سئو در دیجیتال مارکتینگ
سئو در دیجیتال مارکتینگ
سئو در دیجیتال مارکتینگ
سئو چیست؟
سئو یا SEO که علامت اختصاری عبارت Search Engine Optimization است، به مفهوم بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. به طور حتم آن را زیاد شنیده باشید. ابتدا در مورد مفهوم آن صحبت میکنیم.موتورهای جستجو توسط الگوریتمهای خاصی کار جستجو را انجام میدهند. این الگوریتمها پیوسته در حال به روزرسانی و بهبود هستند و از هوش مصنوعی برخوردارند. مجموعه کارهایی که باعث میشود محتوای تولیدی با الگوریتمهای جستجو هم مسیر شود و در نتایج جستجو اعلام شود، سئو نامیده میشود.
به دلیل پر مخاطب بودن موتورهای جستجو در فضای دیجیتال، روز به روز بر اهمیت بهینه سازی برای موتورهای جستجو افزوده میشود. با اجرای سئو روی محتوای تولیدی خود و توجه به نکات سئو در واقع شما موتورهای جستجو را به طور رایگان در خدمت خود درآوردهاید. آنها برای شما مخاطبینتان را پیدا میکنند و محتوای تولید شده را به دست کسانی میرسانند که به آن نیاز دارند. نتیجه این میشود که مخاطبین بیشتری به سمت کسب و کار شما سرازیر میشوند.
رعایت نکات سئو نه فقط برای وبسایت، که برای کلیه فعالیتهای آنلاین شما موثر خواهد بود. در هر فضای دیجیتال که فعالیت میکنید (وبسایت، facebook، توییتر، instagram و …) وقتی به طور مثال خلاصهای از یک کتاب نوشته و منتشر میکنید، یک مسالهی مهم دیده شدن این محتوا توسط افراد در فضای آنلاین است. به همان میزان که کیفیت تولید محتوا اثربخش و مهم است، دیده شدن آن محتوا نیز اهمیت دارد. داروی ارزشمندی که بیماری مهلکی را خوب می کند، اما در زیرزمین خانه ای مخفی شده و کسی از آن خبر ندارد، چه دردی از انسانها دوا میکند؟
حتما شما هم به عنوان دارنده یک سایت خیلی تلاش میکنید تا صفحات سایت شما در نتایج گوگل دیده شود. شاید فکر کنید حتما افرادی که در زمینه سئو حرفه ای هستند شبانه روز پای صفحات وبسایت خود هستند تا آن را ارتقا دهند و در نتایج نمایش گوگل دیده شوند.
باید بگوییم اهمیت و نقش سئو دقیقا همین است که شما مطابق قوانین و الگوریتم های گوگل عمل کنید تا عملکرد سایت شما از طریق اسپایدرها که به سایت شما سرک کشی میکنند دیده شود و به شما امتیاز مناسبی در این بخش دهند