الگوریتم هیلتاپ چه تاثیری بر سئوسایت دارد؟

الگوریتم هیلتاپ چه تاثیری بر سئوسایت دارد؟

یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل که در سال ۲۰۰۳ معرفی شد الگوریتم هیلتاپ Hilltop Algorithm است. این الگوریتم از ابتدای معرفی تاثیرات چشم گیری را بر نتایج موتورهای جستجو داشته است که همچنان این تاثیرات ادامه دارد.
یک سئوکار حرفه ای که در زمینه وب فعالیت دارد مهم و ضروری است که از تاثیرات الگوریتم هیلتاپ در سئو آگاهی کامل داشته باشد تا با کمک آن درک عمیق تری از پایه و اساس سئوی مدرن و امروزی بدست آورد.

الگوریتم هیلتاپ:

الگوریتم هیلتاپ به شناسایی سایتهای معتبر و حرفه ای می پردازد. در واقع هدف از الگوریتم هیلتاب در سئو شناساندن صفحات حرفه ای برای رتبه بندی بهتر است.
الگوریتم هیلتاپ با شناسایی صفحات تخصصی برای شناسایی سایت های معتبر استفاده می کند. سایتهای تخصصی سایت هایی می باشند که در یک حوزه و حرفه خاص فعالیت دارند. رویکرد الگوریتم هیلتاپ هم مانند دیگر الگوریتم های گوگل بر پایه فرضیه های مشابه قرار دارد. یعنی تعداد و کیفیت منابعی که به یک صفحه بک لینک داده‌اند، مقیاس‌های خوبی از کیفیت برای رتبه بندی آن است. تفاوت الگوریتم هیلتاپ با دیگر الگوریتم ها در این است که این الگوریتم تنها صفحات تخصصی را مد نظر دارد یعنی صفحاتی که با هدفی خاص برای هدایت مردم به سمت منابع خاص ایجاد شده است.

تاثیر الگوریتم هیلتاپ بر سئو:

الگوریتم هیلتاپ سال هاست که تاثیر گذشته خود را در سئوسایت از دست داده است و دیگر مانند گذشته ، ثبت لینک در سایت های دایرکتوری موجب پیشرفت وب سایت ها نمی شود. از این الگوریتم این طور برداشت می شد که لینک هایی که از دایرکتوری های اصلی و مهم گرفته شده باشد و لینک های به دست آمده از سایت های مرتبط با رتبه بالا همگی باعث پیشرفت در رتبه سایت می شوند. زمانی که الگوریتم هیلتاپ به عنوان یکی از الگوریتم های گوگل معرفی شد تنها با بدست آوردن بک لینک از سایت های دیگر می شد به رتبه های بالا دست پیدا کرد و علتش این بود که از دایرکتوری ها به عنوان یک منبع معتبر برای شناخت سایت های با کیفیت استفاده می شد.

الگوریتم هیلتاپ موجب شد تا سئو کارها به فکر ایجاد دایرکتوری های شخصی و البته مخفی کردن ارتباط مالکیت سایت ها بیافتند. بنابراین با استفاده از IP های اختصاصی برای هر سایت و پنهان کردن اطلاعات مالک دامنه تلاش می کردند تا یکسان بودن مالکیت سایت های خود را پنهان کنند. نتیجه، شبکه ای از سایت هایی با مالکیت یک شرکت بود که بعضا تعداد آن ها به صد ها سایت نیز می رسید. این روش امروزه با عنوان PBN یا همان شبکه خصوصی لینک شناخته میشود که در صورت شناسایی توسط گوگل موجب جریمه های سنگین و حذف سایت از نتایج گوگل خواهد شد.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

 

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کابین وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس