آشنایی با اسپم و انواع اسپم ها

آشنایی با اسپم و انواع اسپم ها

تعریف اسپم:

Spam یا همان هرزنامه مشکلی که تمامی شرکت ها امروز درگیر آن هستند. امروزه Spam برای ارسال Trojan یا keylogger یا ransomware استفاده میگردد.

Spam یکی از مشکلاتی است که هر Admin با آن دست و پنجه نرم می کند ابزار های زیادی برای جلوگیری از آن ایجاد شدند، مانند Spam Filter ‌یا spam assassin اما مشتریان همچنان مشکل دریافت Spam را داشته اند.

هدف اسپم و اسپمرها:

بیش  از 90 درصد از اسپمرها هدفی جز کسب در آمد نداردند.در تمامی سیستم های اسپم، ارسال کننده آن هدفی دارد که در بسیاری از مواقع هدف اسپمر کسب در آمد بالا میباشد. به عنوان مثال شما در نظر بگیرید که اسپمری روزانه به 1 میلیون نفر ارسال اسپم انجام میدهد. مطمئنا حتی اگر اسپمر کمتر از 1 درصد دریافت کننده را مجاب به باز کردن ایمیل ها کند، بازهم فروش بسیار فوق العاده ای را کسب خواهد نمود. البته بسیاری از کارشناسان به تبلیغات این نوع اعتقادی ندارد و اسپم را بیشتر جنبه منفی برای معرفی یک برند میدانند.

هدف بعدی بسیاری از ایمیل های اسپم به دام انداختن شما میباشد.کلاه برداری از طریق ایمیل و اطلاعات شما هدف بسیاری از اسپمر ها این اطلاعات بسیار مهم و با ارزش میباشد.

درصد بسیار پایینی از اسپمرها که میتوان آنها را به اسپمر عالم یا دلال اطلاعات نام گذاری کرد، هدف بسیار متفاوتی دارند. البته این نوع تجارت بسیار مرسوم نیست و حتی بیش از 99 درصد کارشناسان آی تی نیز از این موضوع بی خبر هستند. کار این اسپمر های باهوش بدین صورت میباشد که ارسال های خود را آنلایز میکنند، تعداد بالا اسپم ارسال میکنند و از طریق بازخورد های آنها کاربران خود را آنالیز میکنند. کاربر دریافت کننده چند ساله هست؟ از کدام شهر هست؟ به چه چیزهایی علاقه مند هست؟ و ده ها فیلتر و علاقه مندی بسیار ارزشمندی که اسپمر ها با تلاش های فروان به آنها دست خواهند یافت. بعد از جمع آوری اطلاعات و آنالیز آنها هکر ها این اطلاعات ارزشمند را بفروش میرسانند تا تبلیغ های مد نظر را به گروه فیلتر های مد نظر ارسال کنند.

انواع اسپم ها به چه صورتی میباشد؟

اسپم ایمیل:  اولین نوع اسپم که برای اسپمر نیز هزینه بسیاری ندارد، اسپم از طریق ایمیل میباشد.

اسپم پیامکی و یا اس ام اس که همه ما حداقل در طی 24 ساعت از 1 الی نامعلوم اس ام اس تبلیغاتی دریافت میکنیم و هر کاربر دارای موبایل با این معضل آشنایی کافی دارد.

نتایج جستجوی اسپم: روش جدیدی از اسپم میباشد که به خصوص در ایران در دوره ای بسیار رواج پیدا کرد و البته هنوز هم رواج دارد. در این نوع اسپم تمامی جستجوی های شما در موتورهای جستجو به نحوی توسط مطالب اسپمی که در سایتها جمع آوری شده است به سمت سایت اسپمر هدایت میگردند. این نوع اسپم را واقعا بلای جان کاربران آماتور میتوان دانست. چرا که باتوجه به آشنایی کم این قشر حتما آسیب بسیار زیادی از جمله ویروسی شدن سیستم و موارد مشابه به این کاربران وارد خواهد شد.

اسپمر سایتها: در این نوع اسپم روی وبلاگها، سایت ها، قسمت نظرات، انجمن ها و … اسپمرها شروع به ارسال اسپم میکنند. پست های تبلیغاتی در انجمن های تخصصی و غیر تخصصی ، پست های تبلیغاتی در قالب کامنت های وبلاگ و …. از این نوع اسپم میباشند که این نوع اسپم برای کاربران ایرانی جنبه تبلیغاتی دارد و آسیب پذیری زیادی مانند ایمیل و اسپم جستجو ندارد.

اسپم اپلیکیشن ها و فضای مجازی نیز نوعی از اسپم هست که با توجه به اپلکیشن ها ابعاد گسترده ای میتواند داشته باشد، همانند تبلیغات های اپلکیشن تلگرام، واتس آپ و یا کامنت های بخش محتوای اپلیکیشن محبوب اینستاگرام و …. که هدف این نوع اسپم نیز عمده تبلیغات و یا افزایش فالور میباشد

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

برچسب ها
دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کابین وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس