ارتباط نرخ پرش سایت و سئوسایت

ارتباط نرخ پرش سایت و سئوسایت

نرخ پرش (Bounce Rate) :

نرخ پرش یا Bounce Rate معیاری است که میزان ماندگاری افراد در سایت شما را می‌سنجد. البته روش کار آن کمی متفاوت است و فقط میزان ماندن افراد در سایت شما معیار اصلی سنجیدن نیست. اگر شما یک سایت با کیفیت داشته باشید که بازدیدکننده با ورود به آن بر روی مطالب دیگری نیز کلیک کند و کنجکاو شود، نشان دهنده‌ی کیفیت سایت شما است و بر روی میزان نرخ سایت شما تاثیر خواهد داشت. میزان این نرخ توسط گوگل آنالیتیکس محاسبه می‌شود و بهتر است بدانید که گوگل حواسش به همه چیز است.

گوگل آنالیتیکس برای محاسبه این آمار نیاز به واکنشی از بازدیدکننده در سایت شما دارد که بیشتر مواقع با کلیک کردن بر روی یک مقاله دیگر، یک لینک مرتبط با مقاله و یا حتی با کلیک بر روی ادامه مطلب محاسبه می‌شود.

هرچه نرخ پرش شما بالا باشد بدین معنی است که نیاز دارید تا بیشتر روی سایت و محتواهای خود کار کنید.

نرخ پرش بالا به سه عامل بستگی دارد:
سایت و یا صفحه‌ای که پرش آن بالاست، از کیفیت خوبی برخوردار نیست.
بازدیدکنندگان شما نمی‌توانند به خوبی با صفحه‌ی شما ارتباط برقرار کنند و میزان درگیری آن‌ها با سایت شما کم است.
بازدیدکنندگان شما مطلبی را که می‌خواستند پیدا کرده‌اند و از صفحه‌ی شما خارج شده‌اند.
موارد بالا اساسی ترین موارد در نرخ پرش بالای سایت و در کل صفحه‌ی شماست.

ارتباط بین نرخ پرش و سئو :

از لحاظ تئوری، نرخ پرش فاکتور مهمی برای رتبه بندی است زیرا نشان دهنده میزان ارتباط صفحه فرود شما با عبارت مورد جستجوی کاربران است اما در عمل هنوز هم جای بحث وجود دارد. به هر حال نرخ پرش چه فاکتوری برای رتبه بندی باشد و چه نباشد؛ مطمئناً برای گوگل نشانه ای است از کیفیت محتوای وبسایت شما.
به طور خلاصه، فاکتور نرخ پرش این گونه عمل می کند:
  • اگر کاربری بر روی سایتی در نتایج جستجو کلیک کند و سپس مدتی در آن سایت بماند، این نشان می دهد که این وبسایت با عبارت مورد جستجو مرتبط بوده و هدف خود را به انجام رسانده است. بنابراین گوگل این وبسایت را در رتبه بهتری قرار خواهد داد.
  • اگر کاربری بر روی یکی از نتایج جستجو کلیک کند و سپس بلافاصله به صفحه نتایج جستجو برگردد (یا بر روی وبسایت دیگری کلیک کند)، این نشان می دهد که این سایت برای کاربر مفید نبوده و بنابراین این سایت رتبه خوبی را در مورد عبارت مورد جستجو کسب نخواهد کرد.

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کابین وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس