی که نشانه‌هایی از لینک‌سازی اسپم یا روش‌های غیرطبیعیِ دیگر به دست بیاورد، ممکن است سایت خاطی را جریمه کند.پیش از معرفی الگوریتم پنگوئن، تعداد لینک‌ها نقش مهم‌تری را در امتیازدهی به وبسایت‌ها در هنگام بررسی گوگل ایفا می‌کردند. به عبارت دیگر پیش از معرفی این الگوریتم، ربات‌های گوگل در هنگام رتبه‌بندی نتایج، به وبسایت‌هایی که تعداد لینک بیشتری داشتند توجه بیشتری می‌کردند و بدون توجه به کیفیت محتوای وبسایت آن را در بهترین رتبه های صفحه نتایج جستجو قرار می‌دادند.

هدف از به وجود آمدن پنگوئن چیست؟

هدف این الگوریتم نمایش سایت‌های با کیفیت برای کاربران است. در ابتدا این الگوریتم به عنوان یک فیلتر عمل می‌کرد به طوریکه نتایج جستجو باید از این فیلتر عبور می‌کردند.

در سپتامبر ۲۰۱۶ گوگل الگوریتم پنگوئن را به عنوان بخشی از هسته‌ی الگوریتم جستجو معرفی کرد.

به گفته‌ی یکی از کارمندان گوگل به نام جان مولر، پنگوئن یک الگوریتم گسترده وب است.

یعنی یکی از عوامل کاهش اعتماد گوگل به سایت شما که تعداد زیاد لینک‌های بی‌کیفیت سایت شما است را شناسایی می‌کند.

گوگل پنگوئن به چه مواردی حساس است؟

  • استفاده از روش کلاه سیاه
  • بهینه سازی بیش از حد
  • رعایت نکردن اصول لینک بیلدینگ و چگالی بالا آنکرتکست
  • محتوا ضعیف و تکراری
  • خرید و فروش لینک
  • لینک های اسپم

 الگوریتم پنگوئن چگونه کار میکند؟

هنگامی که شما در سایت خود یک صفحه جدید ایجاد می‌کنید، الگوریتم پنگوئن این صفحه را مورد بررسی قرار می‌دهد.

اگر از نظر گوگل قابل قبول باشد، در صفحات اول جستجو قرار می‌گیرد در غیر اینصورت با کاهش رتبه مواجه می‌شوید. به طور کلی این الگوریتم دو روش خاص را مورد هدف خود قرار می‌دهد:

۱) لینک‌ها: استفاده از لینک‌های نامعتبر و بی ربط که موجب یک محبوبیت مصنوعی می‌شود و هیچ ارتباطی با موضوع محتوا سایت شما ندارند. گوگل این لینک‌ها را شناسایی می‌کند.

۲) کلمات کلیدی: استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی با این منظور که بخواهید سایت خود را در صفحه اول جستجو گوگل قرار دهید! الگوریتم پنگوئن به این مورد هم توجه می‌کند.

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کابین وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس