الکسا چگونه ابزاری است و چه تاثیری در سئوسایت دارد؟

الکسا چگونه ابزاری است و چه تاثیری در سئوسایت دارد؟

الکسا چگونه ابزاری است و چه تاثیری در سئوسایت دارد؟

یکی از محبوب ترین ابزارهای سئو سایت که کارآمد در نمایش موقعیت فعلی وب سایت های مختلف و متعدد در سیستم رتبه بندی الکسا است.

تاثیر رتبه الکسا در سئو:

الکسا یک سیستم رتبه بندی سایت هایت که اساس کار آن، میزان ترافیک آنهاست. کمتر بودن عدد رتبه سایت شما، نشان از محبوب تر بودن آن دارد. به عنوان مثال وب سایتی که دارای رتبه یک است، محبوب ترین سایت دنیا به شمار می رود. الکسا از سال 1996 وارد دنیای وب شده و در سال 1999 نیز توسط وب سایت آمازون خریداری شد.

الکسا چگونه ابزاری است و چه تاثیری در سئوسایت دارد؟

الکسا دارای یک تولبار بوده که قابلیت نصب در مرورگرهای وب را دارد. با نصب شدن آن در مرورگر کاربران، این تولبار به تاریخچه مرور وب کاربران دسترسی پیدا خواهد کرد و وب سایت الکسا نیز از این داده ها برای تهیه لیستی از پر طرفدار ترین سایت های دنیا استفاده می کند.

با اینکه خیلی ها عقیده دارند که الکسا، قدرتمندترین سیستم رتبه بندی سایت ها در وب محسوب می شود، اما از جهاتی نقدهایی بر دقت کار آن وارد است. به عنوان مثال داده های این سیستم تنها از مرورگرهایی دریافت می شود که تولبار الکسا را نصب کرده اند و این تولبار بر روی اغلب مرورگرها نصب نیست.

الکسا در سال 2008 و در پاسخ به این انتقادات توضیحاتی ارائه کرد و اعلام کرد که این سیستم تنها متکی به داده های تولبارش نیست و از داده های دیگر سرویس ها نیز استفاده می کند.

سیستم رتبه بندی سایت الکسا یک سیستم رتبه بندی منحصربفرد بوده و اساسا با آدرس alexa.com تنظیم شده است. تعداد بازدیدکنندگان سایت به طور دقیق و صحیح محاسبه و تعیین شده و توسط الکسا عمومی گردد. نتایج اعلامی توسط سایت الکسا به طور مستقیم و یا با واسطه از طریق ابزارهای بررسی رتبه سایت الکسا همگی از پارامترهای مهم در بهینه سازی وب سایت و تعیین موقعیت و جایگاه سایت در نتایج موتورهای جستجو به شمار می رود. البته این نکته را نیز باید در نظر داشت که به دلیل برخی ترفندها و شیوه های سئو کلاه سیاه نظیر پاپ آپ می توان آمار بازید سایت را به صورت غیرواقعی افزایش داد و اینگونه آمار اعلامی توسط الکسا برای سایت مزبور صحت واقعی نداشته و ملاک معتبری برای ارزیابی سایت و جایگاهش در جهان و یا کشور نخواهد بود.

الکسا چه عواملی را در رتبه‌بندی خود لحاظ می‌کند؟

باید بدانیم که الکسا در هنگام رتبه‌بندی چه مواردی را مد نظر قرار می‌دهد. خوشبختانه الکسا در رابطه با نحوه انجام محاسبات خود (برخلاف گوگل) کاملاً صاف و صادق است.

الکسا در مطلب کوتاهی در وبلاگ خود با عنوان «راهنمای افزایش رتبه الکسا» می نویسد:

«الکسا هر روز میانگین تعداد بازدیدکنندگان و بازدید از صفحات هر سایت در طول سه ماه گذشته را برآورد می‌کند. وب‌سایتی که مجموع بازدیدکنندگان و بازدید بیشتری در طول سه ماه اخیر داشته باشد، رتبه 1 را دریافت می کند و وبسایتی که کمترین بازدیدکننده و بازدید را دارد، رتبه‌ای نزدیک به 30 میلیون را دریافت خواهد کرد. چنانچه بر طبق ارزیابی‌های ما هیچ‌کس در طول سه ماه گذشته از سایتی بازدید نکرده باشد، در اینصورت اصلاً برای آن سایت رتبه‌ای تعیین نخواهد شد.»

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کابین وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس