آشنایی با سئو کلاه خاکستری و تکنیک های آن

آشنایی با سئو کلاه خاکستری و تکنیک های آنReviewed by سئوکارسئوتگ on Dec 16Rating: 5.0آشنایی با سئو کلاه خاکستری و تکنیک های آنتکنیک های سئو خاکستری در راستای سئو کلاه سیاه هستند با این تفاوت که برای موتورهای جستجو قابل تشخیص نیستند. این تکنیک ها تاثیر خوبی در رتبه سایت خواهند داشت و بدون جریمه شدن سایت توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو، رتبه آن افزایش خواهد یافت. اگر اصول سئو خاکستری به درستی رعایت شود، در کوتاه مدت و با صرفه جویی در هزینه می توان به رتبه بالا در نتایج جستجو دست یافت.

 تکنیک های سئو خاکستری در راستای سئو کلاه سیاه هستند با این تفاوت که برای موتورهای جستجو قابل تشخیص نیستند. این تکنیک ها تاثیر خوبی در رتبه سایت خواهند داشت و بدون جریمه شدن سایت توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو، رتبه آن افزایش خواهد یافت. اگر اصول سئو خاکستری به درستی رعایت شود، در کوتاه مدت و با صرفه جویی در هزینه می توان به رتبه بالا در نتایج جستجو دست یافت.

تکنیک های سئو کلاه خاکستری برای بهبود رتبه سایت:

  • خرید دامنه
  • طراحی مجدد سایت و تغییر ظاهر سایت
  • ایجاد حساب های جعلی در شبکه های اجتماعی
  • ایجاد بک لینک به سایت خود
  • کلیک بر روی لینک های سایت در شبکه های اجتماعی
  • استفاده از کلمات کلیدی در عنوان
  • استفاده از لینک در ایمیل سایت های خبری
  • کامنت گذاشتن در شبکه های اجتماعی و یا وبلاگ ها
  • ایجاد گزینه اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
    1. تدریجی بک لینک دادن (هر روز نهایت ۵ بک لینک از سایتهای مختلف)
    2. از سایتهای پر بازدید و دارای آتوریتی بالا بک لینک گرفتن
    3. فالو و نوفالو بودن بک لینک
    4. مرتبط بودن سایتی که از آن بک لینک می گیرید با موضوع سایت شما
    5. اگر قصد لینک سازی دارید بهترین روش رپورتاژ آگهی است.ایجاد محتوای کپی شده از سایت های دیگر به صورت حرفه ای

      تکنیک های سئو کلاه خاکستری

      در اینجا به برخی از متداول ترین تکنیک های سئو کلاه خاکستری اشاره می کنیم:

      ۱. استفاده از دامنه های منقضی شده

      در دنیای وب هر روز وب سایت های زیادی ایجاد می شود، اما به همان صورت نیز وب سایتهای زیادی دیگر قعالیت نمی کنند. شما می توانید توسط ابزارهای domain expire که هم در سایت nic.ir و هم سایتهای مشابه خارجی هست لیست آخرین دامنه های اکسپایر شده امروز را ببنید. بعد با یک بررسی ساده دامنه هایی که با موضوع کاری شما یکی هستند را بخرید و سایتی کوچک روی آنها تولید کنید و با نوشتن چند مقاله مرتبط به وب سایت خود لینک دهید.

      ۲. حساب های شبکه های اجتماعی

      با ساخت شبکه های اجتماعی و انتشار لینک صفحات سایتتان در آنها می توانید بهترین لینک سازی خارجی را انجام دهید. قبل از انجام این کار در خصوص هر شبکه اجتماعی که می خواهید در آن پروفایل و یا صفحه تجاری بسازید تحقیق کنید.

      ۳. بازطراحی سایت

      طراحی مجدد سایت باعث می شود کدهای سایت شما از نو نوشته شود و از نظر گوگل اینکار یعنی بروزرسانی و بروزرسانی برای شما جایگاه بهتر به ارمغان خواهد آورد. البته با توجه به تغییرات الگوهای طراحی و الگوریتم رنک برین، اگر این تغییرات با استانداردهای UI و UX همراه شود و بازطراحی بر مبنای بالای بودن سرعت سایت نیز همراه گردد، تاثیرش صدچندان خواهد شد.

      ۴. ایجاد کامنت

      در سایت خود امکان درج دیدگاه را اضافه کنید. درج دیدگاه می تواند صفحه شما را بروزرسانی کنید. همچنین برای پاسخ به مخاطبان اگر پاسخ به صفحه ای دیگر ربط دارد لینک آن را در کامنت بگذارید. کامنت گذاری فقط به سایت خودتان بر نمی گردد. می توانید با کامنت گذاری در سایت های پربازدید و استفاده از نام و خدمات خود و حتی با دادن آدرس سایت، جایگاه بهتری برای سایتتان رقم بزنید.

      ۵. لینک سازی به صورت آگهی

      خرید بک لینک از نظر موتورهای جستجو خطاست. ولی اینکار باعث بالا رفتن اعتبار شما می شود. مهمترین نکات در بک لینک عبارت است از:

      1. تدریجی بک لینک دادن (هر روز نهایت ۵ بک لینک از سایتهای مختلف)
      2. از سایتهای پر بازدید و دارای آتوریتی بالا بک لینک گرفتن
      3. فالو و نوفالو بودن بک لینک
      4. مرتبط بودن سایتی که از آن بک لینک می گیرید با موضوع سایت شما
      5. اگر قصد لینک سازی دارید بهترین روش رپورتاژ آگهی است.

        ۶. بالا بردن کاربران صفحات وبسایت در شبکه های اجتماعی

        در گزینه دوم اشاره کردیم که برای وبسایتتان در هر شبکه اجتماعی یک صفحه ایجاد کنید و لینکهایتان را در آنجا انتشار دهید. حال اگر این صفحات مشترکینی داشته باشند که روی لینک های شما کلیک کنند ارزش کار شما صد چندان خواهد شد. برای اینکار باید اصول کار و فعالیت در هر شبکه اجتماعی را یاد گرفته و با استفاده از آن اقدام به جذب مشترک یا همان فالوور بکنید.

        ۷. به کارگیری کلمات کلیدی و کلمات مرتبط با آن در متن

        سعی کنید از کلمات کلیدی و کلمات مرتبط با آنها در متن و عناوین صفحه خود استفاده کنید. این کار باعث می شود گوگل متوجه شود که شما دارید در چه خصوص صحبت می کنید. مثلا وقتی شما در خصوص سئو مطلب می نویسید، سعی کنید چند بار از طراحی سایت و بهینه سازی و موتور های جستجو نیز صحبت کنید تا بار مطلب شما بیشتر شود.

        ۸. قراردادن لینک شما در ایمیل خبرنامه سایت های دیگر

        یک روش دیگر برای جذب بازدید، استفاده از خبرنامه سایت های مرتبط یا پربازدید برای جذب بازدید و مشتری است. این یکی از بهترین روشهای تبلیغاتی است. زیرا که هم می تواند مشتری را به سایت شما بیاورد، هم اینکه باعث می شود شما بازدید فوق العاده ای از این تبلیغ بگیرید.

        ۹. ساخت پروفایل در وبسایت های معروف

        ساخت پروفایل در سایتهایی مثل آمازون یا ترلو می تواند با دادن لینک برای شما همراه باشد. با اینکار شما یک پروفایل ساخته اید و می توانید در آن راجع به خود و فعالیتتان صحبت کنید و در بخش تماس آدرس وبسایت خود را وارد نمایید.

        یکی از بهترین سایتهایی که شما می توانید در آن به اینکار بپردازید انجمن ها و سایت های پرسش و پاسخ می باشند. این سایتها هم به زبان فارسی و هم به زبان های دیگر وجود دارند و شما با کمی کار در آنها می توانید از طریق بخش امضاء و آدرس سایت در پروفایتان، و حتی درج موضوع اقدام به لینک سازی و معرفی سایت خود کنید.

        ۱۰. خرید ورودی گوگل

        یکی دیگر از تکنیک های سئو کلاه خاکستری خرید ورودی گوگل در برخی از زمان های سال است. فرض کنید عید نوروز می شود! یا اینکه به یک جای سال میرسیم که تعطیلاتی پشت سر هم داریم. اگر سایت شما روزانه ۵۰۰ بازدید داشته باشد در چنین مواقعی از سال دارای افت شدید ورودی می شود و این روی رنک و جایگاه سایت شما تاثیر می گذارد. چرا؟

        یک سایت موفق و رو به جلو وبسایتی است که ورودی های آن یا نسبت به قبل مساوی یا بالاتر باشد، اگر افت داشته باشید یعنی کاربران از سایت شما خوششان نمی آید و گوگل فکر می کند علاقه آنها نسبت به سایت شما کم می شود. در این مواقع بهتر است بازدیدی به اندازه افت احتمالی خریداری کنید تا در آن زمان پس رفت نکنید.

        برای اینکار می توانید از تبلیغ در گوگل و یا خرید ورودی گوگل استفاده کنید. این که شما از جه روشی استفاده می کنید بسته به میزان استفاده از استراتژی های کلاه سیاه و سفید متفاوت خواهد بود. در این بین مطالعه مقاله چگونه در گوگل تبلیغ کنیم نیز خالی از لطف نیست.

        ۱۱- لینک سازی داخلی با طراحی مناسب و عناوین مناسبتر!

        وقتی دارید لینک سازی داخلی می کنید حتما لینک هایی بسازید که کاربران روی آنها کلیک کنند. این کار را با ساخت دکمه انجام دهید یا در متن بنویسید حتما مقاله فلان را مطالعه فرمایید یا برای درک بهتر این موضوع مقاله فلان را مطالعه کنید. لینک سازی داخلی موقعی جواب می دهد که کاربران مراجعه کننده به سایت نیز روی آنها کلیک کنند

        سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *