سئوکار حرفه ای سئو تگ

سئوکار حرفه ای سئو تگ پیشرو در سئو وب سایت

اخرین مطالب
شناخت سئو وبلاگ و مزایای آن
0 دیدگاه
2 دسامبر, 2019

شناخت سئو وبلاگ و مزایای آن

در صورتی که وب سایت نداشته باشید، ساخت وبلاگ بهترین راه برای حضور در اینترنت می باشد و توسط آن می توانید برای خود صفحه وب سایتی ایجاد نموده و آن را مدیریت نمایید. وبلاگ نویسی باعث می شود روند رشد سئو سایت شما بیشتر شود. هر چقدر بیشتر تولیدمحتوا کنید امکان پیدا شدن شما توسط مشتری های احتمالی بیشتر می شود. پست های وبلاگ می تواند به صورت هدفمند باشد و پرمخاطب ترین کلیدواژه ها را هدف قرار دهد. بنابراین از این شیوه می توان هدف های بسیاری را نشانه گرفت.

مزایای سئو وبلاگ

ایجاد پست های جدید وبلاگ موجب افزایش صفحات ایندکس شده سایت شده و یک فرصت برای کشاندن ترافیک به وب سایت می باشد. وبلاگ نویسی کمک می کند تا از طریق رسانه های اجتماعی کشف شوید. مخاطبان محتوای شما را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک می گذارند. توییتر، لینکدین، فیس بوک و پینترست شما را برای مخاطبان جدید آشکار می سازند. برای بالا بردن سئو وبلاگ نکات زیر را رعایت نمایید.
سئو وبلاگ قبل از نوشتن : یافتن کلمات کلیدی، کاهش میانگین زمان لود صفحات
سئو وبلاگ حین نوشتن : اختصاص زمان برای انتخاب عنوان مناسب، ۱۰۰ لغت اول خود را تیز و گویا بنویسید، لینک بیلدینگ ها
سئو وبلاگ بعد از نوشتن : دریافت ترافیک، ایجاد پیوند های وبلاگ، ساخت بک لینک ها، انتشار منظم پست و بروز رسانی، چک کردن نتیجه هر ۳ الی ۶ ماه موجب می شود تا اثر و نتیجه کار خود را مشاهده کنید و از سئو وبلاگ رایگان بهره مند شوید. از جمله مزایای سئو وبلاگ عبارت است از:
• پیدا کردن جایگاه کسب و کار ها
• افزایش ترافیک ارگانیک و طبیعی وب سایت
• جذب مخاطبان جدید در حوزه خاص و مرتبط با کسب و کار.
• سبب متقاعد نمودن مخاطبان در موضوعی خاص می شوند.
• افزایش محتوای منحصر بفرد وب سایت موثر در سئو
• ارائه اطلاعات مفید و مرتبط برای بازدید کنندگان در وب سایت.
• می توان اخبار مهم را به اشتراک گذاشت.
• موجب بروز نگه داشتن وب سایت می شود.
• نتایج آن در طولانی مدت باقی می ماند.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

نکات مهم در جهت ارتقای رتبه سئوسایت
0 دیدگاه
1 دسامبر, 2019

نکات مهم در جهت ارتقای رتبه سئوسایت

  • نصب گواهی ssl

امنیت کامل سایت یکی از فاکتورهای مهم گوگل برای سئو سایت است. نصب گواهی اس اس ال یکی از راه های افزایش امنیت سایت است. در صورتیکه سایت شما بدون گواهی اس اس ال و به صورت http در گوگل ایندکس شده است، پس از نصب گواهینامه ، می بایست اقداماتی مانند ریدایرکت کردن را انجام دهید تا از ترافیک وررودی سایت کاسته نشود.

  • ریسپانسیو کردن قالب و ساختار سایت

ریسپانسیو بودن ساختار سایت سبب تشویق بیشتر کاربران موبایلی به مراجعه به سایت شما خواهد شد. با توجه به افزایش بسیار زیاد کاربران گوشی های هوشمند و تبلت ها، اهمیت دادن به این کاربران و رعایت ساختار ریسپانسیو برای سایت ، به یکی از فاکتورهای مهم گوگل برای بالا بردن رتبه سایت در میان نتایج خود شده است.

  • راه اندازی وبلاگ برای سایت

با توجه به اینکه بسیاری از کاربران به دنبال کسب اطلاعات در زمینه های مختلف هستند، راه اندازی یک وبلاگ در زمینه کاری خودتان و قرار دادن مداوم پست های مفید در آن ، می تواند در جذب کاربرانی که در حوزه کاری شما فعالیت دارند و یا بدنبال کسب اطلاعات در مورد کالاها یا خدمات ارائه شده توسط شما هستند، بسیار موثر واقع شود.

  • استفاده از شبکه توزیع محتوا

شبکه های توزیع محتوا سبب افزایش سرعت بارگذاری سایت برای کاربرهای ممختلف می شود و همچنین باعث افزایش محافظت از سایت در برابر حملات اینترنتی و مخرب خواهد شد. این شبکه ها از سرورهای مختلف در نقاط مختلف دنیا تشکیل شده اند که اطلاعات استاتیک سایت ها را در خود ذخیره می کنند. در این شبکه ها، نزدیکترین سرور از نظر موقعیت مکانی به هر کاربر پاسخ می دهد که این موضوع سبب کوتاه شدن مسیر ارسال و دریافت داده از سایت شما با کاربر می شود.

  • نوشتن url بصورت ساختار قابل درک برای کاربرها

نوشتن url به صورتی که برای کاربرها قابل درک باشد و همچنین استفاده از کلمات کلیدی در url صفحات مختلف سایت ، سبب افزایش اعتماد آن ها به سایت و افزایش کلیک بر روی سایت می شود.

ناوبری و هدایت مناسب کاربران در سایت

آسان بودن مسیریابی در سایت برای کاربر ، یکی از مواردی است که سبب افزایش رضایت از سایت خواهد شد.

  • انتخاب بهترین هاست برای سایت

در زمان خرید هاست و میزبان وب برای سایت ، فاکتورهای امنیت ، سرعت و پشتیبانی از قابلیت های فنی مختلف را مورد بررسی قرار دهید. مواردی مانند برخورداری از آنتی DdoS ، و میزان uptime بالا سبب بهبود کیفیت سایت می شود.

  • بررسی پنالتی شدن توسط گوگل

در صورتیکه ایمیل خود یا اکانت سرچ کنسول گوگل را به طور مداوم بررسی نمی کنید ، باید گفت که در صورتیکه سایت شما توسط گوگل پنالتی شده باشد، از این موضوع بیخبر هستید.

  • افزودن نقشه سایت و ارسال آن به گوگل

ابزارهای متعددی برای ساخت نقشه سایت وجود دارد که بسادگی می توانید از آن ها استفاده کنید. پس از ساخت نقشه سایت ، برای درک بهتر ساختار سایت توسط ربات های گوگل و ایندکس کردن کامل سایت توسط آنها، می بایست آن را از طریق ابزار سرچ کنسول به گوگل معرفی کنید.

  • افزودن صفحه تماس با ما

داشتن صفحه ای شامل اطلاعات کامل در مورد موقعیت مکانی شما و راه های ارتباطی کاربر با شما مانند آدرس ایمیل، تلفن و آدرس شبکه های مجازی مختلف باعث بالارفتن اعتماد کاربرها به سایت می شود.

  • افزودن قابلیت جستجو در سایت

این مورد سبب می شود هر کاربر به سادگی در سایت شما مطلب موردنظر خود را بیابد و در نتیجه سبب جذب بهتر کاربر می شود.

  • افزودن favicon

Favicon شاید به نظر شما یک تصویر بی اهمیت باشد. اما باید گفت که استفاده از آن در سایت ، سبب افزایش اعتماد به سایت و افزایش تشویق کاربران می شود.

  • افزودن صفحه درباره ما

این صفحه می تواند با صفحه تماس با ما ترکیب شود و یا می توانید آن را به صورت مجزا تکمیل نمایید. قیدکردن اطلاعات کامل و صادقانه درباره فعالیت های خود ، مسلماً باعث اعتماد مشتری می شود.

  • قراردادن قوانین حفظ حریم خصوصی کاربر در سایت

بسیاری از کاربرها در رابطه با کم اهمیت ترین اطلاعات شخصی نیز حساسیت بالایی دارند و حفظ اطلاعات آن ها توسط سایت هایی که در آن عضو می شوند بسیار برای آنها مهم است. رعایت کامل حریم خصوصی کاربر و محافظت از اطلاعات کاربر ، یکی از فاکتورهای تعیین کننده در مورد افزایش اعتماد مشتری به سایت شما می شود.

  • استفاده از محتوای تصویری مانند اینفوگرافی و ویدئو در سایت

ویدئوهای جذاب و همچنین اینفوگرافی های با کیفیت ، از مواردی هستند که می توانند مدت زمان مادگاری در سایت را به طور مناسبی افزایش دهند. مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت یکی از فاکتورهای مدنظر گوگل برای رتبه بندی سایت ها است.

  • استفاده از داده های ساختار یافته در سایت

داده های ساختار یافته توسط ربات های قابل درک و طبقه بندی هستند ، به نحوی که به سادگی در صدر نتایج گوگل نمایش داده می شوند. استفاده مناسب از این داده ها سبب بهبود عملکرد و بالا بردن رتبه سایت در نتایج گوگل می شود.

  • تشویق کاربران به نظردهی در سایت

این موضوع سبب بالابردن تعامل کاربر با سایت می شود. تجربه نشان داده است که نرخ بازگشت کاربران در سایت هایی که سیستم نظردهی فعالی دارند ، بسیار بالا و مناسب است. زیرا کاربر برای دریافت پاسخ سوال یا نظر خود قطعا به سایت بازخواهد گشت.

  • بهینه سازی متای توضیحات

متای توضیحات یا Meta Description در پایین آدرس سایت در میان نتایج گوگل نمایش داده می شود. متای توضیحات مناسب و جذاب یکی از عواملی است که باعث بالارفتن نرخ کلیک سایت می شود.

  • بهینه سازی تگ عنوان

تگ عنوان یا تایتل اولین موردی است که توسط کاربرها در میان نتایج جستجوی گوگل مورد بررسی قرار میگیرد. قراردادن عنوان جذاب در عین حال صادقانه ، باعث افزایش میزان جذب سایت می شود.

  • قراردادن پلاگین caching

افزونه caching باعث می شود مرورگرها برخی از فایل های سایت شما را برای افزایش سرعت بارگذاری در مرورهای بعدی در خود ذخیره می کنند. سرعت بارگذاری سایت بسیار مهم است، بنابراین با استفاده از پلاگین کش می توانید تا حد مناسبی ، مشکل سرعت سایت را رفع نمایید.

  • افزایش سرعت لودشدن سایت

سرعت لودشدن سایت یکی از مهمترین فاکتورهای مدنظر گوگل برای رنک دهی به سایت ها است. علاوه بر گوگل، بارگذاری سریعتر سایت سبب افزایش رضایت بازدیدکننده های سایت می شود. در واقع به همین علت این مورد برای گوگل اهمیت دارد ، زیرا گوگل تنها به این نکته اهمیت می دهد که سایت شما بتواند رضایت کاربر را جذب کند.

  • فشرده سازی فایل ها و کدهای سایت

فشرده سازی یا Minify کردن فایل های css ، html و جاوا اسکریپت ، موجب کاهش فاصله ها و خطوط اضافی در میان کدهای سایت می شود و رعایت آن باعث بالابردن سرعت خوانایی سایت توسط ربات های گوگل خواهد شد.

  • بهینه سازی تصاویر سایت

بهینه سازی و کاهش حجم تصاویر سایت سبب افزایش سرعت بارگذاری آن می شود. این کاهش حجم باید به نحوی باشد که افت کیفیت تصویر توسط چشم انسان قابل تشخیص نباشد.

  • استفاده از متای توضیحات برای عکس های سایت

قراردادن متای عنوان ، کپشن و تگ Alt برای تصاویر در درک بهتر محتوای سایت توسط موتورهای جستجو کمک می کند.

  • Lazy load یا لودشدن تنبل

این قابلیت سبب می شود که عناصر سایت مانند تصاویر و اسکریپت ها تا زمانی که کاربر درخواستی برای آن ها ارسال نکرده است و همچنین بر روی آن ها اسکرول نکرده است ، بارگذاری نشوند. در نتیجه می توان گفت که سرعت لودشدن اولیه ی سایت بسیار افزایش خواهد یافت.

  • رفع لینک های شکسته داخلی

لینک های شکسته به عنوان یک امتیاز منفی برای سئو سایت شناخته شده است اما می توان گفت که تاثیر لینک های شکسته داخلی بسیار بدتر است. سایت های متنوعی مانند dead link checker برای بررسی لینک های شکسته داخلی سایت وجود دارد که می توان از این نظر سایت را تحلیل کنید.

  • محتوای تکراری (duplicate content)

وجود محتوای تکراری بر روی سایت یکی از مواردی است که سبب پنالتی گوگل می شود. راه های متنوعی برای رفع آن وجود دارد : استفاده از تگ کانونیکال ، تگ noindex و nofollow ، ریدایرکت و هدایت کردن صفحه شامل محتوای تکراری و…

  • یافتن کلیدواژه های جدید

کلیدواژه های انتخاب شده برای هر سایت نقش کلیدی در ورود کاربران به سایت را دارند. انتخاب بهترین کلیدواژه ها نکته ی بسیار مهمی است که باید نهایت دقت را در انجام آن داشته باشید. با توجه به اینکه کلیدواژه های جدید به طور مداوم توسط کاربران در موتورهای جستجو سرچ و ایجاد می شود ، می بایست دائماً به دنبال یافتن کلیدواژه های جدید باشید.

  • استفاده از اطلاعات معتبر برای WhoIs دامنه سایت

طبق گفته گوگل ، دامنه هایی که از اطلاعات WhoIs غیرمعتبر و یا مخفی استفاده می کنند ، ممکن است موارد دیگری را نیز مخفی کرده باشند و به نوعی نشانه ای از مشکوک بودن سایت است. اگرچه این مورد به طور حتمی سبب جریمه یا پنالتی گوگل نمی شود اما استفاده از اطلاعات معتبر سبب افزایش اعتماد گوگل خواهد شد.

  • تبلیغات و لینک های تبلیغی موجود بر روی سایت

استفاده بیش از حد از تبلیغات در صفحات مختلف سایت سبب ایجاد مشکلات متعدد در ایندکس شدن سایت شما خواهد شد. تا حد امکان از لینک های تبلیغی و تبلیغات بسیار محدود در سایت خود استفاده کنید.

  • کاهش نرخ پرش (bounce rate)

نرخ بازگشت به عنوان فاکتوری برای تشخیص میزان بازگشت کاربران به سایت ، نقش موثری در افزایش بازخورد دریافتی شما از سایت خواهد شد. این فاکتور بیانگر تعداد کاربرانی است که پس از اولین ورود به سایت ، مراجعه مجددی به سایت شما نداشته اند. کاهش نرخ پرش علاوه بر تاثیر بر روی بهینه سازی و بالا بردن رتبه سایت در نتایج گوگل ، سبب افزایش عملکرد سایت در زمینه جذب کاربر خواهد شد.

  • نوشتن پست های مهمان

نوشتن محتوای مناسب و کاربرپسند در دیگر سایت ها، سبب افزایش ترافیک ورودی به سایت ، برندسازی و… خواهد شد که می توان از آن برای بهبود سئو و بالا بردن سایت در گوگل استفاده کرد.

  • ایجاد پروفایل در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی به قدری در میان کاربران دنیای وب نفوذ داشته اند که استفاده مناسب از آن ها را می توان یکی از راه های مفید برای بهینه سازی سایت معرفی کرد. لینک دهی از شبکه های اجتماعی مختلف به سایت و ورود کاربران به سایت از طریق این لینک ها، سیگنال های مثبتی به موتورهای جستجو ارسال می کند.

  • تحلیل لینک های ارجاع داده شده به سایت

با استفاده از سرچ کنسول گوگل می توانید لینک هایی که دیگر سایت ها به سایت شما داده اند را مورد بررسی و تحلیل قرار دهید و لینک های مضر که از سایت های اسپم به سایت شما داده شده است را با استفاده از ابزار موجود در سرچ کنسول ، disavow یا به اصطلاح رد کنید. با انجام این کار ، گوگل این لینک ها را در رتبه بندی سایت شما مدنظر قرار نخواهد داد.

  • ایجاد لینک های مفید

لینک گیری از سایت های معتبر و مرتبط سبب بالا بردن رتبه سایت در نتایج گوگل و افزایش ترافیک ورودی به سایت خواهد شد. اگرچه پروسه ساخت بک لینک بسیار حساس بوده و برای انجام آن می بایست نهایت دقت و تجربه را به خرج دهید.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

اشتباهات متداول در سئو برای بالابردن رتبه وب سایت
0 دیدگاه
30 نوامبر, 2019

اشتباهات متداول در سئو برای بالابردن رتبه وب سایت

 برای بالا بردن رتبه وب‌سایت و استفاده‌ی بهینه از سئو می‌بایست از این اشتباهات پرهیز گردد.

1) انتخاب کلمات کلیدی نامناسب

برخی از افراد معتقدند که کلمات کلیدی، تاثیر زیادی بر رتبه طراحی سایت ندارد. درحالی‌که برخی دیگر ادعا می‌کنند استفاده از کلمات کلیدی مناسب، در نتایج جستجو کاربران و ارزیابی عملکرد سایت، بسیار ارزشمند است. درهرصورت، این مهم نیست که شما از کلمات کلیدی به‌عنوان پایه استراتژیک روش خود، استفاده کنید یا اصلا آن را در محتوای سایت خود به کار نبرید؛ اما به دلیل اینکه وب‌سایت‌ها، تنها زمانی در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند که عبارت جستجو شده با کلمات کلیدی‌شان مرتبط باشد، شما مجبورید که برای جذب بازدیدکننده بیشتر و افزایش رنکینگ سایت خود، از کلمات کلیدی مناسب استفاده کند.شما بدون استفاده از کلمات کلیدی مناسب، شانس زیادی در بالا بردن رتبه سایتتان ندارید. فقط ممکن است، با کمک جستجو معنایی الگوریتم Hummingbird update گوگل، سایتتان در نتایج جستجوها نمایش داده شود. هم‌چنین، محتوای سایت، باکیفیت پایین‌تری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. درنتیجه این مساله باعث شکست شما می‌شود.

2) تعامل با لینک‌های دیگر

لینک سازی، یکی از اساسی‌ترین اجزای استراتژی‌های سئو قدرتمند است. بااینکه تبادل لینک ممکن است رنکینگ سایتتان را خیلی سریع بالا ببرد، در مقابل می‌تواند به سئو سایت شما نیز آسیب برساند. گوگل به‌صراحت، به مدیران سایت‌ها هشدار داد که از لینک‌های غیر معتبر و تاکتیک‌های عجیب‌وغریب مانند پیوندهای زنجیره‌ای، استفاده نکنند. به عنوان یک قاعده کلی، هر لینکی که باهدف عمدی و منحصربه‌فرد برای افزایش رتبه سایت، ساخته شود، ممکن است یک لینک غیرطبیعی و هرز در نظر گرفته شود؛ بنابراین الگوریتم‌های گوگل، آن را، به عنوان اسپم پرچم گذاری می‌کنند و از لیست نتایج خارج می‌کنند. پس تمرکز خود را روی به دست آوردن لینک‌های باکیفیت و مناسب، از سایت‌های مرتبط، قرار دهید.

 

3) انتشار محتوای نامناسب

زمانی که مطلبی به محتوای سایت اضافه می‌شود، عنوان و صفحه‌ی جدیدی به فهرست گوگل افزوده و سپس ایندکس گذاری می‌شوند تا خلاصه‌ی محتوای سایت، موردبررسی قرار گیرد؛ بنابراین فرصت بیشتری برای سایت‌ها فراهم می‌شود تا توسط کاربران بازدید شوند. درنتیجه هر چه حجم مطالب سایت بیشتر باشد تعداد بازدیدکنندگان نیز افزایش می‌یابد؛ اما مشکل اینجاست که بسیاری از سئوکاران مبتدی، حجم بالایی از مطالب را بدون توجه به ارزش محتوایی آن، در سایت بارگذاری می‌کنند که از آن به‌عنوان “محتوای هرز” یاد می‌شود. این موضوع در روزهای اول، ممکن است به شما کمک کند اما بعدازآن، تنها موجب پایین آوردن رتبه و کاهش نرخ ترافیک سایتتان می‌گردد.

4) تمرکز زیاد بر رتبه‌بندی سایت

رتبه‌بندی کلیدواژه‌ها، یک معیار خوب برای اندازه‌گیری میزان رقابت، در بهینه‌سازی طراحی وب سایت‌ ها می‌باشد؛ اما این فقط یکی از چندین معیارهای اندازه‌گیری است.پاسخ دادن به سوالاتی از قبیل چه مقدار از حجم جستجویی که کاربران انجام می‌دهند از طریق کلمات کلیدی خاص می‌باشد؟ چه تعداد بازدیدکننده از طریق کلیک کردن روی لینکتان، از سایت دیگر، وارد سایت شما می‌شوند؟ باعث می‌شود تمرکزتان بر فعالیت در زمینه‌های دیگر کم شود. فعالیت‌هایی که در زمینه سئو انجام می‌دهید نباید کیفیت ارائه مطالب به کاربران را، تحت تاثیر قرار دهند زیرا موجب خروج کاربران از سایت شما می‌شود. تمرکز بیش‌ازحد بر روی رتبه‌بندی سایتتان و اندازه‌گیری آن با معیارهای مختلف، می‌تواند راه رسیدن به موفقیت را به خطر بیندازد.

 

5) انتخاب شرکت های نادرست

به‌طورکلی، برای انجام فعالیت‌های سئوی استاندارد ، باید هزینه‌ای پرداخت کنید. سازمان‌های گران‌قیمت، هزینه‌ی زیادی دریافت می‌کنند؛ زیرا آن‌ها سخت کار می‌کنند، تجربه‌ی بیشتری دارند، ابزارهای بیشتری را ارائه می‌دهند و زمان بیشتری را برای انجام کار شما صرف می‌کنند تا شما به‌طور کامل راضی باشید؛ اما سازمان‌های ارزان‌قیمت، تجربه‌ی کمتری دارند، تلاش کمتری برای جلب رضایت شما می‌کنند و حتی ممکن است، کارتان را به یک سازمان ارزان ترکه واجد شرایط نیستند، بسپارند. درنتیجه تلاش برای پرداخت هزینه کمتر می‌تواند به شما خدمات بی‌کیفیت و نامناسب ارائه دهد که باعث شکستتان شود.شما باید در سئو انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشید. استراتژی‌های خود را بر اساس شرایط و اهدافتان به‌کارگیرید تا اشتباهات خود را اصلاح کنید.بااین‌حال، بیشتر تلاش کنید تا از این شیوه‌های مخرب حتی آن‌هایی که به‌ظاهر بی‌ضرر هستند جلوگیری کنید تا در درازمدت، منافع زیادی نصیبتان شود.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

کاربرد و ضرورت نقشه سایت بر سئو
0 دیدگاه
28 نوامبر, 2019

کاربرد و ضرورت نقشه سایت بر سئو

نقشه سایت به فایلی گفته می شود که در آن تمامی آدرس های موجود در یک سایت قرار می گیرد و عموما با XML مشخص می‌شود. نقشه سایت به معنای زبان نشانه گذاری قابل توسعه است و حاوی اطلاعات مربوط به تمامی آدرس های سایت از آخرین بروزرسانی، میزان اهمیت و نحوه ارتباط یک صفحه با سایر صفحات دیگر است. این نقشه می‌تواند روبات موتورهای جستجو را هدایت و صفحات سایت را در اختیار آنها قرار دهد. همچنین، از طریق نقشه سایت می توان از ایجاد صفحات جدید و تغییرات در صفحات قدیمی، اطلاعات مفیدی را کسب کرد. وجود این نقشه می‌تواند اطلاعات مربوط به مپ ها را به بهترین شکل ممکن در اختیار کاربران قرار دهد و در عین حال صفحات سایت بهتر ایندکس شوند.

اهمیت و ضرورت نقشه سایت

نقشه سایت برای سئو و بهینه سازی سایت موثر است که به موتورهای جستجو از قبیل یاهو، گوگل، بینگ و … معرفی می‌شود. به این معنا که فایل روبات تکست با هدف جلوگیری از دسترسی موتورهای جستجو به بخش هایی از سایت که وبمستر تمایلی برای نمایش آن ندارد، استفاده می شود. وجود نقشه سایت برعکس روبات تکست فایل عمل و به موتورهای جستجو اعلام می‌کند که در سایت، چه لینک های قرار گرفته است. این امر در بهینه سازی و سئوی سایت تاثیرگذار می باشد. در واقع، می تواند نقشه صفحات و محتواها در اختیار موتورهای جستجو قرار مدهد. علاوه بر این، تغییراتی که در سایت ایجاد می‌شود و تلاش هایی که برای بهینه سازی سایت انجام می شود، به وسیله نقش سایت به گوگل نمایش داده می شود که این به ایندکس محتوای سایت کمک کند و سرعت سئوی سایت را افزایش می دهد.

موارد استفاده ضروری از نقشه سایت

استفاده از نقشه‌ی سایت یا سایت مپ در تمامی شرایط مزیتی هرچند جزئی برای موتور جستجو ایجاد می‌کند ولی ایجاد آن در سه حالت به طور ویژه می‌تواند مفید باشد.

  1. هنگام ایجاد یک سایت جدید.
  2. در سایت‌هایی با تعداد صفحات و محتوای بسیار زیاد.
  3. زمانی که دسترسی به صفحات داخلی با مراجعه از پیوندی به پیوند دیگر ممکن نباشد.

۱- هنگام ایجاد یک سایت جدید

هنگامی که یک سایت جدید به موتورهای جستجو معرفی می‌شود مدت زمانی طول می‌کشد تا تمامی صفحات این سایت شناسایی شوند. روش شناسایی صفحات داخلی سایت با استفاده از پیوندهای موجود در صفحات اصلی و با دنبال کردن پیوند به پیوند به انجام می‌رسد.
در این شیوه ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا موتورهای جستجو صفحات سایت را بررسی کنند و پس از مرتب کردن پیوندها، آن‌ها را یک به یک بررسی و پردازش کنند.
نقشه‌ی سایت در چنین مواقعی به موتور جستجو کمک می‌کند تا در زمانی بسیار کوتاه بتواند فهرست کامل صفحات سایت را در اختیار داشته باشد و زمان کمتری را صرف جستجوی صفحات داخلی نماید.

۲- در سایت‌هایی با تعداد صفحات و محتوای بسیار زیاد

پیدا کردن صفحات جدید در سایت‌هایی با هزاران صفحه‌ی داخلی و محتوای متفاوت برای موتور جستجو کار آسانی نیست. انجام این کار مستلزم سرزدن مداوم و تصادفی به صفحاتی است که ممکن است هیچ گاه تغییراتی نداشته باشند. این کار دو اشکال ایجاد می‌کند. نخست اینکه پهنای باند زیادی از موتور جستجو و سایت شما را هدر می‌دهد و از طرف دیگر، ممکن است پیدا شدن صفحات جدید زمان بیشتری را نیاز داشته باشد. با تعریف یک سایت مپ در سایت‌هایی با حجم بزرگ، تعداد مراجعات بی‌دلیل موتور جستجو به سایت کاهش پیدا می‌کند و از طرف دیگر محتواهای جدید در زمانی به مراتب کوتاه‌تر به فهرست موتور جستجو اضافه می‌شوند.

۳- زمانی که دسترسی به صفحات داخلی با مراجعه از پیوندی به پیوند دیگر ممکن نباشد

در برخی از وبسایت‌ها به دلایل مختلف از جمله در دسترس بودن برخی از محتواها تنها با سیستم جستجو، در دسترس بودن برخی از محتواها با استفاده از جاوااسکریپت و سایر حالت‌های احتمالی که پیوندهای مستقیم به محتوا در سایت وجود ندارد، استفاده از نقشه سایت الزامی است. زیرا در صورت نبودن نقشه سایت، موتور جستجو قادر به یافتن صفحات مخفی سایت شما نخواهد بود.

معرفی انواع موتورهای جستجو
0 دیدگاه
27 نوامبر, 2019

معرفی انواع موتورهای جستجو

تعریف موتور جستجو :

موتور جستجو ابزاری است که اطلاعات موردنیاز شما را از پایگاه داده‌ها و سایت‌های مختلف بر اساس الگوریتمی که دارد استخراج می‌کند و نمایش می‌دهد.

1. گوگل

گوگل نیازی به معرفی ندارد. اولین و پراستفاده‌ترین موتور جستجو است.

بر اساس آخرین گزارش‌هایی که در فوریه 2016 منتشر شد، مقدار جستجو در گوگل 65 درصد و در بینگ که رتبه دوم است، 21.4 درصد است.

2. بینگ

تلاش شرکت بینگ در اول این بود که بتواند گوی رقابت را در جستجوی محلی به دست بگیرد ولی نتوانست. البته بعد از یاهو، بیشترین میزان استفاده را بین کاربران دارد.

3. یاهو

یاهو هم یک دایرکتوری معروف است امروزه توسط بینگ مدیریت می‌شود. سرویس ایمیل آن هنوز هم یکی از پراستفاده‌ترین سرویس‌های ارسال نامه است. فقط چند سال پیش، سرویس یاهو چت، خدمات‌رسانی خود را متوقف کرد.

4. Ask.com

اسک توانسته است امروزه 3 درصد جستجوی کل را دربگیرد. پایه و اساس سایت اسک بر اساس پرسش و پاسخ است که توسط کاربران سؤالات پرسیده و جواب داده می‌شود.

5. AOL.com

این سایت توانسته است امروزه سهم جستجوی 0.6 درصدی را نیز به دست بیاورد. شبکه AOL چندین وب‌سایت معروف را برای جستجو اطلاعات تحت پوشش قرار می‌دهد مانند engadget.com،techchrunch.com و the huffingtonpost.com.

6. Baidu

این سایت در سال 2000 تأسیس شد و محبوب‌ترین موتور جستجو در چین است. با توجه به جمعیت بالای چین، یکی از انواع موتور جستجو است که میلیاردی در آن کوئری مورد جستجو قرار می‌گیرد و ازاین‌رو رتبه 4 الکسا را دارد.

7. Wolframapha

این موتور جستجو با دیگر نوع‌ها کمی متفاوت است. درواقع یک موتور محاسباتی است و به شما اطلاعات، داده‌ها و فرمول‌ها را برای موضوعات محاسباتی و عددی می‌دهد.

8. DuckDuckGo

این موتور جستجو مزیت‌های بسیاری نسبت به بقیه دارد. داشتن رابط کاربری ساده، اطلاعات و مسیر جستجوی کاربران را ذخیره نمی‌کند و پشتیبانی نکردن از آگهی‌های تبلیغاتی از نمونه مزیت‌های این سایت است. مطمئناً اگر این سایت بین کاربران معروف شود، می‌تواند رقابت تنگاتنگی را نیز با گوگل انجام دهد.

9. Internet Archive

Archive.org آرشیوی از اطلاعات و تاریخچه تمامی سایت‌ها و دامنه‌ها است.

10. Yandex.ru

بر اساس الکسا، این سایت در سی تای اول سایت‌های محبوب و رتبه چهار روسیه است که به نمایش و معرفی محصولات و خدمات می‌پردازد. 65 درصد جستجوی کل کشور روسیه این سایت تشکیل می‌دهد.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

نکاتی درباره بهینه سازی تصاویر در سئوسایت
0 دیدگاه
26 نوامبر, 2019

نکاتی درباره بهینه سازی تصاویر در سئوسایت

قرار دادن تصویر در پس زمینه وب سایت

این که شما از یک تصویر در زمینه سایت استفاده کنید نمی تواند به سئو سایت شما کمک کننده باشد پس لازم نیست این کار را انجام دهید بهتر است بدانید این کار نه تنها مزیت ندارد بلکه می تواند روی سرعت وب سایت شما به شدت تاثیر بدی بگذارد . در صورتی که می خواهید زمینه وب سایت خود را طرح دار کنید می توانید از کد های css استفاده نمایید

استفاده از تصاویر اصلی با کیفیت بالا

اگر از تصاویر با کیفیت پایین استفاده میکنید این زیاد برای کاربران و موتورهای جستجوگر جالب نمی باشد سعی کنید از تصاویری در وب سایت خود استفاده کنید که اولا  اورجینال باشد ثانیا  با کیفیت باکیفیت بالا باشد

یک دلیل برای عکس قرار داده شده داشته باشید

عکس هایی که در یک وب سایت قرار میگیرد معمولا جنبه راهنمایی و ایده دارد و می تواند به کاربران بازدید کننده یک موضوع را نشان دهند . سعی کنید در هنگام قرار دادن عکس در وب سایت از تصاویری استفاده کنید که با محتوا و نوشته ایجاد شده ربط داشته باشید چرا که قرار دادن تصاویری که با محتوا و موضوع اصلی همخوانی ندارد نمی تواند مفید باشد و روی کاربران بازدید کننده تاثیر منفی می گذارد

یک نقشه سایت ایجاد نمایید

شما با استفاده از یک نقشه سایت برای تصاویر می توانید سریعتر تصاویر خود را به موتورهای جستجوگر نمایش دهید تا آنها نیز سریعتر تصاویر را ایندکس کننده . اگز شما از نقشه سایت برای تصاویر استفاده کنید این شانس را خواهید داشت که گوگل تصاویر وب سایت شما را در نتایج نمایش دهد

مراقب کپی رایت باشید

تصاویر نیز همانند محتوا می تواند به عنوان کپی توسط گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در نظر گرفته شود اگر از تصاویر کپی یا تصاویر وب سایت های دیگر ستفاده می کنید باید بدانید که این امر می تواند منجر به جریمه شدن وب سایت شما شود چرا که شما حق کپی رایت را رعایت نکرده اید البته برخی از افراد بر این تفکر هستند که تصاویر کپی تاثیری روی وب سایت ندارد و نمی تواند موجب جریمه شدن وب سایت شود که این تفکر یک تفکر اشتباه می باشد

استفاده از ابزار برای بهبود تصاویر

شما می توانید با استفاده از ابزارهای Shutterstock یا DepositPhotos یا Canva  می توانید تصاویر منحصر به فردی را ایجاد کنید که متناسب با سایت شما می باشد لازم است بدانید به غیر از این ابزارها ، ابزارهای دیگری نیز وجود دارد که شما می توانید از آنها برای بهبود تصاویر و شخصی سازی آنها استفاده نمایید

JPEG یک انتخاب مناسب برای فرمت تصاویر 

از دیگر عوامل مهم در سئو تصاویر این است که فرمت مناسب برای تصاویر در نظر گرفته شود JPEG یک فرمت مناسب برای تصاویر قرار داده شده در یک وب سایت می باشد چرا که بیشتر وب سایت ها از این نوع از فرمت پشتیبانی می کنند. لازم به ذکر می باشد که تصاویر با فرمت JPEG در هنگام تغییر سایر و همچنین فشرده سازی بهتر می توانند کیفیت را نگه دارند

 PNG یک فرمت دیگر برای تصاویر وب سایت

فرمت PNG معمولا توسط تصاویری که در فتوشاپ ویرایش می شد ایجاد می شود این تصویر معمولا در لوگوهای وب سایت ها دیده می شود که دارای تصاویر کوچک با کیفیت بالا می باشند . تصاویر png  با دو فرمت PNG-8 یا PNG-24 دیده می شود که کیفیت PNG-24 از کیفیت PNG-8 بهتر می باشد

استفاده از یک تصویر بهینه بدون افت کیفیت

بهتر است بدانید که تصاویر قرار داده شده در یک وب سایت به عنوان عامل اصلی برای کاهش سرعت وب سایت شما می باشند . تصاویری که در وب سایت خود قرار می دهید را باید قبل از قرار دادن در وب سایت توسط ابزارهای بهبنه سازی ، بهینه کنید

یکی از ابزارهای بهینه سازی تصاویر استفاده از فتوشاپ می باشد شما می توانید با استفاده از فتوشاپ سایز و کیفیت تصاویر را مشخص کنید همچنین لازم به ذکر می باشد شما می توانید در هنگام ذخیره تصاویر از گذینه Save for Web نیز استفاده کنید که این خود می تواند تاثیر خوبی را روی تصویر بگذارد همچنین شما می توانید از وب سایت های آنلاین نیز برای کاهش حجم تصاویر مانند https://compressjpeg.com  استفاده نمایید

اضافه کردن زیرنویسهای(کپشن) توصیفی

اضافه کردن کپشن به تصاویر نیز یک روش بسیار خوب برای بهبود سئو تصاویر می باشد . کپشن ها معمولا بعد از اضافه کردن در یک باکس خاکستری رنگ در زیر تصاویر قرار میگیرند و در مورد تصویر یک توضیح ارائه می دهند دقت داشته باشید که ای توضیحات با توضیحات ALT متفاوت می باشد

کپشن ها بسیار مفید می باشند و به موتورهای جستجوگر و کاربران بازیدکننده این امکان را می دهند تا درک بهتری از تصاویر داشته باشند

قرار دادن خصوصیت ALT TEXT

Alt Text یکی از مهمترین خصوصیت ها برای تصاویر می باشد که باید حتما برای هر تصویر قرار داده شود این متن زمانی که تصویر به هر علتی نمایش داده نشود به نمایش در می آید اما این تنها مزیت این خصوصیت نمی باشد چرا که Alt Text می تواند به موتورهای جستجوگر یک توضیح در مورد تصویر قرار داده شده بدهد که  موتورهای جستجوگر بهتر تصویر را درک کنند

قرار دادن نام برای تصاویر 

قطعا اگر نام مناسبی برای تصاویر قرار دهید می تواند به موتورهای جستجوگر برای درک بهتر تصاویر کمک کنند باشد اما یک نکته مهم این است که اگر  شما از حروف فارسی استفاده کنید به دلیل مسائل به هم ریختی حروف فارسی در فایل های و سند ها ، خواندن و قرار گرفتن عکس ها  در سند ها  ممکن است با مشکل رو به رو شود پس سعی کنید از اعداد و همچنین حروف انگلیسی استفاده  برای نام تصاویر استفاده کنید

 سئو و بهینه سازی تصاویر وردپرس 

برای بهینه سازی تصاویر وردپرس شما می توانید به صورت دستی موارد بالا را انجام دهید همچنین در صورتی که می خواهید برخی از فاکتورها را به صورت خودکار اینجام دهید می توانید از افزونه سئو تصاویر وردپرس به اسم WP Smush استفاده نمایید که می تواند به شما امکانات زیر را ارائه دهد

  1. فشرده سازی بدون افت کیفیت
  2. تنظیم حداکثر عرض و ارتفاع برای تصاویر
  3. پشتیبانی از انواع فرمت ها
  4. بهینه سازی تصاویر در هر دایرکتوری که قرار دارد
  5. و….

 

آشنایی با روشهای بازاریابی سئو
0 دیدگاه
25 نوامبر, 2019

آشنایی با روشهای بازاریابی سئو

تعریف بازاریابی سئو :

بسیاری بر این باورند که بازاریابی سئو همان بازاریابی محتوا است. به این صورت که برای اینکه بتوانید بستری مناسب برای بهینه سازی سئو فراهم کنید باید ابتدا، محتوایی مناسب و قوی تولید کرده باشید. دسته‌ای دیگر هم بازاریابی سئو را دقیقاً به ذات حرفه بازاریابی مرتبط می‌دانند.

آیا بازاریابی سئو همان بازاریابی محتوا است؟

بر اساس همین باور می‌توان گفت که سئو شامل یافتن و یا ایجاد تقاضا است و محتوا این تقاضا را پاسخ می‌دهد. بنابراین بدون تولید محتوا، سئو هیچ معنایی نخواهد داشت و بدیهیست که بازدهی نداشته باشد. با استفاده از سئو است که بهترین و محبوب‌ترین کلمات کلیدی، معرفی شده و محتوا این کلمات کلیدی را به کار می‌گیرد.
اگر با این عقیده موافق باشیم باید بررسی کنیم و ببینیم که بازاریابی محتوا چگونه خواهد بود. برای اینکه بتوانیم یک محتوای خوب تولید و عرضه کنیم باید ابتدا کلمات کلیدی مؤثر و محبوب را بازیابی کنیم پس، باز هم می‌بینیم که به صورت یک حلقه، تولید محتوا به سئو وابسته است و هر کدام از این فعالیت‌ها به نوعی به هم وابسته هستند یا بهتر بگوییم مکمل یکدیگر می‌باشند. با این حساب همپوشانی محتوا و سئو، غیر قابل انکار است.

بازار‌یابی سئو با تکیه بر فن بازاریابی

گفتیم که دسته‌ای بر این باورند که بازار‌یابی سئو دقیقاً مانند بازاریابی برای هر محصول دیگری است. قبل از اینکه به صورت کامل به بازاریابی سئو و عرضه آن به صورت یک محصول بپردازیم، بهتر است نکته‌ای را در نظر بگیریم، اینکه متأسفانه در کشور ما مخصوصاً در سال‌های اخیر، بازاریابی به عنوان یکی از مشاغل رده پایین دسته بندی می‌شود و ذهنیت بسیاری از افراد درباره آن منفی است و حرفه بازاریابی را تنها محدود به تماس‌های تلفنی و ملاقات‌های کسالت بار برای فروش یک محصول می دانند. خب اگر کمی در این باره فکر کنیم متوجه می‌شویم که یکی از ارکان مهم در جامعه اقتصادی، همین حرفه بازاریابی است. البته مانند هر شغل دیگری بازاریابی می‌تواند از نظر اهمیت، درجه های مختلفی داشته باشد. اینکه یک بازاریاب دارد برای چه محصولی بازاریابی می‌کند و از چه تکنیک هایی برای این کار کمک می‌گیرد، دقیقاً جز نکاتی است که درجه یک بازاریاب را مشخص می‌کند.

سئو هم یکی از خدماتی است که باید برای آن بازاریابی کنیم. برای مثال شما یک متخصص سئو هستید و می‌خواهید از این تخصص، در آمد داشته باشید. به این ترتیب باید برای سئو بازاریابی کنید و در بستری مناسب آن را به کار بگیرید.

بازار هدف برای سئو :

در اینجا باید بگوییم که به عنوان یک سئو کار حرفه‌ای باید یک توانایی دیگر را هم در خود پرورش دهید و آن هم توانایی بازاریابی است. وقتی دارید برای مشتری خود فعالیت‌های سئو را انجام می‌دهید باید بدانید که در چه محیطی و چگونه این سئوی بهینه شده را پیاده‌سازی یا عرضه کنید.

برای مثال یک وب سایت برای فروش محصولات آرایشی، طراحی شده است. شما می‌توانید به چند طریق برای این وب سایت، بازاریابی سئو را انجام دهید. اینجاست که باید از بهترین دوست سئو، یعنی تولید محتوا، کمک بگیریم. می‌توان محتوایی تولید کرد که در آن مستقیماً محصولات موجود در سایت را معرفی کرده و درباره هر محصول اطلاعات کاملی بدهید، این بازاریابی، نوعی بازار‌یابی مستقیم برای سئو است. قطعاً در محتوایی که برای این سایت، تولید شده است کلمات کلیدی زیادی به چشم می‌خورند از طرفی هم تنها کاربرانی این مطلب را می‌خوانند که دقیقاً دنبال خرید سنگ‌های زینتی بوده‌اند.

در روش بعدی برای بازاریابی سئو می‌توانید محتوایی تولید کنید که کاربر را به صورت غیر مستقیم برای خرید سنگ‌های زینتی تشویق کند، برای مثال مطلبی بنویسید که در آن به فواید و خاصیت‌های مواد استفاده شده دراین محصولات بپردازید یا به کمک محتوای بصری، نتیجه استفاده از آن محصولات را نمایش دهید، به این شکل احتمال زیادی وجود دارد که کاربری که در ابتدا، قصد خرید نداشته، نهایتاً مشتری بالفعل سایت شود.

بنابراین می‌توانیم مطمئن باشیم که بازاریابی سئو به روش غیر مستقیم می‌تواند بسیار کار آمد تر باشد. برای اینکه این انواع بازاریابی را بهتر درک کنید یک مثال واقعی‌تر برای شما می‌آوریم. دیجی کالا! دیجی کالا برای هر کدام از محصولاتی که موجود دارد ( یا حتی موجود ندارد) اطلاعات کامل و فنی در اختیار کاربر قرار می‌دهد، در عین حال در سایت دیگری که نقش بلاگ دیجی کالا را دارد، به اطلاعات کامل و دقیقی درباره تمام محصولات جدیدی که در بازار عرضه شده‌اند می‌پردازد و در نهایت اگر آن محصول را موجود داشته باشد لینکی به کاربر، پیشنهاد می‌دهد.

ابزارهایی برای بهبود بازاریابی سئو:

بله! بهترین ابزار هایی که می‌توانند در این راه به شما کمک کنند، توسط گوگل، به بازار عرضه شده‌اند، ابزاری مانند گوگل ترند، گوگل آنالیتیکس و … می‌توانند به شما کمک کنند تا بستر مناسب برای پیاده‌سازی سئو خود کشف یا ایجاد کنید. البته سایت‌های دیگری مانند الکسا وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید وب سایت‌های رقیب در هر زمینه کسب و کاری را مورد بررسی قرار داده و فعالیت ‌های خود را بر اساس آن بهبود دهید.

در آخر هم میتوان گفت:یک متخصص سئو باید بداند که تخصص خود را در چه زمان و به چه شکلی عرضه کند.

آشنایی با سئوی کلاه سیاه و تکنیک هایش
0 دیدگاه
24 نوامبر, 2019

آشنایی با سئوی کلاه سیاه و تکنیک هایش

سئو کلاه سیاه به تکنیک ها و روش هایی گفته می شود که از روش های غیر اصولی و با نقض کردن قوانین به افزایش رتبه سایت می پردازد.کلمه کلاه سیاه عموما در فضای کامپیوتری به افرادی که دست به اقدامات مخرب مانند هکرها و تولیدکنندگان ویروس میزنند اطلاق می گردد. اجرای سئو کلاه سیاه در کوتاه مدت باعث افزایش رتبه شما خواهد شد اما در بلند مدت تاثیر منفی بر روی سایت شما خواهد گذاشت و باعث جریمه شدن از سوی موتورهای جستجو خواهید شد که جبران آن نیاز به زمان و تلاش بسیاری خواهد داشت. به عنوان مثال ممکن است گوگل وب سایت شما را در سندباکس قرار دهد یا حتی سایت Deindexed شود.

  • تفاوت سئو کلاه سیاه با سئو کلاه سفید

    سئو کلاه سیاه بر خلاف قوانین موتورهای جستجوست و هدف از آن، فریب آنها در جهت افزایش رتبه سایت می باشد. چنین تکنیک هایی در نهایت موجب حذف وب سایت از نتایج جستجو شده و حداقل جریمه آن افت شدید رتبه سایت است. در مقابل سئو کلاه سفید اقداماتیست که مطابق با قوانین موتورهای جستجوست و در طی آن محتوایی با کیفیت برای کسب حداکثر رضایت کاربران در وب سایت تولید می گردد.

    چند نمونه از تکنیک های سئو کلاه سیاه

    1. Automatically generated content : تولید محتوا به صورت اتوماتیک
    2. link schemes : تبادل و یا خرید لینک برای سایت
    3. Creating pages with little or no original content :  ایجاد صفحات زیاد با محتوای کم و یا نامعتبر
    4. Cloaking : در لغت به معنای درلفافه پیچیدن و پنهان کردن می باشد، و منظور ایجاد صفحات در دو نسخه متفاوت یکی برای کاربران و یکی برای ربات های موتورهای جستجو
    5. Sneaky redirects : تغییر مسیر و ریدایرکت کاربران به صورت مخفیانه
    6. Hidden text or links : استفاده از متون و یا لینک های مخفی
    7. Doorway pages : ایجاد صفحات متعدد با کیفیت پائین و استفاده از این صفحات به عنوان یک دروازه ورود به یک صفحه خاص
    8. Scraped content : ایجاد محتوا فقط با ناخنک زدن به مطالب و محتواهای سایر سایت ها
    9. Affiliate programs : مشارکت در فروش محصولات و خدمات سایر سایت ها با کپی کامل مطالب همان سایت بدون اضافه کردن هیچ مطلب اضافی و مفید دیگر به آن ها
    10. irrelevant keywords : پرکردن صفحات سایت با کلمات کلیدی
    11. malicious behavior : ایجاد صفحات به منظور خرابکاری مثلا نصب تروجان یا انتشار ویروس و ..
    12. Abusing rich snippets markup : سوء استفاده و یا استفاده بیش از اندازه ریچ اسنیپت ها (rich snippets : زبان نشانه گذاری، یک زبان جهت دادن اطلاعات بیشتر و قابل فهم از سایت برای ربات های موتور های جستجو )
    13. Sending automated queries to Google : ارسال درخواست های اتوماتیک به گوگل جهت دستکاری و تغییر رتبه سایت در نتایج جستجو
    14. Meta tag stuffing :جاسازی تگ های متا و دزدی آنها از سایر سایت های اینترنتی
    15. Mirror websites :  وب سایت های آینه ای و ایجاد سایت های مشابه هم جهت بهبود رتبه بندی سایت
    16. Page hijacking : صفحه ربایی و استفاده از محتوای سایر سایت ها

نتیجه گیری

وقتی وبسایتی دارید که میخواهیدرتبه آن را بالا ببرید از تکنیک های سئوی کلاه سفید استفاده کنید و سعی کنید محتوای ناب تولید کنید .

تکنیک های سئوی کلاه سیاه در قدیم که هوش مصنوعی نبود و همه چیز اینقدر هوشمند نبود مورد استفاده قرار میگرفت ولی الان نمیتوانید  از آنها استفاده کنید چون شناسایی میشوند و وبسایت شما از ایندکس شدن محروم مییشود و یا اینکه اعتبارتان پایین می آید .

سئوی کلاه سیاه برای راه اندازی بیزنس ها و وبسایت هایی که در طولانی مدت خواهند بود و کار میکنند مضر است ولی شما میتوانید در وبسایت هایی که قرار است فقط کاربر بگیرید و اعبار بالا ببرید به سرعت و برای کوتاه مدت است شاید مفید باشد .

آشنایی با سئو کلاه سفید وتکنیک های آن
0 دیدگاه
16 نوامبر, 2019

آشنایی با سئو کلاه سفید وتکنیک های آن

تعریف سئو کلاه سفید:مجموعه اقداماتی که به منظور بهینه سازی وب سایت در نتایج موتورهای جستجو انجام می شود را گویند و این اقدامات باید در راستای قوانین و اصول معرفی شده توسط الگوریتم های گوگل مورد استفاده قرار گیرد . 

 سئو کلاه سفید مناسب ترین گزینه برای کسب رنک های برتر مطابق با الگوریتم رتبه بندی گوگل می باشد. White hat SEO در حقیقت بدون اینکه قوانین رتبه بندی گوگل را زیر پا بگذارد، سایت شما را به بهترین شکل ممکن به صفحه اول صفحات نتایج جستجو می رساند.

البته این روشی نیست که همیشه در روند بهینه سازی سایت مورد استفاده قرار گفته است. گوگل اعلام کرده است که در سال های قبل، صاحبان وب سایت های می توانستند که با استفاده از تکنیک هایی که مطابق با قواعد گوگل نبودند، رتبه خوبی را به دست بیاورند.

اهمیت سئو کلاه سفید:

عدم رعایت اصول سئو کلاه سفید می تواند منجر به جریمه شما توسط گوگل شود و نیز باعث مشکلاتی در بهبود رتبه ی وب سایتتان در نتایج جستجو شود . موتور جستجوی گوگل می تواند فرصتی جدید برای شما باشد تا بتوانید کاربران بیشتری را برای وب سایت خود کشف کنید . چرا که گوگل به عنوان بهترین موتور جستجو دنیا توسط صدها میلیون نفر دیده می شود . همچنین گوگل به عنوان یک کانال بسیار قوی به منظور ورود به وب سایت شما و بالا بردن رنک سایت و ترافیک وب سایتتان میباشد و اگر زمانی شما این کانال را از دست بدهید قطعا افت شدیدی می تواند در ترافیک وب سایت شما و در این صورت کسب و کارتان را دچار کند . پس باید تلاش کنید تا توسط گوگل جریمه نشوید چرا که هیچ ضمانتی نمی تواند وجود داشته باشد که دوباره بتوانید به نتایج جستجو بازگردید .

 گام های مختلف برای انجام سئو کلاه سفید:

1.انتخاب بهترین کلمات کلیدی

برای شروع سئو یک وب سایت در ابتدا باید متناسب با موضوع وب سایتتان کلمات کلیدی که بیشترین سرچ را در موتورهای جستجو داشته اند پیدا کنید. برای اینکار نیاز به ابزارهایی همچون Google AdWords Keyword Planner ، Book SEO و دیگر ابزارهای موجود برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی دارید. می توانید یک لیست از کلمات کلیدی که بیشترین سرچ را توسط کاربران داشته تهیه کنید.

می توانید از این کلمات در انتخاب عناوین صفحه و در بدنه محتوا استفاده نمایید. همچنین می توان آن ها را به عنوان تگ های هدینگ، meta description و meta keyword نیز مورد استفاده قرار داد.

2.انتخاب عناوین مناسب

انتخاب عنوان صفحات یکی از روش هایی است که توسط آن می توانید به ربات موتورهای جستجو موضوع اصلی صفحه خود را نشان دهید. انتخاب این عناوین باید بر اساس موضوع وب سایت شما و برترین کلمات کلیدی که در مرحله قبل بدست آورده اید انجام می شود.

مهمترین نکته درباره عنوان هر صفحه، همخوانی آن با موضوع صفحه و اطلاعات دورن آن است. در صورتی که کاربر کلمه کلیدی را جستجو می کند، نتایج بر اساس عنوان صفحات وب سایت ها به او نمایش داده خواهد شد. بنابراین کاربر در آن صفحه به دنبال موضوعی است که در بالای صفحه و قسمت عنوان به آن اشاره شده است؛ در غیر این صورت کاربر از وب سایت خارج خواهد شد.

3.تولید محتوا

گام بعدی برای سئو وب سایت که در حقیقت مهم ترین گام نیز هست، تولید محتوای با کیفیت برای کلمات کلیدی است که استخراج کرده اید.محتوای با کیفیت، محتوایی است که کاملا برای کلمه کلیدی بخصوصی که توسط کاربر جستجو شده است، تولید شده باشد و اطلاعات جامع و دسته اولی را در اختیار او قرار دهد.

بنابراین وب سایت شما زمانی می تواند در رقابت با سایر وب سایت ها موفق شود که توسط محتوای با کیفیت پاسخگوی نیاز کاربران باشد. محتوای با کیفیت می تواند نظر و اعتماد کاربر را نسب به سایت شما جلب کرده و او را ترقیب به خواندن دیگر مطالب وب سایت شما و همچنین به اشتراک گذاری آن شود که خود منجر به بالا رفتن سایت در نتایج جستجو می شود.

4.بک لینک سازی

یکی دیگری از مهمترین گام هایی که در انجام سئو باید به آن توجه داشت بک لینک سازی است. اما در صورتی که این کار به روش درست و اصولی انجام نشود، می تواند باعث جریمه شدن وب سایت توسط موتورهای جستجو شود. در سئو کلاه سفید توجه به لینک های با کیفیتی که به وب سایت ما وارد می شود و یا لینک هایی که به وب سایت های دیگر داده می شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

در صورتی که یک بک لینک دارای ارزش و رتبه مناسبی نباشد، نه تنها کمکی به افزایش رتبه سایت شما نمی کند، بلکه ممکن است سایت را دچار نزول کند. لینک سازی داخلی نیز یکی دیگر از گام های تاثیرگذار در افزایش رتبه سایت است، برای این منظور می توانید لینک هایی را از صفحات پر بازدید خود به دیگر صفحات وب سایتتان بزنید.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

کدام سیستم تولید محتوا برای سئو:جوملا یا وردپرس؟
0 دیدگاه
14 نوامبر, 2019

کدام سیستم تولید محتوا برای سئو:جوملا یا وردپرس؟

سئو وردپرس

همانطور که پیش از این مطرح شد جهت عملیات سئو سایت می بایست عملیاتی انجام شود که در ابتدا سبب بهینه سازی سایت و مطلوب شدن یک سایت گردد و هدف مهم تر که پس از آن اتفاق می افتد سبب مشاهده کلمات در صفحه اول موتور جستجو گردد  .

 سوال مهم: جهت عملیات سئو ورد پرس بهتر است یا جوملا ؟

برای تمام سئوکاران در سراسر جهان نوع CMS ( جوملا -مامبو – وردپرس – پی اچ پی نیوک – دیتالایف انجین – مووبل تایپ – CMS ملی – دروپال – زوپس – ایی ۱۰۷ – اسلید – راش ایرانی – کاسلر – زیکولا – الینور – نیوکلرن – پی اچ پی فیوژن – دات نت نیوک – جاوز – نت پرو – شیر ترونیکس و … ) هیچ تفاوتی ندارد زیرا جهت انجام عملیات بهینه سازی سپری نمودن فاکتور های لازم و اساسی نقش اساسی و کلیدی را جهت بهینه نمودن سایت ایفا می نماید به گونه ای که SEOYAB جهت سئو سایت تمام کارفرمایان خود از ۲۵۰ فاکتور لازم و اساسی استفاده می نماید بنابراین سئو سایت تنها اعمال ۲۵۰ فاکتور می باشد و در حالی که سایت های کارفرمایان با هر نوع CMS طراحی و پیاده سازی شده باشد هیچ تفاوتی برای سئو کاران و متخصصین SEOYAB نخواهد داشت .

نکته مهمی که در این قسمت مطرح می گردد اینکه سئو ورد پرس به نسبت سئو جوملا و یا هر مدیریت محتوی دیگری دارای سرعت بیشتری ( در مشاهده کلمات مورد نظر در صفحه اول موتور جستجو )  می باشد و این تنها تفاوت میان سئو ورد پرس و مابقی CMS های دیگر می باشد ولی در کل جهت سئو سایت هیچ تفاوتی میان CMS های مختلف نمی باشد .

در اینجا می توان بدین گونه مطرح نمود که یک سایت جهت بهینه شدن تنها می بایست یک سری تغییرات در ساختار آن رعایت گردد و برخی موارد نیز در ساختار آن اضافه گردد بدین ترتیب رعایت نمودن اینگونه موارد جهت سئو سایت لازم می باشد .

و نیز لازم به ذکر است که یک سئو کار می بایست به قدری ماهرانه در بهینه سازی سایت اقدامات لازم را انجام دهد که هر گونه ایرادات احتمالی در طراحی سایت را مرتفع نماید .

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

آشنایی با اسپم و انواع اسپم ها
0 دیدگاه
13 نوامبر, 2019

آشنایی با اسپم و انواع اسپم ها

تعریف اسپم:

Spam یا همان هرزنامه مشکلی که تمامی شرکت ها امروز درگیر آن هستند. امروزه Spam برای ارسال Trojan یا keylogger یا ransomware استفاده میگردد.

Spam یکی از مشکلاتی است که هر Admin با آن دست و پنجه نرم می کند ابزار های زیادی برای جلوگیری از آن ایجاد شدند، مانند Spam Filter ‌یا spam assassin اما مشتریان همچنان مشکل دریافت Spam را داشته اند.

هدف اسپم و اسپمرها:

بیش  از 90 درصد از اسپمرها هدفی جز کسب در آمد نداردند.در تمامی سیستم های اسپم، ارسال کننده آن هدفی دارد که در بسیاری از مواقع هدف اسپمر کسب در آمد بالا میباشد. به عنوان مثال شما در نظر بگیرید که اسپمری روزانه به 1 میلیون نفر ارسال اسپم انجام میدهد. مطمئنا حتی اگر اسپمر کمتر از 1 درصد دریافت کننده را مجاب به باز کردن ایمیل ها کند، بازهم فروش بسیار فوق العاده ای را کسب خواهد نمود. البته بسیاری از کارشناسان به تبلیغات این نوع اعتقادی ندارد و اسپم را بیشتر جنبه منفی برای معرفی یک برند میدانند.

هدف بعدی بسیاری از ایمیل های اسپم به دام انداختن شما میباشد.کلاه برداری از طریق ایمیل و اطلاعات شما هدف بسیاری از اسپمر ها این اطلاعات بسیار مهم و با ارزش میباشد.

درصد بسیار پایینی از اسپمرها که میتوان آنها را به اسپمر عالم یا دلال اطلاعات نام گذاری کرد، هدف بسیار متفاوتی دارند. البته این نوع تجارت بسیار مرسوم نیست و حتی بیش از 99 درصد کارشناسان آی تی نیز از این موضوع بی خبر هستند. کار این اسپمر های باهوش بدین صورت میباشد که ارسال های خود را آنلایز میکنند، تعداد بالا اسپم ارسال میکنند و از طریق بازخورد های آنها کاربران خود را آنالیز میکنند. کاربر دریافت کننده چند ساله هست؟ از کدام شهر هست؟ به چه چیزهایی علاقه مند هست؟ و ده ها فیلتر و علاقه مندی بسیار ارزشمندی که اسپمر ها با تلاش های فروان به آنها دست خواهند یافت. بعد از جمع آوری اطلاعات و آنالیز آنها هکر ها این اطلاعات ارزشمند را بفروش میرسانند تا تبلیغ های مد نظر را به گروه فیلتر های مد نظر ارسال کنند.

انواع اسپم ها به چه صورتی میباشد؟

اسپم ایمیل:  اولین نوع اسپم که برای اسپمر نیز هزینه بسیاری ندارد، اسپم از طریق ایمیل میباشد.

اسپم پیامکی و یا اس ام اس که همه ما حداقل در طی 24 ساعت از 1 الی نامعلوم اس ام اس تبلیغاتی دریافت میکنیم و هر کاربر دارای موبایل با این معضل آشنایی کافی دارد.

نتایج جستجوی اسپم: روش جدیدی از اسپم میباشد که به خصوص در ایران در دوره ای بسیار رواج پیدا کرد و البته هنوز هم رواج دارد. در این نوع اسپم تمامی جستجوی های شما در موتورهای جستجو به نحوی توسط مطالب اسپمی که در سایتها جمع آوری شده است به سمت سایت اسپمر هدایت میگردند. این نوع اسپم را واقعا بلای جان کاربران آماتور میتوان دانست. چرا که باتوجه به آشنایی کم این قشر حتما آسیب بسیار زیادی از جمله ویروسی شدن سیستم و موارد مشابه به این کاربران وارد خواهد شد.

اسپمر سایتها: در این نوع اسپم روی وبلاگها، سایت ها، قسمت نظرات، انجمن ها و … اسپمرها شروع به ارسال اسپم میکنند. پست های تبلیغاتی در انجمن های تخصصی و غیر تخصصی ، پست های تبلیغاتی در قالب کامنت های وبلاگ و …. از این نوع اسپم میباشند که این نوع اسپم برای کاربران ایرانی جنبه تبلیغاتی دارد و آسیب پذیری زیادی مانند ایمیل و اسپم جستجو ندارد.

اسپم اپلیکیشن ها و فضای مجازی نیز نوعی از اسپم هست که با توجه به اپلکیشن ها ابعاد گسترده ای میتواند داشته باشد، همانند تبلیغات های اپلکیشن تلگرام، واتس آپ و یا کامنت های بخش محتوای اپلیکیشن محبوب اینستاگرام و …. که هدف این نوع اسپم نیز عمده تبلیغات و یا افزایش فالور میباشد

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

آشنایی با 10افزونه امنیتی برای مقابله با هکرها
0 دیدگاه
12 نوامبر, 2019

آشنایی با 10افزونه امنیتی برای مقابله با هکرها

1- Admin SSL Secure Plugin

یکی از افزونه هایی که به بالا رفتن امنیت سایت وردپرس کمک میکند افزونه Admin SSL Secure Plugin است. این افزونه به شیوه رمزنگاری SSL عمل می کند و در برابر هکرها و یا افرادی که در تلاش برای بدست آوردن دسترسی غیر مجاز به پنل شما هستند مفید است.

2- Login Encryption

Login Encryption یک افزونه امنیتی می باشد که از یک ترکیب از DES و RSA برای رمزگذاری و امن کردن فرآیند ورود به پنل مدیریتی استفاده می کند.

3- Stealth Login

افزونه Stealth Login آدرس های URL سفارشی ایجاد می کند که برای ورود به سیستم وردپرس ، ثبت و خروج ایمن از وردپرس به کاربر کمک می کند.

4- Bad Behavior

Bad Behavior یا همان رفتار بد افزونه ای است که به شما این امکان را میدهد تا با فرستندگان اسپم های مزاحم مبارزه کنید. این افزونه نه تنها در جلوگیری از ارسال پیام های اسپم به شما کمک می کند ، بلکه سعی می کند دسترسی به وب سایت شما را برای چنین افرادی محدود کند.

5- Exploit Scanner

افزونه ی Exploit Scanner به جستجو در فایل ها و فایل های نصبی پایگاه داده وردپرس برای یافتن نشانه هایی که ممکن است نشان دهد که فایل ها و یا پایگاه داده قربانی هکرهای مخرب شده اند می پردازد. حتی اگر آن را یکی دیگر از افزونه های اسکن کننده و تکراری بشماریم ، ارزش امتحان کردن دارد.

6- Antivirus

Antivirus افزونه بسیار محبوبیست که به شما کمک خواهد کرد که وب سایت خود را در برابر رباتها ، ویروس ها و مخرب افزار ها یا همان Malware در حالت امن حفظ نمایید.

7- One Time Password

افزونه One Time Password به شما کمک می کند که یک رمز عبور یک بار مصرف برای ورود خود را به حساب admin ایجاد کنید ، به منظور جلوگیری از ورود ناخواسته کاربران هنگامی که در کافی نت ها یا مراکز عمومی قصد ورود به سیستم وردپرس خود را دارند.

8- WP-DB Manager

این یکی از افزونه هایی است که به شما اجازه می دهد به مدیریت پایگاه داده WP خود بپردازید. این افزونه را می توان به عنوان جایگزین مدیریت پشتیبان گیری وردپرس مورد استفاده قرار داد.

9- User Locker

اگر می خواهید از هک شدن سایت خود به روش brute force جلوگیری کنید در آنصورت افزونه User Locker برای شما مناسب است. این پلاگین به همان شیوه ورود به قفل کار می کند ، با این حال ، یک افزونه وردپرس است که شهرت زیادی در میان کاربران خود دارد.

10- WP DB Backup

افزونه پشتیبان گیری از وردپرس DB افزونه ای با قابلیت استفاده آسان است که اجازه می دهد تا فقط با چند کلیک از هسته جداول پایگاه داده وردپرس خود پشتیبان گیری نمایید. علاوه بر استفاده بسیار آسان ، این افزونه یکی از مشهور ترین و پر استفاده ترین افزونه ها برای بالا بردن امنیت وب سایت تحت وردپرس به شمار می آید.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

اخرین محصولات سایت
کابین وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس