سئوکار حرفه ای سئو تگ

سئوکار حرفه ای سئو تگ پیشرو در سئو وب سایت

اخرین مطالب
اصول کسب و کار اینترنتی
0 دیدگاه
29 اکتبر, 2019

اصول کسب و کار اینترنتی

برای اینکه در هر کسب و کاری موفق باشید قبل از راه اندازی آن باید یک سری از مسائل را مورد بررسی قرار دهید. مثلا باید بدانید مخاطبان شما دقیقا به چه چیزهایی نیاز دارند یا اینکه رقبای احتمالی شما چه کار می کنند. آیا تا الان توانسته اند در بر طرف کردن نیاز مخاطبانشان موفق ظاهر شوند یا خیر؟ همچنین در ادامه کسب و کار خود هم باید اصولی را رعایت کنید. مثلابازاریابی یا تبلیغات برای محصولات خود در هر مکانی امکان پذیر نیست و ممکن است بازگشت هزینه ای را برای شما نداشته باشد. در این مقاله مواردی را عنوان می کنم و توضیحاتی را درباره آن ها به شما می دهم که رعایت آن ها موفقیت در کسب و کار اینترنتی شما را تضمین می کند.

1.بررسی و تحلیل رقبا

قبل از شروع هر کاری باید رقبای بالقوه خود را شناسایی کنید و آن ها را کاملا بشناسید. همیشه باید کسانی که قرار است با شما رقابت کنند یا اینکه رقیب کاری شما هستند را زیر نظر داشته باشید. به طور کلی باید بدانید چه محتوایی را چگونه در اختیار مخاطبانشان قرار می دهند. این مسئله خیلی مهم است و همیشه در اولویت قرار دارد. البته بررسی سئوی سایت رقیبان و دیگر بررسی ها هم در ادامه کار باید انجام شود.

2.یک نیاز را شناسایی کنید

بیشتر افرادی که قصد راه اندازی کسب و کاری را دارند این اشتباه را مرتکب می شوند. قبل از اینکه نیاز مخاطبانشان را به درستی شناسایی کنند به فکر حل مشکل می افتند. یعنی بدون اینکه بدانند محصولشان قرار است مورد استفاده چه کسانی قرار بگیرد آن را تولید می کنند. در بیشتر مواقع فروش چنین محصولات و خدماتی با مشکل مواجه می شود.

به حرف مخاطبان هدف خود گوش دهید. بهتر است به سایت های سوال و جواب یا انجمن های گفت گو یا شبکه های اجتماعی مراجعه کنید و از این طریق نیاز آن ها را شناسایی کنید. عبارات کلیدی بیشتر جست و جو شده را پیدا کنید و ببینید آیا سایت هایی برای رفع نیاز این عبارات جست و جو شده وجود دارند تا به خوبی نیاز آن ها را رفع کنند یا خیر؟

به سایت رقباتون هم سری بزنید و ببینید آیا توانسته اند مشکل مخاطبانشان را رفع کنند. در بسیاری از مواقع می توانید از کامنت های درج شده زیر محصولات و خدماتشان از این قضیه با خبر شوید. در لا به لای کامنت ها هم می توانید نیاز مخاطبانی را که نیازشان به خوبی بر طرف نشده است را پیدا کنید. شاید به کامنتی مثلا ای کاش فلان چیز رو هم تو این محصول کامل توضیح می دادید برخوردید.

3.استراتژی بازاریابی برای افزایش فروش

برای اینکه بتوانید کسب و کار اینترنتی خود را رونق دهید باید بتوانید محصولات خود را به مخاطبانتان به خوبی بفروشید. برای این کار باید استراتژی داشته باشید. با توجه به نوع کسب و کار خود و میزان بودجه ای که دارید می توانید یکی از روش های بازاریابی اینترنتی را انتخاب کنید و برای فروش محصولات خود روی آن تمرکز کنید.

اگر قصد دارید در دراز مدت سرمایه گذاری کنید می توانید از بازاریابی محتوا و سئو و بهینه سازیسایت استفاده کنید. اگر می خواهید سریع جواب بگیرید می توانید از تبلیغات شامل هزینه مثل تبلیغات کلیکی استفاده کنید.

اما قبل از شروع هر گونه فعالیت بازاریابی باید بتوانید محصول خود را به درستی و کامل به مخاطبان خود معرفی کنید. باید به آن ها این اطمینان را بدهید که محصول شما دقیقا همان چیزی است که نیازشان را رفع می کند. باید به آن ها اطمینان دهید که با خرید محصول شما پشیمان نمی شوند. باید اعتماد سازی کنید تا مخاطبانتان به شما اعتماد کنند و محصول شما را بخرند.

در مخاطبان خود این احساس را ایجاد کنید که محصول شما برایشان ضروری است. از آن ها بخواهید که محصول شما را بخرند و به دیگران نیز معرفی کنند.

4.راه اندازی وب سایت

با راه اندازی وب سایت شروع تعامل با مخاطبانتان آغاز می شود. اما قبل از راه اندازی وب سایت کسب و کار خود باید محتوا به اندازه کافی تولید کرده باشید. چه محتوای رایگان برای اعتماد سازی و چه محتوای پولی برای فروش(محصولات)

بعد از اینکه محتوای خود را آماده کرده اید نوبت آن رسیده است تا وب سایت خود را راه اندازی کنید. برای اینکار می توانید از سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس که خیلی محبوب است استفاده کنید. اگر می خواهید منحصر به فرد نیز باشید با توجه به بودجه خود می توانید از متخصصین در طراحی وب سایت کمک بگیرید. اگر هم بودجه کمی دارید ولی همچنان دوست دارید منحصر به فرد باشید می توانید از همان وردپرس استفاده کنید و سفارش ساخت قالب اختصاصی برای سایت خود را به یکی از طراحان قالب بدهید.

طراحی وب سایت چندان هم مهم نیست! البته باز هم می گویم بستگی به نوع کسب و کار شما دارد. ولی اگر بتوانید محتوای خوبی را ارائه کنید که نیاز مخاطبانتان را به خوبی بر طرف کند واقعا شکل و شمایل وب سایت شما برای آن ها چندان مهم نیست. این یک واقعیت است.

سعی کنید سایتتان را خیلی ساده در عین حال زیبا و کاربر پسند طراحی کنید. از فونت های جدید استفاده کنید. از رنگی استفاده کنید که مختص موضوع کسب و کار شماست. فرایند ثبت نام در سایت و خرید محصولات از سایت را ساده کنید. سعی کنید سیستم های اتوماتیک سازی مثل دریافت ایمیل، ارسال ایمیل خوشامدگویی، ارسال هدایا و محصولات را در وب سایت خود ایجاد کنید.

5.برند سازی و جلب اعتماد

اگر بتوانید اعتماد مخاطبانتان را جلب کنید و نیاز آن ها را به درستی و سر فرصت بر طرف کنید این همان برند سازی است. در واقع برند سازی حتما این نیست که نام کسب و کار شما همه جا دیده شود. بعضی از دوستان فکر می کنند برندسازی فقط با تبلیغات انبوه انجام می شود. ولی باید بدانید که تا وقتی نتوانید به خوبی اعتماد سازی کنید نمی توانید برند سازی کنید.

باید در کارتان خودتان را متخصص معرفی کنید. باید مخاطبانتان شما را به عنوان مرجع در کسب و کارتان بشناسند. سعی کنید محتوای ارزشمندی که به اندازه یک محصول پولی ارزش دارد را در اختیار آن ها قرار دهید. این بهترین راهی است که شما بتوانید اعتماد سازی کنید. زمانی که اینگونه رفتار کنید مخاطبانتان با چشمان بسته به تمام پیشنهاد های شما جواب مثبت می دهند. و این دقیقا همان برند سازی است. بهتر است به برند های بزرگ نگاهی بیاندازید. ببینید چه کار کردند که توانسته اند این گونه نام تجاری خود را محبوب و معروف کنند.

برای اینکه بتوانید کسب و کار اینترنتی خود را گسترش دهید باید آن را اتوماتیک کنید. یعنی بتوانید پیشنهاد های خود را به صورت اتوماتیک برای مخاطبانتان ارسال کنید. با این کار سرعت درآمد زائی و پیشرفت شما در کسب و کارتان بالا می رود. برای اینکار باید از ایمیل مارکتینگاستفاده کنید. سایت شما باید مجهز به دریافت اطلاعات تماس بازدیدکنندگانتان باشد تا از طریق ایمیل بتوانید پیشنهادهای خود را برای کاربرانتان ارسال کنید.

6.اتوماتیک سازی فرایند بازاریابی

اگر از ایمیل مارکتینگ استفاده نکنید موفقیت شما در کسب و کارتان تضمین شده نیست. به خاطر اینکه شما باید بتوانید از طریق روشی دوباره با مخاطبانتان ارتباط بر قرار کنید و ایمیل مارکتینگ دقیقا همان ابزاری است که شما به آن احتیاج دارید.

هنگامی که مخاطبانتان از سایت شما دیدن می کنند ممکن است دیگر هیچ وقت سایت شما را به یاد نیاورند. ولی اگر ایمیلشان را در اختیار شما قرار داده باشند شما می توانید با ارائه پیشنهاد های جدید آن ها را دوباره به سایت خود دعوت کنید.

با درست کردن سیستم ارسال ایمیل های اتوماتیک هم می توانید قیف های فروش متعددی ایجاد کنید و از این طریق فروش های رویایی و باور نکردنی را تجربه کنید.

جمع بندی و سخن آخر

اگر قصد دارید کسب و کار اینترنتی موفقی را راه اندازی کنید این مقاله را دوباره بخوانید. مواردی که در این مقاله ذکر کردم دقیقا همان چیزهایی است که شما با رعایت کردن آن ها می توانید کسب و کار موفقی را به صورت آنلاین راه اندازی کنید. مهمترین مواردی که در این مقاله به آن ها اشاره کردم بررسی رقبا، شناخت نیاز مخاطبان، بازاریابی و اعتماد سازی است که شما حتما باید این موارد را رعایت کنید. موفقیت شما در کسب و کارتان به میزان سرمایه ربطی ندارد بلکه بستگی به خودتان دارد. بستگی دارد چه میزان علاقه دارید تا نیاز مخاطبانتان را رفع کنید. امیدوارم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید.

دوره آموزشی صفر تا 100 سئو
0 دیدگاه
28 اکتبر, 2019

دوره آموزشی صفر تا 100 سئو

بهینه سازی سایت برای موتور جستجو یا SEO 

روند مناسب برای بهبود دید یک وب سایت یا یک صفحه وب در نتایج یک موتور جستجو است. معمولا وب سایتهایی که بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را دارند، بازدید کننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو بدست می‌آوردند .

در واقع SEO باعث تجمیع درست اطلاعات موجود در وب سایت و جذب بیشتر مخاطب از طریق موتورهای جستجو می شود.

بهبود وضعیت سئو باعث:

  • افزایش ترافیک سایت
  • آگاهی از برند
  • برگشت سرمایه
  • افزایش قابلیت استفاده سایت
  • و بسیاری مزایای دیگر می شود.

در این دوره تمام تمرکز روی مباحث سئو قرارگرفته و تمام مباحث از پایه بررسی می شود.و در نظر داریم کارآموز بعد از اتمام فصل‌ها روند قابل قبولی در این زمینه داشته و همچنین با تمرین و آزمون‌وخطا می‌تواند وارد بازار کار شود.در این دوره از مباحث ساده تئوری شروع و تا مباحث عملی و مثال‌ها و همچنین کار با انواع مختلف اجزای سئو و ابزارآلات مناسب نیز سایت خود را سئو می‌کنیم.با آنالیزورها و رتبه‌بندی‌ها مختلف آشنا می‌شویم و راه‌های آن را به‌درستی درک می‌کنیم.همچنین طبق استاندارد جهانی الگوریتم‌های گوگل برای هدف تلاش می‌کنیم.در حین آموزش، به‌صورت جامع و عملی از نصب و راه‌اندازی تا در قسمت حرفه ایی قرار دادن سایت عمل می‌کنیم.

دوره هیچ‌گونه پیش‌نیازی ندارد و تمامی مطالب از پایه و مقدماتی تدریس شده است.

search_engine_optimization_consulting

مفاهیمی که دانشجو پس از گذراندن این دوره  فرا می گیرد:

  • مفاهیم پایه و مقدماتی سئو را فرامی‌گیرد.
  • کارآموز به‌صورت تئوری و عملی با مباحث کامل سئو و نیازهای روزمره آشنا می‌شود.
  • با استفاده از ابزارهای مختلف می‌تواند تارنماها را آنالیز و وضعیت آن‌ها را بهبود ببخشد.
  • به‌صورت کامل با الگوریتم‌ها و نحوه کار موتور جستجوگر گوگل آشنا می‌شود.
  • به‌صورت کامل و عملی با مفاهیم سئو آشنا می‌شود و قادر به بهبود وضعیت و جایگاه سایت می‌شود.
  • کار با ابزارهای مختلف آمارگیر و تنظیم کیفیت، حجم عکس و آنالیزرهای مختلف را فرامی‌گیرد.
  • با ترفندهای افزایش بازدید و مشتری و همچنین فروش بهتر محصولات اینترنتی آشنا می‌شود.

این دوره برای چه افرادی مناسب است؟

  • این دوره برای تمامی وبمستر ها در سطح‌های مختلف چه آماتور و چه حرفه ایی پیشنهاد می‌شود!
  • برای مدیران سایت‌هایی که جایگاه مناسبی در گوگل و ورودی بازدید مرتبی ندارند!
  • افراد آماتور که به‌تازگی قصد شروع سئو را دارند.
  • افرادی که قصد یادگیری طراحی وب را دارند.

سرفصل های دوره آموزش سئو وب‌سایت:

  • فصل اول:
  • سئو چیست – قسمت اول
  • اهمیت سئو – قسمت اول
  • انواع مختلف سئو و بررسی کامل سئوی داخلی و خارجی – قسمت اول
  • بررسی تئوری الگوریتم های گوگل – قسمت دوم
  • فصل دوم:
  • آنالیز سایت از نظر استاندارد ها – قسمت سوم
  • آنالیز سرعت سایت – قسمت سوم
  • برسی رتبه بندی و جایگاه وبسایت ها (الکسا) – قسمت چهارم
  • آنالیز سایت از نظر سئو – قسمت چهارم
  • پیچ رنک گوگل و مفاهیم ( بررسی ، راه های بهبود )  – قسمت پنجم
  •  فصل سوم:
  • نصب شبکه مجازی (هاست محلی Xampp) – قسمت ششم
  • نصب وردپرس – قسمت ششم
  • کانفینگ وردرپس – قسمت ششم
  • رفع خطای ( Upload _ Max _FileSize ) – قسمت هفتم
  • نصب افزونه سئو – قسمت هفتم
  • کانفینگ افزونه – قسمت هشتم
  • استفاده در وبسایت  – قسمت هشتم
  • نصب افزونه کش  – قسمت نهم
  • برسی و کانفینگ – قسمت نهم
  • استفاده از افزونه – قسمت نهم
  • فصل چهارم:
  • ایندکس چیست – قسمت دهم
  • راه های بهبود ایندکس – قسمت دهم
  • بررسی صفحات ایندکس شده – قسمت یازدهم
  • معرفی سایت به موتور جستجوگر گوگل – قسمت دوازدهم
  • معرفی سایت به موتور جستجوگر بینگ – قسمت دوازدهم
  • معرفی سایت به سایر موتور های جستجوگر – قسمت دوازدهم
  • فصل پنجم
  • ارسال مطلب به روش سئو با کمک از قسمت تئوری و کار با افزونه ادیتور – قسمت سیزدهم
  • دریافت آمار سایت و بررسی آن – قسمت چهاردهم
  • ترفند و راه های افزایش بازدید – قسمت پانزدهم
  • فروش بهتر و سود دهی بیشتر فروشگاه اینترنتی – قسمت شانزدهم

کاربر پس از گذراندن دوره و آزمون‌وخطا و تمرین مستمر می‌تواند وب‌سایت‌های مختلفی را از لحاظ بهینه‌سازی به درجه بالا برساند و همچنین با به دست آوردن تجربه وارد بازار کار شود.

آموزش سایت دوزبانه در وردپرس
0 دیدگاه
26 اکتبر, 2019

آموزش سایت دوزبانه در وردپرس

آموزش ساخت

بسیاری از وبسایت های دولتی و شرکتی و یا آموزشی تمایل دارند تا سایتی داشته باشند تا برای حداقل دو زبان ساخته شود تا از این طریق بتوانند طیف وسیع تری از مشتریان را به طرف خود جذب کنند از طرف دیگر ایجاد سایت چند زبانه در نگاه اول کار ساده ای به نظر نمی رسد

چرا که این کار ملزم به آن است تا چند سایت مجزا با یک فرمت و قالب بندی به خصوص داشته باشیم و این خود باعث پیچیده تر شدن مدیریت و خصوصی سازی آن می شود. شاید بگوید امروزه می وان از طریق Google Translate به راحتی به این مهم دست یافت اما بسیاری از مدیران شرکت ها و سازمان ها استفاده از این روش را قابل قبول نمی دانند.

در این مقاله ما قصد ساخت سایت چند زبانه در سیستم مدیریت محتوای وردپرس را داریم پس در ادامه با ما همراه باشید:

همانطور که می دانیم برای ایجاد یک وبسایت به دو یا بیشتر زبان مورد نظر بایستی برای هر کدام یک وردپرس به صورت جداگانه نصب کرد که این باعث سخت شدن مدیریت وبسایت مورد نظر می شود

به علاوه در هنگام آپدیت و به روز رسانی و حتی ترجمه یک مقاله ساده که معمولا به طور روزانه توسط وبسایت توسط کارمندان یا مدیران منتشر می شود نیز باعث به وجود آمدن دردسر های بسیاری خواهیم شد در نتیجه بهتر روش از نظر ما استفاده از پلاگین وردپرسی WPML است که به ساگی می توان دو یا چند زبان متفاوت را به آسانی مدیریت و طراحی کرد در حالی که فقط یک سایت را طراحی کرده ایم:

راه اندازی پلاگین WPML

ابتدا به قسمت افزونه های پنل وردپرسی خود بروید و در قسمت افزودن و قسمت جستجو اسم wpml را جستجو کنید دقت کنید که این افزونه رایگان نیست ولی می توان از قسمت های رایگان این افزونه نیاز های خود را بر طرف کرد.

در هنگام نصب این افزونه به صورت خودکار زبان سایت شما تشخیص داده می شود که می توانید زبان های مورد نظر خود را نیز به صورت دلخواه به آن اضافه کنید:

در قسمت بعدی باید مشخص کنید که سوییچر تغییر زبان در کدام قسمت سایتتان قرار بگیرد این قسمت در تنظیمات قرار دارد و هر زمان که مایل بودید می توانید دو مرتبه به آن مراجعه کرده و آن را تغییر دهید:

در قسمت آخر هم از شما خواسته می شود تا کلید افزونه را وارد کنید و اگر اقدام به خرید این افزونه بکنید می توانید از تمامی امکانات ممکن استفده کنید:

اضافه کردن محتوای چند زبانه به وب سایت

اضافه کردن محتوان زبان های دیگر به سایت کار پیچیده ای نیست چرا که وقتی به قسمت نوشته ها یا برگه های پنل وردپرسی خود وارد می شوید متوجه می شوید که یک ستون + اضافه شده است که با کلیک بر روی آن می توان زبان مورد نظر خود را وارد نمود اما یادتان باشد

اگر می خواهید نوشته ترجمه کنید حتما ابتدا دسته بندی معادل با زبان قبلی را در قسمت دسته بندی بسازید و سپس اقدام به ترجمه نوشته جدید و انتشار آن بکنید.

آموزش تصویری و جامع کار با وردپرس
0 دیدگاه
26 اکتبر, 2019

آموزش تصویری و جامع کار با وردپرس

پنل مدیریت وردپرس

سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارای یک پنل مدیریتی بسیار قدرتمند می باشد. به این پنل قدرتمند در wordpress ، پیشخوان وردپرس می گویند. شما با ورود به این پیشخوان، تمامی فعالیت هایی که مد نظر دارید را می توانید در سایت خود انجام دهید. به عنوان نمونه می توانید برای نصب قالب، افزونه ها، ایجاد یک نوشته، ویرایش نوشته و پاسخگویی به کاربران خود و هزاران فعالیت دیگر اقدام نمایید.

نحوه‌ی ورود به پیشخوان وردپرس

مرورگر را باز کنید وآدرس سایت خود را در آن وارد کنید و به انتهای آن ” /wp-admin ” اضافه کنید.(به اینصورت : http://yoursite.com/wp-admin). پس از وارد کردن این آدرس در مرورگر با صفحه ای روبرو می شوید که باید در آن شناسه و رمز عبور خود را وارد کنید.

شناسه ی شما، همان “username” و رمز عبور همان “password” می باشد که در مراحل ثبت نام وردپرس، انتخاب کرده اید. با ورود این اطلاعات و زدن دکمه ی ورود، به پیشخوان وردپرس وارد خواهید شد.

پس از ورود با صفحه ای مانند شکل زیر مواجه خواهید شد.

این صفحه، همان پنل مدیریتی است که شما قرار است تمامی فعالیت های خود را از طریق آن انجام داده و بر روی سایت قرار دهید.

در همین صفحه ی اصلی، اطلاعاتی در اختیار شما قرار می گیرد که مانند یک اخبار کوتاه از فعالیت هایی است که انجام می دهید. تمامی این موارد را می توانید مخفی کنید و یا به همین صورت که در تصویر مشاهده می کنید بگذارید باقی بماند.

به سمت راست پیشخوان توجه کنید. این منوی عمودی، تمامی گزینه هایی که در پنل مدیریتی وردپرس موجود می باشد را نشان می دهد. در این قسمت به معرفی مختصر هر یک می پردازیم و در فایلی که در انتهای مطلب برای دانلود قرار گرفته است، به صورت کامل و تصویری به آموزش عملکرد هریک خواهیم پرداخت.

آموزش کار با وردپرس و گزینه های پنل مدیریتی

پیشخوان

این گزینه مربوط به اطلاعات میزکار وردپرس و گزینه ی به روز رسانی ها می باشد.

به روز رسانی ها قسمتی است که هر نسخه ی جدیدی از wordpress ، افزونه ها و یا قالب ها که ایجاد شود را اعلام می کند و از این بخش می توانید جهت به روز رسانی هریک از موارد فوق اقدام نمایید.

نوشته ها

قسمت نوشته ها شامل گزینه های متعددی از جمله همه ی نوشته ها، افزودن نوشته، دسته ها و برچسب ها می شود.

در این قسمت شما می توانید تمامی نوشته هایی را که ایجاد می کنید مشاهده کنید و آن ها را ویرایش نمایید. همچنین با کلیک بر روی گزینه ی “افزودن نوشته” می توانید نوشته ی مورد نظر را ایجاد کنید.

دسته بندی های سایت خود را می توانید از قسمت دسته ها اضافه کنید و برچسب ها را نیز می توانید از قسمت برچسب ها مدیریت نمایید.

رسانه

این قسمت، مربوط به فایل های صوتی، تصویری و یا ویدئویی می باشد که  بارگذاری می کنید. در این بخش می توانید تمامی فایل های فوق را مدیریت نمایید.

برگه ها

برگه ها، یکی از مهمترین قسمت های پنل مدیریتی هستند که برای ایجاد بسیاری از موارد باید به این قسمت مراجعه نمایید. به عنوان نمونه، صفحات اصلی سایت را می توان به کمک آن ها ساخت.صفحه ی فرود را می توان ایجاد کرد. تمام صفحاتی که احتیاج به کدهای کوتاه شده ی وردپرس (شورت کد) دارند توسط آن ها ایجاد می شود و بسیاری موارد دیگر…

دیدگاه‌ها

در این بخش، کاربران نظرات یا سوالات خود را ثبت کرده و شما می توانید آن ها را مدیریت نمایید و به آن ها پاسخ دهید.

نمایش

بخش نمایش، شامل گزینه های متعددی از جمله پوسته ها، سفارشی سازی، ابزارک ها، فهرست ها، سربرگ، پس زمینه و ویرایشگر است. از این قسمت به صورت کلی برای مدیریت ظاهر و گرافیک سایت استفاده می شود. به عنوان مثال می توان به انتخاب و بارگذاری قالب و پوسته های وردپرسی پرداخت. تصویر پس زمینه و سربرگ را انتخاب نمود و رنگ بخش های مختلف قالب را مشخص کرد و یا به صورت کامل با ویرایش قالب، تغییرات اساسی در آن ایجاد کرد. چگونگی کار با این بخش نیز در فایل آموزش کار با وردپرس موجود است.

افزونه‌ها

هر سایتی برای کامل شدن به مکمل هایی نیاز دارد تا با کمک آن ها بتواند خدمات بهتری را ارائه دهد. اگر شما با برنامه نویسی آشنایی دارید و به PHP، HTML، CSS و JS مسلط هستید می توانید تقریبا هرآنچه برای سایت خود نیاز دارید، با کد نویسی فراهم سازید. اما در صورتی که هیچ آشنایی با برنامه نویسی ندارید باز هم می توانید هر امکانی را که می خواهید با کمک افزونه ها به سایت خود اضافه نمایید!

بخش افزونه ها نیز بدین منظور در وردپرس موجود است تا شما امکاناتی را که نیاز دارید، بدون نیاز به حتی یک خط کد نویسی، به سایت خود اضافه کنید.

تقریبا برای هر نیاز و خدمتی که شما مد نظر دارید افرونه ای در منبع افزونه های وردپرس موجود است که می توانید با استفاده از آن به مقصود خود برسید.

کاربران

تمام کاربران سایت از جمله مدیر، ویرایشگر، نویسنده و کاربران معمولی در این قسمت ثبت می شوند و اطلاعات کامل آن ها در این بخش، با عنوان شناسنامه موجود است و شما می توانید از این قسمت به مدیریت آن ها بپردازید.

ابزارها

وردپرس ابزارهایی نیز دارد که برای تکمیل بخش هایی مورد نیاز است. با کمک این بخش، به راحتی می توانید محتوای سایت را برون بری و درون ریزی کنید.

تنظیمات

بخش تنظیمات از مهمترین قسمت ها در پیشخوان وردپرس می باشد. بسیاری از تنظیمات مهم و امنیتی در این بخش مدیریت می شود. 

انواع هاست
0 دیدگاه
8 اکتبر, 2019

انواع هاست

با توجه به توضیحاتی که تا اینجا راجع به هاست و فضای میزبانی دادیم، الان شما باید کاملاً با این نیاز جهت راه اندازی سایت آشنا باشید. اما خود همین فضای میزبانی دارای انواع مختلفی است که بر اساس موارد مختلفی دسته بندی می شود. در این نوشتار قصد داریم یک تعریف کاملی از انواع هاست خدمت شما ارائه کنیم تا با اطلاعات کاملی اقدام به خرید فضای میزبانی برای راه اندازیِ سایت خود کنید.

شاید برای راه اندازی هر نوع سایتی بتوان از هر نوع هاستی استفاده کرد. اما باید مقرون به صرفه ترین و همچنین بهترین گزینه انتخاب شود. مثلاً اگر قصد راه اندازی یک سایت وردپرسی دارید، امکان راه اندازیِ آن روی هاست ویندوز هم هست. اما از هر نظر بهتر است که یک هاست لینوکس تهیه کنید.

بر اساس اصول زیر فضای میزبانی به دسته های مختلفی تقسیم می شوند:

براساس نوع سیستم عامل

مهم ترین عامل دسته بندی انواع فضاهای میزبانی برای راه اندازیِ سایت، نوع سیستم عامل است. بر همین اساس دو نوع مهمِ هاست ما داریم که با عنوان هاست لینوکس و هاست ویندوز شناخته می شوند. هاست لینوکس به دلیل اینکه لینوکس رایگان است ارزان تر هستند. همچنین از پایداری و کیفیتِ بسیار بیشتری نسبت به هاست های ویندوزی برخوردارند. امروزه کاربرد هاست های لینوکسی به مراتب بیشتر از هاست ویندوزی است. به دلایل مختلف، که به دو مورد از مهم ترین آنها در بالا اشاره کردیم.

یکی از دلایلی که ما باید تصیمیم بگیریم از کدام نوع هاست ویندوزی یا لینوکسی استفاده کنیم، نوع فناوری و زبان برنامه نوسی سایت ماست. اگر ما از فناوری های بازمتن استفاده می کنیم در بیشتر موارد نیاز داریم که یک هاست لینوکس تهیه کنیم. راجع به نوع هاست از این نظر به شما توصیه می کنیم مقالۀ هاست لینوکس یا ویندوز را مطالعه نمایید.

براساس نوع سخت افزار

نوع سخت افزار و میزان منابعی که به شما اختصاص داده می شود از دیگر مواردی است که با آنها فضاهای میزبانی را دسته بندی می کنند. به عنوان مثال نوع پردازنده و همچنین میزان حافظۀ RAM یا حافظۀ سخت همگی از جملۀ نوع سخت افزار سروری است که هاستِ شما روی آن قرار گرفته است. هر چقدر این منابع بیشتر و قدرتمندتر باید معمولاً هزینۀ هاستِ شما را هم بالاتر خواهد برد.

معمولاً بسته های میزبانی که شما خریداری می کنید دارای منابع مختلفی هستند. مثلاً حجم و پهنای باندی که به شما اختصاص داده می شود، از جمله مهم ترین منابعی است که باید راجع به آنها اطلاع کافی داشته باشید. در این باره در مقالات دیگر توضیحات کامل ارائه شده است.

براساس نوع نرم افزارها

اینکه روی سروری که فضای میزبانیِ شما روی آن قرار می گیرد، چه نوع نرم افزارهایی نصب شدند هم نوع دیگری از دسته بندی هاست ها را ایجاد می کند. به عنوان مثال اگر سایت شما با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده است، حتماً باید نرم افزار زبان PHP روی سرور نصب شده باشد. در این مورد حتماً از احتیاجات کار خود و همچنین نرم افزارهایی که روی سرور نصب شدند، قبل از خرید اطلاع کافی کسب کنید. این کار را با ارتباط از طریق بخش پشتیبانی می توانید انجام دهید. البته در حال حاضر بیشتر شرکت های میزبانیِ وب پر کاربردترین نرم افزارهای مورد نیاز را نصب و پیگربندی می کنند و شما نیازی نیست نگرانی خاصی داشته باشید.

بر اساس موقعیت مکانی

اینکه هاست ایرانی است یا خارجی، حتماً شنیدید. منظور همان محل قرارگیری سروری است که هاست شما روی آن قرار خواهد گرفت. در حال حاضر هم هاست ایرانی ما داریم که سرورها در ایران قرار گرفتند و هم هاست خارجی که درون یک مرکز داده در یکی از کشورهای پیشرفتۀ خارجی قرار گرفته است.

به طور کلی هاست های خارجی ارزان تر و پایدارتر هستند و مشکلات کمتری از این نظر به سراغ آنها خواهد آمد. ولی هاست های ایران به دلیل اینکه در ایران قرار گرفتند به ما امکان سفارشی سازیِ بیشتری را می دهند و همچنین از دیگر مزیت آنها سرعت بالاتر سایت از داخل ایران است. به دلیل اینکه محل قرارگیری سرورها نزدیک رایانۀ بازدید کنندگان است، سرعت بارگذاری صفحات مختلف بالاتر خواهد رفت. اما برای شروع می توانید از هاست های ارزان خارجی استفاده کنید. باز هم بستگی به انتخاب خود شما دارد.

اگر توضیحات این مقاله برای شما نهادینه شده باشد، با ذهن بازترین می توانید اقدام به خرید هاست کنید. اما اگر نمی دانید دقیقاً باید از کجا شروع کنید، شاید خرید یک هاست لینوکس خارج بهترین گزینه برای شروع باشد. فراموش نکنید که انتقال سایت شما بین انواع مختلف هاست به راحتی امکان پذیر است و از این نظر نیاز نیست نگران باشید.

تگ عنوان مطلب
0 دیدگاه
7 اکتبر, 2019

تگ عنوان مطلب

این تگ یکی از مهمترین تگ های مورداستفاده موتورهای جستجو می باشد . از کلمات کلیدی بایستی در تگ Title استفاده شود .

بصورت استاندارد در صفحه نتایج موتورهای جستجو ، لینکی حاوی متن موجود در تگ عنوان <<Title>> شما نمایش داده می شود . این تگ در واقع بصورت یک کارت ویزیت برای تک تک صفحات وب شما بکار می رود. اغلب متن تگ عنوان ، اولین اطلاعاتی است که کاربر سایت شما مشاهده می نماید . به همین دلیل است که این تگ نه فقط بایستی شامل کلمات کلیدی سایت شما باشد بلکه بایستی اطلاعات مفید و جذابی در مورد وب سایت ارائه نماید . چرا که شما مایل هستید تا کاربران بر روی لینک نمایش داده شده در صفحه نتایج موتورهای جستجو کلیک کرده و به سایت شما وارد شوند .

هاست وردپرس
0 دیدگاه
6 اکتبر, 2019

هاست وردپرس

زمانی ‌که سرعت بارگذاری یک سایت پایین باشد، شما هم همانند تمامی ‌افراد، به سرعت از آن خارج می‌شوید. چرا سرعت مهم است؟ اگر اندکی در اینترنت جستجو کرده باشید، خواهید دید که سرعت پایین بارگذاری سایت‌ها، می‌‌تواند تاثیر زیادی بر ماندگاری بازدیدکنندگان در سایت داشته باشد. حتی الگوریتم‌های رتبه بندی گوگل نیز به این مورد توجه دارند و سایت‌های سریع‌تر، رتبه بهتری در نتایج جستجو خواهند داشت.

انتخاب ‌هاست پر سرعت وردپرس

بسیاری از افراد، بر اساس قیمت ‌هاست، یک شرکت میزبانی را انتخاب ‌می‌کنند. اما زمانی که مسئله عملکرد و SEO مطرح باشد، قیمت ‌هاست به هیچ وجه معیار خوبی برای انتخاب ‌هاست مناسب برای وردپرس نیست. قیمت ‌هاست، عامل مهمی ‌در انتخاب‌ هاست پرسرعت وردپرس است اما نباید معیار اصلی باشد. در ادامه، به این مطلب خواهیم پرداخت که معیارهای انتخاب یک هاست پرسرعت مخصوص وردپرس چیست.

مکان جغرافیایی سرور

مکان سرور عامل تاثیرگذاری است و بسیار مهم است که سایت شما، بر روی سروری قرار گیرد که مکان جغرافیایی آن سرور، نزدیکترین مکان به بازدیدکنندگان سایت شما باشد.

به عنوان مثال، اگر بیشتر بازدیدکنندگان سایت شما از ایران هستند، ‌هاست wordpress ایران تهیه کنید. چرا که فاصله جغرافیایی، می‌تواند بر سرعت بارگذاری سایت از منظر بازدیدکننده، تاثیر زیادی داشته باشد.

تمامی ‌شرکت‌های میزبانی، تمام مکان‌های دنیا را ارائه نمی‌کنند، لذا قبل از خرید هاست پرسرعت وردپرس، باید تصمیم بگیرید هاست ایران یا خارج از ایران را نیاز دارید. از طرفی، این نکته مهم را نیز در نظر داشته باشید که سرویس‌های گوگل، در‌هاست خارج از ایران، دسترسی سریع‌تری به وب‌سایت شما خواهند داشت و این مطلب، بر رتبه بندی نتایج جستجوی گوگل تاثیر گذار است.

سرعت و اطمینان

تا اینجا دریافتیم که سرعت بسیار مهم است، اما بسیاری از افراد به قابل اعتماد بودن ‌هاست بیشتر اهمیت ‌می‌دهند، چرا که اگر سایت شما دچار مشکل شده و قابل مشاهده نباشد، سرعت سایت دیگر اهمیتی ندارد. معیار قابلیت اطمینان با Uptime سنجیده می‌شود، لذا در هنگام خرید هاست، به عدد اعلام شده در خصوصUptime دقت کنید.

اگر سایتی دارید که بازدیدکنندگان بسیار زیادی ‌دارد، مطمئنا هاست اشتراکی وردپرس، مناسب سایت شما نیست و بهتر است به فکر یک‌ سرور مجازی باشید. به علاوه، به دلیل اینکه در سرورهای مجازی تمامی منابع سرور در اختیار سایت قرار می‌گیرد، سایت وردپرسی شما با سرعت بیشتری بارگذاری خواهد شد.

خدمات پشتیبانی

چه انتظاراتی از پشتیبانی ‌هاست دارید؟ آیا انتظار دارید زمانی که سایت شما دچار مشکل ‌شود، بتوانید با شرکت میزبانی مربوطه تماس بگیرید تا آن را رفع کند؟ تمایل دارید پشتیبانی شرکت مذکور، بتواند بصورت آنی و ۲۴ ساعته از طریق تلفن، گفتگوی آنلاین و تیکت پاسخگوی شما باشد؟ آیا انتظار دارید این نوع از خدمات پشتیبانی، بصورت رایگان در اختیار شما قرار گیرد؟

همیشه وجود یک پشتیبانی آنلاین ۲۴ ساعته، نگرانی شما را از همیشه در دسترس بودن سایت برطرف ‌می‌کند، بنابراین در هنگام خرید هاست، از نحوه خدمات پشتیبانی آن شرکت اطلاعات کسب کنید.

هاست ابری

تکنولوژی هاست ابری، پدیده جدیدی است که همزان با افزایش سرعت سایت‌ها، توانسته قابلیت اطمینان هاست را نیز افزایش دهد.

اگر به دنبال یک هاست پرسرعت مخصوص وردپرس هستید که قابلیت اطمینان بالایی نیز داشته باشد، بدون شک به سراغ خرید هاست ابری بروید.

در هاست ابری، چندین سرور بطور همزمان به سایت ها سرویس‌دهی می‌کنند و در صورتی که یکی از آنها دچار مشکل شود، سرویس‌دهنده‌های وب سایت، به سرعت به سرور دیگری منتقل می‌شوند.

بک‌آپ

یکی از مهم‌ترین امکاناتی که تنها توسط برخی از شرکت‌های میزبانی ارائه می‌شود، بک‌آپ یا نسخه پشتیبان است.

علاوه بر اینکه شما ‌می‌توانید شخصا اقدام به تهیه بک‌آپ کنید، برخی از شرکت‌های میزبانی، بصورت روزانه و خودکار از تمامی ‌اطلاعات شما نسخه پشتیبان تهیه می‌کنند، تا در مواقعی که مشکلی برای سایت شما رخ ‌می‌دهد و یا اطلاعاتی حذف ‌می‌شود، به راحتی بتوانید اطلاعات و سایت خود را بطور کامل بازیابی کنید.

مشخصات و امکانات ‌هاست

بیشتر پلان‌های شرکت‌های میزبانی شبیه به هم هستند، اما در بخش‌هایی با هم تفاوت دارند. برخی از این امکانات، موارد مهمی ‌هستند که هنگام خرید هاست مخصوص وردپرس، باید به آن دقت کنید :

گواهی SSL ‌رایگان :

تمامی هاست‌های معتبر، گواهی SSL ‌رایگان به شما ارائه می‌کنند و راه‌اندازی سایت بر مبنای پروتکل HTTPS‌، یک استاندارد محسوب می‌شود.

پشتیبانی از PHP 7 و بالاتر:

هاست پرسرعت وردپرس، حداقل باید از PHP 7.0 پشتیبانی کند، و در بهترین حالت می‌بایست، همیشه از جدیدترین نسخه‌های PHP استفاده کند. نسخه‌های جدیدتر، عملکرد بهتری داشته و بسیاری از مشکلات امنیتی قبلی را برطرف ‌می‌کنند.

تعداد سایت‌های مورد نیاز :

قصد دارید چه تعداد سایت ایجاد کنید؟ پلان‌های میزبانی، در ایجاد سایت‌های متعدد محدودیت دارند، لذا اگر قصد دارید چندین سایت وردپرسی ایجاد کنید، پلان متناسب با تعداد مورد نظر را انتخاب کنید.

 فضای میزبانی:

به چه مقدار فضا، برای ذخیره فایل‌های سایت نیاز دارید؟ فضای میزبانی معمولا نامحدود نیستند، لذا بر اساس فضای مورد نیاز خود، پلان مناسب را انتخاب کنید.

حجم ترافیک :

سایت شما به چه مقدار ترافیک نیاز دارد؟ حجم ترافیک، میزان اطلاعاتی است که بین بازدیدکننده سایت وسرور سایت ردوبدل می‌شود.

کنترل پنل :

برای راه‌اندازی و ‌مدیریت سایت، فایل‌ها و در صورت لزوم پایگاه داده، شما نیاز به یک کنترل‌پنل دارید. این محیط کاربری، به شما اجازه ‌می‌دهد سایت خود را مدیریت کنید و از دیگر امکانات میزبانی نیز بهره ببرید. داشتن رابط کاربری ساده و امکانات به‌روز و مناسب، شرط اصلی یک کنترل‌پنل خوب است. کنترل‌پنل‌های CPanel ‌و Plesk ‌از مهم‌‌ترین کنترل‌پنل‌های مناسب برای هاست وردپرس پرسرعت هستند.

ایمیل :

آیا همراه با سایت وردپرسی به سرویس ایمیل نیاز دارید؟

برخی از ‌هاست‌های wordpress به شما امکان ایجاد ایمیل را نمی‌‌دهند. اگر تمایل دارید تحت نام سایت خود، آدرس‌های ایمیل هم داشته باشید، پلانی را انتخاب کنید که همراه با‌هاست سایت، به شما امکان ایجاد ایمیل‌ها را نیز ارائه کند.

با توضیحاتی که داده شد، می‌توانید برای‌هاستی هزینه کنید که مناسب سایت وردپرسی شما باشد. به یاد داشته باشید که ‌هاستی را بر مبنای قیمت انتخاب نکنید، چرا که از یک هاست ارزان وردپرس، نمی‌توان انتظار کیفیت خدمات را داشت.

تگ عنوان یا تیتر
0 دیدگاه
5 اکتبر, 2019

تگ عنوان یا تیتر

امروزه بهبود سئو وب سایت یکی از اصلی ترین دغدغه های مدیران وب سایت ها به شمار می آید. در واقع می توان گفت هر چقدر هم که سایت خوبی داشته باشید اگر استانداردهای سئو را رعایت نکرده باشید، با شکست مواجه می شوید. تگ عنوان نیز یکی از مهم ترین موارد سئو سایت به شمار می رود. با استفاده از این تگ می توانید موضوعات را دسته بندی کنید و به خواننده کمک کنید تا موضوع را بهتر درک کند. از طرفی دیگر شما با این تگ به بات های گوگل اطلاع می دهید که در مورد چه موضوعی صحبت می کنید.

تعریف تگ های header

این تگ ها توسط وب سایت W3Schools تعریف شده اند: تگ های h1 تا h7 برای معرفی عناوین یک مقاله ی اینترنتی استفاده می شوند. بنابراین تعریف تگ h1 برای وب سایت ها مهم و ضروری است و باید از آن استفاده کنند. در مقابل، تگ h6 از اهمیت کمتری برخوردار است و برای جدا کردن عناوین کم اهمیت بکار می رود.
تگ h1 به اصلی ترین موضوع اشاره می کند و معمولا پر رنگ ترین و درشت ترین تگ محسوب است. اما تگ h6 از نظر فونت و رنگ کوچک تر و کم رنگ تر می باشد. با استفاده از این تگ ها می توانید در درک مطلب به مخاطب کمک کنید. موتور های جست و جو نیز از این تگ ها برای پیدا کردن مطالب شما استفاده می کنند. در حقیقت می توان گفت که تگ های header ساختار مطلب شما را نشان می دهند.

هدف استفاده از تگ های Header چیست؟

اصلی ترین هدف استفاده از این تگ ها، دسته بندی مطالب می باشد. اگر شما بتوانید با این تگ ها به مخاطب خود کمک کنید تا مطلب مورد نظرش را سریع تر پیدا کند، او را جذب کرده و رضایتش را جلب خواهید کرد. زمانی باید از تگ h1 برای وب سایت خود استفاده کنید که می خواهید یک توضیح جامع از سایت خود ارائه دهید. بات های گوگل نیز با استفاده از این تگ ها موضوع محتوای شما را درک میکنند.

بهتر است از تگ ها به ترتیب استفاده کنید؛ یعنی ابتدا تگ عنوان h1 بعد h2 و به همین ترتیب. در این صورت از لحاظ سئو بهترین بازدهی را خواهید داشت.

تگ های هدینگ (heading tags)
0 دیدگاه
1 اکتبر, 2019

تگ های هدینگ (heading tags)

تگ های هدینگ

تگ های هدینگ ، تگ های بین المللی در HTML است که برای بیان ویژگی های متن و تعیین میزان اهمیت متن به موتورهای جستجو کاربرد دارد. تگ های هدینگ مهم ترین کدهای HTML برای بخش محتوای سایت است. اضافه کردن این تگ ها باعث می شود به بهینه سازی سایت (SEO) کمک کنید و موتورهای جستجو و همچنین کاربران سایت شما را به عنوان سایت حرفه ای تر بشناسند.بدون استفاده از تگ های هدینگ فقط صفحاتی با متن های طولانی تولید کرده اید که کاربردی نخواهند داشت. تگ های هدینگ مشخص می کنند که ارتباط بین قسمت های مختلف متن چگونه است. heading tags از تگ H1 شروع و به تگ H6 ختم می شود. که در این بین بیشترین اهمیت را تگ H1 دارد. وظیفه تگ هدینگ مشخص کردن عناوین هر پاراگراف و ارتباط دادن پاراگراف ها با زیر عنوان ها می باشد که نتیجه این ارتباط مشخص کردن عناوین مهم برای درک بهتر مطلب توسط گوگل و کاربران می باشد.

مزیت های  تگ های هدینگ 

این تگ ها در صفحه نمایش قابل رویت هستند به طوری که با تغییر سایز متن های قرار گرفته در این تگ متن ها بیشتر دیده می شوند و سبب جلب توجه بیشتر کاربر می شوند. به تصویر زیر توجه کنید. 

 علاوه بر مهم تر جلوه دادن متن عنوان ها برای کاربران ، خزنده های گوگل هم با ورود به سایت در هر صفحه دقیقاً به دنبال همین ارتباطات ساده و مهم می گردند.مزیت دیگر تگ های هدینگ به جز مزیت هایی که برای کاربران و موتورهای جستجو گفته شد، خاصیت زیبا شدن متن می باشد. متن های سایت در صورتی که تماماً با سایز ۱۸ نوشته شوند مخصوصاً اگر متن طولانی ای هم باشند بسیار خسته کننده خواهند بود و ممکن است کمتر کسی تا آخر متن را دنبال کند.ولی در صورت استفاده از تگ هدینگ متن های عناوین در پاراگراف ها اهمیت بیشتری پیدا می کنند و همین تغییر سایز باعث می شود که متن از یکنواختی خارج شود. 

موتورهای جستجو از دو نظر سایت ها را بررسی می کنند :

موضوع سایت و صفحات داخلی در چه رابطه ای است؟چقدر خوب است؟با استفاده از لینک های داخلی و خارجی می توان به میزان خوب بودن سایت پی برد که گوگل نیز در این کار بسیار مهارت دارد.گوگل می تواند با بررسی ویژگی های دیگر مثل متا تگ ها و هدینگ تگ ها ، موضوع سایت و میزان اهمیت جزئیات متنی را تشخیص دهد.

استفاده از تگ های هدینگ برای انواع ساختار متنی

صفحات وب از نظر محتوا به سه دسته تقسیم می شوند. 
• متن کلی صفحه که به صورت یک پارچه در رابطه با موضوع خاصی صحبت می کند: در این دسته از متن ها ، به راحتی می توان تمام هدینگ تگ ها را در متن جای داد و بیشترین تاثیر را گرفت زیرا مهم ترین جا برای اضافه کردن تگ های هدینگ ، متن کلی صفحه است. 
• متن داخل ( منو ، فوتر ، هدر ، لینک های کناری صفحه (Site wide) ): این متن ها عملاً خاصیت متنی ندارند و فقط برای دسترسی بهتر کاربر به دیگر قسمت های سایت است. برای ارتباط متن های یک صفحه از تگ های هدینگ استفاده می شود و برای ارتباط بین صفحات یک سایت از منو ، فوتر ، هدر و … استفاده می شود. 
• صفحاتی که موضوعات مختلف را لیست می کنند. مانند صفحه محصولات و یا مقالات: در این قسمت هم با قرار دادن عنوانی مناسب در صفحه و مشخص کردن تگ h1 برای متن عنوان می توان تأثیر خوبی ازسئو گرفت. 

تگ های سلسله مراتبی h

H1

تگ h1 را در متن های خود برای عنوان داخلی صفحه قرار دهید. در هر صفحه تنها از یک تگ h1 می توان استفاده کرد. گوگل با استفاده از این تگ به موضوع هر صفحه از سایت پی می برد و به همین دلیل تگ h1 در موتورهای جستجو از اهمیت بالایی برخوردار است.

H2

بعد از تگ h1 تگ h2 مطرح می شود که بیشترین استفاده را در متن سایت مخصوصاً متن های طولانی دارد.تمام تیترهای پاراگراف ها با تگ h2  برچسب می خورند و باعث ارتباط بین پاراگراف ها با عنوان سایت می شود.با استفاده از کلمات کلیدی در تگ ها گوگل متوجه می شود که کلمه ی کلیدی شما چه چیزی است و شما را برای این کلمات به کاربران پیشنهاد می دهد. می توانید کلمات هم خانواده برای کلمه ی کلیدی خود را پیدا کنید و عنوان های پاراگراف خود را با این کلمات بنویسید سپس با قرار دادن این عناوین در تگ h2 با این کلمات هم سئو خواهید شد.

تگ های H3 , H4 , H5 , H6

به همین ترتیب می توان از بقیه تگ ها هم برای زیر عنوان های پاراگراف ها (h2) استفاده کرد. کاربری بقیه تگ ها به اندازه ی تگ h1  و h2 نیست. تگ h3 را هم برای زیر عنوان های پاراگراف ها استفاده کنید. در متن های طولانی حتماً زیر عنوان هایی دیده می شود که باید از تگ h3 برای ارتباط آن با عنوان پاراگراف مربوطه استفاده کرد. این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از همه ی تگ های هدینگ ضروری نیست. استفاده از تگ h1 را جدی بگیرید ولی صرفاً لازم نیست در متن های خود از تگ های h4 , h5 , h6 استفاده کنید.

تاثیر تگ هدینگ بر سئو

اکنون ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که استفاده از تگ هدینگ چه فایده ای برای سئوی سایت من دارد؟ این روز ها گویا تاثیر تیترها نسبت به قبلا کم رنگ تر شده است اما هنوز هم باعث می شوند تا گوگل بتواند موضوعات اصلی را در مطالب طولانی تشخیص و در اختیار مخاطب قرار دهد. مهمترین تاثیر هدینگ در سئو معرفی کلمه کیدی شما به بات گوگل است. همچنین تاثیر آن بر روی خوانا تر کردن مطلب شما نیز هنوز پابرجاست.

البته هنوز هم راه های بهتری برای ایجاد یک سئوی خوب وجود دارد. اما این کار نیز وقت چندانی از شما نمی گیرد و با تاثیر اندکی که روی سئوی شما می گذارد باز هم امیدوار کننده است. اما در نهایت می توانید مطمئن باشید که با این کار مطلب شما برای خواننده ، خوانا تر و قابل درک تر خواهد شد.

۴ روش برای نوشتن تگ های متا ی بهتر در سئو داخلی
0 دیدگاه
29 سپتامبر, 2019

۴ روش برای نوشتن تگ های متا ی بهتر در سئو داخلی

برای تکنیک های سئو داخلی و تگ های متا میتوان یک لیست بسیار طولانی را به شما ارائه داد ولی ما در اینجا مهمترین موضوعات را به شما معرفی می کنیم:

قبلا نوشتن بهتر تگ های متا و استفاده از تگ های هدینگ و همچنین استفاده بسیار زیاد از کلمات کلیدی هدف در متن ها و بهینه کردن تصاویر بهترین راه برای موفقیت در سئوی داخلی بودند از سال  ۲۰۱۶ و با  معرفی الگوریتم مرغ مگس خوار تغییرات بسیار جامعی در الگوریتم های نمایش نتایج گوگل  ایجاد شد و به اوج خود رسید . در این الگوریتم های جدید گوگل سعی کرد هر چه دقیقتر رفتار کاربران در سایتها و میزان رضایت بازدیدکنندگان از محتوای سایتهای در حال بازدید هم مورد توجه قرار گیرد

در نظر داشته باشید که شما محتوا را برای کاربران تولید می کنید و نه موتورهای جستجو هر کجا  که از مرز رضایت کاربران دور شدید تا سئوی بهتری داشته باشید مسیر نادرستی را انتخاب کرده اید

شناسایی کلمات کلیدی پر جستجو

مهمترین کاری که ما هنگام ساخت یک صفحه یا نوشتن مقاله جدید باید انجام دهیم انتخاب کلمه کلیدی مناسب است . قبل از اقدام به نوشتن باید در نظر داشته باشیم که بازدیدکنندگان چه نوع موضوعاتی را  در گوگل جستجو می کنند یا در جستجو با چه ادبیاتی و از چه عباراتی استفاده می کنند و آیا می‌توان در این مورد محتوای خوبی تولید کرد و به چه موارد دیگری در نوشتن این محتوا می توان اشاره کرد.

این سوالات بهترین روش هستند تا بتوانید کلمات کلیدی مناسبی بیابید که بهتر است در محتوای خود از آن بهره ببرید. همچنین ابزارهای مختلفی مانند KEYWORD TOOLS وجود دارند که به شما کمک می کنند میزان جستجوی کلمات کلیدی را برسی کنید.

از عنوان و توضیحات مناسب استفاده کنید

تگ های متا همواره بخشی از کدهای  موجود در سایت هستند که در هدر سایت استفاده می شوند و محتوای صفحه را معرفی می کنند ولی توسط بازدیدکنندگان سایت شما کسانی  که در برگه ها و صفحات سایت شما هستند دیده نمی شوند و برای درک بهتر این صفحات توسط ربات های خزنده گوگل مورد استفاده قرار می گیرند و همین تگ ها گاهی در جستجوی گوگل زیر نام سایت شما نشان داده میشود پس  اهمیت بسیار زیادی دارند.

تگ های زیادی هستند که  در هدر سایت می توان از آنها استفاده کرد و هر یک از تگ ها کارایی مشخصی و مربوط به خودشان را دارند و مهم ترین تگ های متا که برای سئو داخلی مورد استفاده قرار می گیرند تگ title و تگ description می باشند .  تایتل برای معرفی عنوان صفحه و دیسکریپشن برای توضیحات کوتاه در مورد صفحه استفاده میشود .

گاهی  تاثیر این دو فاکتور در رتبه بندی سایت شما  در برخی آموزشها کم  آموزش داده می شود ولی در عمل اهمیت بسیار زیادی دارند زیرا مردم هنگام جستجو در گوگل اولین چیزی که از سایت شما می بینند همین محتوای تگ ها هستند و بر همین اساس سایت یا وبلاگ شما را از بین گزینه های دیگر انتخاب می‌کنندو هر چقدر  توضیحات شما در این تگ ها  جذاب تر و مفید تر باشد شانس بیشتری خواهید داشت تا مخاطب شما را انتخاب کند. اگر از این تگ های متا در سایت خود استفاده نکنید گوگل بر اساس محتوای صفحه عنوان توضیحات را برداشت میکنند در نتیجه گاهی بخشی از محتوا که شاید اهمیت و جذابیت کمتری دارد در گوگل نمایش داده می شود.

۴ روش برای نوشتن تگ های متا ی بهتر در سئو داخلی

۴ نکته برتر در نوشتن عنوان و توضیحات متا :

۱- برای عنوان حداکثر ۷۰ کاراکتر برای توضیحات متا تا ۳۲۰ کاراکتر بنویسید زیرا اگر بیشتر شود ممکن است گوگل همه آن را به کاربر در صفحات جستجو نمایش ندهد

۲- در توضیحات متا یک بار کلمه کلیدی هدف را قرار دهید و برای مخاطبان خود از ترکیب های جذاب استفاده کنید .

۳- حتما title  ( عنوان )  شما به تگ h۱ یا یکی از هدینگ های h۲  در صفحه یا مقاله شبیه باشد .

۴-  از کاراکتر های جدا کننده و ویرگول در متن توضیحات عنوان و متا  استفاده نکنید .

هشتگ چیست ؟
0 دیدگاه
28 سپتامبر, 2019

هشتگ چیست ؟

در واقع یک نوع MetaData Tag می باشد ، که در شبکه های اجتماعی و سرویس های microbloging استفاده می گردد.

و این نوع فناوری به اجاره می دهد تا تگ هایی را توسط کابران به صورت پویا ایجاد شده را اعمال نماید و این عمل به کابران اجاره می دهد تا پست های یک موضوع خاص را با هم مشاهده نماید .

این نوع نشانه گذاری به صورت کاملا” آسان صورت می پذیرد و در این نوع نشانه گذاری نیازی به استفاده از هیچ گونه زبان نشانه گذاری خاص نمی باشد .

در صورتیکه شخصی به تازگی وارد شبکه های اجتماعی و یا محیط های اینترنتی شده باشد حتما” Hashtag ها بسیار مزاحمت زیادی را برای بازدید کننده ایجاد می نماید و باعث ایجاد ابهامات زیادی برای بازدید کننده می گردد ، در واقع هشتگ ها پیوندهای کوتاهی هستند که با علامت پوند (#) نمایش داده می شوند و این در حالی است که آنها با صورت آنلاین استفاده می شوند و نحوه استفاده از آنها بسیار تاثیر گذار می باشد .

کاربران با استفاده از علامت پوند ، عدد ، هشتگ که این علامت شباهت بسیار زیادی به جزء دارد از هشتگ ها استفاده می نمایند .

در توییتر علامت پوند و یا هش سبب مب گردد که یک کلمه و یا گروهی از کلمات به یک لینک متصل گردند و همزمان در زمان جستجو آن کلمه لیستی از تمام محتویات متناسب با آن کلمه نمایش داده می شود .

این بک امکان مهم در توییتر محسوب می گردد که تمام محتوی بر اساس یک کلمه کلیدی سازمان دهی گردد و در نهایت با جستجوی یک کلمه کلیدی لیستی از محتویات متناسب با کلمات کلیدی نمایش داده می شود .

به عنوان مثال در صورت ایجاد محتوی ای با موضوع سئو سایت می بایست از هشتگ سئو و سایت استفاده نمایید تا بتوانید با استفاده از این کلمات به لیست کامل از محتویاتی با این کلمه کلیدی متصل شوید تا امکان مشاهده لیست کاملی از پست های به هم مرتبط وجود دارند .

هشتگ ها در ابتدا در توییتر ها و پس از آن در تمام شبکه های اجتماعی استفاده گردید .

کریس مسییتا در ابتدا مطرح نمود که توییتر با استفاده از هش ، امکان مشاهده پست ها را به صورت گروهی فراهم می نماید ، که با انتشار این خبر در ابتدا توییتر این خبر را تایید ننمود تا در سال ۲۰۰۷ برخی روزنامه نگاران برای خبر آتش سوزی جنگل در سن دیگو از مبحث هشتگ و انتشار این خبر به صورت گروهی استفاده نمودند .

تاثیر تگ در سئو وب سایت
0 دیدگاه
26 سپتامبر, 2019

تاثیر تگ در سئو وب سایت

تاثیر تگ در سئو وب سایت

این مهم است که از به کاربردن تعداد زیادی کلمات کلیدی خودداری کنیم و یک قاعده خوب برای این کار این است که در هر صفحه حداکثر از سه تا چهار تگ header استفاده کنیم و بعد از تگ های header حداقل یک پاراگراف متن داشته باشیم .
صفحه ای که شامل تعداد زیادی تگ header باشد برای موتور های جستجو شبیه به اسپم به نظر می رسد و برای کاربران مفید نخواهد بود.

italic ، bold و emphasis بعد از این که از تگ های header در صفحه خود استفاده کردید ، هنوز کار شما به اتمام نرسیده است و هنوز ابزارهای زیادی هست که شما می توانید برای هدفمند سازی کلمات کلیدی طراحی سایت خود از دید سئو و بهینه سازی سایت استفاده کنید .

هنگامی که کلمات کلیدی را در صفحات خود به کار میبرید مهم است که این کلمات را به همراه تگ های bold یا italic یا emphasis به کار برید تا مطمئن شوید موتورهای جستجو پی به مهم بودن این کلمات می برند .
بسیاری از افراد در صفحات خود از انیمشن های فلش و یا تگ های span به وسیله css ، بسیار استفاده می کنند و این درحالی است که موتور های جستجو به سختی قادر به تشخیص این ها می باشند .

پس با استفاده از تگهای ساده ی html که در بالا ذکر شد کار را برای موتور های جستجو آسان کنید .

اخرین محصولات سایت
کابین وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس