سئوکار حرفه ای سئو تگ

سئوکار حرفه ای سئو تگ پیشرو در سئو وب سایت

اخرین مطالب
پسوند های پرکاربرد دامنه وب سایت ها
0 دیدگاه
9 دسامبر, 2020

پسوند های پرکاربرد دامنه وب سایت ها

پسوند های پرکاربرد دامنه وب سایت ها

  • پسوند COM:  جزو پر استفاده ترین پسوندها برای دامنه سایت است. این پسوند به معنای تجاری است و برای افراد حقیقی و حقوقی قابل ثبت است.
  • پسوند NET: مخفف کلمه Network به معنای شبکه است و بیشتر مورد استفاده سایت هایی است که در زمینه شبکه های اینترنتی و شبکه های اطلاع رسانی فعالیت دارند.
  • پسوند Org: به معنای سازمان و تشکیلات است و عموما برای سازمان ها و موسسات غیرانتفاعی که بعضا غیر تجاری یا حتی تجاری هستند مورد استفاده قرار می گیرد.
  • پسوند gov: مختصر واژه government است به معنای دولت و بیشتر مربوط به سایت ها و نهادهای دولتی می باشد.
پسوند های پرکاربرد دامنه وب سایت ها
  • پسوند edu: در سایت های آموزشی و تعلیمی از پسوند edu استفاده می شود که این پسوند مخفف کلمه education  است.
  • پسوند biz: مخفف واژه business  یعنی تجارت است که در سایت های تجاری و شغلی و خدمات مربوط به تجارت الکترونیک از این پسوند استفاده می شود.
  • پسوند int: برگرفته از واژه international به معنی بین المللی است که مربوط به سایت ها و سازمان های بین المللی است.
  • پسوند ir: این پسوند برای سایت های ایرانی استفاده می شود و ثبت این پسوند توسط افرادی که مقیم ایران هستند صورت می گیرد.

برای سایر سازمان ها یا موسسات داخلی و نهادهای دولتی با اضافه کردن مخفف به ir. پسوندهای خاص ساخته می شود مانند پسوند ac.ir. و co.ir. و sch.ir. و net.ir. و gov.ir. و org.ir. و id.ir. .

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

0 دیدگاه
8 دسامبر, 2020

آشنایی با الگوریتم پنگوئن و ویژگیهای آن

آشنایی با الگوریتم پنگوئن و ویژگیهای آن

الگوریتم پنگوئن چیست؟
الگوریتم پنگوئن راهی برای مبارزه با سایت‌هایی بود که قصد داشتند با استفاده از روش‌های غیرطبیعی مانند لینک‌سازی اسپم رتبه بالایی به دست بیاورند. الگوریتم پنگوئن هنوز هم در حال فعالیت است و جزئی از هسته اصلی الگوریتم‌های گوگل است.

این الگوریتم در فاصله‌های زمانی مختلف به وبسایت‌ها مراجعه می‌کند و در صورتی که نشانه‌هایی از لینک‌سازی اسپم یا روش‌های غیرطبیعیِ دیگر به دست بیاورد، ممکن است سایت خاطی را جریمه کند.پیش از معرفی الگوریتم پنگوئن، تعداد لینک‌ها نقش مهم‌تری را در امتیازدهی به وبسایت‌ها در هنگام بررسی گوگل ایفا می‌کردند. به عبارت دیگر پیش از معرفی این الگوریتم، ربات‌های گوگل در هنگام رتبه‌بندی نتایج، به وبسایت‌هایی که تعداد لینک بیشتری داشتند توجه بیشتری می‌کردند و بدون توجه به کیفیت محتوای وبسایت آن را در بهترین رتبه های صفحه نتایج جستجو قرار می‌دادند.

آشنایی با الگوریتم پنگوئن و ویژگیهای آن

هدف از به وجود آمدن پنگوئن چیست؟

هدف این الگوریتم نمایش سایت‌های با کیفیت برای کاربران است. در ابتدا این الگوریتم به عنوان یک فیلتر عمل می‌کرد به طوریکه نتایج جستجو باید از این فیلتر عبور می‌کردند.

در سپتامبر ۲۰۱۶ گوگل الگوریتم پنگوئن را به عنوان بخشی از هسته‌ی الگوریتم جستجو معرفی کرد.

به گفته‌ی یکی از کارمندان گوگل به نام جان مولر، پنگوئن یک الگوریتم گسترده وب است.

یعنی یکی از عوامل کاهش اعتماد گوگل به سایت شما که تعداد زیاد لینک‌های بی‌کیفیت سایت شما است را شناسایی می‌کند.

گوگل پنگوئن به چه مواردی حساس است؟

  • استفاده از روش کلاه سیاه
  • بهینه سازی بیش از حد
  • رعایت نکردن اصول لینک بیلدینگ و چگالی بالا آنکرتکست
  • محتوا ضعیف و تکراری
  • خرید و فروش لینک
  • لینک های اسپم

 الگوریتم پنگوئن چگونه کار میکند؟

هنگامی که شما در سایت خود یک صفحه جدید ایجاد می‌کنید، الگوریتم پنگوئن این صفحه را مورد بررسی قرار می‌دهد.

اگر از نظر گوگل قابل قبول باشد، در صفحات اول جستجو قرار می‌گیرد در غیر اینصورت با کاهش رتبه مواجه می‌شوید. به طور کلی این الگوریتم دو روش خاص را مورد هدف خود قرار می‌دهد:

۱) لینک‌ها: استفاده از لینک‌های نامعتبر و بی ربط که موجب یک محبوبیت مصنوعی می‌شود و هیچ ارتباطی با موضوع محتوا سایت شما ندارند. گوگل این لینک‌ها را شناسایی می‌کند.

۲) کلمات کلیدی: استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی با این منظور که بخواهید سایت خود را در صفحه اول جستجو گوگل قرار دهید! الگوریتم پنگوئن به این مورد هم توجه می‌کند.

کاربرد لینک های داخلی در سئوسایت
0 دیدگاه
7 دسامبر, 2020

کاربرد لینک های داخلی در سئوسایت

کاربرد لینک های داخلی در سئوسایت

لینک داخلی:لینک های داخلی از یک صفحه به صفحه دیگر یک سایت ارجاع داده می شوند و معمولا در سیستم مسیریابی اصلی سایت مورد استفاده قرار می گیرند.

این نوع لینک ها به سه دلیل زیر ارزشمند هستند:

به کاربران این فرصت را می دهند که به راحتی در بین صفحات جا به جا شوند.
آنها در ایجاد سلسله مرتب صفحات کمک می کنند.

کاربرد لینک های داخلی در سئوسایت

ویژگی های لینک های داخلی:

لینک های داخلی به کاربران کمک می کند تا از یک صفحه به صفحه دیگر سایت منتقل شوند و از دیگر صفحات سایت نیز بازدید کنند. در زمان های ابتدایی پیدایش اینترنت این مسئله از اهمیتی برخوردار نبود اما امروزه به خاطر مسئله سئو سایت، لینک های داخلی از اهمیت ویژه ای برخوردار شده اند. همچنین نوع رفتار موتورهای جستجو نیز نسبت به لینک های داخلی و خارجی متفاوت می باشد. با این حال لینک های داخلی در رتبه و اعتبار سایت دارند و همچنین در نوع آنالیز سایت توسط موتورهای جستجو تاثیر گذارند.

1. انکر تکست در واقع محتوای لینک داخلی خود را در کوتاه ترین عبارت ممکن بیان می کند و به بیننده یک تصور اولیه از محتوای داخل صفحه لینک شده را می دهد.

2. نوع استفاده لینک از نیز از اهمیت برخوردار است و در صورتی که لینک، دارای اشتباهات املایی باشد و یا صفحه مورد نظر دارای خطا باشد، مشکلاتی را برای سئو ایجاد می کند. همچنین در مواردی که سعی می شود که یک انکر تکست برای گرفتن رنک بالاتر در همه جای سایت به شکل تکراری استفاده گردد نیز قوانین سختگیرنه ای از طرف گوگل وجود دارد. گوگل از این کار بسیار متنفر است و در صورت مشاهده، آن سایت را جریمه می کند.

استفاده از این گونه لینک سازی ها که اغلب در فوتر یا هدر وبسایت مشاهده می شود کار خوبی نیست و از ایندکس شدن صفحات یا گرفتن رنگ خوب در موتور جستجوی گوگل جلوگیری می کند. همچنان که گوگل در جریمه کردن این گونه فعالیت ها سخت گیر است، در برگردندان تغییر وضعیت به حالت طبیعی نیز بسیار منعطف می باشد. کافیست که این لینک های تکراری را از صفحات سایت حذف کرده تا رفتار متفاوت گوگل را مشاهده کنید.

3. هدف لینک ها نیز از یک جا به جای دیگر مهم است.

4. اهمیت صفحه لینک شده نیز از فاکتورهای مورد بحث می باشد. اگر در سایت شما صفحاتی وجود دارد که دارای بک لینک های بسیار زیاد از سایت های دیگر است، به همان نسبت نیز می بایست در دادن لینک های داخلی به آن صفحات نیز توجه کنید. گرفتن بک لینک از سایت های معتبر رتبه صفحه را بالا می برد و لینک دادن داخلی به آن نیز به کاربران کمک می کند تا دسترسی آسانتری به این صفحات پر ارزش داشته باشند و وجود این ساختار و ایجاد تعادل در بین لینک های داخلی و بک لینک ها، ارزش آن صفحات را دو چندان می کند و یکی از سیگنال های بسیار مثبت برای موتورهای جستجو برای دادن رنک بالاتر به این صفحات است.

5. ارتباط صفحات نیز از فاکتورهای مورد توجه است. لینک دادن از یک صفحه به صفحه دیگری که از نظر محتوا نیز مشابه با یکدیگر هستند، از ارزش بالاتری نسبت به لینک دادن از یک صفحه کاملا نا مرتبط می باشد. این کار از نظر موتور جستجوی گوگل نیز کار بسیار مثبتی است و امتیاز خوبی برای آن قائل می شود.

6. اولین لینک صفحه، طبق آزمایش هایی که از طرف کارشناسان انجام شده است، مهمترین آن می باشد. در صورتی که در یک صفحه چند لینک با انکر تکست های متفاوت به یک لینک مشخص وجود داشته باشد، طبق تجربه صرفا اولین انکر تکست برای گوگل مهم است و معمولا به بقیه انکر تکست ها توجهی نمی کند.

7. نوع لینک نیز از اهمیت برخوردار است. لینک گذاری با استفاده کدهای HTML به مراتب بهتر از استفاده از کدهای جاوا اسکریپت می باشد. بعضا مشاهده می شود که برای زیباسازی صفحات از کدهای جاوا اسکریپت و تصاویر برای لینک دادن به دیگر صفحات استفاده می شود. اما تجربه نشان می دهد که لینک دادن با استفاده از کلمات، اعتبار بیشتری را برای صفحات به بار می آورد. همانطور که در مطلب متن جایگزین تصاویر چیست نیز بیان شد، در صورت لزوم استفاده از تصاویر برای لینک دادن، متن جایگزین عکس ها را فراموش نکنید. چرا که این متن نقش کلمات را در انکر تکست بازی می کند.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

الکسا چگونه ابزاری است و چه تاثیری در سئوسایت دارد؟
0 دیدگاه
5 دسامبر, 2020

الکسا چگونه ابزاری است و چه تاثیری در سئوسایت دارد؟

الکسا چگونه ابزاری است و چه تاثیری در سئوسایت دارد؟

یکی از محبوب ترین ابزارهای سئو سایت که کارآمد در نمایش موقعیت فعلی وب سایت های مختلف و متعدد در سیستم رتبه بندی الکسا است.

تاثیر رتبه الکسا در سئو:

الکسا یک سیستم رتبه بندی سایت هایت که اساس کار آن، میزان ترافیک آنهاست. کمتر بودن عدد رتبه سایت شما، نشان از محبوب تر بودن آن دارد. به عنوان مثال وب سایتی که دارای رتبه یک است، محبوب ترین سایت دنیا به شمار می رود. الکسا از سال 1996 وارد دنیای وب شده و در سال 1999 نیز توسط وب سایت آمازون خریداری شد.

الکسا چگونه ابزاری است و چه تاثیری در سئوسایت دارد؟

الکسا دارای یک تولبار بوده که قابلیت نصب در مرورگرهای وب را دارد. با نصب شدن آن در مرورگر کاربران، این تولبار به تاریخچه مرور وب کاربران دسترسی پیدا خواهد کرد و وب سایت الکسا نیز از این داده ها برای تهیه لیستی از پر طرفدار ترین سایت های دنیا استفاده می کند.

با اینکه خیلی ها عقیده دارند که الکسا، قدرتمندترین سیستم رتبه بندی سایت ها در وب محسوب می شود، اما از جهاتی نقدهایی بر دقت کار آن وارد است. به عنوان مثال داده های این سیستم تنها از مرورگرهایی دریافت می شود که تولبار الکسا را نصب کرده اند و این تولبار بر روی اغلب مرورگرها نصب نیست.

الکسا در سال 2008 و در پاسخ به این انتقادات توضیحاتی ارائه کرد و اعلام کرد که این سیستم تنها متکی به داده های تولبارش نیست و از داده های دیگر سرویس ها نیز استفاده می کند.

سیستم رتبه بندی سایت الکسا یک سیستم رتبه بندی منحصربفرد بوده و اساسا با آدرس alexa.com تنظیم شده است. تعداد بازدیدکنندگان سایت به طور دقیق و صحیح محاسبه و تعیین شده و توسط الکسا عمومی گردد. نتایج اعلامی توسط سایت الکسا به طور مستقیم و یا با واسطه از طریق ابزارهای بررسی رتبه سایت الکسا همگی از پارامترهای مهم در بهینه سازی وب سایت و تعیین موقعیت و جایگاه سایت در نتایج موتورهای جستجو به شمار می رود. البته این نکته را نیز باید در نظر داشت که به دلیل برخی ترفندها و شیوه های سئو کلاه سیاه نظیر پاپ آپ می توان آمار بازید سایت را به صورت غیرواقعی افزایش داد و اینگونه آمار اعلامی توسط الکسا برای سایت مزبور صحت واقعی نداشته و ملاک معتبری برای ارزیابی سایت و جایگاهش در جهان و یا کشور نخواهد بود.

الکسا چه عواملی را در رتبه‌بندی خود لحاظ می‌کند؟

باید بدانیم که الکسا در هنگام رتبه‌بندی چه مواردی را مد نظر قرار می‌دهد. خوشبختانه الکسا در رابطه با نحوه انجام محاسبات خود (برخلاف گوگل) کاملاً صاف و صادق است.

الکسا در مطلب کوتاهی در وبلاگ خود با عنوان «راهنمای افزایش رتبه الکسا» می نویسد:

«الکسا هر روز میانگین تعداد بازدیدکنندگان و بازدید از صفحات هر سایت در طول سه ماه گذشته را برآورد می‌کند. وب‌سایتی که مجموع بازدیدکنندگان و بازدید بیشتری در طول سه ماه اخیر داشته باشد، رتبه 1 را دریافت می کند و وبسایتی که کمترین بازدیدکننده و بازدید را دارد، رتبه‌ای نزدیک به 30 میلیون را دریافت خواهد کرد. چنانچه بر طبق ارزیابی‌های ما هیچ‌کس در طول سه ماه گذشته از سایتی بازدید نکرده باشد، در اینصورت اصلاً برای آن سایت رتبه‌ای تعیین نخواهد شد.»

کاربرد لینک های داخلی در سئوسایت
0 دیدگاه
3 دسامبر, 2020

کاربرد لینک های داخلی در سئوسایت

کاربرد لینک های داخلی در سئوسایت

لینک داخلی:لینک های داخلی از یک صفحه به صفحه دیگر یک سایت ارجاع داده می شوند و معمولا در سیستم مسیریابی اصلی سایت مورد استفاده قرار می گیرند.

این نوع لینک ها به سه دلیل زیر ارزشمند هستند:

به کاربران این فرصت را می دهند که به راحتی در بین صفحات جا به جا شوند.
آنها در ایجاد سلسله مرتب صفحات کمک می کنند.

ویژگی های لینک های داخلی:

لینک های داخلی به کاربران کمک می کند تا از یک صفحه به صفحه دیگر سایت منتقل شوند و از دیگر صفحات سایت نیز بازدید کنند. در زمان های ابتدایی پیدایش اینترنت این مسئله از اهمیتی برخوردار نبود اما امروزه به خاطر مسئله سئو سایت، لینک های داخلی از اهمیت ویژه ای برخوردار شده اند. همچنین نوع رفتار موتورهای جستجو نیز نسبت به لینک های داخلی و خارجی متفاوت می باشد. با این حال لینک های داخلی در رتبه و اعتبار سایت دارند و همچنین در نوع آنالیز سایت توسط موتورهای جستجو تاثیر گذارند.

1. انکر تکست در واقع محتوای لینک داخلی خود را در کوتاه ترین عبارت ممکن بیان می کند و به بیننده یک تصور اولیه از محتوای داخل صفحه لینک شده را می دهد.

2. نوع استفاده لینک از نیز از اهمیت برخوردار است و در صورتی که لینک، دارای اشتباهات املایی باشد و یا صفحه مورد نظر دارای خطا باشد، مشکلاتی را برای سئو ایجاد می کند. همچنین در مواردی که سعی می شود که یک انکر تکست برای گرفتن رنک بالاتر در همه جای سایت به شکل تکراری استفاده گردد نیز قوانین سختگیرنه ای از طرف گوگل وجود دارد. گوگل از این کار بسیار متنفر است و در صورت مشاهده، آن سایت را جریمه می کند.

استفاده از این گونه لینک سازی ها که اغلب در فوتر یا هدر وبسایت مشاهده می شود کار خوبی نیست و از ایندکس شدن صفحات یا گرفتن رنگ خوب در موتور جستجوی گوگل جلوگیری می کند. همچنان که گوگل در جریمه کردن این گونه فعالیت ها سخت گیر است، در برگردندان تغییر وضعیت به حالت طبیعی نیز بسیار منعطف می باشد. کافیست که این لینک های تکراری را از صفحات سایت حذف کرده تا رفتار متفاوت گوگل را مشاهده کنید.

3. هدف لینک ها نیز از یک جا به جای دیگر مهم است.

4. اهمیت صفحه لینک شده نیز از فاکتورهای مورد بحث می باشد. اگر در سایت شما صفحاتی وجود دارد که دارای بک لینک های بسیار زیاد از سایت های دیگر است، به همان نسبت نیز می بایست در دادن لینک های داخلی به آن صفحات نیز توجه کنید. گرفتن بک لینک از سایت های معتبر رتبه صفحه را بالا می برد و لینک دادن داخلی به آن نیز به کاربران کمک می کند تا دسترسی آسانتری به این صفحات پر ارزش داشته باشند و وجود این ساختار و ایجاد تعادل در بین لینک های داخلی و بک لینک ها، ارزش آن صفحات را دو چندان می کند و یکی از سیگنال های بسیار مثبت برای موتورهای جستجو برای دادن رنک بالاتر به این صفحات است.

5. ارتباط صفحات نیز از فاکتورهای مورد توجه است. لینک دادن از یک صفحه به صفحه دیگری که از نظر محتوا نیز مشابه با یکدیگر هستند، از ارزش بالاتری نسبت به لینک دادن از یک صفحه کاملا نا مرتبط می باشد. این کار از نظر موتور جستجوی گوگل نیز کار بسیار مثبتی است و امتیاز خوبی برای آن قائل می شود.

6. اولین لینک صفحه، طبق آزمایش هایی که از طرف کارشناسان انجام شده است، مهمترین آن می باشد. در صورتی که در یک صفحه چند لینک با انکر تکست های متفاوت به یک لینک مشخص وجود داشته باشد، طبق تجربه صرفا اولین انکر تکست برای گوگل مهم است و معمولا به بقیه انکر تکست ها توجهی نمی کند.

7. نوع لینک نیز از اهمیت برخوردار است. لینک گذاری با استفاده کدهای HTML به مراتب بهتر از استفاده از کدهای جاوا اسکریپت می باشد. بعضا مشاهده می شود که برای زیباسازی صفحات از کدهای جاوا اسکریپت و تصاویر برای لینک دادن به دیگر صفحات استفاده می شود. اما تجربه نشان می دهد که لینک دادن با استفاده از کلمات، اعتبار بیشتری را برای صفحات به بار می آورد. همانطور که در مطلب متن جایگزین تصاویر چیست نیز بیان شد، در صورت لزوم استفاده از تصاویر برای لینک دادن، متن جایگزین عکس ها را فراموش نکنید. چرا که این متن نقش کلمات را در انکر تکست بازی می کند.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

مشاور دیجیتال مارکتینگ کیست و چه وظایفی دارد؟
0 دیدگاه
2 دسامبر, 2020

مشاور دیجیتال مارکتینگ کیست و چه وظایفی دارد؟

مشاور دیجیتال مارکتینگ کیست و چه وظایفی دارد؟

دیجیتال مارکتینگ،روشی است که انواع روش‌های بازاریابی که با استفاده از اینترنت انجام می‌شوند را تحت پوشش قرار می‌دهد. دیجیتال مارکتینگ شامل مواردی مانند طراحی و توسعه وب‌سایت و اپلیکیشن، سئو، گوگل ادوردز، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی اپلیکیشن است، اما به هیچ عنوان محدود به اینها نیست و کانال‌های بازاریابی بسیاری را تحت پوشش قرار می‌دهد. دیجیتال مارکتینگ از طریق ارائه همزمان و یکپارچه ابزارها و تکنولوژی مورد نیاز، به برندها و کسب‌وکارها کمک می‌کند تا به مخاطبان هدف و مشتریان بالقوه خود که در کانال‌های مختلف حضور دارند، دسترسی پیدا کنند. بازاریابی موثر چیزی نیست جز ارتباط با مخاطب در بهترین زمان و مکان؛ به لطف اینترنت، دستیابی به بازاریابی موثر امکان‌پذیر است.

هرچه کسب‌وکارها و برندهای بیشتری به دیجیتال مارکتینگ روی می‌آورند، نیاز به مشاورین بازاریابی دیجیتال هم بیشتر احساس می‌شود؛ مشاورینی که از تسلط خوبی نسبت به تمامی روش‎های دیجیتال مارکتینگ برخوردار باشند. مشاورین بازاریابی نقش بسیار مهمی را در توسعه کسب‌وکارها ایفا می‌کند. این افراد می‌توانند فاصله یا گپ بین کسب‌وکارها و دنیای آنلاین را پر کنند و به صاحبان کسب‌وکار کمک کنند تا به درستی برند، محصولات و خدمات خود را به مردم معرفی کنند و در نهایت، موجب فروش بیشتر محصولات و خدماتشان شوند.

اما آیا وظیفه یک مشاور بازاریابی دیجیتال، محدود به فروش بیشتر محصولات و خدمات آن کسب‌وکار است؟ در این پست، قصد داریم یک مشاور دیجیتال مارکتینگ یا مشاور بازاریابی دیجیتال را معرفی کنیم و وظایف و مهارت‌های او به عنوان مشاور را شرح دهیم. در پایان نیز به این نکته اشاره می‌کنیم که چه کسانی به مشاور بازاریابی دیجیتال نیاز دارند.

مشاور دیجیتال مارکتینگ کیست و چه وظایفی دارد؟

وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ

-تسلط کامل به تمامی خدمات دیجیتال مارکتینگ

-اشراف کامل به روش های دیجیتال مارکتینگ

-انتخاب درست استراتژی و همکاری با مدیر محصول.

-شناخت بازار هدف  و دسته بندی بازار هدف مربوطه

یک متخصص دیجیتال مارکتینگ برای انجام امور مشاوره دیجیتال مارکتینگ میبایست ضمن اشراف برروی تمامی کانالها و اصول دیجیتال مارکتینگ، پروژه را با صرف کمترین هزینه به بهترین نتیجه برساند.

سئو، بازاریابی موتورهای جستجو و ادوردز، کانتنت مارکتینگ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی از طریق ایمیل، بازاریابی با تلفن همراه و بازاریابی بنری از جمله شاخه ها و ابزارهای بازاریابی دیجیتال برای رسیدن با اهداف برندینگ و افزایش فروش می باشند.

  • یک مشاور و مدیر دیجیتال مارکتینگ میبایست شناخت کامل به جامعه بازار هدف خود و رفتارشان داشته باشد و برنامه اجرایی خود را با توجه به آن پیاده سازی کند.
  • اندازه گیری، آنالیز و برگزاری کمپین و فرآیند در مقیاس کوچک از دیگر وظایف مشاور تبلیغات آنلاین محسوب می‌شود.
  • انتخاب درست استراتژی و همکاری با مدیر محصول و مدیر پروژه برای توزیع کارها بین اعضای تیم و نظارت براجرای امور.
  • راهبری استفاده از منابع انسانی، مالی و زمانی برای جلوگیری از اتلاف منابع.
روش های اشتباه و صحیح در صفحه بندی
0 دیدگاه
1 دسامبر, 2020

روش های اشتباه و صحیح در صفحه بندی

روش های اشتباه و صحیح در صفحه بندی

زمانیکه محتوای یک صفحه طولانی میشود طراح سایت تلاش میکند که آن را در دو یا چند صفحه در دسترس کاربر قرار دهد، این روش هم موجب میشود که صفحات سایت بیش از حد طولانی نشوند و هم حجم کلی صفحه را کاهش میدهد. فرض کنید که تمام محصولات یک فروشگاه اینترنتی در یک صفحه نمایش داده شوند. در این صورت ممکن است زمان بسیار زیادی برای نمایش کامل صفحه مورد نیاز باشد و یا کاربر هنگام اسکرول کردن در صفحه میان محصولات سردرگم گردد.

روش های اشتباه و صحیح در صفحه بندی

روش صحیح برای مدیریت صفحه بندی (Pagination) چیست؟

از تگ های Rel=Prev و Rel=Next استفاده کنید

اگر دارای صفحه بندی در سایت هستید، روش صحیح مدیریت آنها استفاده از تگ های Rel=Prev و Rel=Next است. بدین شکل گوگل متوجه ماهیت این صفحات و ارتباط آنها با یکدیگر می گردد.

پیاده سازی این تگ ها بسیار ساده بوده و اغلب پلتفرم ها دارای قابلیت هایی برای انجام این کار هستند.

در بخش <head> صفحه اول این مطلب می بایست تگ زیر را اضافه کنید:

<link rel=”next” href=https://www.yoursite.com/kickass-article-part2>

چرا که این صفحه، اولین صفحه از این مطلب می باشد. در صفحه دوم می بایست هر دو تگ next و prev را قرار دهید، چرا که این صفحه در بین مطالب قرار گرفته است:

<link rel=”prev” href=https://www.yoursite.com/kickass-article-part1>
<link rel=”next” href=https://www.yoursite.com/kickass-article-part3>

برای صفحه دوم نیز کافیست که تگ prev را قرار دهید، چرا که آخرین صفحه از این توالی می باشد:

<link rel=”prev” href=https://www.yoursite.com/kickass-article-part2>

دقت داشته باشید که می توانید یو آر ال ها را به شکل کامل یا نسبی در مسیر یو آر ال ها قرار دهید. اگر یو آر ال های سایتتان شامل پارامترهایی هستند که موجب تغییر در محتوا نمی گردند (مانند آی دی سشن ها)، آنها نیز می بایست در این تگ ها قرار گیرند.

این تمام کاریست که می بایست برای این گونه صفحات انجام داده تا اعتبار لینک ها به صورت صحیح منتقل شود. پیاده سازی این تگ، محدود به تعدادی از صفحات نشده و بی نهایت صفحه را می توانید با استفاده از این روش سامان دهی کنید.

اشتباهات رایج در صفحه بندی

زیاده روی

بعضی از افراد به دلایل بسیاری در استفاده از تگ ها در سایتشان زیاده روی می کنند. هیچ دلیلی برای زیاده روی در کاری که تداخل بسیاری ایجاد می کند وجود ندارد.

پیاده سازی غیر اصولی

عموما افرادی که در نگهداری از سایت تازه کار هستند، در پیاده سازی صفحه بندی دچار اشتباهاتی می شوند. این اشتباهات در طول زمان و با بزرگتر شدن سایت، حجم بیشتری پیدا کرده و موجب ایجاد فاجعه در سایت می گردد.

عدم درک درست صفحه بندی

بسیاری از افراد تصور می کنند که صفحات صفحه بندی شده (Paginated pages) همانند محتوای تکراری یا صفحات دارای پارامتر (Faceted pages) است، اما در حقیقت اینطور نیست:

  • صفحات صفحه بندی شده: صفحاتی هستند که پشت سر هم و به ترتیب وجود داشته و به صورت داخلی نیز به هم لینک شده اند. شما می بایست با استفاده از rel=prev و rel=next به مدیریت صحیح این صفحات بپردازید. (در ادامه این مطلب به توضیح دقیق تر این موضوع خواهیم پرداخت)
  • صفحات تکراری: صفحاتی هستند که دارای محتوای یکسان یا شبیه به یکدیگر می باشند و از این رو در رقابت با یکدیگر برای نمایش در نتایج جستجو قرار دارند. عموما این گونه صفحات با استفاده از تگ کانونیکال مدیریت شده تا گوگل متوجه صفحه هدف گردد. راهکار دوم ریدایرکت صفحات تکراری به صفحه هدف می باشد. انتخاب دقیق راهکار به نوع صفحات و پلتفرم سایت وابسته است.
  • صفحات دارای پارامتر (Faceted pages): صفحاتی هستند که به واسطه فیلترهایی همچون سایز، رنگ و قیمت ایجاد می شوند. این گونه صفحات معمولا توسط فایل robots.txt از دید ربات های گوگل مخفی مانده و یا اینکه پایش و ایندکس آنها توسط ابزار وبمستر تولز گوگل محدود می گردد، چرا که ترکیب این فیلترها بی نهایت حالت ایجاد می کند. همچنین استفاده از تگ های کانونیکال نیز بسته به وضعیت موجود از دیگر راهکارهاست.
آشنایی با سئو کلاه خاکستری و تکنیک های آن
0 دیدگاه
30 نوامبر, 2020

آشنایی با سئو کلاه خاکستری و تکنیک های آن

آشنایی با سئو کلاه خاکستری و تکنیک های آن

 تکنیک های سئو خاکستری در راستای سئو کلاه سیاه هستند با این تفاوت که برای موتورهای جستجو قابل تشخیص نیستند. این تکنیک ها تاثیر خوبی در رتبه سایت خواهند داشت و بدون جریمه شدن سایت توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو، رتبه آن افزایش خواهد یافت. اگر اصول سئو خاکستری به درستی رعایت شود، در کوتاه مدت و با صرفه جویی در هزینه می توان به رتبه بالا در نتایج جستجو دست یافت.

آشنایی با سئو کلاه خاکستری و تکنیک های آن

تکنیک های سئو کلاه خاکستری برای بهبود رتبه سایت:

  • خرید دامنه
  • طراحی مجدد سایت و تغییر ظاهر سایت
  • ایجاد حساب های جعلی در شبکه های اجتماعی
  • ایجاد بک لینک به سایت خود
  • کلیک بر روی لینک های سایت در شبکه های اجتماعی
  • استفاده از کلمات کلیدی در عنوان
  • استفاده از لینک در ایمیل سایت های خبری
  • کامنت گذاشتن در شبکه های اجتماعی و یا وبلاگ ها
  • ایجاد گزینه اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
    1. تدریجی بک لینک دادن (هر روز نهایت ۵ بک لینک از سایتهای مختلف)
    2. از سایتهای پر بازدید و دارای آتوریتی بالا بک لینک گرفتن
    3. فالو و نوفالو بودن بک لینک
    4. مرتبط بودن سایتی که از آن بک لینک می گیرید با موضوع سایت شما
    5. اگر قصد لینک سازی دارید بهترین روش رپورتاژ آگهی است.ایجاد محتوای کپی شده از سایت های دیگر به صورت حرفه ای
      تکنیک های سئو کلاه خاکستری در اینجا به برخی از متداول ترین تکنیک های سئو کلاه خاکستری اشاره می کنیم: ۱. استفاده از دامنه های منقضی شده در دنیای وب هر روز وب سایت های زیادی ایجاد می شود، اما به همان صورت نیز وب سایتهای زیادی دیگر قعالیت نمی کنند. شما می توانید توسط ابزارهای domain expire که هم در سایت nic.ir و هم سایتهای مشابه خارجی هست لیست آخرین دامنه های اکسپایر شده امروز را ببنید. بعد با یک بررسی ساده دامنه هایی که با موضوع کاری شما یکی هستند را بخرید و سایتی کوچک روی آنها تولید کنید و با نوشتن چند مقاله مرتبط به وب سایت خود لینک دهید. ۲. حساب های شبکه های اجتماعی با ساخت شبکه های اجتماعی و انتشار لینک صفحات سایتتان در آنها می توانید بهترین لینک سازی خارجی را انجام دهید. قبل از انجام این کار در خصوص هر شبکه اجتماعی که می خواهید در آن پروفایل و یا صفحه تجاری بسازید تحقیق کنید. ۳. بازطراحی سایت طراحی مجدد سایت باعث می شود کدهای سایت شما از نو نوشته شود و از نظر گوگل اینکار یعنی بروزرسانی و بروزرسانی برای شما جایگاه بهتر به ارمغان خواهد آورد. البته با توجه به تغییرات الگوهای طراحی و الگوریتم رنک برین، اگر این تغییرات با استانداردهای UI و UX همراه شود و بازطراحی بر مبنای بالای بودن سرعت سایت نیز همراه گردد، تاثیرش صدچندان خواهد شد. ۴. ایجاد کامنت در سایت خود امکان درج دیدگاه را اضافه کنید. درج دیدگاه می تواند صفحه شما را بروزرسانی کنید. همچنین برای پاسخ به مخاطبان اگر پاسخ به صفحه ای دیگر ربط دارد لینک آن را در کامنت بگذارید. کامنت گذاری فقط به سایت خودتان بر نمی گردد. می توانید با کامنت گذاری در سایت های پربازدید و استفاده از نام و خدمات خود و حتی با دادن آدرس سایت، جایگاه بهتری برای سایتتان رقم بزنید. ۵. لینک سازی به صورت آگهی خرید بک لینک از نظر موتورهای جستجو خطاست. ولی اینکار باعث بالا رفتن اعتبار شما می شود. مهمترین نکات در بک لینک عبارت است از:
      1. تدریجی بک لینک دادن (هر روز نهایت ۵ بک لینک از سایتهای مختلف)
      2. از سایتهای پر بازدید و دارای آتوریتی بالا بک لینک گرفتن
      3. فالو و نوفالو بودن بک لینک
      4. مرتبط بودن سایتی که از آن بک لینک می گیرید با موضوع سایت شما
      5. اگر قصد لینک سازی دارید بهترین روش رپورتاژ آگهی است.
        ۶. بالا بردن کاربران صفحات وبسایت در شبکه های اجتماعی در گزینه دوم اشاره کردیم که برای وبسایتتان در هر شبکه اجتماعی یک صفحه ایجاد کنید و لینکهایتان را در آنجا انتشار دهید. حال اگر این صفحات مشترکینی داشته باشند که روی لینک های شما کلیک کنند ارزش کار شما صد چندان خواهد شد. برای اینکار باید اصول کار و فعالیت در هر شبکه اجتماعی را یاد گرفته و با استفاده از آن اقدام به جذب مشترک یا همان فالوور بکنید. ۷. به کارگیری کلمات کلیدی و کلمات مرتبط با آن در متن سعی کنید از کلمات کلیدی و کلمات مرتبط با آنها در متن و عناوین صفحه خود استفاده کنید. این کار باعث می شود گوگل متوجه شود که شما دارید در چه خصوص صحبت می کنید. مثلا وقتی شما در خصوص سئو مطلب می نویسید، سعی کنید چند بار از طراحی سایت و بهینه سازی و موتور های جستجو نیز صحبت کنید تا بار مطلب شما بیشتر شود. ۸. قراردادن لینک شما در ایمیل خبرنامه سایت های دیگر یک روش دیگر برای جذب بازدید، استفاده از خبرنامه سایت های مرتبط یا پربازدید برای جذب بازدید و مشتری است. این یکی از بهترین روشهای تبلیغاتی است. زیرا که هم می تواند مشتری را به سایت شما بیاورد، هم اینکه باعث می شود شما بازدید فوق العاده ای از این تبلیغ بگیرید. ۹. ساخت پروفایل در وبسایت های معروف ساخت پروفایل در سایتهایی مثل آمازون یا ترلو می تواند با دادن لینک برای شما همراه باشد. با اینکار شما یک پروفایل ساخته اید و می توانید در آن راجع به خود و فعالیتتان صحبت کنید و در بخش تماس آدرس وبسایت خود را وارد نمایید. یکی از بهترین سایتهایی که شما می توانید در آن به اینکار بپردازید انجمن ها و سایت های پرسش و پاسخ می باشند. این سایتها هم به زبان فارسی و هم به زبان های دیگر وجود دارند و شما با کمی کار در آنها می توانید از طریق بخش امضاء و آدرس سایت در پروفایتان، و حتی درج موضوع اقدام به لینک سازی و معرفی سایت خود کنید. ۱۰. خرید ورودی گوگل یکی دیگر از تکنیک های سئو کلاه خاکستری خرید ورودی گوگل در برخی از زمان های سال است. فرض کنید عید نوروز می شود! یا اینکه به یک جای سال میرسیم که تعطیلاتی پشت سر هم داریم. اگر سایت شما روزانه ۵۰۰ بازدید داشته باشد در چنین مواقعی از سال دارای افت شدید ورودی می شود و این روی رنک و جایگاه سایت شما تاثیر می گذارد. چرا؟ یک سایت موفق و رو به جلو وبسایتی است که ورودی های آن یا نسبت به قبل مساوی یا بالاتر باشد، اگر افت داشته باشید یعنی کاربران از سایت شما خوششان نمی آید و گوگل فکر می کند علاقه آنها نسبت به سایت شما کم می شود. در این مواقع بهتر است بازدیدی به اندازه افت احتمالی خریداری کنید تا در آن زمان پس رفت نکنید. برای اینکار می توانید از تبلیغ در گوگل و یا خرید ورودی گوگل استفاده کنید. این که شما از جه روشی استفاده می کنید بسته به میزان استفاده از استراتژی های کلاه سیاه و سفید متفاوت خواهد بود. در این بین مطالعه مقاله چگونه در گوگل تبلیغ کنیم نیز خالی از لطف نیست. ۱۱- لینک سازی داخلی با طراحی مناسب و عناوین مناسبتر! وقتی دارید لینک سازی داخلی می کنید حتما لینک هایی بسازید که کاربران روی آنها کلیک کنند. این کار را با ساخت دکمه انجام دهید یا در متن بنویسید حتما مقاله فلان را مطالعه فرمایید یا برای درک بهتر این موضوع مقاله فلان را مطالعه کنید. لینک سازی داخلی موقعی جواب می دهد که کاربران مراجعه کننده به سایت نیز روی آنها کلیک کنند سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی
0 دیدگاه
29 نوامبر, 2020

انواع هاست

انواع هاست

با توجه به توضیحاتی که تا اینجا راجع به هاست و فضای میزبانی دادیم، الان شما باید کاملاً با این نیاز جهت راه اندازی سایت آشنا باشید. اما خود همین فضای میزبانی دارای انواع مختلفی است که بر اساس موارد مختلفی دسته بندی می شود. در این نوشتار قصد داریم یک تعریف کاملی از انواع هاست خدمت شما ارائه کنیم تا با اطلاعات کاملی اقدام به خرید فضای میزبانی برای راه اندازیِ سایت خود کنید.

شاید برای راه اندازی هر نوع سایتی بتوان از هر نوع هاستی استفاده کرد. اما باید مقرون به صرفه ترین و همچنین بهترین گزینه انتخاب شود. مثلاً اگر قصد راه اندازی یک سایت وردپرسی دارید، امکان راه اندازیِ آن روی هاست ویندوز هم هست. اما از هر نظر بهتر است که یک هاست لینوکس تهیه کنید.

بر اساس اصول زیر فضای میزبانی به دسته های مختلفی تقسیم می شوند:

انواع هاست

براساس نوع سیستم عامل

مهم ترین عامل دسته بندی انواع فضاهای میزبانی برای راه اندازیِ سایت، نوع سیستم عامل است. بر همین اساس دو نوع مهمِ هاست ما داریم که با عنوان هاست لینوکس و هاست ویندوز شناخته می شوند. هاست لینوکس به دلیل اینکه لینوکس رایگان است ارزان تر هستند. همچنین از پایداری و کیفیتِ بسیار بیشتری نسبت به هاست های ویندوزی برخوردارند. امروزه کاربرد هاست های لینوکسی به مراتب بیشتر از هاست ویندوزی است. به دلایل مختلف، که به دو مورد از مهم ترین آنها در بالا اشاره کردیم.

یکی از دلایلی که ما باید تصیمیم بگیریم از کدام نوع هاست ویندوزی یا لینوکسی استفاده کنیم، نوع فناوری و زبان برنامه نوسی سایت ماست. اگر ما از فناوری های بازمتن استفاده می کنیم در بیشتر موارد نیاز داریم که یک هاست لینوکس تهیه کنیم. راجع به نوع هاست از این نظر به شما توصیه می کنیم مقالۀ هاست لینوکس یا ویندوز را مطالعه نمایید.

براساس نوع سخت افزار

نوع سخت افزار و میزان منابعی که به شما اختصاص داده می شود از دیگر مواردی است که با آنها فضاهای میزبانی را دسته بندی می کنند. به عنوان مثال نوع پردازنده و همچنین میزان حافظۀ RAM یا حافظۀ سخت همگی از جملۀ نوع سخت افزار سروری است که هاستِ شما روی آن قرار گرفته است. هر چقدر این منابع بیشتر و قدرتمندتر باید معمولاً هزینۀ هاستِ شما را هم بالاتر خواهد برد.

معمولاً بسته های میزبانی که شما خریداری می کنید دارای منابع مختلفی هستند. مثلاً حجم و پهنای باندی که به شما اختصاص داده می شود، از جمله مهم ترین منابعی است که باید راجع به آنها اطلاع کافی داشته باشید. در این باره در مقالات دیگر توضیحات کامل ارائه شده است.

براساس نوع نرم افزارها

اینکه روی سروری که فضای میزبانیِ شما روی آن قرار می گیرد، چه نوع نرم افزارهایی نصب شدند هم نوع دیگری از دسته بندی هاست ها را ایجاد می کند. به عنوان مثال اگر سایت شما با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده است، حتماً باید نرم افزار زبان PHP روی سرور نصب شده باشد. در این مورد حتماً از احتیاجات کار خود و همچنین نرم افزارهایی که روی سرور نصب شدند، قبل از خرید اطلاع کافی کسب کنید. این کار را با ارتباط از طریق بخش پشتیبانی می توانید انجام دهید. البته در حال حاضر بیشتر شرکت های میزبانیِ وب پر کاربردترین نرم افزارهای مورد نیاز را نصب و پیگربندی می کنند و شما نیازی نیست نگرانی خاصی داشته باشید.

بر اساس موقعیت مکانی

اینکه هاست ایرانی است یا خارجی، حتماً شنیدید. منظور همان محل قرارگیری سروری است که هاست شما روی آن قرار خواهد گرفت. در حال حاضر هم هاست ایرانی ما داریم که سرورها در ایران قرار گرفتند و هم هاست خارجی که درون یک مرکز داده در یکی از کشورهای پیشرفتۀ خارجی قرار گرفته است.

به طور کلی هاست های خارجی ارزان تر و پایدارتر هستند و مشکلات کمتری از این نظر به سراغ آنها خواهد آمد. ولی هاست های ایران به دلیل اینکه در ایران قرار گرفتند به ما امکان سفارشی سازیِ بیشتری را می دهند و همچنین از دیگر مزیت آنها سرعت بالاتر سایت از داخل ایران است. به دلیل اینکه محل قرارگیری سرورها نزدیک رایانۀ بازدید کنندگان است، سرعت بارگذاری صفحات مختلف بالاتر خواهد رفت. اما برای شروع می توانید از هاست های ارزان خارجی استفاده کنید. باز هم بستگی به انتخاب خود شما دارد.

اگر توضیحات این مقاله برای شما نهادینه شده باشد، با ذهن بازترین می توانید اقدام به خرید هاست کنید. اما اگر نمی دانید دقیقاً باید از کجا شروع کنید، شاید خرید یک هاست لینوکس خارج بهترین گزینه برای شروع باشد. فراموش نکنید که انتقال سایت شما بین انواع مختلف هاست به راحتی امکان پذیر است و از این نظر نیاز نیست نگران باشید.

اهمیت سرعت بارگذاری سایت
0 دیدگاه
28 نوامبر, 2020

اهمیت سرعت بارگذاری سایت

اهمیت سرعت بارگذاری سایت

بسیار منطقی است که سرعت بارگذاری صفحات سایت خود را تا جای ممکن افزایش دهید.

کاربران بلقوه سایت از اینکه برای بارگذاری صفحات سایت انتظار بکشند، ناراضی خواهند بود. این دلیل افزایش نرخ خروج سایت است.(نرخ خروج محاسبه میزان کاربران خارج شده از سایت در یک صفحه مشخص از سایت است.)

مطالعات زیادی حاکی از آن است که کاربران انتظار دارد که سایت در 2 ثانیه بارگذاری شود.(کاربران از ثانیه 3 به بعد برای خروج از سایت تصمیم می گیرند.) اگر سایت شما در این زمان بارگذاری نشود کاربران کم کم برای خروج از سایت آماده می شوند و به صفحه جستجو باز گشته و به دنبال سایتی می گردند که تجربه کاربری بهتر را با سرعت بالاتر بارگذاری صفحات به آنها ارائه بدهد.

مطالعات دیگری که در این زمینه صورت گرفته نشان می دهد که سه چهارم کاربران به سایت هایی که با سرعت پایین بارگذاری شده اند باز نخواهند گشت. طبق نظر سنجی انجام شده این کاربران بعد از 4 ثانیه تصمیم به خروج و عدم بازگشت دوباره به سایت می گیرند.

روشهایی که سرعت بارگذاری سایت را افزایش میدهند:

بهینه سازی کنید

اگه نگران سرعت بارگذاریتون هستید، خیلی چیزها هست که میتونید بهینه سازیشون کنید. صفحه نخست سایتتون، عکسهای سایتتون، دیتابیس – همه اینها میتونن بهینه سازی بشن تا سایتتون برای بازدیدکننده ها سریع تر بارگذاری بشه.
برای اینکه صفحه نخست سایتتون سریع لود بشه باید یه سری کارها انجام بدید. میتونید مقدار محتوای روی صفحه (عکس، متن، پستها و غیره) رو کم کنید. میتونید افزونه های غیرضروری رو حذف کنید، افزونه های غیر فعال رو حذف کنید. نیازی نیست همه چیزها رو روی صفحه اول سایتتون داشته باشید، مینیمالیستی فکر کنید و حداقل موارد لازم رو نگهدارید تا جایی که کاربرها بتونن چیزهایی که لازم دارن رو پیدا کنن یا حداقل به جای مناسبش هدایت بشن.
بهینه سازی تصاویر هم خیلی به سرعت سایت کمک می کنه، چون کاهش اندازه فایل عکس کمک می کنه سایت سریع بارگذاری بشه. برای این کار میتونید از افزونه هایی که هست استفاده کنید مثلا WP-SmushIt به طور خودکار اندازه فایل عکسها رو کوچیک می کنه و هیچ لطمه ای به کیفیت عکس نمیزنه.
بهینه سازی دیتابیس معمولا یکی از اونهاییه که بیشترین کمک رو به سرعت سایت میکنه. البته ممکنه طولانی و خسته کننده باشه ولی به کمک افزونه ها به راحتی قابل انجامه. افزونهWP-DB Manager، افزونه  Optimize Database after Deleting Revisions یا افزونه WP-Optimize از جمله این افزونه هاست. بزرگترین مشکل با پیکربندی دیتابیس وردپرس اینه که کلی اطلاعات غیرضروری نگه میداره. ویرایش های پستها، نظرهای اسپم، سطل زباله – عموما تو پیکربندی پیشفرض نگهداشته میشن و همین باعث میشه دیتابیس سایتتون از حجم اطلاعات بترکه و در نتیجه سرعت سایتتونو کاهش بده.
یه کاری که بدون استفاده از افزونه میتونید انجام بدید، تغییر دادن و محدود کردن تعداد دفعاتیه که بازنویسی های پست ذخیره میشن. فقط باید یه خط کد به فایل wp-config.php اضافه کنید. این کد:
define( ‘WP_POST_REVISIONS’, 3 );

امکان ذخیره سازی سایت رو فراهم کنید

یکی از کارهایی که میتونید برای افزایش سرعت بارگذاری سایتتون انجام بدید اینه که کش سایت رو enable کنید. استفاده از افزونه های ذخیره سازی یا caching میتونه سرعت بارگذاری سایتتونو به شدت افزایش بده. این افزونه ها فایلهای HTML استاتیک از صفحات سایتتون ایجاد می کنن و اونها رو نمایش میدن و اینطوری تعداد دفعاتی که به سرورتون درخواست داده میشه رو کم می کنن.
یکی از افزونه های عالی برای ذخیره سازی سایت W3 Total Cache هست. البته توصیه می کنم اول این افزونه رو بررسی کنید ببینید براتون خوب هست یا نه.

از یک شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده کنید

شبکه های تحویل محتوا گرون هستن اما ارزششو دارن، به خصوص اگه سایتتون بخش انگلیسی هم داشته باشه و برای کل جهان مطلب بنویسید. چون هر بار که سایتتون دیده میشه، کامپیوتر کاربر باید فایلها رو از سرور دانلود کنه (به مدت زمانی که انجام این کار طول میکشه میگن زمان واکنش یا response time) و هرچی کاربر از محل هاست سایت شما دورتر باشه، این زمان بیشتر میشه. شبکه تحویل محتوا این مشکل رو حل می کنه. یه کپی از فایلهای شما میگیره و اونو روی یکی از دیتابیسهایی جهانی ذخیره می کنه. اینطوری هر وقت کاربرها سایت شما رو ببینن، یه کپی از فایلهاتونو از نزدیکترین دیتابیسی که بهشون هست دانلود می کنن و در نتیجه بارگذاری سایتتون سریعتر انجام میشه.
بعد از اینکه این نکات رو امتحان کردید، یادتون باشه که از سایتهای تست سرعت مثل همونایی که اول مقاله نام بردیم استفاده کنید و ببینید این نکات چقدر تونسته کمکتون کنه. شرکت طراحی و توسعه سایت ما میتونه تو بارگذاری سریع صفحات سایت کمکتون کنه. نه تنها میتونیم سرعت لود صفحاتتون بالا ببریم، بلکه میتونیم کمک کنیم که نرخ تبدیل مشتریتونو افزایش بدید و سایتتونو سریع و در عین حال جذاب و هنرمندانه بسازید. اگه میخواهید سایتتونو بهتر کنید همین امروز باهامون تماس بگیرید.

بالا بردن سرعت وب سایت
0 دیدگاه
27 نوامبر, 2020

بالا بردن سرعت وب سایت

بالا بردن سرعت وب سایت


هنگامی که به سرعت وب سایت شما می آید، آن را به عنوان عامل اصلی SEO رتبه بندی می شود. سرعت بارگذاری وب سایت شما تاثیر قابل توجهی بر میزان نگهداری شما دارد. مطالعات نشان داده است که هر یک از صفحات وب شما که نیاز به بارگیری بیش از پنج ثانیه دارند، 25 درصد بازدیدکنندگان اولیه که در آنجا حضور دارند، از دست می دهند.

سرعت سایت می تواند تاثیر زیادی بر نمرات SEO شما داشته باشد، بنابراین مهم است که آن را تا آنجا که ممکن است بهینه سازی کنید. اما سرعت سایت فعلی شما چقدر است؟ در حال حاضر نمره جستجوگر سرعت سایت من چیست؟

برای به دست آوردن بینش بهتر در نمرات سرعت سایت شما، شما باید از یک ابزار خاص استفاده کنید. ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید آنها را استفاده کنید و یکی از مواردی که ما به شدت توصیه می کنیم، Backlinks مانیتور است.

با استفاده از Backlinks مانیتور شما می توانید نمرات سرعت سایت خود را در مقیاس 1 تا 100 مشاهده کنید. چیز بزرگ در مورد سرعت سایت این است که اطلاعات مربوط به آن به طور مستقیم از گوگل گرفته شده است – به این معنی که این عامل اصلی SEO شما است.

وب سایت شما سریعتر اجرا می شود و نیازی نیست که رتبه بندی وب سایت خود را افزایش دهید. شما هنوز هم می توانید رتبه های نمره عالی، حتی اگر وب سایت شما کمی کندتر است. داشتن یک وب سایت که با سرعت شگفت انگیز اجرا می شود، فقط رتبه بندی شما را بهبود می بخشد، در نتیجه بهینه سازی سرعت وب سایت شما آسیب نمی رساند.

بهبود سرعت وب سایت شما

چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید با آن کار کنید تا سرعت وب سایت شما افزایش یابد. شما می توانید جزئیات بیشتر در مورد بهینه سازی صفحه در صفحه را پیدا کنید ، اما ما مهم ترین بخش هایی را که باید در آن کار کنید خلاصه می کنیم.

مراحل برای سرعت بخشیدن به وب سایت شما

  • بهینه سازی تصاویر تصاویر در وب سایت شما نقش مهمی دارند. آنها به بازدیدکنندگان شما اجازه می دهند که محتوایی را که شما به آنها ارائه می کنید تجسم کنید. اگر آنها با تصاویر شگفت انگیز ارائه می شوند، بیشتر احتمال دارد که وب سایت خود را بیشتر جذب و بررسی کنند. شما باید تصاویر با کیفیت بالا را در صفحه اصلی خود داشته باشید تا بتوانید توجه کاربران خود را جلب کنید. مشکل این تصاویر زمانی است که آنها به درستی نمایش داده نمی شوند. اگر فضای لازم برای نمایش این تصاویر در اندازه کامل آنها وجود نداشته باشد، باید مقیاس آنها را متناسب با صفحه وب خود قرار دهید. اگر تصویری دارید که 2000 × 2000 پیکسل است، اما با 200 × 200 نمایش داده می شود، برای بارگیری آن تصویر 10 برابر طول می کشد که کاملا غیر ضروری است.
  • با استفاده از طراحی وب سایت ساده تر اگر می خواهید وب سایت خود را سریع و صاف کنید، باید طراحی را ساده تر کنید. این باعث می شود تعداد کل درخواست HTTP که وبسایت شما باید برای بارگیری محتوای آن انجام دهد را کاهش دهد. این درخواست ها برای تمام عناصر مختلف موجود در صفحه وب شما ایجاد می شود. تعداد آنها پایین تر است – زمان بارگذاری سایت پایین تر خواهد بود. همچنین به طور غیر مستقیم بر تجربه کاربر تاثیر خواهد گذاشت.وب سایت های ساده معمولا رتبه های بسیار بیشتری نسبت به آنهایی که بصری پیچیده هستند.
  • ذخیره کردن را فعال کنید اگر ذخیره سازی را در وبسایت خود فعال کنید، زمان لازم برای بازدیدکنندگان تکرار برای بارگیری کامل محتوای شما را کاهش می دهد. هنگامی که این گزینه را فعال کنید، بازدیدکنندگان شما عناصر خاصی از صفحات وب خود را در ذخیره سازی موقت خود ذخیره خواهند کرد. دفعه بعد که آنها از وب سایت شما بازدید می کنند، مرورگرهایشان  قادر به بارگذاری آن بسیار سریعتر خواهند بود.
اهمیت رتبه بالا در نتایج سرچ گوگل
0 دیدگاه
26 نوامبر, 2020

اهمیت رتبه بالا در نتایج سرچ گوگل

اهمیت رتبه بالا در نتایج سرچ گوگل

شما بعنوان یک بازاریاب دیجیتال (Digital Marketer) حتما از اهمیت رتبه بالا در نتایج سرچ گوگل مطلع هستید. با کسب رتبه خوب در نتایج جستجوی گوگل می توانید چند ماه یا حتی چند سال بازدیدکنندگان زیادی را بصورت اتوماتیک و رایگان روانه سایت خود کنید.

 اگرچه رتبه بالا در نتایج جستجوی گوگل (SERPs: Search Engine Result Pages) بسیار مهم است، اما متقاعد کردن کاربران برای کلیک روی لینک سایت شما نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

یک روش برای بالا بردن نرخ کلیک (CTR)، بخش سایت لینک یا SiteLinks گوگل است.

اما بخش لینکهای سایت یا SiteLinks دقیقا چیست؟ چطور می تواند به سایت شما کمک کند؟ و از همه مهم تر اینکه چگونه می توان آنرا برای سایت خود فعال کنید؟

هنگامی که شما یک وب سایت بسیار خوب دارید که در آنجا درباره شغل و محصولات خود یا مجموعه ی تان به خوبی توضیح دادید و سایتتان آماده ی پول در آوردن است ولی هیچکس به سایتتان سر نمیزند چه کار می شود کرد ؟ این کاملا نا امید کننده است که اگر در صفحات سرچ گوگل دیده نشوید.

یک سری به رقبای خودتان در گوگل بزنید ، ببینید چطور دارند به راحتی پول در می آورند و به گفته ی قدیمی ها پول جارو می کنند با اینکه شاید خیلی از ایده های شما را هم ندارند ولی چون در صفحه اول گوگل هستند ، پولشان از پارو بالا می رود.

هرچند که همانطور که در مقاله ی سئو یعنی چه توضیح دادیم ، طبق گفته ی گوگل ، هیچکس نمی تواند رتبه #1 گوگل را تضمین کند ، اما صفحه #1 گوگل چطور ؟

ما قبلا در مقاله ی آموزش سئو بک لینک فا و بهینه سازی ، آموزش های کاملی درباره ی سئوی وب سایت و روش های سئوی کلاه سفید و کلاه سیاه به شما دادیم.

اما در این بخش علاوه بر آموزش ، می خواهیم علت مهم بودن رسیدن به صفحه اول گوگل را مرور کنیم.

طبیعتا وب سایتی که در جایگاه اول گوگل باشد ، بیشترین کلیک را به خود اختصاص می دهد.

بطور کلی 20 تا 30 درصد کلیک ها را وب سایت های رتبه 1 تا 3 گوگل خواهند داشت و وب سایت آخر در همان صفحه اول تنها 8درصد کلیک می شود.

صفحه های دوم به بعد تقریبا شانسی برای رقابت ندارند ، ولی امید به رسیدن به صفحه اول ، برای سایت هایی که در صفحه ی دوم قرار دارند بسیار بالاست و شانس پیشرفت را به خوبی دارند.

چنانچه سایت شما رتبه ی خوبی دارد ، یعنی در جزو سه سایت اول در صفحه ی اول جستجوی گوگل قرار دارید ولی کمتر از 15 درصد کلیک را به خود اختصاص دادید ، بایستی فکری به حال محتوا و یا ظاهر وب سایت و یا برندینگ سایتتون کنید.

اخرین محصولات سایت
کابین وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس