ابزارهای مشاور سئو
ابزارهای مشاور سئو
ابزارهای مشاور سئو
برخی از ابزارهای رایج استفاده شده توسط مشاوران سئو عبارتند از:
- SEMRush:
این سایت اطلاعات گستردهای را برای مشاوران سئو فراهم میکند. تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل بک لینکها و همچنین دارای تعدادی ابزار برای کمک به توسعهی یک استراتژی مشخص است.
- Siteliner:
اطلاعاتی درباره محتوای تکراری، بک لینکهای شکسته، ریدایرکت و موارد دیگر به مشاوران ارائه میدهد. این گزارشها میتواند حوزههای را برای مشاوران مشخص کند تا آنها بتوانند بهخوبی روی آن تمرکز کنند.
- Moz:
خیلی از خدماتی که این سایت ارائه میدهد، هممانند سایت SEMRush است. مانند: تحقیق بر روی کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل بک لینکها همچنین مشاوران سئو از طریق سایت Moz میتوانند کمپینهای که اجرا شده را نیز آنالیز کنند.
- OpenLinkProfiler:
یک ابزار آنلاین رایگان است که میتواند به مشاوران سئو کمک کند، بک لینکهای سایت را بررسی کنند و از گزارش خود خروجی CSV بگیرند.
- StatCounter:
مشاورین سئو، همچنین از آمار این سایت برای ردیابی شاخص کلیدی عملکرد یک کسب و کار استفاده میکنند. این گزارش به مشاورین کمک میکند، روی استراتژی که عملکرد بهتری داشته است، تمرکز کند.
یک مشاور سئو، با داشتن تمام ابزارهای که معرفی میشود و همچنین دانش گستردهی که در زمینهی توسعه استراتژی دارد باید بتوانند تعدادی از خدمات سئو را ارائه دهد. به عنوان مثال، هنگامی که تحقیقات کلمات کلیدی به پایان رسید، بسیاری از مشاوران سئو باید به شما کمک کنند تا شما بتوانید محتوای خود را روی سایت بارگذاری کنید.
علاوه بر این، یک مشاور سئو میتواند به شما کمک کند تا بک لینکهای ایجاد کنید تا بتوانید به اعتبار دامنه و سایتتان را بهبود ببخشید. این کار کمک میکند تا در آینده بیشتر در نتایج جستجو بیایید و در صنعت خود تاثیرگذارتر گام بردارید.
یکی از مهمترین خدمات ارائه شده توسط یک مشاور سئو، توانایی رسیدگی به یک وبسایت و گزارشگیری است. صاحبان مشاغل میتوانند با استفاده از گزارشاتی که مشاور سئو در اختیار آنها میگذارند، روند بهبودی سایت خود را ببینند.
متخصص سئو «SEO Specialist»
وظیفه یک متخصص سئو، تجزیه و تحلیل و بررسی وبسایتها و بهینهسازی آنها به گونهای است که توسط موتورهای جستجو انتخاب شود. متخصص سئو قصد دارد با توسعه محتوا و کلمات کلیدی و همچنین استفاده از عبارات مناسب از افزایش بازدید به وبسایت اطمینان حاصل کند.
برای بهدست آوردن ترافیک ارگانیک یک متخصص سئو، آزمونهای مختلفی را در زمینه طراحی و تکنیکهای تبلیغاتی انجام میدهد و از غنیسازی محتوا با کلمات کلیدی برای نمایش در میان برترین نتایج جستجو اطمینان حاصل میکند.
مسئولیت و وظایف متخصص سئو:
- ارزیابی و تجزیه و تحلیل سایتهای که نیاز به بهینهسازی دارند.
- شناسایی کلمات کلیدی قوی برای بهدست آوردن ترافیک بالا.
- آمادهسازی گزارشی جامع از استراتژیهای انجام گرفته.
- انجام کمپینهای بر مبنای PPC.
- حفظ وبسایت با محتوای سئو شده در بلاگ و شبکههای اجتماعی.
- غنیسازی وبسایت و محتوای آنلاین با کلمات کلیدی مؤثر.
- تبدیل بازدید کننده به CTA.
- استفاده از سئو فنی و کلمات کلیدی رقبا.
صلاحیت موردنیاز متخصص سئو
مهارتهای فنی
- دانش عمیق در ابزارهای گوگل مانند GA ، GSC و همچنین نسبت به ترندها آگاه باشد.
- با توجه به اهمیت الگوریتمهای موتور جستجو که همیشه در حال تغییر هستند، یک متخصص سئو باید در حل مسائل فنی مهارت کافی داشته باشد تا دید کاملی از وبسایتها بدست آورد. برای این دانش نیاز است CSS و HTML را حتماً بداند و به سئو فنی تسلط بیشتری داشته باشد.
- H1، متاتگ، استاتوس کد، سایت مپ،ربوتس دات تی ایکس تی و برخورد با کراولر (رباتهای خزنده گوگل) از مهمترین و پایهیترین مهارتهای فنی یک متخصص سئو است.
مهارتهای غیرفنی
درک مراحل: همهی متخصصین سئو باید درک مناسبی از تمام مراحلی که برای یک کمپین طراحی میشود، داشته باشند.
تفکر انتقادی: یک متخصص سئو باید بتواند ضمن در نظر گرفتن آنچه که برای یک کمپین مفید است در مقابل استراتژیهای رقیب، منتقدانه بیندیشد. از آنجایی که هیچ یک از سایتها شبیه یکدیگر نیستند، موقعیت موتور جستجوی سایت، تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار میگیرد که نیاز به ارزیابی منتقدانه دارد.
تحلیل و بررسی: تجزیه و تحلیل دادهها به اندازه خواندن و تفسیر دادهها حیاتی است، به همین ترتیب متخصصان سئو باید در هر دو مهارت داشته باشند.
جستجو کردن: متخصصان سئو باید روی کلمات کلیدی که ارزش بالایی دارند، برنامهریزی کنند. یک متخصص سئو باید نسبت به کلمات کلیدی که با محصول و خدمات مرتبط است، آگاهی داشته باشد.
نوشتن: در یک استراتژی سئو، ترکیبی از محتوای باکیفیت نیز بهکار رفته است، بنابراین هر متخصص سئو باید هنر محتوا نویسی برای بلاگ و صفحات دیگر وبسایت را طوری که مورد توجه گوگل و مخاطبان باشد را داشته باشد.
ارتباطات: ارتباط مؤثر با مشتریان برای جلب اعتماد آنها بسیار مهم است. متخصصین سئو، باید ارتباطات قوی با مشتریان بهوجود آورند و به آنها اطمینان دهد که از سئو میتوانند نتایج خوبی بگیرند.
انعطافپذیری: سئو هیچ فرمول مشخصی ندارد و میتوان آن را برای هر شرکتی یا هر کمپینی به اجرا درآورد. از این رو، متخصصان سئو باید در هر زمان با تغییر استراتژی به حرکت خود ادامه دهند