مشاور و متخصص سئو
مشاور و متخصص سئو
مشاور و متخصص سئو
فردی که توانای طراحی استراتژی سئو، با هدف اصلی جذب مخاطب هدفمند از موتورهای جستجو و تبدیل به مشتری را برعهده دارد، میتواند خود را بهعنوان مشاور سئو معرفی کند. این مشاور به مجموعهی از تخصصها و مهارتهای بازاریابی دیجیتال نیاز دارد که با برنامهریزی، استراتژی، خلاقیت قابل اجرا است.
توصیف شغل مشاور سئو
کار مشاور سئو را میتوان تجزیه و تحلیل، بررسی، بهبود وبسایت و نتایج عملکردِ موتورهای جستجو، بررسی لینکهای ورودیی که نقش مهمی در انتقال ترافیک ارگانیک دارند دانست.
معمولاً این شغل برای مدیریت سایتهای وردپرسی متفاوت است. این تفاوت بر روی استراتژی محتوا و کلمات کلیدی دیده میشود. میتوان گفت مشاور سئو در سایتهای وردپرسی، بر روی مجموعهی از محتوای اطلاعاتی منحصربهفرد و استثنایی کار میکند.
مشاور سئو به مهارتهای چون، مهارتهای تفکر استراتژیک، تحلیلی، تحقیقی، تاکنیکی و تفکر انتقادی نیاز دارد تا بتواند از پس مباحثِ فنی چون روابط بین رسانههای اجتماعی، امتیازدهی کیفیت محتوا، محتوای شاخص، قصد کاربر، رقابت شدید و بهینهسازی رفتار کاربر برآید. در حالی که باید نسبت به روزرسانیهای الگوریتم گوگل و فضای رقابتی آنلاین نیز هشیار باشد.
مسئولیت و وظایف مشاور سئو
بهینهسازی موتورهای جستجو میتواند یک رشتهی پیچیده باشد و از آنجا که موتورهای جستجو به طور مداوم الگوریتمهای خود را بهروز میکنند، مشاوران سئو باید به طور مداوم با استراتژیهای جدید سازگار شوند. به همین دلیل، وظایف یک مشاور سئو ذاتاً پیچیده است و نیاز به درک کاملی از موتورهای جستجو در هنگام رتبهبندی وبسایت برای کلمات کلیدی دارد.
یک مشاور سئو بهطور مداوم باید موقعیت خود را بهبود دهد و در زمینهی استراتژیهای جدید آگاه باشد تا بتواند آنها را برای مشتریان خود پیادهسازی کند. برای مثال، تحقیقات کلیدواژهها میتواند یک کار خستهکننده باشد که شامل غربال کردن مقادیر انبوه اطلاعات شود اما این مورد برای شروع یک استراتژی سئو ضروری است.
- انتخاب کلمات کلیدی
برخی از کلمات کلیدی بیشتر از سایر کلمات جستجو میشوند و بهطور معمول، هرچه حجم جستجو بیشتر باشد کلمه کلیدی رقابتیتر است و با استفاده از ابزارهای که برای تحقیقِ این کلمات کلیدی بهکار میبرد و شهود شخصی خود میتواند هم حجم کلمات کلیدی و هم آنچه کاربر انتظارش را دارد بررسی کنید تا بدین وسیله بتوانید یک وبسایت را رتبهبندی کنید.
- خلق محتوا و بهینهسازی در صفحه
پس از شناسایی کلمات کلیدی، محتوا باید برای سایت مورد نظر نوشته شود. کلمات کلیدی که در صفحات وبسایت و بلاگ و سایر شبکههای اجتماعی دیده میشود از مهمترین جنبههای سئو است، بسیاری از مشاوران سئو مطالب را برای شما نمینویسند اما میتوانند به شما نکاتی را در مورد محتوای سئوی بگویند یا شما را با نویسندهی محتوایی آشنا کنند که با شما در این زمینه همکاری کند.
علاوه بر ایجاد محتوای جدید برای سایت، یک مشاور سئو باید بتواند صفحات وبسایت را بهینه کند تا به بهبود رتبهها حتی بیشتر کمک کند. تایتل تگ، متا دیسکریپشن، تگ عنوان، متن عکس و چگالی کلیدواژهها تمامی ابعاد بهینهسازی سایت را شامل میشوند.
- بک لینک
البته بهینهسازی سئوی خارجی سایت نیز باید مورد توجه قرار گیرد که یک مشاور سئو برای بهبود رتبهبندی لازم به انجام آن است. در واقع، بهینهسازی سئوی خارجی، شامل شناسایی فرصتهای بکلینک و پیشنهاد کسب و کار به دایرکتوریهای آنلاینِ محلیست که این امر به بازدید بیشتر سایت و همچنین اعتبار سایت نیز کمک میکند.
- بک لینک
البته بهینهسازی سئوی خارجی سایت نیز باید مورد توجه قرار گیرد که یک مشاور سئو برای بهبود رتبهبندی لازم به انجام آن است. در واقع، بهینهسازی سئوی خارجی، شامل شناسایی فرصتهای بکلینک و پیشنهاد کسب و کار به دایرکتوریهای آنلاینِ محلیست که این امر به بازدید بیشتر سایت و همچنین اعتبار سایت نیز کمک میکند.