سئوکار حرفه ای سئو تگ

سئوکار حرفه ای سئو تگ پیشرو در سئو وب سایت

اخرین مطالب
تاثیر تگ کنونیکال در سئوسایت
0 دیدگاه
13 فوریه, 2020

تاثیر تگ کنونیکال در سئوسایت

تگ کنونیکال چیست؟
تگ کنونیکال که با نام لینک کنونیکال (canonical link) نیز شناخته می‌شود، یک المان HTML (rel=canonical) است که به وب‌مستران و مدیران سایت‌ها کمک می‌کند از مشکلات مربوط به محتواهای تکراری جلوگیری کنند. این کار با اختصاص یک آدرس کنونیکال (canonical URL) انجام می‌گیرد. در واقع تگ کنونیکال به شما اجازه می‌دهد به موتورهای جستجو مثل گوگل بگویید که چندین لینک در سایت، مشابه یکدیگر هستند. به این صورت می‌توانید از صفحاتی که محتواهای یکسان و مشابهی دارند، اما دارای آدرس‌های مختلفی هستند، با خیال راحت استفاده کنید و نگران تحت تأثیر قرار گرفتن سئوسایت خود نباشید.

کاربرد تگ کنونیکال بسیار ساده و روشن است. وقتی که در وبسایت خود نسخه‌هایی مشابه از یک محتوا دارید، یک تگ کنونیکال برای آن‌ها تعریف می‌کنید و به موتور جستجو می‌گویید که از آن استفاده کند. به این صورت گوگل و موتورهای جستجوی دیگر متوجه می‌شوند که کدام نسخه از محتوا را در نتایج جستجو نشان دهند. به عبارت دیگر می‌توان گفت تگ کنونیکال یا همان canonical URL همان لینکی از محتوا است که قصد دارید مخاطبان در نتایج گوگل ببینند.

تگ کنونیکال چه تاثیری بر سئو دارد؟
استفاده از تگ کنونیکال برای لینک‌های مشابه، به بهبود سئو کمک شایانی می‌کند؛ چرا که موتور جستجو می‌داند که صفحات مشابه را به کدام آدرس هدایت کند. بهتر است با یک مثال موضوع را روشن‌تر کنیم. مثلا به آدرس‌های زیر نگاه کنید:

www.example.com
example.com
https://www.example.com
www.example.com/index.html
شاید فکر کنیم که این آدرس‌ها یکسان هستند؛ اما از دید موتورهای جستجو این لینک‌ها متفاوتند. موتورهای جستجو مثل گوگل هر لینکی را مجزا از بقیه تصور می‌کنند. اگر گوگل یک محتوای مشابه را در چندین آدرس مختلف مشاهده کند، احتمال می‌دهد که محتوای شما از دیگری کپی شده و سرقت ادبی صورت گرفته است. بنابراین اگر گوگل با چنین مسأله‌ای روبه‌رو شود، مشکلی در سئو سایت ایجاد می‌گردد و رتبه‌ی شما تنزل پیدا می‌کند. به همین دلیل به کمک تگ کنونیکال می‌توانید آدرس مورد نظر خود را انتخاب کنید و به راحتی از این مشکل جلوگیری نمایید.

بنابر آنچه گفتیم، توصیه می‌کنیم استفاده از تگ canonical را در استراتژی سئو سایت خود بگنجانید.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

شناخت وظایف مدیر وب سایت
0 دیدگاه
12 فوریه, 2020

شناخت وظایف مدیر وب سایت

مهمترین وظایف مدیر سایت (وبمستر)
شما به عنوان مدیر سایت یا وبمستر ممکن است در یکی از شرایط زیر قرار داشته باشید که به تناسب آن وظایف شما تا حدی متفاوت است:وبمستر

مدیر یک سایت شخصی و جمع و جور؛ در این حالت شما باید همه کارهای مربوط به یک وبمستر را خودتان انجام دهید اما در اندازه کوچک و جمع و جور. حتی برنامه نویسی بخش های مختلف سایت، گرافیک و ثبت دامین بر عهده شماست. البته در صورتی که شما تسلط بر برنامه نویسی وب نداشته باشید و با تکنیک های طراحی آشنا نباشید، می توانید از نرم افزارهای مدیریت محتوا که کدهای آماده و طراحی شده را در اختیار شما قرار می دهد استفاده نمایید.

مدیر وب سایت یک شرکت و یا سازمان بزرگ که چندین نفر نیز کارمند دارید و تحت نظارت شما کار نگهداری سایت را انجام می دهند؛ در این حالت شما به کمک یک تیم متخصص، مسئول نگهداری و توسعه یک وب سایت می باشید. بدیهی است برای مدیریت یک گروه تخصصی از کارشناسان، شما نیز باید دارای مهارت های پایه در حوزه های مختلف از جمله برنامه نویسی وب، موضوعات بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو و مسایلی از این قبیل باشید.

مدیر مجموعه ای از وب سایت ها در یکی از شرکت اینترنتی یا اینکه مدیر یک وب سایت حرفه ای در یک شرکت اینترنتی که دارای ترافیک بالا و کاربران بسیار زیاد می باشد و کسب و کار آن از طریق اینترنت است. در این حالت نیز شما باید دارای بالاترین تخصص و تجربه در زمینه کاری خود باشید تا بتوانید در دنیای پر رقابت مجازی، وب سایت تحت نظر خود را به بهترین نحو مدیریت کرده و از سایر رقبا پیشی بگیرید.

در مجموع با توجه به اینکه شما در کدام موقعیت شغلی قرار دارید، برخی از وظایف زیر بر عهده شما می باشد:

بررسی و کنترل وضعیت سرور و هاست سایت و انجام اقدامات لازم در صورت نیاز برای رفع خرابی و اشکالات احتمالی
برنامه نویسی بخش های مختلف سایت و توسعه امکانات و ویژگی های آن
تهیه بانک اطلاعاتی از کاربران سایت (جهت اطلاع رسانی و یا تبلیغات خاص(
بررسی صحت لینک‌های موجود در سایت و عناوین صفحات و بروزرسانی آنها در صورت نیاز
بررسی و رفع اشکالاتی که بازدیدکنندگان سایت مطرح می کنند.
ثبت سایت و بالا بردن رتبه‌ی آن در موتور های جستجو با استفاده از تکنیک های بهینه سازی
بررسی نیازهای اطلاعاتی و خدماتی کاربران سایت و برنامه ریزی و هدف گذاری در پاسخ مطلوب به آنها
بررسی مداوم طرح و گرافیک سایت و تلاش برای بهبود آن از طریق الگوبرداری از سایت های معتبر و استفاده از آخرین تکنولوژی های مطرح در دنیای فناوری اطلاعات و طراحی وب
ارائه گزارش های دوره ای به بازدیدکنندگان، مدیران سایت و یا سایر ذینفعان درباره عملکرد سایت
بررسی سایت های پر بیننده و مرتبط با سایت جهت در خواست لینک و یا تبلیغات در آن سایت ها
بررسی مداوم میزان کاربر پسند بودن بخش های مختلف سایت و تلاش جهت ارتقاء سهولت در استفاده از بخش های مختلف سایت برای کاربران

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

سئو سایت و انواع پاپ آن در آن
0 دیدگاه
10 فوریه, 2020

سئو سایت و انواع پاپ آن در آن

تعریف پاپ آپ :

پاپ آپ پنجره های کوچکی است که بعد از ورود به یک سایت به صورت ناگهانی ظاهر می شود. پاپ آپ ها به وسیله کدهای جاوا اسکریپت طراحی می شوند و در بیشتر موارد حاوی محتوای تبلیغاتی و مزاحم هستند که به همین دلیل باعث نارضایتی بازدیدکنندگان می شوند. برای اولین بار ایتن زاکرمن کد اصلی تبلیغات پاپ آپ را نوشت، بعد ها او به دلیل مشکلاتی که کاربران اینترنت به دلیل استفاده از این پنجره ها با آن رو به رو شدند عذرخواهی کرد. علاوه بر محتوای آزاردهنده این پنجره ها ترافیک و بار شبکه را افزایش می دهند و سبب کندشدن بارگذاری صفحات، بالا رفتن مصرف حجم اینترنت کاربران و در نهایت ترک تعداد زیادی از بازدیدکنندگان از سایت می شوند. در مواردی حجم پاپ آپ ها در صفحات اولیه سایت ها به حدی است که برای دیدن صفحه اصلی سایت مجبور می شوید چند پنجره فرعی دیگر را ببندید.

در چنین شرایطی استفاده از POP-UP زیاد منطقی به نظر نمی رسد، اما روز به روز شاهد افزایش استفاده از این پنجره های کوچک آزار دهنده هستیم

انواع پاپ آپ در سئو:

۱- پاپ آپ پنجره جدید:

در این حالت، وبمستر تعیین می کند که یا پس از کلیک نمودن کاربر یا پس از سپری شدن زمان معینی، کاربر وارد صفحات جدید شود. این روش بیشتر استفاده می شود ولی مررورگرها با استفاده از برنامه هایی می توانند آن ها را غیر فعال نمایند.

۲- پاپ آپ درون محتوایی:

در این حالت زمانی که کاربر وارد یک صفحه از سایت می شود، یک پنجره لایت باکس که تبلیغات در ان قرار می گیرد، از وسط صفحه به صورت برجسته ظاهر می شود و کاربر راحت می تواند آن را ببندد. چون این حالت پاپ آپ در صفحه جدید اتفاق نیافتاده است لذا مثل حالت قبلی زیاد مورد تنفر در گوگل و مرورگرها قرار نمی گیرد.

۳- پاپ آپ خبرنامه:

در سایت هایی که خبرنامه یا فصل نامه ارائه می کنند زمانی که کاربر در حال ثبت نام برای دریافت خبرنامه است، با کلیلک بر روی قسمت دریافت ایمیل یا شماره موبایل، این پاپ آپ را دریافت می کند.

۴- پاپ آپ تلگرامی:

با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی و راه اندازی کانال ها در تلگرام، به همین منظور وبمسترها برای سایت خو یک کانال راه اندازه نموده و ضمن فعالیت در سایت، مطالب را در کانال نیز به اشتراک می گذارند حال برای این که کاربر را به سمت کانال هدایت کنند، صفحات جدید را به عنوان پاپ آپ باز می کنند و در ان لینک کانال را قرار می دهند تا کاربر راحت تر کانال را بیابد. حالت، وبمستر تعیین می کند که یا پس از کلیک نمودن کاربر یا پس از سپری شدن زمان معینی، کاربر وارد صفحات جدید شود. این روش بیشتر استفاده می شود ولی مرورگرها با استفاده از برنامه هایی می توانند آن ها را غیر فعال نمایند.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

معرفی چند افزونه برتر فرم ساز وردپرس
0 دیدگاه
9 فوریه, 2020

معرفی چند افزونه برتر فرم ساز وردپرس

بهترین افزونه های فرم ساز وردپرس

1.افزونه WPForms :

افزونه WPForms یکی از مبتدی دوستانه ترین و بهترین افزونه های فرم ساز وردپرس است. این افزونه به شما این امکان را می دهد که فرم های زیبا و قدرتمند را به راحتی در سایت وردپرسی خود بسازید.

بیش از یک میلیون وب سایت در سراسر جهان از افزونه WPForms استفاده می کنند. بنابراین اگر به دنبال یک افزونه ساده که تمام ویژگی های مورد نیاز شما را داشته باشد هستید، قطعاً WPForms بهترین است.

افزونه WPForms داری یک نسخه Lite رایگان است که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید قبل از خرید نسخه Pro، آن را آزمایش و برآورد کنید.

2.افزونه Formidable Forms :

افزونه Formidable Forms پیشرفته ترین افزونه فرم ساز موجود در بازار و یکی از بهترین افزونه های فرم ساز برای توسعه دهندگان است. با این افزونه می توانید فرم های پیچیده را به سادگی بسازید. توسعه دهندگان افزونه Formidable Forms ادعا می کنند که تنها 60 ثانیه کافی است که یک فرم را با این افزونه ساخته و آن را در سایت وردپرسی خود به نمایش بگذارید.

با سازنده فرم کشیدن و رها کردن این افزونه حتی بدون داشتن کوچکترین دانشی درباره یک افزونه فرم ساز می توانید فرم های مختلف ایجاد کنید. افزونه Formidable Forms رایگان است اما دو نسخه Pro با قیمت های مختلف دارد.

به عنوان یک توسعه دهنده وردپرس، اگر به دنبال ساخت برنامه های کاربردی پیچیده با فرم های برنامه ریزی شده هستید، افزونه Formidable Forms برای شما عالی است. این افزونه ویژگی های قدرتمندی برای ایجاد فرم های دشوار برای وب سایت و یا اپلیکیشن تحت وب شما دارد.

3.افزونه Ninja Forms:

افزونه Ninja Forms یکی دیگر از بهترین افزونه های فرم ساز محبوب و آسان وردپرس است. با استفاده از رابط کاربری ساده کشیدن و رها کردن آن ایجاد فرم با این افزونه بسیار راحت است.

در این افزونه برای کاربران پیشرفته تعداد زیادی ویژگی و قابلیت وجود دارد و گزینه های خاص هر فیلد را می توان از بخش تنظیمات Ninja Forms کنترل و مدیریت کرد.

افزونه Ninja Forms یک سازنده فرم ابتدایی و پایه ارائه می دهد که می توان آن را در طیف های زیاد و مختلفی توسعه داد. انتخاب یک addon مناسب برای افزونه می تواند به شما کمک کند که فرم های فوق العاده ای طراحی کنید.

4.افزونه Contact Form 7:

افزونه Contact Form 7 محبوب ترین و قدیمی ترین افزونه فرم ساز رایگان مخزن وردپرس است.

از آنجا که فرم های این افزونه مبتنی بر Ajax هستند، زمان بارگذاری یک صفحه حذف شده و فرآیند ارسال فرم سریعتر می شود.اگر شما یک توسعه دهنده و یک فرد حرفه ای هستید می توانید کد منبع باز افزونه Contact Form 7 را دریافت کرده و این افزونه را مطابق نیازهای سایت خود سفارشی سازی کنید.

5.افزونه Everest Forms:

افزونه Everest Forms یکی از بهترین افزونه های فرم ساز و یک افزونه رایگان مخزن وردپرس می باشد. این افزونه هر آنچه که از یک افزونه فرم ساز انتظار دارید، شامل مجموعه ای کامل از ویژگی ها که کاربران را قادر به ساختن فرم های نامحدود وردپرس می کند و رابط کاربری ساده را ارائه می دهد.

این افزونه به شما این امکان را می دهد که فرم های تماس ساده، فرم های تماس چند ستونه و فرم های تماس پیشرفته با چندین فیلد در یک فرم را ایجاد کنید. تمام رابط کاربری سازنده فرم این افزونه بر اساس کشیدن و رها کردن است، بنابراین می توانید فرم های تماس را بسیار سریع و آسان ایجاد کنید.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

 

گوگل کنسول و ثبت سایت در آن
0 دیدگاه
8 فوریه, 2020

گوگل کنسول و ثبت سایت در آن

 گوگل کنسول :

گوگل سرچ کنسول با نام لاتین Google Search Console که تا چندی بیش به نام گوگل وبمستر تولز(Google Webmaster Tools) شناخته می‌شد؛ ابزار اصلی مدیران وب‌سایت‌ها، برای بررسی وضعیت سایت از دیدگاه‌های مختلف در موتور جستجوی گوگل است. بی‌شک هر مدیر سایت و هر شخصی که مسئولیت سئوی سایت را بر عهده دارد؛ باید به کار با این ابزار گوگل تسلط کامل داشته باشد.

گوگل کنسول ابزاری رایگان برای بررسی وضعیت سایت از نظر موتور جستجوی گوگل است. به کمک این ابزار می‌توان مشکلات احتمالی سایت را که گوگل تشخیص داده است فهمید؛ دسترسی ربات‌های گوگل را به سایت سنجید؛ از میزان ترافیک دریافتی و تاریخچه رتبه کلمات کلیدی آگاه شد؛ لینک‌های دریافتی از سایت‌های دیگر را سنجید؛ و با توجه به این موارد، زمینه را برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو فراهم کرد.

آموزش ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل

وارد وب سایت Google Webmaster tools شده و روی Start now کلیک کنید.با یک اکانت گوگل sign in کنید. سپس صفحه ای مشابه شکل زیر برای شما باز می شود.

در قسمت URL prefix آدرس URL کامل سایت خود را وارد کرده و روی Continue کلیک نمایید.

توجه داشته باشید که گوگل HTTP و HTTPS را دو پروتکل جداگانه می داند. بنابراین https://example.com و http://example.com از نظر گوگل دو سایت کاملاً جداگانه هستند. این مورد شامل گذاشتن .www در ابتدای URL سایت نیز می شود بنابراین در وارد کردن درست آدرس URL دقت کافی را به عمل آورید.

در صفحه بعدی از شما خواسته می شود مالکیت وب سایتی که وارد کرده اید را درستی سنجی و اثبات کنید. برای انجام این کار روش های مختلفی وجود دارد. که در ادامه آموزش سرچ کنسول گوگل، ساده ترین روش که استفاده از تگ های HTML است را توضیح خواهیم داد.

در صفحه نشان داده شده در قسمت Other verification methods روی پنجره کشویی HTML tag کلیک کنید.

سپس متا تگ نشان داده شده در این صفحه را کپی کنید. توجه داشته باشید که تنها قسمتی از متا تگ را که داخل کوتیشن قرار گرفته است را کپی کنید.

روش های متفاوتی برای اثبات مالکیت سایت وجود دارد. این کار را می توانید هم از طریق پیشخوان وردپرس و هم از طریق افزونه ها انجام دهید. اما بهترین و ساده ترین روش استفاده از افزونه ها است. در ادامه آموزش سرچ کنسول گوگل به انجام این کار با استفاده از افزونه Yoast SEO می پردازیم.

البته با استفاده از افزونه Insert Headers and Footers نیز می توان درستی سنجی سایت را انجام داد. کافی است افزونه را نصب و فعال سازی کرده و کدی را که سرچ کنسول گوگل در اختیار شما قرار داده است در فیلد Header وارد کنید. اما از آنجا که افزونه Yoast SEO یکی از بهترین افزونه های سئو وردپرس است و نصب و فعال سازی آن برای هر سایت وردپرسی لازم و ضروری است نحوه اثبات مالکیت سایت با این افزونه را توضیح خواهیم داد.

در ابتدا باید افزونه Yoast SEO را نصب و فعال سازی کنید. سپس در پیشخوان وردپرس به مسیر سئو » عمومی رفته و در تب ابزارهای وبمستر در قسمت کد تأییدیه گوگل متاتگ کپی شده را وارد کنید و روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک نمایید.

یک روش دیگر با استفاده از افزونه Yoast SEO این است که در پیشخوان وردپرس به مسیر سئو » میز فرمان جستجو رفته و در قسمت “کد تأییدیه گوگل” روی دکمه “دریافت کد تصدیق گوگل” کلیک کنید و از همینجا کد مورد نظر خود را دریافت کنید.

سپس مجدداً به صفحه تنظیمات سرچ کنسول بازگشته و روی دکمه Verify کلیک کنید. یک پیام موفقیت آمیز برای شما نشان داده می شود. با کلیک بر روی GO TO PROPERTY وارد صفحه پیشخوان سرچ کنسول گوگل می شوید.

پس از ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل در اولین گام سرچ کنسول گوگل را با گوگل آنالیتیکس مرتبط کنید.

برای این کار گوگل آنالیتیکس را باز کرده و در ساید بار سمت چپ صفحه روی تب Admin کلیک کنید.

سپس روی Property Settings کلیک کنید.

به سمت پایین اسکرول کرده و روی دکمه Adjust Search Console کلیک کنید.

در صفحه نشان داده شده روی Add کلیک کنید.

سپس آدرس سایت خود را وارد کرده و روی Save کلیک کنید. سرچ کنسول به گوگل آنالیتیکس متصل خواهد شد. با اتصال سرچ کنسول به گوگل آنالیتیکس می توانید اطلاعات ارزشمندی مانند داده های کلمه کلیدی، CTR، موقعیت داده ها برای هر کشور و بسیاری اطلاعات دیگر را به دست آورید.

سوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

سیگنال های تاثیرگذاربر اسپم اسکور
0 دیدگاه
6 فوریه, 2020

سیگنال های تاثیرگذاربر اسپم اسکور

اسپم اسکور(SpamScore) چیست؟

Spam score یکی از معیارهای ارائه شده توسط شرکت MOZ است که با استاندارد ها و آمار های مربوط به خود؛ احتمال اسپم بودن آدرس سایت شما یا سایت هایی که به شما نشان داده اند را طبق معیاری از 1 تا 17 رده بندی می کند، عدد 1 نشان می دهد که احتمال اسپم بودن آن آدرس کم و عدد 17 نشان دهنده ی بالاترین احتمال اسپم بودن آن آدرس URL است.

حمله به صفحات سئوسایت
0 دیدگاه
5 فوریه, 2020

حمله به صفحات سئوسایت

1.Injection یا تزریق

این نوع حمله به صفحات وب به این صورت انجام می شود که حمله کننده درگاه های مختلفی را که از طریق آن می تواند اطلاعات ارسال کند، پیدا می کند. بعد از آن یک سری دستورات اجرایی را برای پلتفرم ها ارسال می کند تا آنها روی سرور اجرا شوند. هدف اصلی حمله کننده در این روش اجرای دستورات برنامه نویسی در بخش های مختلف سرور وب یا پایگاه داده است، در نتیجه تاثیری بر کاربران نخواهد داشت.

برای اینکه دستورات اجرایی به سرور ارسال شوند سه روش وجود دارد؛ در اولین روش از طریق متغیرهای تعریف شده در آدرس URL وب سایت ارسال انجام می شود. در روش دوم از طریق عناصر HTML که در تولید یک فرم استفاده می شوند این انتقال انجام می شود. این عناصر شامل باکس متن و منوهای کشویی است که در وب سایت ها برای گرفتن اطلاعات از کاربر قرار داده می شوند، تا کاربران اطلاعات را ایجاد یا ویرایش کنند. در روش سوم این انتقال توسط فایل هایی انجام می شود که نرم افزار آنها را پردازش می کند، مثلا فایل های XML که ساختاری محتوایی دارند و اطلاعات را به سرور انتقال می دهند.

در اجرای دستورات روی پلتفرم نیز، عناصر در سمت سرور هدف قرار می گیرند. در سرور وب برای اجرا کردن یک ویروس روی سرور، بدست گرفتن کنترل سرور و انجام کارهایی جهت ایجاد مشکل و تخریب بر روی سرور انجام می شود. در سرور پایگاه داده نیز، برای بدست آوردن اطلاعات پایگاه داده به روشی که کنترل های امنیتی آن داده ها را فیلتر نکند انجام می شود.

معروف ترین حملات این دسته عبارتند از:

  • SQL Injection: برای تزریق کد به پایگاه داده
  • Command Injection: برای تزریق کد های مخصوص سیستم عامل بر روی وب یا پایگاه داده
  • XML Injection: برای تزریق کدهایی که در ساختار معتبر استاندارد XML ایجاد می شوند و با بارگذاری و پردازش آن اجرا می شوند

همه این حملات تلاش می کنند تا ساختارهای امنیتی را دور بزنند و با دسترسی به زیرساخت نرم افزار اختیارات را بدست گرفته و اطلاعات را بدست آورند یا سرور را کنترل کنند. حتی برای کاربران شناسایی شده نیز باید همه نکات امنیتی رعایت شوند و به هیچ کاربری با هر سطحی نباید اعتماد کرد.

2.شکسته شدن session و احراز هویت

در هنگام ورود هر کاربر احراز هویت انجام می شود که حمله کنندگان تلاش می کنند تا اطلاعات اشخاص معتبر را بدست آورند. یکی از راه های آن ها استفاده از ضعف کلمات عبور کاربران است، که در این روش آن ها برای یک نام کاربری مجموعه ای از کلمات عبور را آماده کرده و به سرور ارسال می کنند تا یکی از آن ها درست تشخیص داده شود. برای جلوگیری از اینگونه حملات راه هایی مثل پیچیدگی کلمات عبور، استفاده از امضای دیجیتال، وارد کردن کد امنیتی و قفل کردن حساب در صورت تعداد زیاد ورود رمز عبور پیشنهاد می شود.

سرور نیز برای اینکه متوجه شود تا کدام کاربر وارد می شود، یک نشست ایجاد می کند که حمله کننده به دنبال نشست معتبر می گردد تا بتواند هدفش را عملی کند. در نظر داشته باشید هر بار که کاربر به سیستم درخواست می دهد یک نشست برایش ایجاد می شود که با یک شناسه شناخته می شود. این شناسه به عنوان متغیر در آدرس URL ارسال می شود و یا در کوکی مرورگر ذخیره می شود. حمله کننده با بدست آوردن این شناسه می تواند خود را به عنوان کاربر مجاز تعریف کند. روشهای مختلفی را نیز برای بدست آوردن این شناسه به کار می گیرند، یکی از این روش ها تولید تصادفی شناسه و فرستادن آن به سرور است. در روش دیگر حمله کننده به دنبال الگوریتم های خاص است تا بتواند شناسه های معتبر را پیدا کند.

در نتیجه نرم افزارها باید توابع مدیریت نشست را قوی کنند که این کار با استفاده از الگوریتم های تصادفی انجام می شود، یا با امکان تغییر شناسه کاربر انجام می شود و یا اینکه اجازه مدیریت نشست به کاربر داده شود تا هر زمان که لازم بود خودش بتواند نشست را پایان دهد. یک روش دیگر نیز تعیین مدت زمانی خاص برای اعتبار نشست است که اگر در طی این مدت کاری انجام نشد، نشست پایان یابد. همچنین می توان به گونه ای تنظیمات انجام داد که این شناسه در کوکی ها و URL نباشد.

3. XSS یا تزریق اسکریپت

در این نوع کدهای اسکریپتی به نرم افزار تزریق می شوند ولی یک تفاوت اساسی وجود دارد و آن هم هدف حمله است. برخلاف تزریق که هدفش پایگاه داده بود و برای کاربر مشکلی وجود نداشت، در این حمله هدف اجرای کد بر روی مرورگر کاربر است. در این حمله کدها روی سرور اجرا نمی شوند، اما زمانی که بعد از درخواست کاربر، این کدها به مرورگر منتقل می شوند، مرورگر این کدها را اجرا می کند و اطلاعات کاربر از طریق آن به حمله کننده می رسد. یکی از روش های جلوگیری از این حمله Encode کردن داده های کاربری است.

4.پیکر بندی اشتباه امنیت

در این نوع حمله به صفحات وب هدف اصلی حمله کننده، اکانت های پیش فرض، صفحات استفاده نشده، نقص های اصلاح نشده و فایل های بدون امنیت است. مثلا زمانی که لیست دایرکتوری روی سرور غیر فعال نشده باشد، حمله کننده به این فایل ها دست پیدا می کند، آن ها را decompile می کند و با دسترسی به کد ها نواقص کنترل های دسترسی را می فهمد. در نتیجه هم تولید کننده و هم استفاده کننده نرم افزار باید اقدامات امنیتی لازم را انجام دهند و نقشه ای از پیکر بندی امن تهیه کرده و آن را در مکان نرم افزار اجرا کنند.

5.فاش شدن داده های حساس

در این روش که معمولا حمله توسط فردی انجام می شود که به داده های حساس یا نسخه پشتیبان آن ها دسترسی دارد، بدین ترتیب چون به صورت عادی به داده های رمز گذاری شده دسترسی نمی یابد کلیدها را سرقت می کند و یا داده های در حال انتقال را سرقت می کند. باید توجه شود هر داده حساسی که در مسیر بین سرور تا کاربر حرکت می کند، امنیتش در خطر می افتد. برای اینکه از حمله به این داده ها جلوگیری شود باید داده ها رمز گذاری شوند و داده های غیر ضروری حذف شوند. یکی از بهترین راه ها این است که برای مسیر انتقال داده بین سرور و کاربر از پروتکل های رمز نگاری قوی مثل TLS باید استفاده شود.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

0 دیدگاه
3 فوریه, 2020

نوارناوبری در سئوسایت

یکی از فاکتورهای مهم در روند طراحی سایت، ناوبری سایت (Website Navigation) است. ناوبری سایت، مسیر حرکت بازدیدکنندگان و خزنده ها را در صفحات سایت مشخص می کند. به عبارتی دیگر ناوبری سایت لینک هایی است که صفحات یک وب سایت را به یکدیگر متصل می کند و مسیری برای حرکت در صفحات سایت می سازد. به طور کلی یک مسیر خوب مسیری است که هم حرکت در آن آسان باشد و امکانات لازم برای آن فراهم شده باشد و هم اینکه در نهایت شما را به مقصد و هدف مدنظرتان برساند.

طراحی وب سایت دقیقا مانند این است که شما یک مکان واقعی در دنیای واقعی اما بدون محدودیت هایی که در واقعیت هست داشته باشید. زمانی که شما به روش های مختلف از افراد دعوت می کنید که به سایت شما بیایند (چه از طریق رتبه بندی گوگل و یا روش های تبلیغاتی دیگر) ، پس لازم است که میزبان خوبی باشید و محیط مناسبی را برای گردش و جستجوی آن ها فراهم کنید.

ناوبری اصولی سایت ، برای بهبود تجربه کاربران از حضور در سایت و چرخش درست خزنده های موتور های جستجوگر در صفحات سایت و یافتن صفحات جدید، اهمیت بسیاری دارد و برای طراحی یک سایت موفق نمی توانید به این نکته بی توجه باشید.

ناوبری یا مسیریابی سایت، به عوامل و نکات مختلفی بستگی دارد. بخشی از این نکات به برنامه ریزی و نوع اجرای شما برمی گردد و بخش دیگر به نوع طراحی قالبتان مربوط می شود.

طراحی نوار ناوبری navigation bar

از دیدگاه طراحان ، نوار ناوبری یکی عناصر مهم در هر صفحه و همچنین یکی از موارد مهم در تجربه کاربری UX می باشد . از نوار ناوبری به عنوان راهنما برای هدایت کاربران در مسیر درست استفاده از قسمت های مختلف وب سایت استفاده می شود. بدون نوار ناوبری استفاده از بخش های مختلف وب سایت غیر ممکن است . نوار ناوبری بنا به سلیقه می تواند به هر نحوی طراحی شود فقط نکته مهم استفاده آسان از آن است .برای طراحی نوار منو یا ناوبری بهتر است به نکاتی دقت شود .

قبل از طراحی منو لازم است برای آن برنامه ریزی کنید ، بخش های مختلف وب سایت را یاداشت کنید تا بنا به آنها طراحی منو انجام شود .

نوار ناوبری در قسمت سر برگ وب سایت : رایج ترین محل برای قرار دادن نوار ناوبری در قسمت بالای صفحه سایت می باشد . طراحی منو باید اولین طراحی در سایت باشد. کاربران عادت دارند در قسمت بالای صفحه به دنبال منو باشند پس می توان گفت سربرگ سایت بهترین محل برای درج نوار ناوبری می باشد . بهتر است وقتی کاربر به پایین صفحه می اید نوار ناوبری نیز با او حرکت کند بدین معنا که ثابت نباشد .

نوار ناوبری در سمت چپ یا راست صفحه : در برخی از وب سایت ها اخیرا نوار ناوبری در سمت چپ یا راست وب سایت قرار دارد . کاربران به این نوع منو ها علاقه ای ندارند و کار با آن را سخت می دانند .

طراحی نوار ناوبری با استفاده از عناصر دیگر : گاهی برخی از طراحان با استفاده از المان ها و عناصر موجود در صفحه به خصوص دکمه ها ، نوار ناوبری شناور طراحی می کنند . باید گفت این نوع منو برای هر وب سایتی مناسب نیست . بسته به نوع مخاطبان و همچنین نوع وب سایت بهتر است طراحی خاص آن انجام شود . طراحی خاص برای نوار ناوبری برای هر وب سایتی مناسب نیست .

استفاده از طراحی های نوین نوار ناوبری : یکی از جدید ترین نوع طراحی نوار ناوبری طراحی Hamburger می باشد که اغلب برای تلفن های همراه انجام می گیرد . در این نوع طراحی که شبیه همبرگر می باشد دسترسی کاربران به منو بسیار راحت شده است .در این نوع منو ها نوار ناوبری به صورت سه خط در طرف راست یا چپ صفحه قرار دارد وقتی کاربر روی آن کلیک می کند منو به صورت کشویی از سمت چپ یا راست باز می شود . همانطور که گفته شد طراحی این نوع نوار ناوبری بیشتر برای تلفن های همراه انجام می گیرد . علاوه بر این می توان زبانه های کشویی در نوار ناوبری با رنگ های متغیر طراحی نمود .

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

 

0 دیدگاه
2 فوریه, 2020

تولید محتوا با استراتژی

برنامه ریزی,توسعه ومدیریت محتوا چه به صورت نوشتاری و چه به صورت شکل های دیگر محتوا به عبارت دیگر می توان گفت استراتژی محتوا یعنی خلق یک محتوا ارسال و مدیریت عملکرد محتوا به این معنا که سلسله فرایند های که قبل از خلق یک محتوا آغاز می شود و هنگام ارسال محتوا به سمت مخاطب در جریان است و پس دریافت محتوا توسط مخاطب مدیریت می شود.

پس این گونه می توان نتیجه گیری کرد که استراتژی محتوا اشاره به فرآیند تولید ذخیره وتوزیع محتوا طبق برنامه ای سازمان یافته حول محوری مشخص و برای مخاطبانی از قبل تعیین شده است موفقیت این فرآیند باید درتمام چرخه عمر محتوا براساس شاخص های دقیق عددی اندازه گیری شود. استراتژی محتوا باید هویت محتوا را ازلحاظ ساختار و سبک مشخص نماید و چارچوب های محتوا را برای کلیه بخش های شرکت مشخص نماید.

ضرورت نیاز استراتژی تولیدمحتوا:

اگر محتوای شما را به یک درخت تشبیه کنیم، استراتژی محتوا، ریشۀ درخت شماست و محتواها شاخه‌های درخت است. در حقیقت استراتژی محتوا همان چیزی است که ارتباط محتواهای منفرد را شکل می‌دهد و به کلیت محتواها یک معنای واحد می‌بخشد. درست است که شما موضوعات متنوعی را برای محتواهای خود انتخاب می‌کنید  اما باید یک چشم‌انداز کلی داشته باشید تا بتوانید به حرکت خود شکل دهید.

بدون استراتژی، بازاریابی محتوای شما به اصطلاح باری به هر جهت حرکت می‌کند و هرگز نمی‌توانید یک جهت مشخص داشته باشید. از طرف دیگر هیچ متر و معیاری برای اندازه‌گیری محتوای خود نخواهید داشت. استراتژی محتوا راه را به شما نشان می‌دهد و می‌توانید بر اساس آن در زمان‌های مشخصی محتواهای خود را بررسی کنید؛ اینکه این استراتژی چقدر برای کسب و کار شما موثر واقع شده، آیا همین راه را باید ادامه بدهید یا تغییراتی در آن به وجود بیاورید و تمام چیزهایی که یک سایت برای موفقیت به آن نیاز دارد.

تمام روش‌های تدوین استراتژیتنها برای یک منظور است و آن رسیدن به اهدف است و بس! استراتژی مانند نردبانی است که برای بالا رفتن از آن باید به دیوار هدفی تکیه داده شود. اهدافی مانند:

که همه این‌ها یک هدف اصلی را دنبال می‌کنند: سودآوری(خواه اجتماعی باشد خواه اقتصادی)

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

0 دیدگاه
1 فوریه, 2020

ساخت محصول متغیر در ووکامرس

بسیاری از وبمستران دارای فروشگاه اینترنتی با نحوه قرار دادن محصولات متغیر در فروشگاه خود مشکل دارند؛ با توجه به اینکه در آموزشی جداگانه با نام «آموزش قرار دادن محصول در سایت» درباره محصولات متغیر نیز صحبت کرده ایم، اما لازم دانستیم ساخت محصول متغیر در ووکامرس را به صورت مجزا و انحصاری در یک آموزش، به شما عزیزان یاد بدهیم. پس با سیروتا همراه باشید .

محصول متغیر چیست؟

در فروشگاه های اینترنتی چهار نوع محصول کلی به فروش می رسد:

  • محصولات ساده: محصولی با یک ویژگی خاص به فروش می رسد. مثال: پاوربانک 10400 میلی آمپر برند x
  • محصولات دانلودی: محصولاتی که اکثراً به صورت آموزشی می باشند و بعد از پرداخت مبلغ، دانلود می شوند. مثال: پکیج آموزشی برنامه نویسی اندروید
  • محصولات گروهی: محصولات ساده ای که به صورت گروهی و یکجا به فروش می رسند. مثال: محصول اصلی تی شرت آبی رنگ. محصولات جانبی کفش ورزشی، جوراب ورزشی، ساک ورزشی و…
  • محصولات متغیر: محصولی که با ویژگی های گوناگون به فروش می رسد و خریدار می تواند یک یا چند ویژگی آن را برحسب سلیقه خود انتخاب نماید. مثال: گوشی موبایل آیفون 7 – ویژگی ها حافطه داخلی قابل انتخاب: 16،32 و 64 گیگابایت؛ رنگ قابل انتخاب: سفید، مشکی، طلایی؛ گارانتی قابل انتخاب: گارانتی سه ماهه x، گارانتی 6 ماهه y.

در این آموزش قصد داریم نحوه ساخت محصول متغیر در ووکامرس را به شما آموزش بدهیم.

 

تنظیمات اولیه برای ساخت محصول متغیر در ووکامرس

برای اینکه شروع به قرار دادن محصول متغیر در ووکامرس کنیم، ابتدا باید ساختار اولیه آن را شکل دهیم. برای این کار باید ویژگی ها و متغیرها را ابتدا به ووکامرس اضافه نماییم. برای مثال باید انواع رنگ ها، انواع گارانتی ها، انواع پردازنده ها، انواع سایزها، وزن ها و … را به ووکامرس اضافه نماییم.

برای اینکار به مسیر پیشخوان/محصولات/ویژگی ها مراجعه می کنیم، در صفحه باز شده با فیلدهایی با عنوان افزودن ویژگی جدید مواجه می شویم.

در اینجا برای نمونه رنگ بندی را به عنوان اولین ویژگی به ووکامرس اضافه می کنیم.

  1. در فیلد اول باید نام ویژگی را وارد نماییم. مثال: رنگ بندی.
  2. در فیلد دوم باید نامک را وارد نماییم؛ نامک آدرسی است که به url سایت اضافه می گردد (www.url.com/color) و معرف ویژگی رنگ است، بهتر است انگلیسی باشد. مثال: color
  3. در فیلد بعدی، تیک گزینه بایگانی فعال شود را بزنید تا در صفحه آرشیو محصولات نیز این ویژگی ها نمایش داده شود.
  4. فیلد بعدی مربوط به ترتیب قرارگیری ویژگی ها در سایت می باشد که برحسب سلیقه یک گزینه را انتخاب می نمایید.

در ادامه در سمت چپ همین صفحه، جدولی وجود دارد که با ذخیره کردن فیلدهای بالا، ویژگی رنگ بندی به این قسمت اضافه خواهد شد.

در این مرحله باید بر روی «پیکربندی شرایط و مقررات» کلیک نمایید.

در صفحه باز شده می توانید با تکمیل فیلدها رنگ های مورد نظر خود را وارد و ذخیره نمایید.

به صفحه پیشخوان/محصولات/ویژگی ها باز گردید و برای ویژگی های دیگر نیز همین راه را طی کنید، برای مثال ایجاد ویژگی سایزبندی برحسب small, medium, large, xlarge و…

 

توضیح ساخت محصول متغیر در ووکامرس

خب تا اینجای کار ویژگی ها را به صورت کامل ساختیم و حالا نوبت به مرحله اصلی یعنی اضافه کردن محصول و انتشار آن می رسد.

برای شروع کار به مسیر پیشخوان/محصولات/افزودن جدید بروید.

در کادر اول، نام یا تیتر محصول خود را وارد نمایید.

در کادر بعدی که همراه با ادیتور وردپرس می باشد، توضیحات کامل محصول خود را وارد نمایید.

در بخش بعدی یعنی «اطلاعات محصول» باید قیمت، ویژگی ها و متغیرها را وارد نماییم که مرحله اصلی کار ما می باشد.

رویروی کلمه «اطلاعان محصول» در بالای همین بخش کادری وجود دارد که شامل گزینه های: محصولات ساده، گروهی، وابسته و متغیر است؛ شما «محصول متغیر» را انتخاب نمایید.

این بخش شامل تب هایی می باشد که بعد از انتخاب گزینه محصول متغیر، تب جدیدی به نام «متغیرها» یا «تغییرات» اضافه می گردد.

در ادامه روی تب ویژگی ها کلیک نمایید.

در این تب کادری با عنوان «سفارشی سازی ویژگی های محصول» وجود دارد، آن را باز کنید و ویژگی های مورد نظر خود را انتخاب و اضافه نمایید. در اینجا ویژگی رنگ بندی را اضافه می کنیم.

با کلیک روی «افزودن» رنگ بندی اضافه می گردد؛ در قسمت «مقدارها» می توانید همه رنگ هایی که از قبل آماده کرده اید را انتخاب کنید (با کلیک روی دکمه انتخاب همه) و یا درون کادر انتخاب دوره ها کلیک کنید و رنگ های مورد نظر خود را به صورت تک تک انتخاب نمایید.

سپس تیک گزینه «استفاده برای متغیرها» را بزنید و بر روی دکمه «ذخیره ویژگی ها» کلیک نمایید.

با این روش تمام ویژگی های محصول خود را انتخاب نمایید؛ توجه کنید در این قسمت تمام ویژگی های محصول را قرار دهید حتی مواردی که لازم نیست مشتری آن را انتخاب کنید، برای درک این مطلب ادامه این پاراگراف را به دقت مطالعه کنید:

اگر محصول شما ده ویژگی دارد مانند: رنگ بندی، حافظه داخلی، پردازنده، نوع صفحه نمایش، باطری، لوازم جانبی، گارانتی و… در تب ویژگی ها همه را انتخاب و وارد نمایید و در ادامه:

در بین این ویژگی ها، تعدادی از ویژگی ها را خریدار باید انتخاب کند برای مثال: رنگ بندی، حافطه داخلی، گارانتی – برای این موارد باید تیک گزینه «استفاده برای متغیرها» زده شود.

بقیه ویژگی ها، فقط به عنوان شناسایی و مشخصات محصول است و متنوع و قابل انتخاب نیستند؛ مثل نوع صفحه نمایش، مشخصات باطری، لوازم جانبی همراه محصول و… و نیازی نیست که خریدار آن را انتخاب نماید. پس بعد از وارد کردن این ویژگی ها، تیک گزینه «استفاده برای متغیرها» را نمی زنیم.

 

بعد از ذخیره ویژگی ها، بر روی تب متغیرها کلیک کنید.

گزینه روبروی این تب را بر روی «ساخت متغیرها از همه ویژگی ها» قرار دهید، و بر روی دکمه «برو» کلیک نمایید.

تا متغیرها در ادامه قرار بگیرند. توجه داشته باشید در صورتیکه بعد از فشردن دکمه «برو» پیغامی دریافت کردید بر روی ok کلیک نمایید.

ما در اینجا متغیر رنگ بندی را انتخاب کرده ایم و رنگ های مورد نظر ما لیست شده اند. در قسمت سفید جلوی هر رنگ کلیک می کنیم تا فیلدهای آن باز شوند.

فیلدها را با توجه به راهنمایی زیر تکمیل نمایید:

در این مثال اگر تصویر محصول خود را با رنگ سفید دارید در قسمت تصویر محصول قرار دهید؛ با اینکار زمانی که خریدار در قسمت رنگ بندی، رنگ سفید را انتخاب نماید تصویر محصول با همان رنگ نیز نمایش داده می شود.

در فیلد بعدی شناسه ای برای محصول خود انتخاب نمایید. این شناسه برای مراحل پیگیری کاربر و جستجو محصول در سایت توسط خودتان و انبارداری کمک زیادی می کند.

در قسمت بعدی تیک گزینه فعال شده را بزنید، اگر محصول شما دانلودی باشد می توانید تیک گزینه دانلودی را نیز بزنید تا فیلدی برای اضافه کردن لینک دانلود در ادامه اضافه گردد. و در آخر این بخش اگر می خواهید موجودی انبار خود را کنترل کنید تیک گزینه «مدیریت موجودی انبار» را نیز بزنید.

در ادامه فیلد قیمت عادی محصول را وارد نمایید.

در فیلد قیمت فروش فوق العاده نیز می توانید قیمتی را با تخفیف قرار دهید و با کلیک روی لینک «زمان بندی فروش» می توانید زمانی شروع و پایان این تخفیف را نیز تنظیم نمایید.

در فیلد موجودی انبار، تعداد محصول مورد نظر خود را با رنگ سفید به صورت عددی وارد نمایید.

در فیلد بعدی می توانید تنظیم کنید که اگر موجودی انبار تمام شد، مشتری بتواند آن را پیش خرید کند تا محصول موجود شود و یا اینکه هیچ کاربری نتواند پیش خرید را بعد از اتمام موجودی انجام دهد.

در فیلدهای بعدی می توانید وزن و ابعاد محصول را قرار دهید که بیشتر مورد استفاده افزونه پست پیشتاز و سفارشی می باشد.

در فیلد بعدی می توانید کلاس ارسال را تعیین کنید؛ اگر کلاس ارسالی تعیین نکرده اید نیازی به تکمیل این فیلد ندارید.

در فیلد بعدی نیز می توانید توضیح کوتاهی برای این ویژگی قرار دهید.

موارد بالا را برای تک تک متغیرها انجام داده و در آخر بر روی گزینه «ذخیره تغییرات» کلیک نمایید.

 

توجه:

در بالای تمام این ویژگی ها و درست در بالای گزینه افزودن متغیر، گزینه ای ایجاد شده است با نام: مقادیر پیشفرض فرم؛ که شامل کل ویژگی هاست. در صورتیکه این گزینه خالی بماند به این معنی است که تا زمانی که کاربر یکی از رنگ ها را انتخاب نماید، کلید افزودن به سبدخرید غیرفعال است و محصولی به سبد خرید اضافه نمی گردد ولی اگر مثلاً رنگ سفید به عنوان پیشفرض قرار گیرد، دکمه سبد خرید فعال است و اگر کاربر رنگ مورد نظر خود را انتخاب هم نکند، با کلیک روی دکمه افزودن به سبد خرید، رنگ سفید به صورت پیشفرض به سبدخرید وی اضافه می گردد.

با تکمیل بقیه مراحل افزودن محصول و انتشار آن می توانید وارد صفحه توضیح محصول شده و تغییرات خود را مشاهده نمایید.

در صورتیکه آموزش را به درستی انجام داده باشید، مشاهده می کنید که محصول شما به صورتی است که باید کاربر ابتدا رنگ موردنظر خود را برای افزودن محصول به سبدخرید، انتخاب نماید و یا با هر انتخاب از بین رنگ ها قیمت نیز تغییر می کند.(در صورتیکه قیمت هر رنگ را متفاوت وارد کرده باشید – اگر قیمت ها یکی باشد تغییری در قیمت مشاهده نخواهد شد)

از آموزش ساخت محصول متغیر در ووکامرس چه نتیجه ای گرفتیم؟

در پایان آموزش ساخت محصول متغیر در ووکامرس توانستیم یک محصول با چند ویژگی و متغیر را اضافه نماییم و فروشگاهی داشته باشیم که از امکانات فوق العاده ای بهره مند است. در صورتیکه از تمام آموزش های سایت کانی تمز استفاده نمایید به شما این اطمینان را می دهیم که می توانید به توانایی های وردپرس و ووکامرس پی ببرید؛ چراکه این آموزش ها، آموزش های اولیه افزونه فروشگاه ساز ووکامرس است و با این افزونه و مدیریت محتوای وردپرس می توانید وبسایت هایی با امکانات فوق حرفه ای داشته باشید.

مدیریت و بهینه سازی سئوسایت
0 دیدگاه
1 فوریه, 2020

مدیریت و بهینه سازی سئوسایت

هدف از طراحی سایت بدست آوردن تعداد قابل قبولی از بازدیدکنندگان و مشتریان است که در نتیجه باعث بالا رفتن ترافیک سایت و داشتن رتبه بالا در موتورهای جستجو می شود . بدون بهینه سازی سایت خود شما به این هدف نخواهید رسید . اولین موردی که باید به آن توجه کنید این است که وب سایت خود را برای چه قشری از مردم طراحی کرده اید و چگونه می خواهید مخاطبان را به بازدید از سایت خود ترغیب کنید . اگر هنوز برای این سوالات جوابی ندارید هیچ هدفی هم برای شروع بهینه سازی سایت خود نخواهید داشت . برای شروع بهینه سازی سایت باید از نکاتی آگاهی داشته باشید .
چون سئو سایت (بهینه سازی سایت ) کار زمان بری است  پس قبل از اینکه کار طراحی وب سایت شما به پایان برسد  باید نقشه سایت را برای تمامی موتورهای جستجو ارسال و ثبت کنید . توجه داشته باشید که از چه کلمات کلیدی در وب سایت تان استفاده می کنید زیرا این کلمات کلیدی است که باعث بالا رفتن موفقیت شما در رتبه بالای موتورهای جستجو می شود ، و مطمئن شوید که کلمات کلیدی که برای متاتگ عنوان وب سایت خود انتخاب کرده اید با محتوای وب سایت تان کاملا مرتبط باشد زیرا اولین چیزی که موتور جستجو در نتیجه جستجوی کاربران انجام می دهد نشان دادن همین تگ عنوان است ، همچنین اطمینان حاصل کنید که مطالبی که برای سایت خود انتخاب کرده اید مرتبط ، جدید و دارای کلمات کلیدی مناسب است این را در نظر داشته باشید که مهمترین اصل در سئو ، محتوا است و بهتر است که محتوای صفحه اصلی را مرتباً تغییر دهید ، ولی اگر سایت شما به گونه ای است که تغییر مطالب در آن صدق نمی کند می توانید از اخبار استفاده کنید زیرا به طور روزانه تغییر می کنند . سایت خود را در شبکه های اجتماعی ثبت کنید داشتن یک صفحه خوب در فیس بوک می تواند ترافیک زیادی برای وب سایت شما به وجود آورد .سئوسایت یک کار زمان بر است و دائما باید زمان صرف کنید و تلاش کنید که به هدف خود برسید و انتظار نداشته باشید که یک شبه به نتیجه برسید و در بالای لیست رنکینگ قرار بگیرید .

هدف از بهینه کردن یک سایت برای موتورهای جستجو :

به طبع هر فعالیتی که انجام می شود، برای رسیدن به یک هدف و یا هدف های خاص صورت می گیرد.برای همین هدف از سئو رسیدن به اهدافی همچون بالا بردن بازدید سایت، معرفی کردن و فروش محصولات به صورت اینترنتی، بالا بردن ترافیک سایت، عملیات برند سازی، تبلیغات در زمینه های مختلف و … می باشد. لذا با توجه به این که امروزه سایت ها و وبلاگ ها تاثیر بسزایی در کلیه امور از قبیل سیاست، فرهنگ، اقتصاد و … پیدا کرده اند، می توان گفت سئو کردن وب سایت ها و رسیدن به رتبه های برتر در گوگل، در آینده یکی از هدف های بزرگ جوامع بشری محسوب می شود.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

تاثیر ایمیل مارکتینگ در سئوسایت
0 دیدگاه
30 ژانویه, 2020

تاثیر ایمیل مارکتینگ در سئوسایت

ایمیل مارکتینگ قدرتمند ترین ابزار برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری می باشد. اگر شما بهترین سایت را هم داشته باشید.ایمیل مارکتینگ و سئو می توانند بر یکدیگر تاثیر بگذارند.

 1.بهبود مشارکت و تعامل در سایت:

جذب کردن ترافیک هدفمند به سایت چند مزیت دارد و اصلی ترین مزیت این است که کاربران را جذب میکند و باعث می شوند ان ها وقت بیشتری در سایت شما بگذرانند.در این صورت مطالب مورد نظر را از طریق ایمیل دریافت میکنند و با کلیک بر روی ان ها  میتوانند مطالعه کنند.به این ترتیب زمانی که کاربران در سایت شما میگذرانند بیشتر میشود که این یکی از فاکتور های مهم برای گوگل است.

اما مهم ترین مزیت جذب ترافیک  چیست؟ مشاهده شده است که تعامل بیشتر مخاطب در وبسایت می تواند باعث افزایش نرخ تبدیل شود و هدفی را که بازاریابی محتوا دارد کاملا منطبق بر مسیر است.

2.ایمیل های قدرتمند و محتوای جدید سایت :

برای ارسال ایمیل و ایجاد کمپین چندین راه  حل وجود داردیکی از این راه حل ها این ست که محتوای یونیک را برای اعضای خبرنامه خود بنویسید و بهتر است این محتوا با علایق و سلیقه ی مخاطبان همسو باشد.اگر ایده ای برای این کار ندارد بهتر است محتوایی را در ایمیل بنویسید و ان را تست کنید.و هربار محتوایی جدیدتر برای ایمیل خود قرار دهید.

3.افزایش اشتراک گذاری مطالب :

اگر مطالب خود را به کاربران و مخاطبان خود برسانید احتمال به اشتراگ گذاشته شدن ان ها را افزایش میدهید.کاربران خور را تشویق کنید که مطالب وبلاگ های شما را در صفحات مجازی به اشتراک بگذارند.و در این صورت می توانید کانال ایمیل مارکتینگ را به شبکه های اجتماعی متصل کنید.

سئوکارحرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

اخرین محصولات سایت
کابین وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس