سئوکار حرفه ای سئو تگ

سئوکار حرفه ای سئو تگ پیشرو در سئو وب سایت

اخرین مطالب
سئوسایت و تولید محتوای صوتی
0 دیدگاه
1 مارس, 2020

سئوسایت و تولید محتوای صوتی

نکاتی که در تولید محتوای صوتی باید در نظر بگیرید

برای تولید محتوای صوتی یا پادکست باید یکسری نکات را رعایت کنید تا خروجی فوق العاده ای داشته باشید.

مهم ترین اصل:کیفیت صدا 

پادکستی که تولید می کنید باید کیفیت عالی داشته باشد. یک محتوای صوتی با صدای گوشزد و نارسا علاوه بر اینکه تاثیر خوبی ندارد ، ممکن است تاثیر منفی هم داشته باشد ! بنابراین پیشنهاد می کنیم تا حد امکان کیفیت صدا را بهینه کنید.

بهینه سازی از نظر حجم 

اگر از نرم افزار های ضبط صدا استفاده می کنید به طور پیش فرض فایل صوتی از نظر حجم بهینه نمی شود و خروجی نهایی حجم بسیار بالایی دارد. فایل صوتی علاوه بر اینکه باید کیفیت صدای خوبی داشته باشد، باید از نظر حجم نیز بهینه باشد تا کاربر از شنیدن آن منصرف نشود. برای بهینه سازی حجم فایل صوتی می توانید از ابزار mp3smaller.com استفاده کنید.

30ثانیه ابتدای فایل صوتی بسیار مهم است

کاربران فقط 30 ثانیه صبر می کنند تا متوجه موضوع پادکست شوند. پس در 30 ثانیه ابتدایی سعی کنید کاربر را ترغیب کنید تا انتها به فایل صوتی گوش دهد. می توانید در ابتدا موضوعاتی که قرار است در مورد آن صحبت کنید را بیان کنید و یکی از موضوعات را مبهم و گنگ معرفی کنید تا حس کنجکاوی در شنونده صورت بگیرد و تا انتهای فایل صوتی صبر کند.

از افزونه های پخش پادکست در وردپرس استفاده کنید

ظاهر player فایل صوتی در ترغیب کاربر تاثیر زیادی دارد. اگر از player پیش فرض وردپرس استفاده کنید گمان نمی کنم کاربران علاقه ای به شنیدن پادکست های شما داشته باشند.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

فرایند سئوی داخلی در سئوسایت
0 دیدگاه
29 فوریه, 2020

فرایند سئوی داخلی در سئوسایت

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی یا on-page seo به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها در نحوه ارائه محتوا، سئوی کلی سایت و رعایت اصول بهینه‌سازی گفته می‌شود که موجب بهینه‌سازی سایت و ترافیک می‌شود.

موتور جستجوی گوگل، الگوریتم‌های مختلفی دارد و با آن‌ها، سئو را مورد آنالیز قرار می‌دهد. یکی از این الگوریتم‌ها، الگوریتم پاندا است که نقش پر رنگی در خصوص بهبود سئو داخلی دارد. زیرا کیفیت محتوای درون سایت که از عوامل مهم در سئو است را تشخیص می‌دهد.هر چه در محتوای سایت از کلمات کلیدی به صورت مناسب و کافی استفاده شده باشد و متن محتوا طولانی‌تر و مفیدتر باشد، برای سئو داخلی مناسب‌تر است.همچنین ساختار سایت باید بهینه باشد و قابلیت ریسپانسیو شدن داشته باشد.

برای درک بهتر این مفهوم، بگذارید یک ساختار کلی در ذهنتان ایجاد کنم؛ بهینه سازی داخلی موارد بسیار مهم زیر را در بر می گیرد:

فرایند سئو فنی on page

  • ثبت نام کاربر در سایت
  • ثبت نام در وبمستر گوگل ( برای اینکه بتوانید سایت خود را به دقت بررسی کنید به این ابزار رایگان گوگل نیاز دارید. برای بررسی خطاها، محتوای کپی، سایت مپ، ریدایرکت ها، تنظیمات سئو منطقه ای این سایت به شما کمک می کند.این مباحث که در حوزه سئوی تکنیکال یا فنی سایت شناخته می شود را نباید نادیده بگیرید. )سایت مپ
  • url ( تا حد امکان و حاوی کلمات کلیدی باشد. )
  1. Title
  2. H1
  3. Description
  4. Keywords
  5. تگ alt و title برای عکس
  6. Canonical
  • محتوای منحصر به فرد ( اگر سایت شما محتوا محور است باید با دقت بیشتری محتوا و متن آن را انتخاب و بارگذاری کنید. گوگل محتوای کپی را شناسایی کرده و جریمه میکند و همه زحمات سئو شما بر باد می رود.
  • Google Places را اضافه کنید .( این امر می تواند بازدید کنندگان بیشتری برای سایت شما به دنبال داشته باشد. )
  • بررسی سرعت سایت (سرعت بارگیری بسیار مهم است زیرا در رتبه بندی وب سایت تأثیر می گذارد ، بنابراین شما باید حتما سرعت بارگیری را بررسی کنید ، تعیین کنید که چه اسکریپت ها یا فایل هایی بارگیری می شوند ، عملکرد میزبانی وب(hosting) را بررسی کنید (برخی از تغییرات لازم را ایجاد کنید یا اصلاً میزبان را تغییر دهید).
  • برای ردیابی ترافیک سایت ، باید Google Analytics یا ابزار دیگری نصب کنید
  • اضافه کردن شبکه های اجتماعی
  • لینک داخلی

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

کاربرد الگوریتم کبوتر در سئوسایت
0 دیدگاه
27 فوریه, 2020

کاربرد الگوریتم کبوتر در سئوسایت

الگوریتم کبوتر:

یکی دیگر از الگوریتم ها گوگل که همچون الگوریتم های دیگر از اهمیت بسیاری برخوردار است و بر سئو سایت تاثیر گذار می باشد الگوریتم کبوتر است. این الگوریتم از جدیدترین الگوریتم های گوگل می باشد که هدف آن بهبود نتایج جستجو بر اساس موقعیت های جغرافیایی می باشد در واقع الگوریتم کبوتر به نوعی شبیه به سئوی محلی می باشد.
تغییراتی که توسط الگوریتم کبوتر انجام می شود در نتایج صفحات و نتایج جستجو طبق نقشه گوگل تاثیر گذار است و این تغییرات کم کم در رتبه بندی صفحات وب سایت نیز تاثیر گذار خواهد بود. علت نام گذاری این الگوریتم به خاطر این است که در گذشته از کبوتران برای ارتباطات محلی استفاده می شده است.همانطور که می دانید گوگل موتور جست و جویی می باشد که بیشتر با محتوای وب سایت ها کار دارد اما مسئله مهم اینجاست که امروزه تنها متن، تصویر و صدا برای گوگل حکم محتوا را ندارند بلکه لوکیشین هم نوعی محتوا به حساب می آید. به همین دلیل است که گوگل برای استفاده درست از محتواهای وب سایت ها و زاحت تر کردن کار کاربرانش الگوریتم کبوتر را طراحی کرده است.

نتایج واقعی حاصل از الگوریتم کبوتر

در آزمایش های مختلف نشان داده که صرفا بعد مکانی دخیل نیست. و موارد دیگری نیز در رتبه بندی مکان ها مرتبطند.گوگل امروزه با تست های فراوانی که در این مورد انجام داده است سعی کرده که بهترین نتایج را به کاربران نشان دهد.موبایل ها نیز به این امر کمک کردند، چرا که موبایل هامکان دقیقی را به گوگل ارائه می دهند.یکی از قابل توجه ترین نتایج الگوریتم کبوتر، تغییر تعداد مکان هایی بود که توسط گوگل نمایش داده شد.

کنترل کسب و کار بر مبنای الگوریتم کبوتر:

الگوریتم کبوتر بر مبنای فاکتورهایی عمل می کند که بیشتر وبمسترها کنترلی بر روی آن ندارند. به عنوان مثال صاحبین کسب و کارها بر روی شعاع انتخابی گوگل در نمایش مکان های مرتبط کنترلی ندارند. اگر شما بهترین رستوران غرب تهران را داشته باشید، هیچ شانسی برای نمایش در صفحه نتایج جستجوی فردی که در شرق تهران واقع است، ندارید. جدا از این گونه موارد، پارامترهایی وجود دارند که می توان آن ها را مدیریت کرد تا در قالب الگوریتم کبوتر جا گرفت:

  • تاکید بر روی سیگنال های طبیعی: لینک سازی هوشمندانه، انتشار محتوای جذاب و افزایش دامین آتوریتی همگی بر روی رتبه طبیعی و محلی سایت شما تاثیر گذارند.
  • تاکید بر روی محتوای مبتنی بر مکان: ویدئو، عکس و متن هایی تهیه کنید که با مکان شما در ارتباطند و موجب تقویت حضور شما در جستجوهای محلی می گردند.
  • تاکید بر روی مبانی سئو محلی: رقابت برای حضور در لیست سه تایی مکانها، بستگی به رعایت چک لیست سئو محلی دارد. ارتقای خدمات، حذف محتوای تکراری، کسب نقد های مثبت و بسیاری از پارامترهای دیگر بر سئو محلی سایت تاثیر گذارند. برندهای بزرگ می بایست توجه ویژه ای به این مورد داشته باشند. بررسی مجدد همه پارامترها می توانید منجر به حضور مجدد شما در نتایج جستجوی محلی گردد.
  • گزارش اسپم: وقتی گوگل با استفاده از امکانات خود قادر به ارزیابی نیست، به گزارشات تکیه می کند. ابتدا راهنمای گوگل در این زمینه را بخوانید و سپس به گزارش موارد تخلف دیگر وبسایت ها و کسب و کارها بپردازید. گوگل همیشه بر اساس گزارشات عمل نمی کند، اما جای تلاش دارد که جلوی فعالیت یک اسپمر را با استفاده از این روش گرفت. دقت کنید که کاری به فعالیت صحیح رقبای خود نداشته و صرفا اسپمر ها را گزارش کنید.

سئوکارحرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

شناخت روشهای افزایش حجم آپلود فایل در وردپرس
0 دیدگاه
26 فوریه, 2020

شناخت روشهای افزایش حجم آپلود فایل در وردپرس

روش های افزایش حجم آپلود فایل در وردپرس

1-تغییر در فایل php.ini اصلی :

اگر شما از سرور مجازی استفاده می کنید و یا دسترسی به فایل اصلی php.ini دارید باید دو مقدار زیر را تغییر دهید و سپس وب سرور خود را ری استارت نمایید :
upload_max_filesize = 128M
post_max_size = 128M
max_execution_time = 300

2-ایجاد php.ini در wp-admin

در صورتی که دسترسی به فایل php.ini خود ندارید به وسیله notepad یک فایل متنی باز کنید و کد های زیر را به آن اضافه کنید و سپس فایل را با نام php.ini ذخیره کنید و در پوشه wp-admin خود آپلود کنید و تست کنید. ( این روش در اینترنت نوشته شده است که البته توسط ما تست نشده و مورد تایید ما نیست ، این فایل را می توان در ریشه هاست یعنی public_html نیز آپلود کرد. )

3- افزونه Increase Upload Max Filesize

افزونه Increase Upload Max Filesize را از وردپرس دانلود کنید و سپس نصب کنید ، پس از نصب این افزونه شما می توانید مقدار دلخواه خود را وارد کنید تا حداکثر حجم آپلود وردپرس شما تغییر کند.

4-قرار دادن کد ها در functions

در مواردی با قرار دادن این کد ها در فایل فانکشن قالب مشکل حجم آپلود فایل در وردپرس رفع شده است:

@ini_set( ‘upload_max_size’ , ’64M’ );

@ini_set( ‘post_max_size’, ’64M’);

@ini_set( ‘max_execution_time’, ‘300’ );

5-روش htaccess

شما می توانید با قرار دادن کد های زیر در فایل .htaccess حجم آپلود در وردپرس را افزایش دهید ، در صورتی که این فایل در قالب شما وجود ندارد می توانید آن را در public_html خود با نام .htaccess ایجاد کنید.

php_value upload_max_filesize 64M
php_value post_max_size 64M
php_value max_execution_time 300
php_value max_input_time 300

 

در پایان اگه هیچ کدام از این روش ها برای شما پاسخگو نبود باید با پشتیبانی هاست خود تماس بگیرید و درخواست کنید مقدار upload_max_filesizeو post_max_size و max_execution_time را برای شما تغییر دهند.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

 

کاربرد فین تک و مزایای آن
0 دیدگاه
25 فوریه, 2020

کاربرد فین تک و مزایای آن

فین تک:

فین تک ( fintech ) در واقع فناوری مالی است به آن معنا که ازفناوری های نوین جهت تسهیل فرآیند های مالی استفاده کنیم.

استارت آپ فین تک سه هدف اساسی را دنبال می کند: کاهش هزینه ها، از بین بردن روال طولانی فرآیند های مالی در ادارات متعدد و در نهایت پیش بینی خطرها و ریسک های احتمالی.فین تک مجموعه‌ای از کسب‌ وکارها گفته می‌شود که با بهره‌گیری از توان نرم‌افزاری و البته سخت‌افزارهای مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته به ارائه خدمات مالی نوآورانه می‌پردازند. فلسفه به ‌وجود‌آمدن حوزه فین ‌تک کمک‌ رسانی به شرکت‌ها و صاحبان مشاغل در زمینه مدیریت بهتر امور مالی و تراکنش‌های‌شان بوده است. کمک‌رسانی عمدتاً به کمک رایانه‌ها و تلفن‌های هوشمند انجام می‌شود. شرکت یا سازمانی صلاحیت دارد که نام فین‌ تک را روی خودش بگذارد که حداقل یکی از سرویس‌هایش را در بستر نرم‌افزار یا دیگر فناوری‌ها ارائه کند.

انواع کاربرد های فین تک

استارت آپ فین تک در ۵ زمینه مختلف حوزه کسب و کار قابل اجرا و پیاده سازی خواهد بود.

  • حوزه بانکداری و بیمه
  • ارائه راه حل های مالی برای کسب وکارها
  • سیستم های مدیریت مالی شخصی یا راه حل های وام دهی شخصی
  • برقراری امکان همکاری کسب و کار ها (B2B،B2C و C2C)
  • محاسبه و پیش بینی رفتار مشتری در حوزه بانکداری خرد ، اختصاصی و شرکتی

مزایای استفاده از استارت آپ فین تک

استارت آپ فین تک می تواند عملیات پیچیده و وقت گیر مالی را برای مردم عادی ساده سازی کرده و به فرآیند های ساده و کم هزینه بدل سازد.

در گذشته، این خدمات تنها در اختیار بخش کوچکی از ثروتمندان بود و مردم عادی کمتر از آن بهره می برند اما استات آپ فین تک این محدودیت ها را از میان خواهد برد.

به عنوان مثال در گذشته ای نه چندان دور فرآیند سرمایه گذاری بسیار پیچیده بود درحال حاضر با کمک استارت آپ فین تک دستیابی به اطلاعات مورد نیاز سرمایه گذاری در اختیار عموم قرارگرفته و مردم می توانند با ریسک کمتری سرمایه های خود را به گردش در آورند.

همچنین با کمک استارت آپ فین تک می توان اطلاعات مشتری را به شیوه های بسیار دقیق و پیچیده گرد آوری کرده و مورد بررسی قرار داد به این ترتیب سیستم وام دهی بسیار ساده تر از گذشته خواهد بود و ریسک پذیره نویس به شکل محسوسی کاهش خواهد داشت به این ترتیب می توان انتظار داشت درخواست های بیشتری از سوی بانک ها تایید شوند.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

 

ستاره دار کردن مطالب وردپرس چگونه است؟
0 دیدگاه
24 فوریه, 2020

ستاره دار کردن مطالب وردپرس چگونه است؟

ستاره دار کردن مطالب وردپرس در گوگل قابلیتی است که با استفاده از اون میتونید در مطالب سایت خودتون باکسی را با عنوان دادن امتیاز اضافه کنید تا کاربران با دادن امتیاز ستاره‌ای به مطالب وردپرس میزان رضایت خودشون را از نوشته شما ثبت کنند و علاوه بر این هم موتور جستجوی گوگل با استفاده از امتیازی که برای مطالب ثبت شده این مورد را به عنوان یکی از الگوریتم‌های دادن اعتبار به صفحات سایت شما در نظر بگیره و با استفاده از دادن امتیاز ستاره ای به مطالب در گوگل بتونید نسبت به رقبای خودتون در نتایج بالاتری قرار بگیرید.ستاره دار کردن مطالب یکی از راه های افزایش بازدید و بالابردن رتبه سایت است، البته باید این نکته را هم در نظر بگیرید که استفاده از Snippet تاثیر مستقیمی بر روی سایت ندارد و فقط توجه مخاطب را به خود جلب می کند تا بر روی عنوان ستاره دار نتایج جستجو کلیک کند.

افزونه ستاره دار کردن پست وردپرس WP Schema Pro فارسی

افزونه WP Schema Pro درحال حاضر بهترین و بی نقص ترین افزونه ستاره دار کردن پست های وردپرس است که در این زمینه بسیار حرفه ای عمل کرده این افزونه نسخه حرفه ای و پولی است که بصورت اورجینال خریداری شده است.

با فعالسازی این افزونه روی تمام مطالب قدیمی و جدید سایتتون از جمله پست ها ، برگه ها و محصولات فعال میشود اما در تنظیمات می توانید آن را محدود کنید مثلا فقط روی پست های شما فعال شود.

ستاره دار کردن مطالب امری مهم است که در سئو و رتبه گرفتن یک مطلب نقش پر رنگی دارد همچنین با استفاده از این افزونه ربات های گوگل محتوای شما را ساخت یافته تر شناسایی می کنند و می توانید اسکیما را در وبسایت خود فعال کنید و اطلاعات ساختاری را در وردپرس اضافه کنید که روی سئوسایت شما تاثیر فراوانی خواهد داشت.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

بکارگیری پروتکل HTTP در سئو سایت
0 دیدگاه
23 فوریه, 2020

بکارگیری پروتکل HTTP در سئو سایت

شبکه جهانی اینترنت برای عملکرد عالی خود نیازمند قوانین و پروتکل هایی ست. پروتکل ها تنها استانداردی برای قادر ساختن اتصالات ارتباطات و انتقالات در بستر اینترنت می باشد و اطلاح از عملکرد پروتکل ها در طراحی وب سایت و سئو آن امری ضروری تلقی می شود.

آدرس وب سایت که به عنوان URL شناخته میشود، یک نام اینترنتی یا اینترانت است و به مکانی که یک وب سایت بر روی آن قرار دارد اشاره میکند. آدرس وب سایت همچنین میتواند یک اسکریپت، تصویر، عکس، فیلم یا پرونده دیگری را که برای مشاهده، پردازش و بارگیری در سرور در دسترس است قرار دهند. آدرس وب سایت بعضی اوقات در کد صفحات وب در قالب لینک های داخلی تعبیه میشوند تا کاربر را به وب سایت دیگری هدایت کند.

آدرس وب سایت در طراحی سایت با پروتکل، یک نام منحصر بفرد و دامنه شروع میشود و با شماره پورت به پایان میرسد.نمونه پروتکل هایی که استفاده میشود عبارتند از: HTTP و HTTPS.

پروتکل HTTP:

پروتکل HTTP یا Hyper Text Transfer Protocol اصطلاحا به پروتکلی گفته می شود که برای ایجاد ارتباط، دریافت، و ارسال داده ها بین سرور و کلاینت استفاده می شود. این پروتکل از پروتکل TCP/IP برای بستن پلی میان سرور و کلاینت استفاده می کند. طریقه کار ارتباط کلاینت با سرور، با استفاده از پروتکل HTTP به این ترتیب است که داده ها، از طریق بسته های اطلاعاتی، بین سرور و کلاینت رد و بدل می شود. به این ترتیب که برای برای ارسال داده ای به سمت مقصد، در ابتدا، داده، به بخش های کوچکتری شکسته می شود و سپس از هر کدام به سمت مقصد و با ترتیب مشخص ارسال می شوند.

  • اچ‌تی‌تی‌پی (HTTP) بستری برای مکالمه بین مرورگرها و سرورها می باشد.
  • صفحات وب (Web pages) فایل هایی هستند که در مرورگرها نمایش می یابند و توسط سرورها فراهم شده اند.
  •  روشی که توسط آن فایل ها به مرورگر می رسد HTTP می باشد.
  • http مخفف عبارت “Hypertext Transfer Protocol” می باشد.

 

اهمیت سئوسایت
0 دیدگاه
22 فوریه, 2020

اهمیت سئوسایت

سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به منظور بهبود عملکرد سایت شما براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق انجام میگیرد. فاکتورهای زیادی در سئوسایت شما تاثیرگذارند، از کلمات بکار رفته در متن و محتوا تا لینک‌های ورودی به سایت شما از سایت‌های دیگر، گاهی اوقات حصول اطمینان از ساختار مناسب سایت شما برای موتورهای جستجو را سئو مینامیم.

اهمیت سئو:

اکثر کاربران اینترنتی صفحات مورد نظر خود را از موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل، بینگ و یاهو پیدا میکنند. از این‌رو سئو مناسب کلید شما برای رسیدن به بازدید بیشتر است. علاوه براین موتورهای جستجو همان چیزی را در اختیار کاربران قرار میدهند که آنها بدنبالش هستند، به همین دلیل در مقایسه با تبلیغات اینترنتی مشتریان اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند داشت و این امر نشان میدهد که ارزش سئو چیست و چرا باید به آن توجه کرد.

کلمات جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارند، تجربه نشان داده است که جذب بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل میتواند موفقیت هر شرکتی را تضمین کند. بازدید بدست آمده از روش های سئو بر هر نوع تبلیغ برتری داشته و در دراز مدت هزینه کمتری را نیز به شما تحمیل خواهد کرد.

با توجه به اینکه بیش از 85 درصد ورودی بازدید وبسایت ها از طریق موتورهای جستجو انجام می پذیرد، جای هیچ گونه شک و شبهه ای نیست که یکی از مهمترین روش های افزایش بازدید سایت ، بهبود سئو  و بهینه سازی وب سایت می باشد. این موضوع آنجا اهمیت بیشتری پیدا می کند که بدانیم عمده بازدید کنندگان ورودی از طریق موتورهای جستجو هدفمند بوده و به دنبال محصولات و خدمات شما هستند.

به عبارت دیگر می توانیم امیدوار باشیم بیشتر این بازدید کنندگان قابلیت تبدیل به مشتری واقعی را دارا هستند. شایان ذکر است عوامل بسیاری در نهایی کردن عملیات فروش موثر هستند که تیم حرفه‌ای وب رمز توانایی دارد تا در قالب جلسات مشاوره مارکتینگ و فروش، کمک شایانی جهت ترسیم ساختار و هدفگذاری موفقیت کسب و کارتان در زمینه فروش آنلاین ارائه دهد. با توجه به هزینه کمتر بهبود سئو در مقابل سایر راه های بازاریابی و تبلیغات، و همچنین بازدهی بالای آن و قابلیت سنجش روند و نتایج کار بطور شفاف، می توان اذعان کرد بهترین سرمایه گذاری در زمینه تبلیغات و بازاریابی در دنیای امروز ، بهره گیری از خدمات سئو و بهینه سازی وب سایت است. از آنجا که تاخیر در شروع سئوی سایت موجب عقب ماندن از رقبا است.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

آشنایی با انواع ریدایرکت
0 دیدگاه
19 فوریه, 2020

آشنایی با انواع ریدایرکت

انواع ریدایرکت را بشناسید

ریدایرکت با توجه به هدفی که دارد انواع متفاوتی به خود می‌گیرد که با وجود عملکردی مشابه، در مدت زمان انتقال با یکدیگر تفاوت دارند. در این بین، ریدایرکت های 301 و 302 از کاربرد و اهمیت بیشتری برخوردارند.

ریدایرکت 301 با هدف انتقال دائم و همیشگی صفحات انجام می‌شود، اما ریدایرکت 302 به معنای انتقال موقت صفحات به آدرس جدید است. برای فهم ساده‌تر و آشنایی بیشتر با انواع ریدایرکت سعی می‌کنیم هر یک از این موارد را همراه با یک مثال بررسی کنیم.

ریدایرکت 301 (ریدایرکت دائم)
فرض کنید آدرس یکی از صفحات وب سایت که از بازدید بالایی برخوردار است تغییر می‌کند. اینک تنها انتقال آدرس صفحه مد نظر نیست بلکه حفظ ارزش و رتبه آدرس پیشین نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در این حالت می توانیم با استفاده از ریدایرکت 301 علاوه بر انتقال آدرس قدیم به آدرس جدید و هدایت کاربران و موتورهای جستجوگر به آن، ارزشی که تا پیش از این موتورهای جستجو برای آدرس قدیم قائل بودند را نیز به آدرس جدید منتقل کنیم. به عبارت دیگر با بهره گیری از ریدایرکت 301 آدرس جدید را در دیتابیس موتور جستجو جایگزانواع ریدایرکت را بشناسید
ریدایرکت با توجه به هدفی که دارد انواع متفاوتی به خود می‌گیرد که با وجود عملکردی مشابه، در مدت زمان انتقال با یکدیگر تفاوت دارند. در این بین، ریدایرکت های 301 و 302 از کاربرد و اهمیت بیشتری برخوردارند.

ریدایرکت 301 با هدف انتقال دائم و همیشگی صفحات انجام می‌شود، اما ریدایرکت 302 به معنای انتقال موقت صفحات به آدرس جدید است. برای فهم ساده‌تر و آشنایی بیشتر با انواع ریدایرکت سعی می‌کنیم هر یک از این موارد را همراه با یک مثال بررسی کنیم.

ریدایرکت 301 (ریدایرکت دائم)
فرض کنید آدرس یکی از صفحات وب سایت که از بازدید بالایی برخوردار است تغییر می‌کند. اینک تنها انتقال آدرس صفحه مد نظر نیست بلکه حفظ ارزش و رتبه آدرس پیشین نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در این حالت می توانیم با استفاده از ریدایرکت 301 علاوه بر انتقال آدرس قدیم به آدرس جدید و هدایت کاربران و موتورهای جستجوگر به آن، ارزشی که تا پیش از این موتورهای جستجو برای آدرس قدیم قائل بودند را نیز به آدرس جدید منتقل کنیم. به عبارت دیگر با بهره گیری از ریدایرکت 301 آدرس جدید را در دیتابیس موتور جستجو جایگزین آدرس پیشین می کنیم.

ببینید، اساساً زمانی که یک مرورگر یا موتور جستجو یا هر چیزی که تقاضا یک صفحه از سایت را می‌کند، اولین پیغامی که دریافت می‌کند کد وضعیت (یا Status Code) است. این Status Code می‌تواند Status Code 200 باشد که مرورگر شما می‌گوید همه چیز درست است و صفحه مورد نظر در درسترس است یا می‌تواند کد 404 باشد که به مرورگر اطلاع می‌دهد صفحه‌ای که به دنبال آن است وجود ندارد (ارور 404)، یا می‌تواند کد 500 باشد که نشان دهنده‌ی بروز یک مشکل در سرور است.

ریدایرکت 301 نیز در حقیقت یک نوع Status Code است که به موتور جستجو یا مرورگر می‌گوید صفحه‌ای که به دنبال آن هستید از اینجا نقل مکان کرده است و بهتر است در آدرس جدید به دنبال آن صفحه بگردید. مرورگرها و موتورهای جستجو پس از دریافت این پیغام، به سرعت آدرس جدید را به کاربر نمایش می‌دهند. شما هر زمانی که می‌خواهید آدرس صفحه خود را به طور دائم و همیشگی تغییر دهید، باید از ریدایرکت 301 استفاده کنید.

در حقیقت، جهت تغییر مسیر آدرس یک سایت، انواع مختلفی از ریدایرکت نوع 300 وجود دارد. در کنار ریدایرکت 301 و 302، ریدایرکت‌های 305 و 307 نیز وجود دارد که عملکردشان تقریباً مشابه با عمکلرد ریدایرکت 302 است. همین موضوع باعث می‌شود که اهمیت ریدایرکت 301 دو چندان شود.این آدرس پیشین می کنیم.

ریدایرکت 302 (ریدایرکت موقت)

در ادامه تصور کنید که ناچارید یکی از صفحات ارزشمند خود را برای مدتی کوتاه و موقت از دسترس خارج یا به آدرس دیگری انتقال دهید. در حالت نخست کاربران پس از ورود به این صفحات با ارور 404 (به معنای حذف صفحه) مواجه می شوند. مشکل زمانی آغاز می‌شود که این آدرس ها پس از مدت کوتاهی از دیتابیس موتورهای جستجو حذف می شوند و تمام ارزش و ورودی های آن صفحه نیز از بین می رود. همچنین، استفاده از ریدایرکت 301 موجب انتقال دائمی این اعتبار، به آدرس جدید می‌شود. پس باید به دنبال راهکار دیگری باشیم.

در چنین مواردی، می‌توانید با استفاده از ریدایرکت 302 صفحه مورد نظر خود را به آدرس جدید منتقل کنید. با استفاده از این روش، نه تنها از به وجود آمدن ارور 404 جلوگیری می‌کنید، بلکه به موتورهای جستجو می‌فهمانید که این صفحه به طور موقت منتقل شده است و ممکن است دوباره به حال عادی بازگردد یا به طور دائم به آدرسی دیگر منتقل شود. به این ترتیب، ارزش و ورودی‌های صفحه همچنان در جای خود باقی خواهند ماند و آدرس موقت در موتورهای جستجو ایندکس نمی‌شود.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که موتورهای جستجو نسبت به ریدایرکت 302 کمی سخت گیر هستند و اگر مدت زمان زیادی از آن‌ها استفاده شود، موتورهای جستجو مانند ریدایرکت 301 با آن برخورد می‌کنند. بنابراین، تنها زمانی که می‌خواهید یک صفحه به طور موقت جا‌به‌جا شود و در موتورهای جستجو ثبت نشود از ریدایرکت 302 استفاده کنید.

ریدایرکت 307 (HTTP 1.1 Only)

علاوه بر ریدایرکت 302 برای انتقال موقت آدرس‌ها، از ریدایرکت 307 نیز می‌توان استفاده کرد. ریدایرکت 307 رفتاری مشابه با 302 دارد، اما یک تفاوت جزئی با ریدایرکت 302 دارد.

اینترنت بر پایه پروتکل HTTP (Hyper-Text Transfer Protocol) بنا نهاده شده، دارای دو ورژن 1.0 و 1.1 است. ریدایرکت 302 در هر دو نسخه به خوبی عمل می کند؛ در نسخه 1.0 با کد وضعیت Moved Temporarily (انتقال موقت) و در نسخه 1.1 نیز با کد وضعیت Found (یافت شده) آدرس ها را به طور موقت انتقال می دهد. در مقابل، ریدایرکت 307 تنها در ورژن 1.1 با کد وضعیت Moved Temporarily به درخواست ارسالی توسط مرورگر پاسخ می‌دهد.

در حقیقت، ریدایرکت 307 نیمی از ریدایرکت 302 است. بنابراین، به نظر ما تصمیم معقول و درست این است که تقریباً در همه‌ی موارد از ریدایرکت 301 و 302 استفاده کنید.

 

آشنایی با روشهای افزایش زمان ماندگاری سایت
0 دیدگاه
18 فوریه, 2020

آشنایی با روشهای افزایش زمان ماندگاری سایت

مدت زمان ماندگاری کاربر برای بسیاری از کاربران به عنوان یک هدف مهم می باشد و سعی می کنند با روش های مختلفی این زمان را بهبود یا افزایش دهند چرا که معتقد هستند مدت زمان ماندگاری کاربر در وب سایتشان علاوه بر اینکه می تواند رو سئوسایتشان تاثیر گذار باشد می تواند موجب انجام  اهدافشان توسط بازدیدکنندگان نیز شود .

روش های افزایش زمان ماندگاری در سایت

افزایش زمان ماندگاری در سایت با استفاده از مطالب جذاب که بیشتر به خلاقیت نویسنده مربوط می شود یکی از راه حل های افزایش زمان ماندگاری در سایت به حساب می آید.

نوشته یا صفحه ای که قرار است کاربر را به مدت بیشتری در سایت نگه دارد حداقل چندین راه حل و استاندارد دارد :

1. محتوایی کاربر را جذب می کند که دست اول و با کیفیت باشد. محتوای کپی ضمن به کار انداختن جریمه های الگوریتم پاندا رتبه سایت شما را به شدت کاهش می دهد.

2. استفاده از تصاویر جذاب و با کیفیت در عین حال دارای پیام و ارائه مفهوم بصری مربوط به محتوا

3. استفاده از تصاویر و رسانه های تولیدی نه کپی و استفاده از تصاویر اینترنتی تکراری

4. عدم استفاده از محتوای کم ارزش و پر حرفی در یک سطر

5. استفاده از عنوان جذاب در شروع هر سطر

6. خلاقیت در نوشتن به طوری که کاربر حس خواندن یک رمان با آن دست دهد

7. محتوا باید دارای سناریو و موضوعی ادامه دار باشد که کاربر را علاقه مند به ادامه خواندن کند.

8. استفاده از محتوای مالتی مدیا مانند فیلم و صوت

9. استفاده از اینفوگرافیک های جذاب و مفهومی

10. بهره بردن از یک سیستم نظر خواهی ( نظرات کاربران ) جهت تعامل بیشتر کاربر و نقش داشتن در سایت

11. شناسایی نیاز کاربران و مردمی که با آن ها زندگی می کنید.

12. لینک دهی داخلی ، این قابلیت کاربر را به صفحات دیگر آشنا و باعث افزایش ترافیک داخلی همچنین صفحات دیگر خواهد شد.

13. استفاده از کدنویسی بهینه و استاندارد ، بهره بردن از طراحی سایت سریع و ساده

14. استفاده از قابلیت AMP جهت بالابردن زمان دسترسی به سایت و در ازا دسترسی سریع تر به محتوای صفحه

به نظر ما اگر محتوا کم و بی ارزش باشد ، همان بهتر که هیچ وقت انتشار پیدا نکند.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

اهمیت تگ h1 در سئوسایت
0 دیدگاه
17 فوریه, 2020

اهمیت تگ h1 در سئوسایت

HTML H1 Tag یک تعریف سه بخشی است که هر کدام از آن ها معنا و مفهوم خاص خود را دارند لطفا به لیست زیر دقت کنید:

  • HTML – مخفف عبارت Markup Language Hypertext است. بیشتر وب سایت ها از این زبان برای ایجاد صفحات وب استفاده می کنند.
  • Tag- برچسب تگ نوعی کد است که به مرورگر وب شما می گوید چگونه محتوای را نمایش دهد.
  • Heading – عنوان یا تیتر Heading دارای شش عنوان مختلف است – h1 ، h2 و غیره. h1 مهمترین آن ها محسوب می شود و h6 کمترین اهمیت را دارد. تگ ها معمولاً از بزرگ (یا مهمترین) تا کوچکترین (یا حداقل مهم) دسته بندی می شوند.

چرا تگ h1 مهم است؟

H1 ها همیشه یک عامل مهم رتبه بندی بوده. روش های زیادی در سئو وجود داشته است که دیر یا زود از میان رفته اند، اما h1 هرگز اهمیت خود را از دست نداده.

در جدیدترین بررسی عوامل رتبه بندی جستجو در Moz ، اهمیت برچسب ها (شامل “کلید واژه صفحه و اندازه گیری های مبتنی بر محتوا”) Heading ها در سومین گروه تأثیرگذار رتبه بندی قرار دارن

تمایز بین تگ H1 و تیتر یک صفحه

تگ H1 از جمله تگ های هدر، قطعه کدی در HTML است که معمولا به شکل متنی استفاده می گردد. متنی که با H1 نوشته شده باشد، معمولا بزرگترین متن یک صفحه محسوب می شود.

یکی از مسائلی در تکامل CSS به وجود آمد، اجازه دادن به برنامه نویسان وب در سفارشی سازی تگ های H (رنگ، فونت، سایز فونت) بود. این مسئله بعضا موجب می شود که H1، بزرگترین متن صفحه نباشد.

زمانی که گوگل در ابتدای کار اقدام به طراحی الگوریتم خود نمود، CSS هنوز خیلی جا نیفتاده بود. در حقیقت استانداردهای CSS در مارس 1998 و درست چند ماه قبل از تاسیس گوگل در سپتامبر 1998 ثبت شده بود. بنابراین CSS هنوز در ابعاد زیاد مورد استفاده قرار نمی گرفت.

دقت داشت باشید که هنوز H1 ها تقریبا مهمترین متن یک صفحه محسوب می شوند. تیتر یک صفحه نیز با همین مفهوم به کار می رود، منتها دیگر در قالب تگ H1 نیست.

 سئوکارحرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

آشنایی با انواع ربات گوگل
0 دیدگاه
15 فوریه, 2020

آشنایی با انواع ربات گوگل

ربات گوگل چیست؟ برنامه ای است کامپیوتری که به وسیله خود گوگل نوشته می شود تا به بررسی و پایش وب بپردازد. ربات گوگل صفحات جدید وب سایت شما را از طریق لینک ها شناسایی می کند و مطالب شما را ایندکس می کند. گوگل از کامپیوترهای بسیار زیادی استفاده می کند و ربات های خود را به تمام گوشه و کنارهای وب فرستاده تا صفحات جدید را بیابند و از اطلاعات آنها پی ببرند.

انواع ربات گوگل

Googlebot desktop: بررسی و ایندکس نسخه دسکتاپی وب سایت ها را انجام می دهد
Googlebot mobile: این ربات به بررسی و ایندکس نسخه مویابلی سایت ها می پردازد.
Googlebot Video: ویدئوهای موجود در وب را بررسی می کند.
Googlebot Images: این ربات به پایش تصاویر موجود در وب می پردازد.
Googlebot News: مختص سایت های خبری است.
کارهایی که توسط ربات گوگل انجام میشود
Googlebot یا همان ربات گوگل اطلاعات صفحات وب سایت مانند کلمات، کدها و عکس ها را جمع آوری می کند.
ربات گوگل لینک هایی که در صفحات موجود باشد را در نظر می گیرد و از نقشه سایت هایی(Sitemap) استفاده می کند که شامل لینک هایی است که قبلا کشف کرده. ربات گوگل از داده ها برای تعیین مقاصد بعدی خود استفاده می کند.
کلیه دیتای جمع آوری شده توسط ربات گوگل به سرورهای گوگل ارسال می شود.
ربات گوگل در سایت ها لینک های جدید پیدا می کند و آنها را به لیست خود اضافه می کند تا بعدا به آنها مراجعه کند.
ربات گوگل تغییراتی را که در لینک ها مشاهده می کند را گزارش کرده تا ایندکس مطالب به آن صفحه آپدیت شود.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

اخرین محصولات سایت
کابین وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس