سئوکار حرفه ای سئو تگ

سئوکار حرفه ای سئو تگ پیشرو در سئو وب سایت

اخرین مطالب
شناخت روش های ارزیابی سئو و UX
0 دیدگاه
29 ژانویه, 2020

شناخت روش های ارزیابی سئو و UX

روش های ارزیابی سئو و UX

در گوگل آنالیتیکس از طریق گزارش های تخصصی و داده های داخلی، گزینه های گوناگونی وجود دارد که می‌توانید از آن ها استفاده کنید.

معیارهای تعاملی و رفتاری در Google Analytics

« Bounce rate»، « Pages per session» و « Avg. session duration» چشم اندازی بنیادی را از تعاملات کاربران ارائه می‌کنند. این معیارها تقریبا در همه گزارش های GA وجود دارند، بنابراین می‌توانید آن ها را برای منابع مختلف ترافیکی مشاهده کنید.

بیشترین اطلاعات مشروح، در دسته بندی « Behavior» موجود است. « behavior flow» یا جریان رفتار، به شما میزان تعامل با بخش های مختلف وب سایت را نشان می‌دهد. گزینه های پیشرفته به شما اجازه می‌دهند گزارش هایی را بر مبنای منابع ترافیکی، صفحات فرود، کمپین ها و بخش های دیگر ملاحظه کنید.

گرچه گزارش ها همواره بر اساس درصد کمی از کاربران وب سایت است، ولی حامل توصیه های مفیدی برای شماست: این گزارشها به شما می‌گویند که چگونه بسیاری از کاربران هنگام بازدید از یک بخش خاص، از آن خارج شده‌اند.

قیف تبدیل در Google Analytics

این گزارش به شما می گوید که چگونه مردم با یک صفحه تکمیل فرم در وب سایت شما وارد تعامل می‌شوند. آیا شما بیش از یک مرحله در پروسه تکمیل فرم دارید؟ اگر این طور است، باید گزینه Goal را در منوی ادمین ردیابی کنید.

از این طریق شما می‌توانید ارزیابی کنید که چه تعدادی از افراد پس از طی تمام مراحل رفته اند و چه تعدادی آن را نیمه کاره رها کرده اند. این پروسه می‌تواند یک پروسه نام نویسی، خرید یا عضویت بلاگ شما باشد. این بخش اطلاعات مفید دیگری را برای بهینه سازی UX به دست می‌دهد.

اگر اکثر کاربران وب سایت که از روند تکمیل فرم عبور کرده اند، حتی فرم اول را هم پر نکرده اند، حالا دیگر شما می‌دانید که مشکلی وجود دارد.

نقشه حرارتی و رکوردینگ

نقش های حرارتی، ضمن ارائه گزارش هایی مفید، رفتار کاربران وب سایت را به تصویر می‌کشند. ابزارهای شامل نقشه حرارتی مانند Hotjar و Crazyegg راه حل های تحلیلی پیچیده ای را ارائه می‌دهند اما ممکن است برای بلاگرها یا صاحبان مشاغل کوچک بیش از حد گران باشند. برای افراد مبتدی، یک نقشه رایگان محدود در Hotjar یا Ptengine می‌تواند شروع خوبی باشد.

نقشه های حرارتی می‌توانند به UX و سئو بسیار کمک کنند. قدرت نقشه های حرارتی در توانایی رصد کردن محل های دقیقی که مردم در صفحه کلیک کرده اند، بخش هایی که انتظار کلیک خوردن بیشتری از آن ها می‌رود، چگونگی اسکرول کردن، تعاملات و پر کردن فرم هاست.

ابزارهای نقشه حرارتی درجه یک، رفتار کاربر را ضبط می‌کنند. آیا آنها ارزش استفاده کردن را دارند؟ بله، اما نه برای همه. مشاغل پیچیده تجاری آنلاین (ومعمولا با بودجه های عظیم) باید به دنبال آن باشند، اما اصراری برای برای بلاگرها وجود ندارد که بخواهند صدها دلار برای این ابزارهای تخصصی هزینه کنند. نسخه رایگان و محدود این ابزارها برای آن ها کفایت می‌کند.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

 

گوگل آنالیتیکس و تحلیل سئوسایت
0 دیدگاه
28 ژانویه, 2020

گوگل آنالیتیکس و تحلیل سئوسایت

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)، ابزار تحلیل‌گر شرکت گوگل است که در بین کاربران ایرانی به نام‌های گوگل آنالیز، گوگل آنالیتیک و گوگل آنالیتیکز هم شناخته می‌شود . این ابزار تحلیل‌گر می‌تواند اطلاعات بسیار کاملی را دربارۀ ترافیک ورودی در اختیار مدیران یک وب‌سایت‌ قرار دهد. اطلاعاتی که می‌تواند نقش بسیار مهمی را در بهینه‌سازی یک وب‌سایت و پیشرفت آن ایفا کند. اما چیزی که گوگل آنالیتیکس را به یک ابزار لازم برای صاحب هر وب‌سایت (یا اپلیکیشن گوشی) می‌کند، فقط قدرت غیر قابل انکار آن نیست. بلکه این موضوع است که گوگل آن را به رایگان در اختیار تمام وب‌سایت‌ها قرار داده است و استفاده از آن هم واقعاً راحت است. آنقدر ساده که حتی کاربران ایرانی که به زبان انگلیسی تسلط چندانی هم ندارند، می‌توانند با مطالعه یک آموزش ساده (همچون این آموزش) از آن استفاده نمایند.

منوی اصلی

در بالای صفحه گوگل آنالیز خود می‌توانید یک منوی ساده را ببینید و بین گزینه‌های آن جابجا شوید.

منوی گوگل آنالیتیکس یا گوگل آنالیتیک یا همان گوگل آنالیز

  • خانه (Home): صفحۀ اصلی است که در آن اطلاعات کلی در مورد تمام وب‌سایت‌ها و برنامه‌های گوشی خود دریافت می‌کنید.
  • گزارش (Reports): نیز اطلاعات یک وب‌سایت یا برنامۀ مشخص را در اختیار شما می‌گذارد.
  • شخصی‌سازی (Customization): به شما اجازه می‌دهد گزارش‌هایی شخصی با دایمنشن‌ها و متریک‌های مورد نظر خود را ایجاد کنید.
  • مدیریت (Admin): برای انجام تنظیمات مدیریتی حساب و همچنین دسترسی دادن به همکاران شما کاربرد دارد.

از طریق بخش سمت راست منو نیز می‌توانید وب‌سایت یا برنامه‌ای که می‌خواهید اطلاعات آن را در صفحۀ گزارش مشاهده کنید را انتخاب نمایید.

تنوع گزارش هایی که از طریق گوگل آنالیتیکس می توان گرفت بسیار زیاد است و جهت استفاده صحیح از آنها نیاز به مطالعه و تجربه در این زمینه است. در ادامه به تعدادی از این گزارشها اشاره شده است:

1.گزارش ترافیک سایت بر اساس مکان کاربر مانند کشور، شهر
2.گزارش ترافیک سایت بر اساس نوع دستگاه مانند دسکتاپ، موبایل و تبلت
3.نمایش ورودی های سایت بر اساس نوع ورودی مانند ورودی سرچ ارگانیک، referrer، تبلیغات و غیره
4.بررسی بازدهی کمپین های تبلیغاتی مختلف با یکدیگر
5.مقایسه پارامترهای مختلف در بازه های زمانی مختلف
6.یافتن و بررسی صفحات ورود کاربر به سایت
7.یافتن و بررسی صفحاتی که بیشتر کاربران از آنها خارج می شوند
8.امکان ارسال گزارشهای کاملا اختصاصی به صورت اتوماتیک در بازه زمانی مشخص به فرد یا افراد خاص

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

دامنه در سئوسایت
0 دیدگاه
27 ژانویه, 2020

دامنه در سئوسایت

تاثیر نام دامنه بر سئو وب سایت

نام دامنه به تنهایی نمی تواند رتبه قابل توجهی در گوگل برای وب سایت به همراه داشته باشد اما این گونه هم نیست که از فیلترهای موتور های جستجوی گوگل عبور نکند.  انتخاب نام دامنه از آنجایی مهم و ضروری می باشد که شاید نام دامنه مناسب تاثیر بسزایی در رتبه بندی وب سایت نداشته باشد اما یک وب سایت با دامین نامفهوم، بی کیفیت و نامناسب ممکن است امتیازات منفی فراوانی از موتورهای جستجوی گوگل دریافت کند و حتی سایت به عنوان Spam شناخته شود.

دسته بندی پسوندهای دامنه:

دسته اول: پسونددامنه های سه حرفه ی سایت

Com : این پسوند مخفف commercial بوده و پرکاربردترین دامنه در جهان محسوب می‌شود. این دامنه برای موسسات تجاری و شرکت‌ها مناسب هستند.
Org: این دامنه مخفف organization بوده و برای سازمان‌های غیر‌انتفاعی مانند خیریه‌ها و موسسات عام‌المنفعه استفاده می‌شود. در ایران از این دامنه برای سازمان‌های نیمه‌دولتی و خصوصی نیز استفاده شده و محدودیتی برای ثبت این دامنه وجود ندارد.
Net : این پسوند به‌صورت پیش‌فرض برای شرکت‌های خدمات اینترنتی و ارائه دهندگان خدمات شبکه‌های کامپیوتری بوده ولی سایر افراد و شرکت‌ها نیز از این دامنه به شکل گسترده استفاده می‌کنند و این پسوند را به یک پسوند پرکاربرد تبدیل کرده‌اند. همچنین بسیاری از شرکت‌ها برای جلوگیری از دسترسی رقبا به نام دامنه و همچنین توجه به برندسازی، اقدام به ثبت این پسوند در کنار سایر پسوندها می‌کنند.

دسته دوم: top level

دامنه هایtop level عمومی جدید هستند که به منظور رفع کمبود در انتخاب نام دامنه ایجاد شده‌اند. از این پسوند‌ها می‌توان به coop، aero، info، biz، name اشاره کرد.

دسته سوم: پسوندهای مخصوص یا Top level

پسوندهای مخصوص یا Top level (stLTDs) نامیده می‌شوند. مثل پسوند gov که مخصوص سازمان‌های دولتی می‌باشد.

دسته چهارم: دامنه های دوحرفی هستند

دامنه‌های دو حرفی هستند که به دامنه‌های ملی معروف بوده و ثبت آن‌ها دارای شرایط و قوانین آن کشور می‌باشد. مانند:

Ir = Iran
Cu = China
Us = Usa
Br = Brazil
Co = Colombia

برخی از افراد تصور می‌کنند دامنه co مخفف commercial بوده، در حالی که این دامنه جزء دامنه‌های ملی و مربوط به کشور کلمبیا می‌باشد.
دامنه‌های ملی برای ثبت دارای شرایط خاصی هستند. برای ثبت دامنه‌های ir هم شرایط خاصی در نظر گرفته شده است. برای ثبت دامنه آی‌آر در ابتدا نیاز به شناسه ایرنیک خواهید داشت. برای مشاهده راهنمای تصویری ساخت شناسه ایرنیک لطفا کلیک کنید.
بعد از ساخت شناسه ایرنیک می‌توانید برای ثبت دامنه خود اقدام نمایید. توجه داشته باشید برخی از پسوند‌های آی‌آر و همچنین برخی از نام‌ها نیازمند ارسال مدارک می‌باشند که پس از درخواست ثبت، از طریق ایمیل اطلاع رسانی می‌شود.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

فواید کاربرد هوش تجاری در کسب و کار
0 دیدگاه
26 ژانویه, 2020

فواید کاربرد هوش تجاری در کسب و کار

هوش در کسب و کار واقعی که بتواند تصمیمات استراتژیک در سراسر شرکت را مطلع سازد. بر اساس تجارب شخصی مشتریان، روشن است که داشتن اطلاعات به روز، اطلاعات مبتنی بر اطلاعات در نوک انگشتان شما نه تنها منجر به تصمیم گیری بهتر کسب و کار، بلکه در نهایت به عملکرد مالی برتر کمک می کند.

1- تهیه کردن گزارشات سریع

هر شرکت یا کسب و کاری بخش‌ها و دپارتمان‌های متفاوتی دارد. اطلاعات بخش‌های مختلف در فرمت‌های مختلف پخش شده‌اند. بیشتر تلاش‌هایی که برای جمع‌آوری اطلاعات انجام می‌شود، باید این اطلاعات را مرتب کند و به فرمتی تبدیل کند که بتوان آنها را تحلیل و بررسی کرد. با استفاده از ابزارهای پیشرفتۀ هوش تجاری در کمترین زمان ممکن می‌تواند یک گزارش کامل و خوانا از هرکدام از بخش‌های شرکت داشته باشید.

به عنوان یک مدیر یا صاحب کسب و کار، این برای شما کاملا حیاتی است که بدانید که دیتاهای شرکت شما به شما چه می‌گویند. البته واضح است که اطلاعات معادل هوش نیست. این مخصوص به زمانی است فوق‌العاده کاربرد دارد که شرکت شما بخش‌های مختلف دارد و اطلاعات بخش‌های مختلف چندان به هم مرتبط نیستند و شما برای تصمیم‌گیری به این اطلاعات نیاز دارید.

2-کمکبه تصمیمات سریع و هوشمندانه

بگذارید اینطور برایتان بگویم، تمام درآمد و سود شرکت مستقیما به تصمیمات استراتژیک مربوط می‌شود.شاید برایتان جالب باشد بدانید که مدت زمان تقریبی برای برای تهیه یک گزارش IT چیزی حدود دو روز است. در جهان پر سرعت معاصر، داده‌ها مدام در حال تغییر و نوسان هستند. در طول دو روز داده‌ها تغییرات زیادی می‌کنند. در حقیقت مدیران و استراتژیست‌های شرکت نیاز دارند که به اطلاعات به روز (آپدیت) دسترسی داشته باشند تا بتوانند به سرعت تصمیم بگیرند و جایگاه خود را در بازار از دست ندهند.

این اعداد و ارقام اصلا چیز کمی نیستند، دقیقا به کمک همین اعداد و ارقام است که می‌توانید راه‌حل‌های درست و درآمدزا برای کسب و کار خود پیدا کنید.

هدف نهایی یک کارشناس BI این است که اطلاعات شرکت شما را به یک تجزیه تحلیل ساختارمند تبدیل کند. به بیانی دیگر یک کارشناس واقعی هوش تجاری که می‌تواند به تصمیمات استراتژیک و سریع شرکت کمک کند.

هوش تجاری با اطلاعات به روزی که در اختیار مدیران قرار می‌دهد کمک می‌کند که وضعیت مالی شرکت به سمت مثبت حرکت کنید و تصمیمات درست گرفته شود.

3- زیاد کردن بهره‌وری شرکت

هوش تجاری این قابلیت را دارد که راهکارهای نادرست را مشخص کند، وضع کنونی شرکت را به دقت مشخص کند و در ادامه مشخص کند که روزانه چه کارهایی باید انجام شود، اولویت‌های شرکت چیست و هرکس چه کاری باید انجام دهد. در حقیقت قرار است ببیند که در کدام بخش‌ها ضعف وجود دارد،کدام بخش‌ها باید پیشرفت کنند و به امکانات جدیدتری مجهز شوند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید بر اساس آمار سال 2000 سایت CIO شرکت تویوتا با استفاده از ابزارهای هوش تجاری توانست بفهمد که در فرآیند توزیع و تحویل کالا نیمی از هزینه بیش ازآنچیزی است که باید باشد و با تغییر استراتژی این هزینه را 50% کاهش داد.

4- سرعت بخشیدن به بازگشت سرمایه

اوج تمام خواسته‌های یک شرکت و تمام چیزهایی که در بالا گفتیم می‌تواند در “رشد سریع برای بازگشت سرمایه” خلاصه شود. بدون بینش درست و دیسیپلین مشخص، یا در در دام روش‌های نخ‌نما و قدیمی می‌افتید یا به حدس و گمانه‌زنی در مورد رفتارهای کاربران و چیزهایی از این قبیل می‌افتید. این‌ها مهم‌ترین آفت‌های کسب و کار شما هستند و دقیقا همان چیزهایی هستند که باعث شکست کسب و کار شما و بسیاری دیگر مانند شما می‌شوند.

هر شرکت یک سیستم است که تمام بخش‌های آن به نوعی با هم مرتبط هستند و نمی‌شود که برای هر بخش آن یک استراتژی جداگانه ریخت و به بقیۀ بخش‌ها کاری نداشت. تمام تلاش هوش تجاری این است که اطلاعاتی ارائه دهد که اگر چه برای هر بخش به طور جداگانه موجود است، اما بتواند یک کلیتی به ما بدهد که بر مبنای آن تصمیم‌گیری کرد، استراتزی چید و برنامه عملی ریخت.

دقیقا به همین دلیل است که BI می‌تواند به روشنی به شما کمک کند که کمپین‌های خود را برنامه‌ریزی کنید و هر چیزی را که لازم است تغییر دهید، تغییر دهید پیش از آنکه واقعا دیر شود و در کمترین زمان ممکن سرمایه شما را به شما بازمی‌گرداند.

5- کاهش هزینه‌های نیروی انسانی

با رشد و پیشرفت جهان امروز ما، مهم‌ترین نیازی که جهان کسب و کار از هر زمان دیگری بیشتر به آن نیاز دارد، نیاز به تجزیه تحلیل داده‌ها و اطلاعات است. از طرف دیگر خود این داده‌ها روز به روز پیچیده‌تر و چند بعدی‌تر می‌شوند، چراکه شرکت‌ها و کسب و کارها مدام در حرکت به سوی گسترده‌شدن و توسغه حرکت می‌کنند. پس به موازات این حرکت نیاز به نیروهای انسانی متخصص برای تحلیل داده‌ها و تهیه گزارشات هم از هر زمان دیگری بیشتر می‌شود. اگر بخواهید از روش‌های سنتی استفاده کنید باید تعداد زیادی نیرو استخدام کنید، مدام گزارش بخواهید و مدام کسی باشد که این گزارشات را چک کند، اما یک متخصص هوش تجاری تمام اینکارها را انجام می‌دهد و در سریع‌ترین زمان ممکن گزارشات مورد نیاز شما را تهیه می‌کند. به عبارتی دیگر در وقت، زمان و هزینۀ شما به شدت صرفه‌جویی می‌کند.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

آشنایی با دلایل اهمیت رپورتاژ آگهی در سئوسایت
0 دیدگاه
25 ژانویه, 2020

آشنایی با دلایل اهمیت رپورتاژ آگهی در سئوسایت

رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری، محتوایی است که با هدف معرفی کالا و خدمات یک شرکت تهیه می‌شود و در سایت‌های معتبر اعم از خبری و غیر خبری نمایش داده می‌شود.
مدیران سایت‌ها همواره در پی یافتن راهکارهایی هستند که به وسیه آن ضمن معرفی کسب و کار خود رتبه سایت را ارتقا داده و تعداد ورودی‌هایشان را بیشتر کنند.
شناخت رپورتاژ آگهی و کارکردهای آن می‌تواند راهکار مناسبی برای ارتقای رتبه سایت شما باشد.

ویژگی سایت های مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی:

سایتی که برای درج رپورتاژ آگهی انتخاب می شود باید از هر جهت مناسب باشد تا هم هزینه اضافه نپردازید و هم اعتبار سایتتان را از بین نبرید. هدف رپورتاژ آگهی گرفتن بک لینک است. به همین علت سایت مبدا اهمیت زیادی دارد. برای انتخاب سایت مبدا به لینک دهنده در رپورتاژ، خصوصیات زیر را در نظر بگیرد. در نظر گرفتن این موارد در هنگام گرفتن رپرتاژ آگهی تا حد زیادی باعث جلوگیری از پنالتی شدن سایت در گوگل می شود.

1. اسپم نبودن سایت
2. محلی بودن سایت
3. داشتن آتوریتی بالا
4. داشتن بازدید بالا (در وبسایت www.alexa.com/siteinfo میزان الکسا و بازدید هر سایت را می توانید ببینید.)
5. ارتباط وبسایت با سایت شما

مزایای رپورتاژ آگهی کدام است؟

رپورتاژ آگهی به دریافت لینک فالو از وب سایت‌های معتبر منجر می‌شود و از آنجاکه الگوریتم های گوگل به لینک‌های دریافتی از وب سایت‌های مطرح اعتبار بالایی می‌دهند رپورتاژ به سئو و بهینه سازی وب سایت شما کمک می‌کند.
برخلاف تبلیغات اینترنتی که اثرگذاری آن‌ها محدود است، ماندگاری رپورتاژ بالاست و برای همیشه در وب سایت‌های خبری مطرح باقی خواهند ماند.
انتشار اخبار مربوط به کسب و کار شما در سایت‌های مطرح به شما اعتبار می‎دهد و به معرفی هر چه بیشتر برند شما کمک می‌کند. مخاطب برای منبع خبر ارزش زیادی قائل است و زمانیکه از منابع مطرح و قابل استناد اطلاعات شما را دریافت کند برای شما اعتبار و ارزش بیشتری قائل خواهد شد.

سئوکارحرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

شناخت انواع کدهای ریچ اسنیپت و مزایای اضافه کردن آن به سئوسایت
0 دیدگاه
23 ژانویه, 2020

شناخت انواع کدهای ریچ اسنیپت و مزایای اضافه کردن آن به سئوسایت

ریچ اسنیپت (Rich Snippets):

Rich Snippet یکی از سرویس های گوگل است که محتوای صفحات سایت را به نحوی خلاصه می کند که کاربران هنگام مشاهده نتایج جستجو متوجه می‌شوند که محتوای آن صفحه چیست. به عبارتی، ریچ اسنیپت برای توصیفِ اطلاعات و داده های نشانه گذاری شده وب سایت استفاده می شود و به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای وب سایت را بهتر درک کنند. ریچ اسنیپت ها به کد HTML سایت اضافه می شوند.

در صورتیکه از ریچ اسنیپت ها در سایت استفاده نشود، در نتایج جستجو تنها عنوان صفحه سایت، آدرس سایت و توضیحات متای آن صفحه نمایش داده می شود. اما اگر از ریچ اسنیپت ها در کدهای سایت استفاده شود، موتورهای جستجو (مخصوصا گوگل) اطلاعات بیشتری را به نمایش می گذارند. اطلاعاتی مانند نقد و بررسی محصولات، کسب وکار، خدمات و… . یک نمونه رایج و تاثیرگذار اسنیپت، درج ستاره ها در زیر لینک سایت است. ستاره های زیر لینک، میانگین مقدار امتیازهایی است که کاربران به صفحه مورد نظر داده اند.

 انواع کدهای Rich Snippets

  • اسنیپت نقد و بررسی( Reviews)
  • اسنیپت نویسنده ( Person)
  • اسنیپت محصولات(Products)
  • اسنیپت دستورالعمل ها(Recipes)
  • اسنیپت رویدادها(Events)
  • اسنیپت موسیقی( Music)
  • اسنیپت محتوای ویدئویی(Videos)

ریچ اسنیپت از چه نوع محتوای نشانه‌گذاری پشتیبانی می‌کند؟

هم اکنون موتور های جستجو از سه نوع استاندارد برای تشخیص محتوای نشانه گذاری شده استفاده می‌کنند:

  • Microdata میکرو دیتا
  • Microformats میکرو فرمت
  • RDFa

که هر سه نوع محتوا از Html حمایت می‌کنند و می‌توان با استفاده از آن ها محتوای یک صفحه را برچسب‌گذاری نمود. میکرو دیتا (Microdata) معمول‌ترین نوع محتوای است که در ریچ اسنیپت ها استفاده می‌شود.

مزایای اضافه کردن ریچ اسنیپت به سایت

  • درک بهتر محتوای سایت توسط موتور های جستجو به ویژه گوگل
  • درک بهتر محتوای سایت توسط افراد نابینا و معلول
  • جلب توجه بیشتر کاربران به لینک سایت در صفحه نتایج جستجو
  • افزایش نرخ کلیک
  • ستاره دار کردن مطالب در گوگل
  •  افزایش اعتماد کاربران و گوگل به سایت

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

تکرار کلمه کلیدی در سئوسایت
0 دیدگاه
22 ژانویه, 2020

تکرار کلمه کلیدی در سئوسایت

Keyword Stuffing چیست؟

برای رتبه گیری در سایت، باید قوانین سئو را که توسط گوگل تعیین می‌شود را در کار خود به کار ببرید. یکی از این قوانین استفاده از کلمه کلیدی برای رتبه گیری در سایت، باید قوانین سئو را که توسط گوگل تعیین می‌شود را در کار خود به کار ببرید. یکی از این قوانین استفاده از کلمه کلیدی به اندازه لازم در محتواست.
Keyword Stuffing یا استفاده بیش از اندازه ی کلمه هدف، روشی است که با کمک آن فرد می‌توانست به گوگل کلمه کلیدی مورد نظر را نشان دهد و همینطور با استفاده از این روش، رتبه گرفتن سایت با کلمه کلیدی مورد نظر را به گوگل می‌فهماندند.
با توجه به آپدیت شدن الگوریتم های گوگل، این روش در حال حاضر کاربردی ندارد و نباید مورد استفاده قرار بگیرد و در صورت استفاده از آن، به نوعی دچار تخلف شده اید. به اندازه لازم در محتواست.
Keyword Stuffing یا استفاده بیش از اندازه ی کلمه هدف، روشی است که با کمک آن فرد می‌توانست به گوگل کلمه کلیدی مورد نظر را نشان دهد و همینطور با استفاده از این روش، رتبه گرفتن سایت با کلمه کلیدی مورد نظر را به گوگل می‌فهماندند.
با توجه به آپدیت شدن الگوریتم های گوگل، این روش در حال حاضر کاربردی ندارد و نباید مورد استفاده قرار بگیرد و در صورت استفاده از آن، به نوعی دچار تخلف شده اید.

جایگزین مناسب برای تکرار کلمه کلیدی 

در حال حاضر گوگل تلاش میکند به جای توجه به کلمه کلیدی و تکرار آن در صفحه، از مفهوم کلیدی برای تعیین کیفیت محتوا و جایگاه آن در نتایج گوگل استفاده کنید. روش های مختلفی برای مفهوم گرایی در تولید محتوا وجود دارد که در مقاله مفهوم کلیدی چیست به آن اشاره شده است.

  • استفاده از کلمات مترادف و هم معنی
  • استفاده از عبارات معادل انگلیسی
  • به کارگیری عبارات توصیفی که عینا همان مفهوم را منتقل میکنند
  • لینک سازی با عبارات طولانی و ترکیب های متنوع
  • بیان موضوعات حاشیه ای که ارتباط معنایی مستقیم با موضوع دارند

این تکنیک ها به شما کمک میکنند تا بدون آنکه مجبور به تکرار عبارتی مشخص در صفحه باشید مفهوم مورد نظر خود را به گوگل و البته کاربر برسانید.

تکرار کلمات کلیدی در متن جریمه دارد؟

شاید برای شما هم سوال شده باشد که آیا تکرار کلمات کلیدی در متن جریمه هم دارد؟ یعنی اگر ما در یک متن یک کلمه کلیدی را بارها و بارها تکرار کنیم ممکن است علاوه بر اینکه هیچ سودی برای ما ندارد جریمه هم داشته باشد؟ بله جواب این است که جریمه دارد و ممکن است وب سایت شما کاهش و افت رتبه هم داشته باشد.

اما اشتباهی که کاربران مرتکب میشوند در تکرار کلمات کلیدی این است که فراموش میکنند که مقاله را برای مخاطب مینویسند تا موتورهای جستجوگری مثل گوگل، پس ابتدا باید نظر مخاطب به متن شما جلب شود نه اینکه از تکرار کلمات شما خسته و نا امید شود.

تکرار کلمات کلیدی در متن به اندازه معقول و طبیعی هیچ اشکالی ندارد اما اگر این تکرارها غیر طبیعی شود باید منتظر جریمه از طرف گوگل باشید چون اصلاً دوست ندارد که یک وب سایت از روش های کلاه سیاه برای بهبود و کسب رتبه فوری استفاده کند.

سئوکار حرفهای:مهندس مهدی مژدهی

شناخت سئوی محلی و راههای موفقیت در آن
0 دیدگاه
21 ژانویه, 2020

شناخت سئوی محلی و راههای موفقیت در آن

تعریف سئوی محلی (Local SEO):

Local SEO در واقع درباره کارهایی صحبت می‌کند که در مورد بهینه‌سازی رتبه سایت برای دریافت ترافیک بیشتر از سوی مخاطبان محلی باید انجام دهید. اگر مالک یک کسب و کار محلی مانند پیرایشگاه یا مغازه خواروبار فروشی یا حتی داروخانه هستید، اولین کاری که برای جذب مخاطبان محلی باید انجام دهید این است که به آنها بگویید کسب و کار شما کجا قرار دارد و در دنیای واقعی نیز می‌توانید خدمت‌رسانی کنید.
بنابراین، حتی اگر هیچ بازدیدکننده‌ای به محل کار شما سر نزند، حداقل توانسته‌اید با کسب و کار خود افراد زیادی در آن محل را هدف قرار دهید. برای انجام چنین کاری، بهینه‌سازی‌هایی لازم است که به آن سئوی محلی (Local SEO) گفته می‌شود.
به طور خلاصه، سئوی محلی سئویی است که برای یک موقعیت مکانی خاص انجام می‌شود تا بتوانید مخاطبان هدف بیشتری از آن محدوده جذب کنید.

موفقیت در سئوی محلی

کسب لینک های مناسب و واقعی از سایت های مرتبط و با هدف گذاری روی عباراتی که در آنها به مکان جغرافیایی شما اشاره شده تاثیر بالایی بر سئو محلی سایت شما خواهد داشت ، رعایت موارد زیر میتواند راهنمای خوبی برای شناخت عوامل موثر بر سئو محلی باشد:

۱- نام، آدرس وتلفن در تمامی صفحات وبسایت درج شود

روبات های گوگل قابلیت درک شماره تماس و آدرس شما را دارند، به همین دلیل یکی از بهترین فضاهای سایت جهت درج اطلاعات تماس فوتر سایت است که در همه جا تکرار میشود.

۲- اختصاص هر صفحه به موضوع یا محصول خاص

هر صفحه از سایت موردنظرباید از یک محتوای منحصر به فرد برای توضیح یک محصول یا توضیح درباره یک سرویس دهی با بیان جزئیات آن برخوردار باشد ، به بیان دیگر محتوای سایت شما نباید تکراری و غیر مفید بنظر برسد، هر صفحه از سایت باید به تنهایی ارائه دهنده مفاهیم و مطالب مشخصی باشد که در بخش های دیگر سایت تکرار نشده است.

۳- قرار دادن سایت در سایت های معتبر

وبسایت شما باید در سایت های دایرکتوری محلی معتبر قرار گرفته شده باشد .نکته بسیار ظریف در این بخش مربوط به اعتبار و ارزش سایت های دایرکتوری است. قراردادن لینک سایت خود در هر سایت یا مجموعه ای به معنی پیشرفت شما در نتایج گوگل و یا بهبود سئوی محلی نخواهد بود و تنها سایت های معتبر میتوانند موجب پیشرفت شما شوند.

۴- لینک دهی صحیح

لینک سایت شما باید در سایت هایی که محتوای شما را کپی کرده اند قرار گرفته باشد . سایت های بسیاری هستند که محتوای خود را تولید نمیکنند بلکه با جمع آوری اطلاعات از اینترنت خوراک محتوایی خود را تامین میکنند. بهتر است همیشه به این سایت ها توجه کنید و مطمئن شوید که لینک شما را بعنوان مرجع مقاله درج نموده اند زیرا بر سئوی کلی سایت و سئو محلی شما بسیار تاثیرگذار است.

اگر به هر دلیل لینک شما درج نشده است از مدیر سایت درخواست کنید که این کار را انجام دهد و یا مقاله شما را از روی سایت خود حذف نماید. در غیر اینصورت میتوانید این کپی برداری را به اطلاع گوگل رسانده و از سایت مورد نظر شکایت کنید.

۵- به نظرات اهمیت دهید

اگر شما یک صفحه مشخص برای سایت یا تجارت خود در گوگل پلاس ایجاد کرده باشید، کاربران قادر خواهند بود نظراتشان را در مورد کیفیت خدمات شما در آن فضا بیان کنند. یکی از کلیدی ترین پارارمترهای موثر بر سئو محلی همین نظرات کاربران در صفحه گوگل پلاس شماست. شما میتوانید از دوستان یا مشتریان خود درخواست کنید تا نظرشان را مستقیما در صفحه گوگل پلاس برای شما بیان کنند.

۶- لینک گیری از سایت های دیگر

مردم معمولا فراموش می کنند که اعتبار سایت شما به عنوان یک فاکتور در رتبه بندی محلی قرار می گیرد. شما برای افزایش اعتبار سایت خود نیاز دارید که سایت های دیگر به شما لینک کنند، پس یک راه برای این کار پیدا کنید. پیشنهاد وبسیما به شما تولید محتوای با کیفیت است.

نکات مهم در رابطه با سئوی محلی

از آنجا که بهترین فضاهای سایت برای درج اطلاعات تماس، فوتر سایت است که در همه جا تکرار میشود، روباتهای گوگل، قابلیت درک شماره تماس و آدرس آنها را دارا میباشند.

محتوای صفحات مختلف سایت نباید تکراری و غیر مفید باشد. هر صفحه از سایت باید به طور مجزا ارائه دهنده مفاهیم و مطالب مشخصی باشند که در بخشهای دیگر سایت کپی یا تکرار نشده است.

قرار دادن لینک صفحات در هر سایت یا مجموعه ای، به معنی پیشرفت سایت در نتایج گوگل و یا بهبود سئوی محلی نیست و تنها سایتهای معتبر میتوانند عاملی برای توسعه سایت باشند.

برخی سایتها بدون اینکه در تولید محتوا تلاش کنند، اقدام به کپی برداری میکنند. در این صورت باید بطور مکرر سایت آنالیز و لینکها بررسی شوند تا اطمینان حاصل نمایید که لینک محتواها شما به همراه مقالات درج شده اند. این امر میتواند سئوی محلی وب سایت را تحت تاثیر خود قرار دهند.

در صورتی که محتواهای سایت کپی برداری شوند اما لینک آنها ذکر نشود، باید با مدیر وب سایت ارتباط برقرار کرده و از وی بخواهید مقالات و محتواهای شما را حذف نماید. در غیر این صورت میتوان سایت کپی بردار را به موتورهای جستجو اطلاع داد.

با ایجاد سایت در گوگل پلاس، کاربران و بازدیدکنندگان میتوانند به راحتی اظهار نظر کنند و انتقادات و پیشنهادات خود را در رابطه با خدمات و محصولات بیان کنند. این نظرات میتواند بر سئوی محلی گوگل پلاس تاثیرات مثبتی بر جای گذارد. 

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

فوتر سایت و دلایل اهمیت آن
0 دیدگاه
20 ژانویه, 2020

فوتر سایت و دلایل اهمیت آن

وب سایت ها از قسمت های مختلفی تشکیل شده اند. که این قسمت ها عبارتند از:

Header
Content
Side bar
Footer
به پایینی ترین قسمت سایت فوتر Footer می گوییم .

 ۴ دلیل اصلی استفاده از footer در سایت ها

استفاده از فوتر دلایل بسیار زیاد، ریز درشتی و البته مهمی دارد.

۱- داخل فوتر اطلاعات فنی و حقوقی وب سایت را قرار میدهند:

ما در footer سایت اطلاعات فنی و حقوقی وب سایت را قرار میدیم. همانطور که در عکس میبینیم یکی از قواعد مربوط به طراحی سایت این است که شرکت طراح وب سایت باید نام شرکت خود را در فوتر سایت هایی که طراحی کرده قرار بده تا اگر کسی از نوع کار و دیزاین سایت خوشش اومد، به سایت خود شرکت طراح دسترسی داشته باشه تا به راحتی نمونه کارهای دیگه اون شرکت رو ببینه و بعداز تصمیم گیری به راحتی با شرکت طراح وب سایت ارتباط برقرار کنه.

۲ – قرار دادن نقشه سایت (site map) :

خیلی از شرکت ها برای اینکه لینک های مهم و قسمت های مهم سایت از دید کاربر دور نمونه این لینک ها رو داخل footer قرار میدن.  تعداد زیادی از وب سایت ها از فوتر برای هدایت کردن کاربرها استفاده میکنند و در فوتر برای دعوت کاربرها به کاری مثل ثبت نام کردن در سایت استفاده میکنند. حالا شاید سوالتون این باشه که site map اصلا یعنی چی؟! site map فایلی هست که همه ی صفحات و لینک های وب سایت را در اون قرار میدهند و برای سئو بسیار مهم هست.

 

۳- اهمیت فوتر در سئو سایت:

سایتی توی صفحات اول گوگل نمایش داده میشه که بهینه باشه، به همین خاطر یه طراح سایت باید در قسمت footer لینک دهی های درستی به صفحات وب سایت خود قرار بده تا به هدایت کاربر در صفحات وب کمک کنه و سایتی که کاربر به راحتی به دیگر صفحاتش دسترسی داره سایت بهینه ای هست که در سئو بسیار مهم هست.

۴- اعتبارات سایت:

ما توی بخش فوتر سایت نماد اعتبار سایت و مهرهای امنیتی و گواهینامه های معتبر رو قرار میدهیم تا کاربر برای کارهای خود مثلا خرید از سایتی به راحتی با دیدن نماد اعتبار در سایت از معتبر بودن سایت اطمینان بدست بیاره.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

هدر سایت زیبا و ویژگیها و مزایای آن
0 دیدگاه
19 ژانویه, 2020

هدر سایت زیبا و ویژگیها و مزایای آن

طراحی هدر سایت ازجمله مهمترین کارهای گرافیکی در طراحیقالب سایتمی باشد برای طراحی هدر سایت باید از تصاویر مناسب  استفاده کنید اولویت در طراحی هدر سایت استفاده از تصاویر خود سازمان یا شخص مورد نظر یا همان مشتری شماست همیشه سعی کنید در طراحی هدر سایت یا در طراحی اسلایدر سایت از خود مشتری تصاویر را بگیرید و با کمی انجام کار گرافیکی روی آنها آن را در طراحی قالب گرافیکی سایت استفاده کنید طراحی هدر سایت مذهبی اغلب با طراحی هدر سایت سازمانی و هدر شخصی کاملا متفاوت است.

ویژگی های یک هدر سایت مناسب :

شلوغ نبوده و به دور از هرگونه استفاده بی رویه از متون باشد . بلکه باید کاملا هدفمند و به دور دقیق از متن ها و شعارهای خود در تصویر هدر استفاده شود .
از سایز یا ابعاد استاندارد استفاده شود بطوری که کاربر در هر پلتفرمی که تصویر را مشاهده می کند ، همچنان تصویر برای آن خوانا ، قابل درک و جذاب باشد .
به طراحی گرافیک هدر اهمیت دهید ، اینکه تصویر ابتدایی وب سایت شما از یک گرافیک مناسب ، جذاب و موثر برخوردار باشد . میتواند نقش مهمی را در ادامه بررسی و خواندن صفحه اینترنتی شما برای کاربر داشته باشد و کاربر را برای ادامه و مشاهده دیگر صفحات شما ترقیب کند .

مزایای هدر سایت زیبا:

در نظر داشته باشید که رنگ و تصاویر مرتبط به همراه یک سری ایده پردازی های خاص سبب می شود که فضای موجود در سایت بسیار زیبا نشان دهد. در نظر داشته باشید که هدر سایت یک نوع معرف قوی برای سایت است، طبق بررسی های انجام شده هر کاربر در ابتدا به محض ورود به سایت به هدر آن توجه می کند. هدر در حدود 50 درصد از زیبایی های سایت شما را به خود اختصاص می دهد. اینطور که مشخص شده است شما با داشتن یک وب سایت زیبا با هدری خاص و تکراری یک تیر و دو نشان کرده اید. بهتر است که هدرها خاصیت بزرگ نمایی داشته باشند و به صورت دقیق کاربر را از وضعیت موجود سایت مطلع سازند.

یکی از اصل هایی که برای طراحی هدر سایت دیده می شود استفاده از تصاویر بسیار زیبا برای بخش هدر سایت است، بهتر است که تصاویر برای هدر سایت با حجم کم انتخاب شود به این ترتیب لود شدن آن سریعتر بوده و می تواند بسیار کاربردی تر باشد.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

راههای آنالیز و تحلیل وب سایت
0 دیدگاه
18 ژانویه, 2020

راههای آنالیز و تحلیل وب سایت

تحلیل و آنالیز سایت

تحلیل سایت به چند طریق انجام می شود. ابزارهای بسیاری برای تحلیل سایت وجود دارد که خیلی از آنها رایگان هستند، اما این ابزارها هنوز به اندازه مغز متخصصین پیشرفت نکرده اند و نتوانسته اند جای نیروی انسانی را بگیرند. چرا که خیلی از مواردی که در سایت نیاز به تحلیل و بررسی دارد با ابزارهای کامپیوتری همخوانی ندارد.

منظور از تحلیل و آنالیز سایت چیست؟

منظور ما بررسی ساختار، تحلیل محتوا و در مجموع امتیاز کاربری سایت است. معمولا آنالیز سایت براساس تکنولوژی و دستگاه های روز دنیا و استانداردهای موتورهای جستجوی که در صدر آنها گوگل قراردارد صورت می گیرد. این تحلیل و بررسی بر اساس نیازها و رفتارهای مخاطب از یک طرف و نکات فنی و تکنیکال که باید در سایت های اینترنتی رعایت شود و امکانات رقبا صورت می پذیرد.

از راه‌های آنالیز و تحلیل وب سایت در گوگل عبارت‌اند از

  • استفاده از سایت‌هایی مانند alexa و similarweb به این صورت که در الکسا بعد از باز کردن اطلاعات سایت در siteinfo میزان search visit را بررسی کنید، معمولاً درصد این مورد اگر بیشتر از ۳۰% باشد مقدار خوبی است.
  • اگر سایت برای خودمان باشد استفاده از خود وبمستر گوگل.
  • سایت‌هایی مانند ahrefs / semrush / majestic.
  • استفاده از هوش انسانی و تحلیل سایت در گوگل با چند جستجوی مرتبط با سایت موردنظر بر اساس خدماتی که ارائه می‌کند و کلماتی که خود سایت در کلمات کلیدی از آن‌ها استفاده کرده.

ابزارهای تجزیه و تحلیل سایت:

  •  تجزیه و تحلیل متا تگ‎ها‏
  •  نشان دادن صفحات پربازدید
  • بررسی عنواین صفحه و عبارتها
  • تجزیه و تحلیل عناوین و تگ‎ها‏
  • بررسی کلمات کلیدی در لینک‎ها‏
  • بررسی کلمات کلیدی در تصاویر موجود
  • تجزیه و تحلیل دستورات ربات موتورهای جستجو
  •  تجزیه و تحلیل هدر HTTP در هنگام خروج از سرور وب
  •  اطلاع از اینکه از چه سمتی ترافیک به وب سایت منتقل می‎شود
  • بررسی URL‎ها‏ی داخلی و خارجی (لینک‎ها‏) بر روی صفحات وب سایت
  • تجزیه و تحلیل تعداد کلمات کلیدی و ارتباط میان این کلمات با توضیحات متا
  •  آنالیز و تحلیل صفحات نتایج موتورهای جستجو که در اختیار کاربران قرار می‏گیرد.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

 

برد کرامب و تاثیر آن در سئوسایت
0 دیدگاه
16 ژانویه, 2020

برد کرامب و تاثیر آن در سئوسایت

تأثیر بردکرامب در سئو:

اولین تاثیر مستقیمی که بردکرامپ در سئو دارد، لینک‌سازی داخلی است. به این دلیل که هر مرحله را به صورت لینک نمایش می‌دهد و هر کدام از این لینک‌ها از ANCHOR TEXT مخصوص صفحه استفاده می‌کنند. علاوه بر این از طریق این لینک سازی پی در پی، ربات‌های گوگل وضعیت ایندکس سایت را بهبود می‌بخشد.

چگونه بردکرامب را به وردپرس اضافه کنیم؟

برای اضافه کردن بردکرامب به وردپرس، روش‌های مختلفی وجود دارد. ساده‌ترین حالت آن استفاده از قالب‌هایی است که این ابزار به صورت پیش فرض در طراحی آن استفاده شده است. البته در حال حاضر بیشتر قالب‌ها دارای Breadcrumbs  هستند.

اما در صورتی که قالب بدون بردکرامب باشد، می‌توان از افزونه‌های وردپرس که متداول‌ترین آنها افزونه Yoast SEO است استفاده کرد.

ما سه نوع برد کرامب داریم که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

  • برد کرامب location یا سلسله مراتب :

این نوع برد کرامب جز رایج ترین برد کرامب ها محسوب می شود و اکثر سایت های بزرگ از آن استفاده می کنند.

این برد کرامب به کاربر نشان می دهد که برای رسیدن به صفحه مورد نظر چه مسیری را طی کرده است.

برای مثال ما اگر بخواهیم در سایت خود از برد کرامب سلسله مراتب استفاده کنیم ، به این صورت می شود :

وب داران   >   بلاگ   >   آموزشی   >   برد کرامب چیست؟

  • برد کرامب ویژگی ( Attribute ) :

این برد کرامب معمولا در سایت هایی که به صورت فروشگاه اینترنتی فعالیت می کنند ، کاربرد دارد.

این برد کرامب ، مانند برد کرامب سلسله مراتب ، مسیر را به شما نشان نمی دهد ، ولی در مواقعی کاربرد دارد که شما چند ویژگی از یک محصول را انتخاب کرده باشید.

مثال زیر نمونه ای از برد کرامب ویژگی است.

صفحه نخست   >   دسته بندی   >   جنسیت   >   پیراهن   >   سایز   >   رنگ

  • برد کرامب مسیر ( Path ) :

این برد کرامب کمترین استفاده را در سایت ها دارد ، و کاربرد آن دقیقا مانند دکمه “back” است و استفاده از آن تقریبا منسوخ شده است.

بردکرامب یا مسیر راهنما در سئوی داخلی

مزایای متعددی برای استفاده از بردکرامب در سایت شما وجود دارد. بیایید نگاهی سریع به آنها داشته باشیم:

1. گوگل بردکرامب ها را دوست دارد

بازدید کنندگان سایت شما بردکرامب را دوست دارند، و گوگل هم همینکار را می کند. بردکرامب مسیرهای درون سایت را نمایش میدهند، چون از لینک ها ساخته شده اند، ساختار سایت را به گوگل نشان میدهند. اما، همانطور که قبلا اشاره شده، ممکن است گوگل در نتایج جستجو سایت شما را همراه با مسیر بردکرامب نمایش دهد، که البته باعث می شود نتایج شما برای کاربران جالب توجه باشد. برای افزایش شانس دیده شدن بردکرامب سایت در گوگل، باید ساختار سایت را تغییر داده و داده های لازم را با کدنویسی یا افزونه Yoast SEO به آن اضافه کنید.

2. مسیر راهنمای بردکرامب بهبود تجربه کاربری را افزایش میدهد

مردم از گم شدن می ترسند. وقتی پا به جایی ناشناخته می گذارند، دنبال علائم و نشانه هستند. دنبال تابلوها و مسیرهای راهنما می گردند تا مسیر خود را پیدا کرده یا راه بازگشت را ببینند – و همین مسئله هم برای سایت ها صحت دارد. کاربران از مسیر راهنمایی چون بردکرامب ها استفاده می کنند تا مکانی که در آن هستند را پیدا کنند و آدرس برگه را بررسی می کنند. یکی از اصول تجربه کاربری خوشحال کردن کاربران و کسب رضایت آنها در مواجه با سایت و محصولات است. اگر المان های ناوبری درون سایت شما به خوبی نمایش داده شوند، کاربران کمتر از دکمه بازگشت در مرورگر استفاده می کنند. همینطور با بهبود تجربه کاربری کاربران بیشتر در سایت می مانند و بازدید سایت کاهش پیدا نمی کند.

3. بردکرامب به کاهش نرخ پرش سایت (بانس ریت Bounce Rate) کمک می کند

بانس ریت میزان نرخ پرش کاربران بعد از ورود به سایت است. البته منظور بیشتر از طریق جستجو است و با گوگل آنالیتیکس میتوانید میزان نرخ پرش را اندازه گیری کنید. به هرحال، به سختی و به ندرت دیگر کسی از طریق برگه اصلی وارد سایت می شود، این روزها همه چیز درباره جستجوی جزئی است. به این معنی که هر بخش از سایت شما می تواند نقطه ورود باشد (در جستجوی گوگل ظاهر شود). اگر برگه انتخابی برآورده کننده خواسته های کاربر یا مشتری نباشد، شما باید راهی برای هدایت این بازدیدکننده به قسمت های دیگر سایت خود داشته باشید. بردکرامب می‌تواند میزان پرش را کاهش دهد، زیرا شما یک راه جایگزین برای مرور سایت خود به بازدید کننده پیشنهاد می کنید. پس بهتر است برای کاهش نرخ بانس ریت از بردکرامب استفاده کنید.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

اخرین محصولات سایت
کابین وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس