اهمیت سئو
 
                        
                        اهمیت سئو
اهمیت سئو
مگر کسی هست که اهمیت سئو را نداند و آن را جدی نگیرد؟ ضمن اینکه وقتی کسی در حال خواندن درسهای آموزش سئو است، حتماً میدانسته که سئو مهم است و به همین علت، به سراغ این درسها آمده است.
این حرف شما منطقی است؛ ولی ما هم انگیزههایی داریم که به ارائهی این درس منجر شده است:
بررسی وبلاگ های دوستان متممی و نیز سایتهای شخصی و تجاری که بسیاری از دوستان در پروفایلهای خود اعلام کردهاند، ما را به این نتیجه رسانده که بسیاری از دوستان، هنوز همهی کارکردهای سئو را جدی نمیگیرند و شاید به این علت، در فرایند تولید محتوا، جایگاه ویژه و مناسبی را به بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو اختصاص نمیدهند.
به هر حال، مرور فهرست زیر – که همگی بر اساس تجربیات متمم و برگرفته از استراتژی متمم است – حتی به فرض اینکه همهی نکات آن را پیش از این به شکل پراکنده در ذهن داشته باشید، میتواند نوعی جمعبندی باشد و مفید محسوب شود:
افزایش ترافیک وبسایت
بدیهیترین نکتهای که میتوان به عنوان مزیت سئو و اهمیت استفاده از تکنیکهای سئو مطرح کرد، افزایش ترافیک وبسایت شماست.
نمیتوانید برای همیشه، روی بازدیدکنندگان دوست و آشنا و معرفی وبسایت و مطالبتان توسط آنها حساب باز کنید. حتی بک لینک های سایت های دیگر هم، ظرفیت محدودی دارند.
هر روز و هر شب هم نمیتوانید در استوریهای اینستاگرام مخاطبان خود را با گفتن جملههایی مانند اینکه «لمس کنید» و «بالا بکشید» به سایتتان هدایت کنید.
بهترین دوستی که میتواند همیشه مراقب شما باشد و مطالبتان را بیچشمداشت به دیگران معرفی کند، گوگل است.
اگر در پرترافیکترین سایتها هم، بنر تبلیغاتی داشته باشید یا در مقالههای خود (در قالب توصیهی دوستانه به مخاطبان یا مثلاً رپورتاژ آگهی) به شما لینک بدهند، در نهایت، درصدی از ترافیک آن سایتها را جذب خواهید کرد.
اما وقتی برای سئو وقت میگذارید، درصدی از کل جمعیت جستجوگر آنلاین را که اتفاقاً دقیقاً در جستجوی حرفهای شما هستند جذب میکنید. ضمن اینکه این سهم نیز، با تلاش و کوشش شما میتواند افزایش پیدا کند.
همانطور که در درس رتبه کلمات کلیدی گفته شده، رابطهی میان جایگاه شما در صفحه نتایج جستجو و ترافیک ورودی از طریق سئو، غیرخطی است. یعنی یک تغییر کوچک در جایگاه، میتواند تغییری بزرگ در ترافیک ایجاد کند.
با کوچکترین تغییر، تفاوتی جدی در ترافیک ایجاد میشود.
اعتماد بیشتر بازدیدکنندگان
بازدیدکنندهای که خودش مطلبی را جستجو میکند و به شما میرسد، معمولاً در مقایسه با کسی که شما به هر روش دیگر، از او خواهش میکنید به سایتتان سر بزند، به سایت شما اعتماد بیشتری خواهد داشت (به فرض اینکه با یک مطلب ضعیف و غیرمستند و تجاری با هدف فریب مخاطب، روبرو نشود و حسن نیت شما را حس کند).
اینکه مخاطب حس کند خودش در فضای وب جستجو کرده و مطالب شما را یافته و کشفکرده است، از نظر ماهیت کاملاً با اینکه حس کند توسط شما به سایت هدایت شده است تفاوت دارد.
ممکن است با خود بگویید، وقتی کسی من را میشناسد یا مثلاً در شبکه های اجتماعی حرفهایم را دنبال میکند، به پیشنهادم هم اعتماد خواهد کرد.
این حرف درست است. اما فراموش نکنید که در این حالت، شما دارید اعتبار خود را خرج محتوای خود میکنید. در حالی که وقتی برای تولید محتوا زحمت کشیدهاید و معتقدید که واقعاً حرفهای مفید و ارزشمندی مطرح کردهاید، چرا نباید محتوای شما برای افزایش اعتبار شما خرج شود؟
 
                     
             
         
                             
                             
                             
                             
                            