سئوکار حرفه ای سئو تگ

سئوکار حرفه ای سئو تگ پیشرو در سئو وب سایت

اخرین مطالب
سئوکار حرفه ای چه وظایفی دارد؟
0 دیدگاه
1 آگوست, 2020

سئوکار حرفه ای چه وظایفی دارد؟

سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به افراد کمک می کند تا محصولات و اطلاعات موردنظرشان را توسط  موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ به راحتی بیابند. یک سئوکار یا متخصص سئو با آنالیز و مطالعه در این باره به جستجوی مواردی می گردد که محبوبیت آنها در موتورهای جستجو در حال افزایش است و با اجرای استراتژی ها و اقداماتی سعی می کند که نتایج جستجو را برای یک سایت مشخص بهبود ببخشد.

وظایف کارشناس سئو کاملا بستگی دارد به نوع خدماتی که در قرارداد ذکر شده است به طور مثال در خدمات مشاوره سئو وظایف به شرح زیر می باشد:

  • مشاوره لینک بیلدینگ (لینک سازی اصولی و کلاه سفید)
  • درج لینک نوفالو در وبلاگ ها
  • مشاوره ثبت دامنه سئو فرندلی
  • انتخاب هاست و میزبانی وب بهینه شده
  • مشاوره به کارگیری از متاتگ های مهم سئو
  • ثبت و کانفیگ وب سایت سایت در پنل سرچ کنسول گوگل
  • افزایش دامین اتوریتی و پیج اتوریتی
  • بازاریابی محتوا به واسطه تولید محتوا یونیک و بهینه شده
  • مشاوره آشنایی با الگوریتم های گوگل پنگوئن، پاندا، مرغ مگس خوار، رنک برین، فرد، و گوگل دنس
  • ثبت سایت در موتور جستجو بینگ
  • به کارگیری ابزار های سئو برای تحلیل داده مانند: مجستیپانداک، Ahrefs, گوگل کیورد پلنر و …
  • ارائه گزارش از وضعیت رتبه کلمات کلیدی در گوگل
  • Disavow بک لینک های اسپم و مخرب
  • سوشیال مارکتینگ
  • رعایت اصول، قواعد و قوانین لینک بیلدینگ
  • نصب و تنظیم بهترین افزونه سئو وردپرس بر روی سایت ترجیجا پلاگین Yoast SEO
  • بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو محلی با کمک لوکال سئو
  • برندینگ اینترنتی
  • پیاده سازی فاکتور های سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال
  • انتقال دائم و موقتی صفحات قدیمی با کمک ریدایرکت ۳۰۱
  • انجام خدمات سئو بسته به نوع سایت (سئو کلان یا افزایش رتبه سایت در کلمات کلیدی)
  • استفاده مناسب از انکرتکست (Anchor Text) در هنگام ساخت بک لینک
کنترل سئوسایت با ابزارهای مختلف
0 دیدگاه
30 جولای, 2020

کنترل سئوسایت با ابزارهای مختلف

ابزارهای کنترل سئو سایت

ابزارهایی که برای کنترل سئو و وضعیت سایت استفاده می شوند ، وب سایت های معتبری هستند که توسط بزرگترین شرکت های وب در دنیا ایجاد شده اند. برخی از آنها خدمات رایگان ارائه می دهند و برخی دیگر هزینه دریافت می کنند. هرکدام نیز در یک بخش خاص ، سایت را تحلیل می کنند. همواره برای کنترل سرعت سایت ، خطاهای برنامه نویسی ، وضعیت بروزرسانی وبسایت ، تعداد بازدیدهای روزانه و تعداد بک لینک های دریافتی باید دقت زیادی داشته باشید و هر روز اطلاعات خروجی از این وبسایت ها را مشاهده نمایید. برای کنترل هر بخش از سئو سایت می توانید از وبسایت هایی که توضیح می دهیم استفاده کنید.

کنترل سرعت سایت در سئو

سه سایت معتبر برای بررسی سرعت ، gtmetrix.com ، webpagetest.org ، pingdom.com هستند. همانطور که می دانید سرعت یکی از فاکتورهای مهم در سئو است که برای گوگل اهمیت زیادی دارد. تغییراتی که روزانه روی وبسایت اعمال می کنید امکان تغییر در فایل های html ، js   و css را به وجود می آورد و همین عوامل موجب تغییرات سرعت سایت می شود. وب سایت gtmetrix برای بهینه سازی سرعت را دقیق و کامل معرفی کرده ایم که پیشنهاد می کنیم حتما مطلب مربوطه را مطالعه نمایید.

ابزارهای کنترل بک لینک

عامل دیگری که برای کنترل سئو سایت مورد بررسی قرار بگیرد ، وضعیت بک لینک های دریافتی است. برای گوگل کیفیت و اعتبار سایت هایی که به شما لینک داده اند اهمیت دارد پس باید آنها را مداوم چک کنید. وبسایت majestic.com یکی از بهترین ابزارهای کنترل بک لینک ها می باشد. که اطلاعات دقیقی از تعداد ، کیفیت و اعتبار و نوع آنها را با بروزرسانی روزانه ارائه می دهد. همچنین googel search console نیز بخشی را برای مشخص نمودن لینک های دریافتی دارد که معمولا هر هفته آپدیت می شود. البته وبسایت های دیگری نیز مثل moz هستند که فاکتورهای مهمی مثل اسپم اسکور ، دامین اتوریتی و پیج رنک سایت های مبدا را نشان می دهند.

کنترل خطای برنامه نویسی

ایرادات کدها و برنامه نویسی قالب ، یکی از عوامل افت سایت می باشد. ایراداتی که در کدنویسی ایجاد می شود را می توان به دو دسته تقسیم کرد. یکی مربوط به خطاهای ناخواسته و دیگری ایرادات موجود در فایل های htaccess  و robots.txt . برای مشاهده و کنترل دسته اول می توانید از سایت validator.w3.org استفاده کنید که تمام ایرادات موجود در کدنویسی قالب را نشان می دهد. اما برای دسته دوم نیاز است که تنظیمات لازم را بدانید. اگر از افزونه یوست سئو استفاده می کنید می توانید به راحتی فایل های مورد نظر را کنترل و مدیریت کنید.

مدیریت میزان و نحوه بازدیدها

تعداد بازدید های روزانه ، نحوه بازدید کاربران از صفحات ، آی پی کاربر ، bounce rate ، نرخ کلیک ، تعداد دفعات دیدن شدن سایت در گوگل توسط کاربران توسط دو ابزار سرچ کنسول و google analytics قابل مشاهده و مدیریت هستند. بررسی میزان و نحوه بازدید می تواند نقش مهمی در کنترل سئو سایت داشته باشد. زیرا شما متوجه می شوید چه صفحاتی بیشترین و کدام یک کمترین بازدید را داشته اند و به ازای چه عباراتی در نتایج جستجو ، سایت شما دیده می شود و در چه رتبه ای از گوگل قرار دارید.

مدیریت ساختار سایت

یکی دیگر از ابزارهای کنترل سئو سایت ، مربوط به سایتهایی می شود که برای مدیریت و بررسی ساختار صفحات ، محتوا و متاتگ ها استفاده می شوند. اگر سایت خود را در کنسول bing ثبت کنید این اطلاعات را می توانید رایگان مشاهده کنید. البته سایت هایی مثل sitechecker.pro نیز کاملا سایت را از این نظر تحلیل می کنند و اگر اشتباهی در ساختار عناوین ، متای توضیحات ، ایرادات ساختاری ، تعداد هدینگ ها و بسیاری از اطلاعات دیگر را ارائه می کند.

قالب چه تاثیری در سئوسایت دارد؟
0 دیدگاه
28 جولای, 2020

قالب چه تاثیری در سئوسایت دارد؟

سئو قالب وب سایت یا Website Theme SEO
قالب را اگر بخواهیم به طور کلی شرح دهیم می توان گفت چارچوبی برای انجام یک کار خواهد بود که صد البته باید به صورت خاصی برنامه ریزی شود .
جالب است که بدانید حتی فونت های وب سایت شما نیز در سئوی وب سایتتان تاثیر بسزایی خواهد داشت.
گوگل از فونت های خاص و مناسبی پشتیبانی می کند که از حق هم نگذریم زیبایی خاصی را به وب سایت طراحی شده شما خواهند بخشید و این حتی در مورد زبان فارسی نیز صدق خواهد کرد.
همین طور از دیگر عوامل نیز استفاده از فوتر مناسب و لینک های مناسب نیز از دیگر ویژگی های قالب مناسب می باشد.
استفاده بهینه از HTML5 ، استاندارد های قالب نویسی برند معتبر W3 نیز می تواند بر قدرتمند تر شدن وب سایت شما بیافزاید و این قدرت را نیز چند برابر نماید.
همین طور تصاویر استفاده شده در قالب شما نیز می تواند با فرمت های مختلفی باشد اما همیشه در نظر داشته باشید هر چه فشرده تر و با فرمت سازگار تر باشد و از فلش در تم شما کمتر استفاده شده باشد بسیار بهتر خواهد بود , زیرا این عامل می تواند باعث فرار کاربران از وب سایت شما باشد زیرا بسیاری از مرورگر ها و دستگاه ها به صورت پیش فرض فلش را پشتیبانی نخواهند کرد.

نکاتی که در انتخاب قالب سایت باید رعایت کنید

  • چه وب سایتی می خواهید راه اندازی کنید؟
  • بودجه و هزینه لازم را در نظر بگیرید
  • برای انتخاب قالب سایت زمان بگذارید
  • قالب های انعطاف پذیر و قابل تغییر را انتخاب کنید
  • قالب سایت واکنش گرا انتخاب کنید
  • مطمئن باشید قالب سایت توسط طراحان آن پشتیبانی می شود.

دلیل داشتن قالب سایت

گفتیم که با استفاده از وردپرس برای شما یک پوسته پیش فرض تعیین خواهد شد این قالب در واقع یک قالب ساده برای وبلاگ می باشد که ظاهر سایت شما را برای مخاطبینتان نشان می دهد. باید بدانید قالبی که هیچ جذابتی برای مخاطبین نداشته باشد بدون شک نمی تواند زمان نگهداری مخاطبین در وب سایت را افزایش دهد.

وقتی می خواهید در دنیای کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین گوی سبقت را از رقبای خود ربوده و بهترین باشید سعی می کنید ظاهری زیبا و مخاطب پسند را برای وب سایت خود در نظر بگیرید. در حقیقت باید بگوییم که سایت شما حکم یک نماینده را دارد که در یک جلسه مهم تجاری شرکت کرده است بنابرین باید ظاهری آراسته و قابل قبول داشته باشد.

سئوی درون صفحه و بهینه سازی سئوسایت
0 دیدگاه
27 جولای, 2020

سئوی درون صفحه و بهینه سازی سئوسایت

هر کدوم از روش های سئو در رتبه بندی شما در نتایج موتورهای جستجو تاثیر میگذارد. برای رسیدن به این هدف همه ی ما سعی می کنیم وب سایتی رو طراحی کنیم که مورد جریمه ی الگوریتم های گوگل قرار نگیرد. این کار همون چیزیست که باید از سئو و بهینه سازی انتظار داشته باشیم. عوامل موجود در الگوریتم گوگل که رتبه بندی وب سایت شما رو تعیین می کند میشه به دو دسته تقسیم کرد: عوامل درون صفحه و برون صفحه.

بهینه سازی و seo درون صفحه سایت

۱. بهینه سازی عنوان صفحه

یکی از مهمترین مسائل در بهینه سازی درون سایت، تگ عنوان صفحه است. تگهای عنوان از همان اولین روزهای پیدایش وب­ سایت وجود دارند و باید بطور مستقل بهینه سازی شوند. هیچ دو صفحه ای نباید تگ های عنوان مانند هم داشته باشند.

تگ عنوان حداکثر باید ۶۰ کاراکتر باشد. هنگام نوشتن عنوان صفحات باید در اوایل عنوان از کلیدواژه ­ها و همینطور نام شرکت تان استفاده کنید. برای مثال، “سئو و طراحی وب سایت حرفه ای ” میتواند عنوان مناسبی برای صفحه مان باشد.

۲. آدرس URL

URL همان چیزی است که در قسمت آدرس بار مرورگر تایپ میشود و ما را مستقیم به وبسایت یا یکی از صفحات آن میبرد. در بهینه سازی URL، باید کلیدواژه ها را با URLها تطبیق دهید تا زمانی که موتورهای جستجو URL را می گیرند، درک بهتری از محتوای درون آن پیدا کنند.

۳. لینک­ دهی داخلی

لینک داخلی یعنی از صفحات سایت خود به صفحات دیگری از سایت لینک بدهید تا کاربر بخوبی در سایت هدایت شود. بدین صورت روبات های موتورهای جستجو میتوانند از طریق این لینک ها از یک صفحه به صفحه دیگر بروند، و متوجه میشوند کدام صفحات سایت به صفحات دیگر مرتبط هستند.

اهمیت بهینه سازی و سئو درون صفحه سایت:

سئوی درون صفحه تمام عناصر بهینه سازی سایت است که تحت کنترل شما میباشد. تمرکز بر سئوی درون صفحه احتمال آنکه استراتژی سئوی برون صفحه شما را نیز به موفقیت برساند، افزایش میدهد.

سئوی درون صفحه، تمرین بهینه سازی صفحات وب شخصی شما است تا بالاترین رتبه را بدست آورده و ترافیک موردنظر را در موتورهای جستجو کسب کند.

سئوی درون صفحه به محتوا و منبع کد HTML یک صفحه و سئوی برون صفحه به لینک ها و سایر سیگنال های خارجی اشاره می کند.

سرعت سئوسایت با چه ابزارهایی تعیین میشود؟
0 دیدگاه
25 جولای, 2020

سرعت سئوسایت با چه ابزارهایی تعیین میشود؟

سرعت سایت، اصطلاحی است که اگر در زمینه سئو سایت فعالیت کرده باشید، بارها تاثیر آن را بر سئو و افزایش رتبه سایت شنیده اید. شاید از خودتان بپرسید که تفاوت سرعت سایت با سرعت صفحه در چیست، می توانیم بگوییم که سرعت سایت مفهوم کلی را در بر می گیرد و سرعت و زمان بارگذاری کل سایت را گویند که هر چه سرعت بالاتر و زمان بارگذاری کمتر باشد، رتبه سایت شما در گوگل بیشتر خواهد بود اما منظوراز سرعت صفحه، در واقع سرعت و زمان بارگذاری همان صفحه سایتی است که کاربر قصد بازدید از آن را دارد.

در واقع بین این دو اصطلاح، یک نسبت جزبه کل  یا فرزند به پدر وجود دارد. هر چه اجزا یا فرزند بهتر باشد، قدرت پدر بیشتر خواهد بود. هرچه سرعت یک صفحه بهتر و زمان بارگذاری آن کمتر باشد، سرعت سایت کلی نیز بهتر خواهد بود که خب این به عوامل زیادی بستگی دارد.

ابزارهای تعیین سرعت سایت:

Firebug

برای تحلیل عملکرد سایت در فایرفاکس استفاده می شود.

Moz crawl Test

برای بهینه کردن لینک های ریدایرکت شده استفاده می شود.

PageSpeed 

اکستنشن های مرورگر را از گوگل برای فایرفاکس و کروم دریافت می کند تا مواردی را که باعث کاهش سرعت سایت می شود را تعیین کند.

Yslow

یک ابزار add-on فایرفاکس است که به شما امکان بررسی عملکرد سایت و عواملی که باعث بهینه شدن سرعت سایت می شود را می دهد.

WebPageText

یک گزارش سریع از عملکرد و سرعت سایت را ارائه می دهد.

جاوا اسکریپت در سئوسایت
0 دیدگاه
21 جولای, 2020

جاوا اسکریپت در سئوسایت

استفاده از JavaScript بر چگونگی خزیدن و ایندکس کردن سایت شما تأثیر دارد. اطمینان حاصل کنید که جاوا اسکریپت در راهبرد استراتژی SEO خود قرار نگرفته است.
جاوا اسکریپت و سئو همیشه با هم خوب نبودند. رباتهای موتور جستجو ، از جمله Googlebot ، نمی توانند جاوا اسکریپت را بخزند، بنابراین قادر به دیدن هیچ محتوا جاسازی شده با جاوا اسکریپت نبودند. اکنون ، Google و سایر موتورهای جستجو می توانند جاوا اسکریپت را خزیده و ارائه دهند.

مبانی توسعه وب سایت های جاوا اسکریپت

JavaScript اغلب پیچیده تر از HTML است. برای درک آنچه برای SEO مهم است، ابتدا باید تلاش کنید تا بدانید با JavaScript چگونه کار کنید:

۱- درخواست اولیه:

مرورگر و ربات موتور جستجو درخواست GET را برای کد HTML وب سایت و دارایی های وابسته آن شروع می کنند.

۲- رندر DOM:

سایت اسکریپت JS DOM (Document Object Model) را به مرورگر یا ربات تحویل می دهد. این سند نحوه تشکیل محتوا در وب سایت و ارتباط بین عناصر جداگانه در سایت را نشان می دهد. مرورگر این اطلاعات را ارائه می دهد و آن را برای کاربر قابل مشاهده و استفاده می کند.

۳- لود IDOM:

در حالی که سایت هدف پردازش می شود ، مرورگر رویدادهایی را که متعلق به DOMContentLoaded است، شروع می کند. سپس سند HTML اولیه بارگیری و ذخیره می شود. اکنون مرورگر یا ربات آماده اجرای عناصر JavaScript است.

۴- اجرای JavaScript:

عناصر JavaScript اکنون می توانند محتویات یا عملکردهای وب سایت را تغییر دهند بدون اینکه کد منبع HTML نیاز به تغییر، حذف یا گسترش داشته باشد.

۵- بارگیری event:

به محض بارگذاری منابع JS وابسته، مرورگر لود را شروع می کند و سایت تمام می شود.

۶- Post Load Events:

پس از بارگیری سایت JS ، محتوا یا عناصر کاربردی می توانند توسط کاربر تغییر یافته یا سازگار شوند.

سئو اینستاگرام و بهبود آن
0 دیدگاه
21 جولای, 2020

سئو اینستاگرام و بهبود آن

سئو می تواند در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام زمینه های متفاوتی داشته باشد. سئو اینستاگرام  از دیدگاه طراحان سایت بدون قانون می باشد. افرادی که در زمینه بازاریابی فعالیت دارند خیلی خوب از اهمیت  قرار گرفتن در صفحه اول گوگل اطلاع دارند.

سئو اینستاگرام در حقیقت روشی است که به شما کمک می کند در زمانی که کاربران در اینستاگرام به دنبال کلمه ای می باشند و آن را سرچ می کنند صفحه شما در سرچ جزء ۱۰ نفر برتر باشد.وقتی شما یک محتوای خوب تولید می کنید الزاما نباید آن را در وب سایتتان قرار دهید بلکه می توانید محتوای تولیدشده خود را در جایی که بیشترین مخاطب را دارید به اشتراک بگذارید. درباره سئو شاید این موضوع غیر منطقی باشد زیرا بر اساس اصول سئو همه مسیر ها به وب سایت ختم می شود. و می بایست محتوای خوبی که تولید می شود در وب سایت منتشر شود. درست است، سئو باعث افزایش ترافیک می شود و همین باعث میشود کاربران بسیاری جذب شوند.

شاید این موضوع را ندانید که چیزی حدود ۴۵ میلیون کاربر ایرانی در اینستاگرام وجود دارند پس اگر شما در اینستاگرام در زمینه کاری خود در زمان سرچ بالا هستید این روش می تواند باعث جذب مشتری برای شما شود

گزینه bio در اینستاگرام یکی از بخش‌های مهم این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود که قدرت مانور زیادی را به منظور بهینه‌سازی فرایند سئو اینستاگرام به شما ارائه می‌دهد.

در واقع این گزینه یک بخش ضروری در سئوی اینستاگرام به شمار می‌رود، زیرا می‌تواند در جستجوی کاربران تأثیر گذاشته و آنها را به سوی صفحه شما راهنمایی کند.

به منظور استفاده از ابزار بیو جهت بهبود سئو اینستاگرام می‌توانید کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با کسب‌وکارتان را در آن بگنجانید؛ البته توجه داشته باشید که این گزینه مانند یک تیغ دو‌دم عمل می‌کند؛ یعنی در عین حال که می‌تواند برای سئوی اینستاگرام شما مفید باشد، همان اندازه نیز می‌تواند تأثیر منفی داشته باشد.

این نکته بدان معناست که نباید در گنجاندن کلمات کلیدی در قسمت بیو افراط کنید، قرار‌دادن کلمات کلیدی بیش از حد در قسمت بیوگرافی، آنها را ناخوانا می‌کند؛ یعنی مخاطبی که طبق جستجوی کلمات کلیدی به صفحه اینستاگرام شما وارد شده است، حوصله خواندن این کلمات طولانی را نخواهد داشت و در نتیجه ممکن است بدون هیچ عکس‌العملی، صفحه شما را ترک کند.

در واقع اگر بتوانید از کلمات کلیدی مرتبط و قابل جستجوی کاربران، به طور مناسب استفاده کنید، امکان اینکه صفحه شما در بین نتایج جستجوی برتر ظاهر شود، بسیار بالا خواهد رفت.

دامین آتوریتی در سئوسایت چه نقشی دارد؟
0 دیدگاه
19 جولای, 2020

دامین آتوریتی در سئوسایت چه نقشی دارد؟

دامین آتوریتی (Domain Authority) :

دامین آتوریتی هم کاملا مانند پیج آتوریتی است، با این فرق که فقط اعتبار دامنه را ملاک قرار می دهد. دامین آتوریتی هم مانند پیج آتوریتی، نمره ای بین صفر تا صد را شامل می شود. اغلب دامین آتوریتی از پیج آتوریتی نمره ای بیشتر دارد.

معیار های مهم در تعیین نمره آتوریتی:

محتوا سایت

 محتوا یکی از اصلی ترین عوامل در بهبود سئوسایت است. شما می توانید به وسیله محتوا مخاطبین را به سایت خود جلب کنید و بازدید سایت خود را بالا ببرید. در این چنین شرایطی اگر کیفیت محتوای شما مناسب باشد کاربران مدت زمان بیشتری را در سایت شما می گذرانند و این عامل یعنی مدت زمانی که یک کاربر در سایت شما سپری می کند؛ یکی از اصلی ترین و مهم ترین فاکتورهای سئو و آتوریتی است.

سئو سایت

اینکه سایت را چگونه سئو کرده باشید، روی نمره آتوریتی و بهبود آتوریتی سایت شما تاثیرگذار است. بنابراین تمام سعی خود را کنید تا سایتتان را با روش سئو کلاه سفید بهینه کرده باشید، که بتوانید این گونه بهترین نتیجه را بگیرید.

بک لینک به سایت

در این معیار از معیار های افزایش نمره آتوریتی، لینک هایی که به دامنه شما داده می شود، مورد بررسی قرار می گیرد. معیار بک لینک ها هم بر اساس تعداد صفحه هایی است که به شما لینک داده و هم مربوط به تعداد دامنه هایی است که به شما لینک می دهند. به صورت کلی از نظر آتوریتی، در بک لینک هایی که گرفته می شود، موارد زیر مهم اند:

  • تعداد دامنه هایی که به شما لینک داده اند
  • تعداد صفحاتی که از یک دامنه به شما لینک داده اند
  • آتوریتی صفحات و دامنه هایی که به شما لینک داده اند (Moz Rank , Moz Trust)
  • فالو و نوفالو بودن لینک هایی که به سایت شما داده می شود

سیگنال های شبکه های اجتماعی

از میزان منتشر شدن یک مطلب در شبکه های اجتماعی، گوگل متوجه می شود که یک مطلب به چه میزان از نظر کاربران مفید است. این منتشر شدن ها باعث می شود، از نظر موتور های جستجو مطالب مهم تر به نظر بیاید. موز هم از همین سیگنال های استفاده می کند تا آتوریتی صفحه را مشخص کند. پس برای بهبود آتوریتی سایت خود از شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

بهینه سازی وب سایت چه اهمیتی دارد ؟
0 دیدگاه
19 جولای, 2020

بهینه سازی وب سایت چه اهمیتی دارد ؟

با گسترش اینترنت و فضای وب، روش انجام بسیاری از فعالیت‌ها تغییر کرده است. در گذشته برای معرفی کسب‌وکارها از روش‌های حضوری استفاده می‌شد که امروزه این روش‌ها، جای خود را به سایت‌ها داده‌اند. سایت‌‌ها همان مغازه‌ها و فروشگاه‌ها هستند که شکل امروزی‌تری پیدا کرده‌اند. پس چیدمان و نحوه‌ی ارائه‌ی محصول در این فروشگاه‌ها اهمیت زیادی دارد. همچنین مکانی که برای تاسیس فروشگاه انتخاب می‌کنید باید در معرض دید مشتری‌ها باشد. در دنیای امروز، موتورهای جستجو به خصوص گوگل اصلی‌ترین راه برای پیدا کردن تجارت شما هستند و قرار گرفتن در جایگاه مناسب صفحه نتایج جستجو، نقش اساسی در پیشرفت فعالیت شما دارد و اینجاست که اهمیت سئو نمایان می‌شود.

اهمیت سئو یا بهینه سازی کردن سایت از آنجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده میکنند و اهمیت بهینه سازی جایی به اوج خود میرسد که اکثر مردم فقط به صفحه‌ی اول نتایج جستجو نگاه میکنند. بنابراین برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو، این مسئله الزامی است که سایت شما در صفحه‌ی اول نتایج جستجو قرار گیرد.

  • اکثر کاربران اینترنتی صفحات مورد نظر خود را از موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل، بینگ و یاهو پیدا میکنند، از اینرو بهینه سازی (سئو) مناسب کلید شما برای رسیدن به بازدید بیشتر است.
  • علاوه براین موتورهای جستجو همان چیزی را در اختیار کاربران قرار میدهند که آنها بدنبالش هستند به همین دلیل در مقایسه با تبلیغات اینترنتی مشتریان اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند داشت و این امر ارزش سئو را دوچندان خواهد کرد.
  • کلمات جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارند، تجربه نشان داده است که جذب بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل میتواند موفقیت هر شرکتی را تضمین کند، بازدید بدست آمده از روش سئو بر هر نوع تبلیغ برتری داشته و هزینه کمتری را نیز به شما تحمیل خواهد کرد.
  • هر وب سایتی که به سوی تجارت و بازرگانی حرکت میکند، باید صفحات وب خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کند. هدف نهایی یک وب سایت جلب کاربران اینترنتی میباشد، و مطالعات نشان داده است که پهنه عظیمی از کابران اینترنتی وب سایت ها را در موتورهای جستجو پیدا کرده اند.

بهینه سازی موتورهای جستجو در سئوسایت
0 دیدگاه
18 جولای, 2020

بهینه سازی موتورهای جستجو در سئوسایت

بهینه سازی موتور جستجو مجموعه ای از استراتژی ها, تکنیک ها و تاکتیک های ست که به منظور افزایش میزان بازدیدکنندگان یک وب سایت بوسیله ارتقا رتبه سایت در صفحه نتایج برتر جستجو در موتورهای جستجوگری چون گوگل, بینگ ودیگر موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرد.

امروزه بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو(SEO)  بیش از گذشته از اهمیت برخوردار است. برای حضور و بقا در دنیای کسب و کار داشتن یک وب سایت اجتناب ناپذیر است، با این حال داشتن صفحات وب در بین میلیون ها میلیون صفحه بازخوردی به همراه نخواهد داشت. از همین رو پس از راه اندازی وب سایتتان می بایست از طریق موتورهای جستجو به دنبال راهکاری برای قرار دادن وب سایتتان در معرض دید کاربران باشید.

متداول است که کاربران اینترنت روی صفحات متعدد نتایج جستجو کلیک نکنند, بنابراین به منظور هدایت میزان بازدید بیشتر به سایت, رتبه ی سایت ضرورت دارد.

هرچه وب سایت مورد نظر در نتایج جستجوی اصلی از رتبه طبیعی بالاتری برخوردار باشد, شانس بیشتری وجود دارد که سایت مورد نظر مورد بازدید کاربر قرار بگیرد.

در تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی که افزایش میزان بازدید از سایت امری حیاتی می باشد، بهینه سازی موتور جستجو در کنار سایر اقدامات بهینه سازی همچون ثبت در موتور جستجو  بسیار ضروری است.

شغل بهینه سازی موتور جستجو:

انتخاب نام دامنه

اولین قدم در انجام خدمات سئو انتخاب دامنه ای مناسب با نامی مرتبط در حوزه کاری شماست ، شما می توانید دامنه ای با اتوریتی بالا خریداری کنید در این اقدام شما چند گام از دیگر رقبا جلوتر خواهید بود.

انتخاب هاست مناسب

انتخاب یک هاست مناسب می تواند مسیر شما را در رسیدن به یک سئو پایدار هموار تر نماید پس به شما پیشنهاد می دهیم هاستی خوب و با پایداری بالا را انتخاب نمایید.

دانش کافی در زمینه سئو داخلی

شما باید همواره بروز باشد و دانش خود را در زمینه سئو افزایش دهید این مرحله اولین قدم برای شروع سئو خواهد بود و پس از آن به سراغ سئو خارجی سایت می رویم.

انجام امور مربوط به لینک سازی و سئو خارجی سایت

برای اینکه از رقبای خود عقب نمانید و در دنیای مجازی حرفی برای گفتن داشته باشید باید همواره ارتباطات خود را با وب سایت های دوست حفظ نمایید و از دست ندهید این امری مهم و خطیر برای شما خواهد بود.

افزایش نرخ کلیک در سئوسایت
0 دیدگاه
18 جولای, 2020

افزایش نرخ کلیک در سئوسایت

روش های افزایش نرخ کلیک و ctr سایت

اگر بتوانید ctr  میانگین را به بالای 10 درصد افزایش دهید حرکت مثبت و عالی را انجام داده اید. اما برای افزایش نرخ کلیک سایت چه اقدامات و روش هایی وجود دارد؟ چگونه می توان آمار کلیک میانگین و ctr هر یک از صفحات را افزایش داد؟ پیرو انتخاب درست کلمات کلیدی ، روش هایی که باید به کار ببرید شامل رعایت اصول سئو برای هر صفحه ، درج عناوین جذاب که بتواند کاربر را متقاعد کند تا از میان نتایج روی سایت شما کلیک کند ، استفاده از کدهای نشانه گذاری ، تبلیغات کلیکی را می توان پیشنهاداتی موثر دانست.

برای افزایش غیرطبیعی ctr استفاده از ربات های جستجوگر نیز وجود دارد که اگرچه می تواند نرخ کلیک را بالا ببرد اما معایب فراوانی نیز دارد.

سئو صفحات

اولین اقدام برای اینکه سایت یا صفحات داخلی آن در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوند ، رعایت اصول سئو است. یعنی شما برای هر یک از صفحات سایت خود باید تمام فاکتورهای سئو را اجرا کنید. از تعیین کلمه کلیدی گرفته تا لینک سازی های داخلی و خارجی ، محتوای کاربر پسند ، چگالی مناسب کلمات ، طول متن ، سئو تصاویر و بسیاری از اقدامات دیگر.

پس از انجام تمام مراحل سئو ، می توانید امید داشته باشید که سایت در نتایج SERP گوگل نمایان شود و هرچه سئوی بهتری انجام داده باشید احتمال کسب رتبه بالاتر و افزایش نرخ کلیک ، بیشتر می باشد.

استفاده از عناوین جذاب

پس از اینکه شما در میان 10 یا 20 لینک اول گوگل قرار گرفتید باید خود را از سایر رقبا متمایز کنید تا کاربران با کلیک روی لینک سایت شما ، موجب افزایش CTR  شوند. یکی از روش هایی که برای این منظور به کار می رود درج عناوین جذاب و البته مرتبط با محتوای صفحه است. استفاده از عبارات توصیفی ، ارائه پروموشن در عنوان و درج عدد و رقم می تواند راهی برای جذاب کردن عنوان باشد.

بهینه سازی متاتگ توضیحات

یکی از مهم ترین متاتگ های صفحه ، توضیحات یا description می باشد، زمانی که کاربر دو صفحه متفاوت یا عناوین جذاب را در نتایج می بیند ، بلافاصله اقدام به بررسی متاتگ توضیحات زیر آدرس هرکدام می نماید و هر سایتی که توضیحات کامل تر و مفیدتری برای کاربر داشته باشد شانس کلیک خود را افزایش خواهد داد. معمولا تگ دسکریپشن نباید بیشتر از 170 کاراکتر باشد و در عین حال حق مطلب را به خوبی ادا کند.

کدهای نشانه گذاری یا schema

کدهای نشانه گذاری انواع مختلفی دارند ، برخی از آنها فقط درک موتور جستجوی گوگل را افزایش می دهند و برخی دیگر علاوه بر این مورد در تصمیم گیری کاربر نیز تاثیر دارند. مثلا ستاره هایی که در کنار برخی از صفحات برای امتیازدهی استفاده می شوند نوعی از کدهای schema  هستند که موجب تفاوت دیداری یک صفحه با سایت های دیگر می شوند و علاوه بر این سیگنال های مثبتی از عملکرد سایت به گوگل می فرستند و استفاده از کدهای نشانه گذاری موجب افزایش ctr  می شود.

افزایش نرخ کلیک با تبلیغات کلیکی

در گذشته این عقیده وجود داشت که استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل ، موجب افت سئو می شود و تاثیر منفی در رتبه سایت خواهد داشت. اما در حقیقت خلاف این موضوع به اثبات رسیده است. تبلیغات کلیکی یا گوگل ادوردز به این علت که در بالای نتایج جستجو قرار می گیرند موجب افزایش نرخ کلیک سایت می شوند و با بالا رفتن درصد ctr  میانگین در طول زمان رتبه سایت نیز ارتقا می یابد.

سرعت سایت را افزایش دهید

معمولا زمانی که یک کاربر عبارتی را جستجو می کند بین 3 تا 5 لینک را برای بررسی انتخاب می کند. در صورتی که مدت زمان ورود به صفحه بیش از 3 ثانیه باشد بسیاری از کاربران صفحه را بسته و به سراغ سایت دیگری می روند. تکرار این عمل در بلند مدت سبب افت رتبه و کاهش ctr  می شود. پس حتما برای افزایش نرخ کلیک باید سرعت سایت را به حداکثر برسانید.

افزایش غیرطبیعی ctr  و نرخ کلیک با ربات

برخی از وبسایت ها جهت افزایش نرخ کلیک خود اقدام به استفاده از ربات های جستجوگر می کنند تا با افزایش ctr  رتبه خود را بهبود دهند. درست است که این نوع بازدید که بوسیله ربات های تغییر ip  انجام می شود در سرچ کنسول گوگل شمارش می شوند اما در سئو تاثیر منفی دارند. وظیفه این ربات ها این است که به ازای جستجوی عباراتی خاص بر روی یک لینک مشخص در گوگل کلیک کنند اما این تمام آنچه از بازدید مثبت انتظار می رود نیست. زمان حضور کاربر و رفتار کاربران روی سایت برای موتورهاس جستجو اهمیت دارد و گوگل با بکار بردن الگوریتم های هوش مصنوعی این بازدیدها را تحلیل می کند.

مهمترین مراحل انجام سئوی وب سایت
0 دیدگاه
16 جولای, 2020

مهمترین مراحل انجام سئوی وب سایت

یک سئوکار حرفه ای کسی است که حداقل ۲ سال سابقه ی کار دارد. اما همین دو سال برای اینکه بتواند استراتژی سئو بچیند کافی نیست. شما برای چیدن استراتژی سئو باید بتوانید استراتژی تولید محتوا، استراتژی حضور در شبکه های اجتماعی، استراتژی تبلیغات و استراتژی لینک سازی یک سایت را به صورت کاملا درست برنامه ریزی کنید.

دانش طراحی استراتژی در سئو نیازمند تجربه ی بالاست. اگر می بینید سئو کارانی کمتر از ۴ سال می خواهند کار سئو سایت شما را انجام دهند بدانید که آنها قادر به چینش یک استراتژی منسجم در خصوص سئوی سایت شما نیستند.

مهمترین مراحل انجام سئوی وب سایت

  1. آنالیز سایت به صورت کامل
  2. آنالیز رقبا و نحوه عملکرد آنها
  3. بهینه کردن ساختار سایت از نظر کد نویسی
  4. بهینه سازی سرعت لود سایت
  5. بهینه سازی تصاویر سایت
  6. بهینه کردن لینک سازی های داخلی سایت
  7. استفاده از Call To Action در صفحات پر مخاطب برای کشاندن آنها به صفحات هدف
  8. استفاده صحیح از متا تگ ها
  9. استفاده از اسکیما برای بهینه کردن محتوا نزد موتورهای جستجو
  10. استفاده از نقشه سایت (sitemap.xml)
  11. بهینه کردن عنوان صفحات سایت
  12. بهینه سازی و بروزرسانی مطالب صفحات و مقالات سایت
  13. بهینه کردن کلمات کلیدی و تیترها در مطالب
  14. بهینه سازی آدرس های سایت
  15. رفع خطاها و مشکلات اساسی سایت
  16. رفع لینک های شکسته و نامعلوم سایت
  17. استفاده از مفاهیم و کلمات کلیدی در نام و alt تصاویر
  18. بهینه سازی ساختار آدرس دهی سایت
  19. انجام برند سازی خارجی
  20. انجام لینک سازی خارجی
  21. کار در شبکه های اجتماعی
  22. رپرتاژ آگهی
  23. وبلاگ نویسی
  24. تولید محتوای تخصصی

اخرین محصولات سایت
کابین وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس