سئوکار حرفه ای سئو تگ

سئوکار حرفه ای سئو تگ پیشرو در سئو وب سایت

اخرین مطالب
کدهای اسکیما و کاربرد آن در سئوسایت
0 دیدگاه
15 ژانویه, 2020

کدهای اسکیما و کاربرد آن در سئوسایت

کدهای اسکیما در واقع به موتورهای جستجو کمک می کنند تا درک بیشتری از محتوای سایت شما بدست آورند. کدهای اسکیما توسط Schema.org خلق شدند و نوعی از میکروداده ها محسوب می شوند. وقتی شما کدهای اسکیما را به محتوای خود اضافه می کنید، توصیف بیشتر کدهای اسکیما در واقع به موتورهای جستجو کمک می کنند تا درک بیشتری از محتوای سایت شما بدست آورند. کدهای اسکیما توسط Schema.org خلق شدند و نوعی از میکروداده ها محسوب می شوند. وقتی شما کدهای اسکیما را به محتوای خود اضافه می کنید، توصیف بیشتری (که به عنوان rich snippet ) نیز شناخته می شود را خلق کرده اید که در نتایج جستجو ظاهر می شوند.

کاربرد کدهای schema :

نشانه گذاری با اسکیما به رتبه بندی بهتر شما در انواع مختلف محتوا کمک می کند. برای موارد زیر کدهای نشانه گذاری وجود دارد:
– مقالات
– کسب و کارهای محلی
– رستوران
– برنامه های تلویزیونی
– خلاصه کتاب
– فیلم
– اپلیکیشن
– رخدادها
– محصولات
– اشخاص
– دستورالعمل ها
لیست بالا برخی از معروف ترین نشانه های اسکیما بودند، احتمال اینکه شما داده هایی در سایت خود داشته باشید که به یکی از موارد لیست itemscope and itemtypes مرتبط باشد بسیار زیاد است.

فایده استفاده از کدهای اسکیما :

این کدها باعث می‌شوند موتورهای جست‌وجو اطلاعات صفحات سایت را سریع‌تر و بهتر درک کنند. این مسئله باعث می‌شود قابلیت دیده شدن سایت و تشخیص کلمات کلیدی آن توسط گوگل افزایش پیدا کند.

بسیاری از سایت‌ها هنوز از نشانه‌گذاری و اسکیما در صفحات خود استفاده نمی‌کنند. می‌دانید معنی این حرف چیست؟ گفتیم که نشانه‌های اسکیما در صفحه نتایج جست‌وجو به صورت ریچ اسنیپت نمایش داده می‌شوند. یعنی اگر سایتی از schema استفاده کند، اطلاعاتش در صفحه نتایج متفاوت و برجسته‌تر نمایش داده می‌شود. همین زمینه‌ای خواهد شد که کاربران به آن توجه کنند و روی آن کلیک کنند.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

معرفی افزونه های مناسب چندزبانه کردن سایت
0 دیدگاه
14 ژانویه, 2020

معرفی افزونه های مناسب چندزبانه کردن سایت

1.افزونه Weglot 

افزونه Weglot یکی از بهترین افزونه های چند زبانه کردن سایت در وردپرس است که یک رویکرد کاملاً متفاوت به ترجمه وردپرس دارد.

ابتدا باید سایت وردپرسی خود را به سرویس مبتنی بر ابر Weglot وصل کنید. سپس Weglot تمام سایت شما را با استفاده از ابزارهای آنلاین، ترجمه می کند. شما می توانید ترجمه های ماشینی را در رابط کاربری ابری Weglot به صورت دستی ویرایش کنید یا از متخصصان حرفه ای برای این کار کمک بگیرید.

افزونه Weglot تمام سایت شما شامل جزئیات کوچکی مانند توضیحات و عناوین متای افزونه Yoast SEO را ترجمه کرده و یک ساختار URL سئو دوستانه ایجاد می کند که ربات های گوگل بتوانند به راحتی در آن خزیده و ایندکس کنند.

2.افزونه WPML 

WPML یکی از مشهورترین و بهترین افزونه های چند زبانه کردن و ترجمه وردپرس است. با اینکه این افزونه تنها نسخه پرمیوم دارد و به صورت رایگان عرضه نشده است، با این حال به شدت محبوب بوده و ویژگی های بسیار زیادی دارد که به شما برای ساخت یک وب سایت چند زبانه کمک زیادی می کند.

هنگامی که زبان مورد نظر خود را مشخص کردید، افزونه WPML به شما اجازه می دهد محتوای خود را با استفاده از یک ویرایشگر ساده side-by-side ترجمه کنید.

WPML امکان ترجمه تمام جنبه های سایت شامل متن قالب، متن ابزارک، طرح های صفحه ساز و بسیاری موارد دیگر را می دهد. مزیت اصلی این افزونه این است که تمام محتواهای ترجمه شده شما سئو دوستانه است.

افزونه WPML یک نسخه 100% یکتا از سایت ترجمه شده شما ایجاد می کند که گوگل می تواند به صورت کامل آن را ایندکس نماید. همچنین شما می توانید نسخه های مختلف ترجمه را ساختار بندی کنید.

در افزونه WPML تمرکز بر ترجمه محتواهای سایت به صورت دستی است اما می توان از ترجمه خودکار نیز استفاده کرد. یکی از ویژگی های بسیار مفید افزونه WPML مدیریت ترجمه آن است. با استفاده از این ویژگی شما می توانید از یک مترجم برای ترجمه محتواهای سایت خود استفاده کنید یا مستقیم از پیشخوان وردپرس به سرویس های ترجمه آنلاین متصل شوید.

3.افزونه Polylang

افزونه Polylang یکی از محبوب ترین و بهترین افزونه های چند زبانه کردن سایت رایگان موجود در مخزن وردپرس است که تا به حال بیش از 400,000 نصب فعال داشته است.

در نسخه رایگان این افزونه می توانید بسیاری از محتوای سایت خود را به صورت دستی ترجمه کنید. شما می توانید از قسمت “ترجمه های عبارات” برای ترجمه عناوین سایت و متن قالب و از ویرایشگر وردپرس برای ترجمه محتواهای جداگانه استفاده کنید.

نسخه ترجمه شده سایت شما کاملاً سئو دوستانه و قابل ایندکس شدن است. تنها عیب افزونه Polylang این است که برای ترجمه نامک ها در URL نیاز به نسخه Pro این افزونه دارید. همچنین هسته افزونه Polylang تنها از ترجمه دستی پشتیبانی می کند و امکان ترجمه به صورت خودکار وجود ندارد.

اگر می خواهید سایت تان را به صورت خودکار ترجمه کنید می توانید افزونه Polylang را با افزونه Lingotek Translation (از همان توسعه دهنده) ادغام کنید تا به ترجمه خودکار و حرفه ای دسترسی داشته باشید.

4.افزونه TranslatePress 

افزونه TranslatePress یکی از بهترین افزونه های چند زبانه کردن سایت در وردپرس است که امکان ترجمه محتواهای سایت به زبان های مختلف از فرانت اند را می دهد. این افزونه برای ترجمه محتوا یک رابط کاربری فرانت اند آنلاین براساس WordPress Customizer در اختیار شما قرار می دهد.

با استفاده از افزونه TranslatePress می توانید هر چیزی در سایت خود از عناوین و توضیحات Yoast SEO گرفته تا متن alt عکس ها (با نسخه پرمیوم) را بدون هیچ زحمتی به راحتی ترجمه کنید. همچنین می توانید شورت کد ها، فرم ها و صفحه سازها را با کمک این افزونه ترجمه وردپرس ادغام کنید. به علاوه این افزونه کاملاً رسپانسیو است و می توانید آن را در تمام قالب ها استفاده کنید.

تمام ترجمه های انجام شده توسط این افزونه کاملاً سئو دوستانه هستند. به این معنی که ساختارهای URL جداگانه داشته و گوگل می تواند به راحتی در آنها بخزد.

افزونه TranslatePress از هر دو ترجمه دستی و خودکار پشتیبانی می کند. اگر ترجمه خودکار را انتخاب کنید، این افزونه از API گوگل ترنسلیت استفاده می کند. به علاوه این افزونه از ووکامرس پشتیبانی می کند. بنابراین اگر در سایت خود از یک فروشگاه آنلاین ساخته شده با افزونه WooCommerce استفاده می کنید هیچ مشکلی برای ترجمه نخواهید داشت.

نسخه رایگان این افزونه را می توانید برای ترجمه مقدماتی به یک زبان استفاده کنید. اما اگر خواهان کنترل بیشتر روی سئو و دسترسی به زبان های بیشتر هستید باید یکی از پلن های غیر رایگان آن را خریداری کنید.

5.افزونه GTranslate 

افزونه GTranslate یکی از بهترین افزونه های چند زبانه کردن و ترجمه سایت در وردپرس است که نسخه رایگان آن از هر افزونه دیگری در این مقاله پایه ای تر است. این افزونه به جای ایجاد یک نسخه چند زبانه جداگانه از سایت شما یک ابزارک کشویی با پرچم کشورها در سایت اضافه می کند که کاربران می توانند به صورت پویا سایت را با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه کنند.

افزونه GTranslate می تواند هر وب سایت HTML را ترجمه کند و در حال حاضر بیش از 500,000 وب سایت چند زبانه را در سراسر جهان پوشش می دهد. در نتیجه یکی از بهترین راه ها برای افزایش بازدیدکنندگان سایت شما است. همچنین به شما کمک می کند تا حضور آنلاین وب سایت خود را قدرتمندتر کنید.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

 

معرفی 3 سیستم مدیریت محتوای برتر
0 دیدگاه
13 ژانویه, 2020

معرفی 3 سیستم مدیریت محتوای برتر

CMS یا همان Content Management System به معنای سیستم مدیریت محتوا ، یک برنامه کاربردی مبتنی بر وب است که به شما این امکان را می دهد بدون نیاز به دانش فنی و کدنویسی، وب سایت خود را محتواگذاری و مدیریت کنید. درواقع سیستم های مدیریت محتوا باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شوند. هدف اصلی برای راه اندازی CMS ها، کاهش زمان صرف شده برای برنامه نویسی است تا افراد بتوانند بر روی محتوای اصلی سایت و برنامه ریزی های کاری تمرکز نمایند. با استفاده از این سیستم شما می توانید به آسانی سایت خود را مدیریت کنید و اعمالی نظیر ایجاد، انتشار، ویرایش و حذف را انجام دهید.در زیر سه سیستم مدیریت محتوای برتر را نام بردیم:

۱- وردپرس(WordPress)

وردپرس که امروزه سهم بزرگی از بازار وب را به خود اختصاص داده و حسابی از رقبای خود پیشی گرفته است، در ابتدا برای وبلاگ‌ نویسی طراحی شده بود. اما امروزه با گسترش وردپرس قابلیت‌های بسیار زیادی به آن افزوده شده که همین قابلیت‌ها باعث محبوبیت روز افزون آن شده است. بیش از ۳۲٪ از وب سایت‌ها وردپرسی هستند و سایت‌های بزرگی مثل وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز و CNN از وردپرس استفاده می‌نمایند. اپن سورس بودن، پنل مدیریت کاربر پسند و منطبق بودن با قوانین سئو از جمله از مهمترین مزایای وردپرس است. همچنین وجود تعداد زیادی قالب و افزونه رایگان دست شما را کاملاً باز می‌گذارند تا امکانات متعددی را به وب سایتتان اضافه نمایید.
یکی دیگر از مزیت‌های وردپرس امکان راه اندازی انواع مختلفی از وب سایت‌ها از جمله وبلاگی، فروشگاهی، شرکتی، خبری و… است.

۲- جوملا(Joomla)

زمانی که افراد به دنبال cms مناسب هستند قطعاً جوملا یکی از نام‌هایی است که با آن مواجه می‌شوند. جوملا یک سیستم بسیار انعطاف‌پذیر است. برای مثال جوملا برای مدیریت کردن پست‌های سفارشی بسیار مناسب است.
این پلت فرم گزینه‌های زیادی را برای مدیریت کاربران ارائه می‌دهد. برای مثال جوملا می‌تواند حساب کاربری را از حساب‌های گوگل هم استخراج نماید. بنابراین یکی از موارد کاربرد جوملا استفاده درسایت‌های مبتنی بر عضویت است.
از دیگر قابلیت‌های جوملا امکان ایجاد سایت‌های چند زبانه است. به این معنا که نیازی به استفاده از افزونه‌‌ای برای اضافه کردن زبان‌های بیشتر به سایت خود ندارید. جوملا همچنین شما را قادر می‌سازد تا از چندین قالب یا تم به صورت همزمان برای انواع محتوا استفاده نمایید.
در آخر شاید تنها ایرادی که بتوان از جوملا گرفت، کاربر پسند نبودن پنل مدیریت آن باشد.

۳-دروپال(Drupal)

با اینکه سهم زیادی از بازار نصیب وردپرس و جوملا شده است اما دروپال از این سهم بی‌نصیب نبوده و همواره علاقمندان زیادی خواهان آن بوده‌اند. در عمل، دروپال یکی از سیستم های مدیریت محتوا است که در بسیاری از زمینه‌ها مشابه جوملا می‌باشد. به عنوان مثال، دروپال هم یک سیستم بسیار انعطاف پذیر برای کار کردن با انواع پست سفارشی ارائه می‌دهد. همچنین به شما سطح بالایی از کنترل کاربران و مجوزهای آنها ارائه می‌دهد و حتی می‌توانید سایت‌های چند زبانه را به راحتی ایجاد نمایید.
از قابلیت‌های دیگری که به دروپال می‌توان نسبت داد، سیستم طبقه‌بندی قوی‌تر و امنیت بسیار بالای آن است. یکی دیگر از مزایای دروپال، داشتن پشتیبان‌های آنلاین و انجمن‌های فعال برای رفع مشکلات احتمالی شماست.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

آموزش اضافه کردن دکمه تماس در سئوسایت
0 دیدگاه
12 ژانویه, 2020

آموزش اضافه کردن دکمه تماس در سئوسایت

بسیاری از وب سایت های کسب و کار به مشتریان متکی هستند تا با آنها برای نقل قول، اطلاعات پیش فروش یا پشتیبانی تماس بگیرند. به همین دلیل توصیه می کنیم فرم تماس برای تمام وب سایت ها اضافه کنید. با وجود حجم انبوه تلفن همراه در سراسر جهان،اغلب کاربران به راحتی میتوانند باکلیک برروی دکمه تماس با یکدیگر تماس داشته باشند.

اگر فقط یک کسب و کار را شروع می کنید، توصیه می کنیم به دنبال یک سرویس تلفن حرفه ای باشید، بنابراین می توانید از طریق تماس تلفنی، اشتراک گذاری شماره ها با کارکنان و تماس با تلفن همراه خود از هر کجا (به جای یک تلفن ثابت)تماس داشته باشید.

پلاگین Call Now Button

همیشه نصب یک افزونه ساده ترین راه است اما همیشه مناسب ترین راه نیست چراکه بعضی از افزونه ها برای انجام یک کار ساده فشار زیادی به منابع هاست شما می آورند و سبب نمایش خطاهایی مانند Gateway timeout می شود. افزونه Call Now Button ساده ترین راه برای افزودن دکمه تماس به سایت وردپرس خود است.

پس از نصب و فعال سازی افزونه ، جهت انجام تنظیمات افزونه به منوی تنظیمات و Call Now Button مراجعه بفرمایید.روی Advanced settings کلیک کنید تا تنظیمات پیشرفته را نیز ببینید.

Button status: وضعیت دکمه را میتوانید فعال کنید. در اصل همان فعال بودن یا غیر فعال بودن افزونه می باشد.

Phone number: شماره تماس خود را همراه با +98 وارد کنید.

Button text: متن دکمه را می توانید وارد کنید.

Button color: رنگ دکمه را می توانید مشخص نمایید.

Position: موقعیت دکمه را می توانید مشخص کنید که در اینجا چهار حالت گوشه راست، گوشه چپ، پایین وسط یا پایین تمام عرض را انتخاب نمایید.

Click tracking: می توانید این حالت را فعال کنید و در گوگل آنالیز ببینید چه تعداد کاربر بر روی آن کلیک کرده است و … . لینک کنار آن را مشاهده کنید.

Limit appearance: می توانید محدود کنید که در چه صفحاتی نمایش داده شود و یا نمایش داده نشود. با کامای انگلیسی شناسه ها را جدا کنید. برای مثال: (14,155)

Back to old button design:  به سبک قدیمی دکمه نمایش داده می شود.

در پایان تنظیمات را ذخیره کنید و سایت خود را مشاهده نمایید. البته توجه کنید که وقتی از موبایل یا تبلت استفاده می کنید دکمه نمایش داده خواهد شد.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

برونسپاری تولید محتوا و اهمیت آن
0 دیدگاه
11 ژانویه, 2020

برونسپاری تولید محتوا و اهمیت آن

انتشار محتوا یکی از بهترین راه‌های بازایابی آنلاین است و نوشتن مقاله یکی از عناصر کلیدی آن محسوب می‌شود. شرکت‌ها به صورت مداوم به دنبال تولید محتوا با کیفیت بسیار عالی هستند. گذشته از کیفیت بالا، محتوا باید باارزش، هیجان‌انگیز و از همه مهمتر، دست اول و اصیل باشد اما بهترین راه برای به دست آوردن چنین محتوایی چیست؟ یکی از راه‌ها استخدام یک گروه نویسنده و روش دیگر استفاده از خدمات شرکت‌های برون سپاری تولید محتوا است.

مهم ترین فرمت های محتوای متنی موارد زیر است :

  • محتوای خبری
  • محتوای علمی
  • محتوای ترجمه ( این فرمت بر اساس نوع فرمت محتوای زبان اصلی تعیین می شود.)
  • محتوای فروشگاهی
  • محتوای بازاریابی
  • محتوای دست نوشته (در این فرمت از بیان عمومی استفاده می شود.)

با توجه به استراتژی و مشاوره های دریافتی، می توانید فرمت محتوای خود را انتخاب کرده و بر این اساس نسبت به سفارش تولید محتوا اقدام کنید.

کسب و کارها در گذشته برای تبلیغات و جذب مشتری به انتشار تراکت، پوستر، بیلبورد و غیره می پرداختند و هزینه های زیادی را نیز متحمل می شدند. اما چه میزان از هزینه هایی که صرف چاپ تراکت و پوستر می شود و یا برای اجاره بیلبورد در طی زمان مشخصی پرداخت می شود، قابل بازگشت است؟ پخش تراکت و پوستر، عدم آشنایی افراد جامعه با کسب وکاری که در بیلبوردهای سطح شهر هستند باعث جلب اعتماد افراد و فروش موفق نخواهد شد و باید در پیشبرد استراتژی های مهم یک سازمان ابتدا به معرفی برند و ایجاد بستری برای شناخت بیشتر جامعه پرداخت، سپس انتظار فروش خوب را داشت. با برونسپاری تولید محتوا، حرکتی بزرگ از بازارهای سنتی به سوی بازارهای جهانی و اینترنتی خواهید داشت. در واقع این مخاطب است که به سوی شما خواهد آمد، بدون اینکه سازمان شما کاربر را بشناسد و یا تبلیغاتی در این زمینه ارسال کرده باشد.

تولید محتوا نوعی اطلاع رسانی برای نیازمندی های مختلف جامعه است که از سوی مشاغل مختلف در وبسایت ها قرار می گیرند. روزانه کاربران زیادی برای خرید، استخدام، روش های جدید کسب و کار و غیره مشغول به گشت و گذار در صفحات وب هستند، کافی است محتوای مفید و بهینه ای در کسب و کار خود داشته باشید تا در صفحه اول گوگل به مخاطب پیشنهاد شوید. راه یافتن به صفحه ی اول سرچ گوگل نیازمند تلاش، صرف زمان و تولید محتوای اصولی است. اگر تا امروز اقدامی در این زمینه نکرده اید، پیشنهاد می کنیم حتما با استفاده از برونسپاری تولید محتوا کسب و کار خود را متحول کنید.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

 

شناخت اشتباهات متداول برای افزایش ترافیک
0 دیدگاه
9 ژانویه, 2020

شناخت اشتباهات متداول برای افزایش ترافیک

یکی از جدی ترین مباحث در زمینه بازاریابی آنلاین، بهینه سازی سایت یا سئو است. در واقع، سئو راهکارهایی برای بهبود سایت و تنظیمات آن است تا باعث بیشتر ظاهر شدن سایت در نتایج جستجوی گوگل شود. افزایش ترافیک سایت، یکی از مباحث مرتبط با سئو است.

اشتباه های رایج برای افزایش ترافیک سایت:

1. گرفتن بک لینک از سایت های نامعتبر
ممکن است برای تبادل لینک سراغ سایت هایی بروید که از نظر هزینه برای شما مناسب تر باشند؛ اما در حوزه تخصصی شما فعال نباشند. این اشتباه باعث می شود که کسی به دنبال محتوایی در ارتباط با حوزه کاری شما نباشد؛ بنابراین موفق به افزایش ترافیک سایت نشده‌اید. بک لینک های معتبر مربوط به سایت هایی هستند که عمر دامنه شان زیادتر است و به حوزه تخصصی شما نزدیک هستند.

2. آپدیت نکردن مطالب
زمانی که شما مطالب سایت و وبلاگ خود را به روز رسانی نمی کنید، به گوگل اعلام کرده اید که به مخاطبتان اهمیت نمی دهید و تنها قصد استفاده تجاری از صفحه خود را دارید؛ بنابراین سایت شما نزد ربات های جستجوگر گوگل، کم اهمیت تر از سایتی خواهد بود که علاوه بر استفاده تجاری از فضای آنلاین، مخاطب را به مشتری تبدیل می‌کند و برای جلب رضایت مشتری، محتوا تولید می کند. یکی از راهکارهای افزایش ترافیک سایت، آپدیت روزانه، هفتگی یا ماهانه مطالب است.

3. عدم درج سایت در فهرست ها و مراجع آنلاین
تلاش شما برای ایندکس شدن در گوگل، منافاتی با ایندکس شدن در فهرست و مراجع آنلاین فارسی ندارد. در صورتی که سایت خود را در فهرست سایت های فارسی درج کنید، شانس خود را برای افزایش ترافیک سایت بالاتر برده اید.

4. استفاده از قالب های آماده سایت به جای طراحی سایت
قالب های آماده سایت امکانات محدودی دارند و کدهای مخرب سئو دارند. به همین خاطر سایت شما قادر نخواهد بود رتبه بهتری در گوگل کسب کند، مگر آنکه به رفع ایرادات آن بپردازید. لینک های شکسته از خطاهای رایج در این نوع قالب های آماده سایت هستند. سایت هایی که از قالب های آماده استفاده می کنند، معمولا سرعت لود پایین تری دارند و باعث می شوند نرخ فرار مشتریان از ساعت شما بالا برود. بنابراین بهتر است ریسک نکنید و در طراحی سایت، صرفه جویی نکنید.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

بکاپ گیری وب سایت در وردپرس
0 دیدگاه
8 ژانویه, 2020

بکاپ گیری وب سایت در وردپرس

این امکان وجود دارد که وب‌سایت‌ها به هر دلیلی دچار مشکل شده و تمامی اطلاعاتشان از بین برود. بکاپ گرفتن از سایت یا تهیه نسخه پشتیبان هیچ‌وقت برای کاربران جذاب نبوده است و معمولاً بکاپ گیری را فراموش می‌کنند. تصور کنید وب‌سایت شما به ویروس آلوده‌ شده یا این که تحت حمله هکرها قرار گیرد. یا این که ارائه‌ کننده خدمات میزبانی وب‌سایت شما با مشکل روبرو شود و همه فایل‌ها و اطلاعات پایگاه داده‌های شما از بین برود. یا این که حتی ممکن است که خودتان یا ادمین وب‌سایت یکی از فایل‌ها را به‌ اشتباه پاک کند و وب‌سایت شما از کار بیافتد.

پس سعی کنید به‌ طور مستمر از سایت خود، Backup بگیرید تا با مشکلاتی از این قبیل مواجه نشوید و در صورت بروز مشکل، نسخه پشتیبان را بازیابی کنید و از همان نقطه کارتان را دوباره از سر بگیرید.

برای بکاپ گرفتن در وردپرس و بازگردانی بک آپ وردپرس در هاست بصورت کلی باید مراحل زیر رو طی کنید که عبارتند از:

ابتدا باید از کلیه فایل‌ها و پوشه‌های وردپرس که در public_html قرار داره یک فایل فشرده ZIP. تهیه کنید.
سپس وارد phpmyadmin هاست شده و از دیتابیس وردپرس یک نسخه خروجی با استفاده از بخش Export تهیه کنید.
در این دو مرحله حالا ما دو فایل با فرمت zip. و sql. داریم که به ترتیب مربوط به فایل‌های وردپرس و دیتابیس وردپرس هستند. حالا برای اینکه بتونیم از این نسخه بک آپ استفاده کنیم یا به اصطلاح اقدام به بازگردانی فایل بک آپ در وردپرس بکنیم، باید مراحل زیر را طی کنیم.

ابتدا فایل zip. را در همون مسیر public_html هاست فعلی یا هاست جدید آپلود کنید.
سپس یک دیتابیس جدید با همان اطلاعات دیتابیس قبلی ایجاد کنید(همچنین میتونید اطلاعات دیتابیس را با نام، نام کاربری و رمز جدید بسازید).
وارد phpmyadmin هاست شده و با استفاده از بخش Import فایل sql. را در دیتابیسی که ساختید، درون ریزی کنید.
در نهایت اگر اطلاعات دیتابیس با دیتابیس قبلی متفاوت است، وارد صفحه ویرایش فایل wp-config.php شده و اطلاعات دیتابیس جدید را با اطلاعات دیتابیس قبلی جایگزین کنید.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

عوامل مهم در بهینه سازی سرعت صفحات در سئوسایت
0 دیدگاه
7 ژانویه, 2020

عوامل مهم در بهینه سازی سرعت صفحات در سئوسایت

بهینه سازی موتور جستجو که همه ما آن را به اختصار سئو می­‌شناسیم، فرآیندی است که ما برای بهینه سازی موارد دیجیتال، اعم از پست­‌های وبلاگ، صفحات فرود یا ویدئوهای خود، استفاده می‌کنیم تا به آن‌ها در رتبه‌بندی بهتر موتورهای جستجو کمک کند. سئوی داخلی به مراحل فنی شما برای بهینه سازی صفحات و مطالب سایت اشاره دارد، بنابراین اینگونه مطالب برای کلمات کلیدی مورد نظر رتبه بهتری می‌گیرند.

 بهینه سازی سرعت صفحه:

عملکرد و سرعت بارگذاری صفحه ایجاد شده بصورت معمول یا با کمک صفحه‌سازها هر دو برای سئو داخلی بسیار مهم است. اول از همه، گوگل این موارد را تجزیه و تحلیل می‌­کند، زیرا آنها را به عنوان عوامل رتبه بندی می­‌داند، و دوم با بدانید که آن‌ها بر تجربه کاربری بسیار تأثیر می‌­گذارند. 47 درصد از بازدید کنندگان انتظار دارند که یک صفحه وب در 2 ثانیه یا کمتر بارگذاری شود. اگر سرعت صفحه سایت شما به همان اندازه کُند باشد، نیمی از افرادی که بر روی لینک شما کلیک می‌­کنند پیش از اینکه سایت باز شود به عقب بر­می­‌گردند.

برخی از عواملی که بر سرعت بارگذاری صفحه تأثیر می­‌گذارد:

1.وجود افزونه‌ها:

داشتن افزونه‌­های متعدد، مخصوصا سنگین و با کدهای ضعیف می‌­تواند سرعت بارگذاری سایت را تحت تأثیر قرار دهد. اگر از المنتور استفاده می­‌کنید، خوش شانس هستید. المنتور طوری طراحی شده است که شما برای مواردی مانند فرم‌­ها و پنجره­‌های پاپ آپ به افزونه نیازی ندارید و باعث کاهش وزن اضافی زیادی می‌­شود که در زمان بارگذاری تاثیر­گذار است. دقت داشته باشید که هرچه تعداد افزونه‌­ها کمتر باشد، زمان بارگذاری سریع‌تر است. پس اینگونه می‌توان به سئوی المنتور اهمیت داد و صفحات را درست طراحی کرد.

2.انتخاب هاست مناسب:

هاست مناسب تأثیر زیادی در سرعت سایت شما دارد. توصیه می‌کنیم با توجه به بودجه خود، میزبان قابل اطمینان انتخاب کنید. مثلا برای ساخت وبسایت‌های وردپرسی پیشنهاد می‌کنیم حتما از هاست وردپرس استفاده کنید. این سرویس را از یک هاستینگ استاندارد انتخاب کنید تا هم هزینه متناسبی را پرداخت کرده و هم از کیفیت و پشتیبانی خوبی برخوردار شوید.

3.انتخاب قالب وردپرسی مورد نظر:

یکی دیگر از عوامل بهینه‌سازی، که بر سرعت کلی ارسال مطالب شما تأثیر می­‌گذارد انتخاب قالب مناسب برای سایت است. شما می‌­توانید از قالب وردپرسی استفاده کنید که از المنتور پشتیبانی کند. این قالب‌ها این امکان را به شما می‌دهند که بدون افزودن داده‌های اضافی و متناقض، تغییراتی را روی آن‌ها انجام دهید، همچنین می‌توانید در هنگام استفاده از المنتور از مزایای کامل قالب استفاده کنید. اینگونه با کمک سئوی المنتور کل سایت و مطالب آن را بهینه می‌کنید.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

نکات مهم درباره قالب سایت در سئوسایت
0 دیدگاه
6 ژانویه, 2020

نکات مهم درباره قالب سایت در سئوسایت

 قالب سایت :
قالب سایت (به انگلیسی: Site Template یا Site Theme) را می‌توان مشابه دکور و قفسه‌بندی فروشگاه‌ها در دنیای واقعی دانست. قالب سایت ترکیبی از رنگ، تصاویر و المان‌های موجود در ‌سایت مانند دکمه‌ها است و باعث می‌شود فروشگاه شما مرتب و منحصربفرد دیده شود. طراحی رابط‌کاربری یا قالب اندازه نوشته‌ها، عرض کلی صفحات و اندازه هر یک از ستون‌های سایت را تعیین می‌کند.

نکاتی برای طراحی قالب وب سایت

در مورد قالب وب سایت و سئوی آن جالب است بدانید حتی فونت که شما در سایت تان استفاده می کنید در سئوی سایت و نتایج گوگل تاثیر دارد. البته فونت هایی که گوگل آن ها را پشتیبانی می کند فونت های بسیار خوبی هستند.

همچنین از دیگر ویژگی های قالب که می تواند در سئوی سایت شما تاثیر داشته باشد داشتن فوتر و البته لینک های مناسب است. البته اگر شما در کد نویسی قالب خود به صورت بهینه از html5  و همچنین استانداردهای قالب برنامه نویسی برند معتبر w3 استفاده کنید چندین برابر به قدرت سایت تان افزوده خواهد شد.

یکی دیگر از نکاتی که شما باید در طراحی سایت خود به آن توجه کنید تا سئوی سایت تان بهبود پیدا کند این است که تا جایی که ممکن است از تصاویری در سایت خود استفاده کنید که فشرده تر و البته با فرمت سازگارتری باشند و سعی کنید تا جایی که ممکن است از فلش در تم خود استفاده نکنید زیرا به صورت پیش فرض بسیاری از مرورگرها و دستگاه ها فلش را پشتیبانی نمی کنند و همین مسئله باعث می شود که کاربران خیلی زود سایت شما را ترک کنند و مسئله ای که در این جا وجود دارد این است که این که کاربران چه مدت زمانی را در وب سایت تان وقت بگذرانند نیز در سئوی وب سایت شما تاثیر دارد و ترک زودتر سایت توسط کاربران شما می تواند تاثیر منفی در سئوی سایت شما بگذارد

ویژگیهای قالب سایت:

  1. کدنویسی با آخرین تکنولوژی ها و زبان های برنامه نویسی : از آنجا که زبان های برنامه نویسی روز به روز بهینه تر می شوند، قالب های که با امکانات جدیدتر
  2. حجم و تعداد فایل ها: هر چه قدر که حجم و تعداد فایل های چه تصاویر، استایل ها و جاوا اسکریپت کمتر باشد از لحاظ سئو بهینه است.
  3. ریسپانسیو بودن سایت: نمایش مناسب سایت در دستگاه های مختلف در زمان طراحی حتماً  باید مورد توجه قرار گیرد.
  4. ….

البته این ها مواردی هست که در زمان طراحی باید مورد توجه قرار گیرد و برای در صدر بودن در گوگل باید محتوای مناسب و مطابق با اصول سئو تهیه کرد.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

چگالی کلمات کلیدی چیست؟و ابزارهای مفید برای بررسی آن کدامند؟
0 دیدگاه
4 ژانویه, 2020

چگالی کلمات کلیدی چیست؟و ابزارهای مفید برای بررسی آن کدامند؟

کلمات کلیدی جهت اصلی محتوای شما را تعیین می‌کند، بنابراین استفاده درست و به‌جا از کلمات کلیدی نقش مهمی در مبحث سئو دارد. ممکن است برخی ادعا کنند که نحوه استفاده از کلمات کلیدی، مهارتی است که به مرور زمان و بر اساس تجربه به دست می‌آید.

چگالی کلمات کلیدی چیست؟

چگالی کلمات کلیدی، درصدِ استفاده از یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی به نسبت تعداد کل کلمات محتوای یک صفحه است. در مبحث سئو و بهینه سازی سایت، چگالی کلمه کلیدی می تواند به عنوان فاکتوری برای تشخیص مرتبط بودن محتوای یک صفحه با کلمه کلیدی اصلی استفاده شود.

در اواخر سال ۱۹۹۰، چگالی کلمات کلیدی فاکتور مهمی در رتبه بندی یک سایت به شمار می آمد. با این وجود، زمانی که وبمسترها به اهمیت چگالی کلمات کلیدی در سئو پی بردند، به قدری از کلمات کلیدی در متن صفحه استفاده می کردند که خواندن محتوا عملاً غیر ممکن می شد.

به همین دلیل موتورهای جستجو، به خصوص گوگل، تصمیم گرفتند که میزان اثرگذاری این عامل را در سئو به حداقل برسانند. در حال حاضر اگر سعی کنید با Keyword Stuffing، چگالی کلمات کلیدی سایت خود را بالا ببرید، وب سایت شما توسط گوگل جریمه خواهد شد.

البته گفته های بالا به این معنی نیست که نباید از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید، بلکه باید این عبارات را به شکلی معقول و کافی در محتوای خود به کار ببرید.

اهمیت تراکم کلمات کلیدی برای سئو :

با تغییر روش رتبه بندی نتایج جستجوی گوگل و تغییرات سئو در دو، سه سال اخیر گوگل برای نمایش نتایج بهتر از فناوری جدیدی بنام جستجوی معنایی Semantic Search در الگوریتم های جستجوی خود استفاده می کند.

ابزارهای مفید برای بررسی چگالی کلمات کلیدی

یکی از مهم‌ترین اقدامات تیم سئو، تحقیق کلمات کلیدی و تدوین استراتژی مناسب برای به کارگیری از کلمات کلیدی در متن است. ابزارهایی مانند KWFinder می‌توانند در انتخاب کلمات کلیدی کمک کننده باشند، اما برای سنجش تراکم و چگالی کلمات کلیدی، افزونه‌هایی مانند Yoast کاربردی‌اند.
1.    افزونه Yoast صفحه سایت را بررسی می‌کند و در صورتی که استفاده از کلمات کلیدی را بیش از حد نرمال تشخیص بدهد، تعداد کل کلمات را محاسبه می‌کند و زمانی که کلیدواژه را در متن نوشته شده، مشخص کنید تراکم کلمات کلیدی را نشان می‌دهد و چراغ‌های سبز یا قرمز این افزونه، مناسب بودن یا نبودن چگالی کلمات کلیدی را هشدار می‌دهند.
2.    نرم افزار ورد آفیس ( Office Word) روی تمام سیستم‌ها نصب می‌شود و علاوه بر این که تعداد کل کلمات به کار برده شده را در پایین صفحه نشان می‌دهد، با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+f کلمه کلیدی مورد نظرتان را به همراه تعداد دفعاتی که در متن به کار برده شده است، مشخص می‌کند. در این صورت فقط با یک نسبت ساده می‌توانید درصد تراکم کلمات کلیدی را محاسبه کنید.
3.    ابزار آنلاین Small SEO Tools Checker  تمام کلمات و عباراتی را که به عنوان کلمه و عبارت کلیدی مشخص کرده‌اید، به شما نشان می‌دهد.
4.    ابزار آنلاین Webconfs Density Checker میزان چگالی هر کلمه را نشان می‌دهد اما برای عبارات، قابل استفاده نیست.
5.    بهترین ابزار SEO Review Tools Keywords Checker است که کلمات کلیدی یک صفحه را بررسی می‌کند و استفاده بی‌حد از واژه‌های مربوطه را هشدار می‌دهد.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

شناخت پلاگین و دلایل بوجودآمدن آن
0 دیدگاه
2 ژانویه, 2020

شناخت پلاگین و دلایل بوجودآمدن آن

تعریف پلاگین:

افزونه یا پلاگین‌ها (به انگلیسی: Plugins) نیز درست مانند برنامه‌های کاربردی تلفن هوشمند روی پنل وردپرس نصب می‌شوند تا انجام بسیاری از کارها را برای ما آسان‌تر کنند. با استفاده از پلاگین‌ها در وردپرس می‌توان کارهای حرفه‌ای و درجه یک را بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی و یا یک خط کدنویسی انجام داد. برخی از پلاگین‌ها رایگان و برخی دیگر با پرداخت وجه و خرید، قابل‌استفاده هستند.

دلایل به وجود آمدن پلاگین ها :

پلاگین ها به دلایل متعددی به وجود آمدن اما برخی از دلایل اصلی آن، در زیر اشاره شده است :

به منظور ایجاد فرصت برای برنامه نویسان به عنوان نقش سومی در توسعه نرم افزار
پشتیبانی راحت و آسان از ویژگی های جدید
کاهش حجم اپلیکیشن
به منظور جدا سازی بخش سورس کد از برنامه به دلیل نامتناسب بودن لایسنس های برنامه

حال به بررسی برنامه های مختلف و علت استفاده آن ها از پلاگین می پردازیم :

Audio editors : از پلاگین ها به منظور تولید ، پردازش و آنالیز صدا استفاده می کند .
Email clients : از پلاگین برای رمز نگاری و رمز گشایی ایمیل ها استفاده می کند .
( مانند پلاگین Pretty Good Privacy )

Graphics software : استفاده از پلاگین به منظور پشتیبانی و پردازش فرمت های مختلف تصاویر ( مانند Photoshop plugin )
Media players : به منظور پشتیبانی از فرمت های مختلف فایل ها
Packet sniffers : به منظور رمزگشایی فرمت های مختلف بسته ها
و دیگر موارد ….

پلاگین در مرورگرها چگونه نصب می‌شود؟

برنامه‌های بسیاری در جهان از قابلیت نصب پلاگین (افزونه) برخوردار هستند و طبیعتاً هر یک، شیوه‌ی مختلف خود را دارند.

اما با توجه به این‌که بسیاری از ما از نسخه‌های دسکتاپ مرورگر کروم و فایرفاکس استفاده می‌کنیم، شاید توضیح زیر برای دوستانی که تا کنون تجربه‌ی استفاده از پلاگین‌ها را نداشته‌اند مفید باشد:

  • در منوی مرورگر کروم، گزینه‌ی More Tools وجود دارد و از آن‌جا می‌توانید به گزینه‌ی Extensions دسترسی پیدا کنید و ببینید در حال حاضر، چه افزونه‌هایی بر روی مرورگر شما نصب شده است. می‌توانید به Chrome Web Store هم سر بزنید و کمی در آن‌جا بچرخید تا با گستردگی جهان افزونه‌ها بیشتر آشنا شوید.
  • در منوی فایرفاکس هم می‌توانید گزینه‌ی Add-ons را ببینید. با کلیک بر روی آن، به قسمت Add-ons می‌رسید و در آن‌جا می‌توانید Extensions و Plug-ins را ببینید. به عنوان کاربر غیرحرفه‌ای، احتمالاً وقت گذاشتن برای این‌که چه چیزی در گروه Extension و چه چیزی در گروه Plug-in قرار گرفته، برایتان چندان مفید نخواهد بود.

روش دیگر پیدا کردن افزونه‌ها هم استفاده از گوگل است. مثلاً می‌توانید افزونه‌ی PDF Reader Add-on firefox یا PDF Reader Extension Chrome را در موتور جستجوی خود تایپ کنید.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

شناخت برون سپاری تولید محتوا و نکات مهم درباره آن
0 دیدگاه
1 ژانویه, 2020

شناخت برون سپاری تولید محتوا و نکات مهم درباره آن

برون سپاری تولید محتوا چیست؟
برون سپاری تولید محتوا در واقع راهی مؤثر و نوین برای فرآیند تولید محتوا می باشد. تولید محتوای استاندارد و مناسب که بر اساس اصول و استاندارد های سئو تولید شده است می تواند ابزاری مناسب برای سایت شما باشد تا رتبه سایت شما در نتایج جستجو ها بهتر نشان داده شود.

 اهمیت برون سپاری تولید محتوا:

 یکی از نکات مهم در تولید محتوا این است که محتوای تولید شده بر اساس اصول و استاندارد های سئو باشد. رعایت استاندارد های سئو با توجه به تغییر هر ساله آن، برای مدیران وب سایت ها می تواند کاری سخت باشد به همین دلیل مدیران وب سایت ها بیشتر تمایل دارند که با برون سپاری تولید محتوا از دغدغه های خود نسبت به تولید محتوا مبتنی بر استانداردها و اصول سئو بکاهند. برون سپاری تولید محتوا باعث می شود که شما به راحتی به محتوای مورد نظر خود دسترسی داشته باشید و در مدت زمان کوتاهی نسبت به فرآیند تولید محتوا، محتوای مورد نظر خود را در دسترس داشته باشید. شما می توانید با استفاده از این روش انواع مختلف محتوا را در مدت زمان کوتاهی در اختیار داشته باشید و این نوع محتوا ها بر اساس اصول سئو و منطبق بر استاندارد های روز دنیا تهیه می شوند. به همین دلیل می توانند کمک بزرگی برای بهبود رتبه سایت و سئو سایت باشند.

مهم‌ترین نکات در زمینه برون سپاری تولید محتوا:

  • نوع محتوا :

قبل از اینکه برای برون سپاری تولید محتوا اقدام کنید باید نوع محتوای خود را مشخص کنید. محتوا انواع مختلفی دارد و برای سایت ها و شبکه های اجتماعی این نوع محتوای متفاوت است پس باید قبل از هرکاری نوع محتوای خود را مشخص کنید. انواع مختلف محتوا عبارت‌اند از: محتوای متنی، محتوای تصویری / عکسی، محتوای ویدیویی، محتوای صوتی، محتوای پوستر و اینفوگرافیک

  • زمان لازم :

زمانی که نوع محتوای شما مشخص شود بر اساس نوع محتوا می توان زمان تخمینی مناسب برای فرآیند تولید محتوا را نیز محاسبه کرد. البته باید این نکته را به یاد داشته باشید که تولید محتوا به صورت عادی امری است زمان برف به همین دلیل باید زمان مناسب را برای شرکت های تولید کننده محتوا در اختیار آن‌ها قرار دهید تا محتوای مناسب و بهینه شده را به دست شما برسانند.

این زمان برای محتوای متنی و تصویری / عکسی می تواند کمتر باشد. برای محتوای های ویدیویی و صوتی و پوستر و اینفوگرافیک این زمان می تواند بیشتر باشد. با تخمین زمان دقیق شما به راحتی می توانید برنامه ریزی های انتشار محتوا را برای سایت و شبکه های اجتماعی خود به خوبی انجام دهید تا بهترین بازخورد را داشته باشید.

  • هزینه :

یکی از نکات مهم در برون سپاری تولید محتوا هزینه تولید محتوا است. باید به این نکته اشاره شود که هزینه تولید محتوا بر اساس نوع محتوا متغیر است و از چند ده هزار تومان تا چند میلیون تومان می تواند تفاوت داشته باشد. بر اساس نوع محتوا و شرکتی که سفارش تولید محتوا را قبول کرده است شما باید هزینه مناسبی برای تولید محتوا بپردازید.در هنگام بررسی شرکت ها گول شرکت هایی که هزینه های گزاف و یا هزینه‌های پایین برای تولید محتوا دریافت می کنند را نخورید. تولید محتوا یک کار کارشناسی و حیاتی برای سایت است و ممکن است با صرف هزینه های اندک بازخورد مناسبی برای شما دریافت نشود و حتی به سئوی سایت شما نیز آسیب برساند. در کنار این باید به این مورد هم توجه کنید که تولید محتوا با هزینه های سنگین هم باید بر اساس نوع کسب و کار شما باشد.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

اخرین محصولات سایت
کابین وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس