انواع متاتگ ها در سئوسایت

انواع متاتگ ها در سئوسایتReviewed by سئوکارحرفه ای سئوتگ on May 14Rating: 5.0انواع متاتگ ها در سئوسایتاین متاتگ به مرورگر شما خواهد گفت که صفحه شما در حال استفاده از چه ساختاری است و کاراکترهای آن از چه یونیکدی (یونیکد به زبان ساده یعنی روشی استاندارد که با آن کاراکترهای به فرض زبان فارسی، برای سیستم یا مرورگر تبدیل به کد و قابل فهم می شوند) پیروی می کنند.

انواع متا تگ ها (Meta Tags)

متاتگ  http-equiv

این متاتگ به مرورگر شما خواهد گفت که صفحه شما در حال استفاده از چه ساختاری است و کاراکترهای آن از چه یونیکدی (یونیکد به زبان ساده یعنی روشی استاندارد که با آن کاراکترهای به فرض زبان فارسی، برای سیستم یا مرورگر تبدیل به کد و قابل فهم می شوند) پیروی می کنند.

متاتگ  description

بعد از تگ title و http-equiv در html، متاتگ description بالاترین اهمیت را برای موتورهای جستجو دارد. برای اینکه ربات های جستجوگر را نسبت به محتوای صفحه خود راهنمایی کنید.

Meta description

توضیحات صفحه در تگ  Meta descriptionنوشته می شوند و به موتورهای جستجو اعلام می کنند که محتوای صفحه ما در ارتباط با چه موضوعی است. اهمیت Meta description در سئو سایت در این موضوع است که هرچه ارتباط این بخش با محتوای متن بیشتر باشد، موتورهای جستجو درک بهتری از موضوع صفحه خواهند داشت. اگر بخش توضیحات در صفحه نمایش نتایج جستجو، نمایش داده شود و توضیحات متناسب با محتوا باشد، می تواند نرخ کلیک سایت را بالا ببرد.

متاتگ  keywords

keywords  نیز یکی دیگر از متاتگ های کلیدی صفحات html است که مربوط به موتورهای جستجو است. برای جدا سازی کلمات کلیدی، باید از علامت ویرگول به صورت انگلیسی استفاده شود، همچنین تعداد کلمات کلیدی و همچنین توضیحات نباید خیلی کم یا خیلی زیاد باشند.

متاتگ   robots

این متاتگ برای اعمال دستوراتی روی ربات های جستجوگر است. همه ی ربات ها از این متاتگ پیروی نمی کنند، اما بد نیست که در صفحه اول سایت خود از آن استفاده کنید.

متاتگ  generator

از این تگ برای مشخص کردن اینکه صفحه مورد نظر از چه برنامه یا خدماتی جهت انتشار محتوا استفاده می کند، استفاده می شود. به کار بردن این متاتگ اختیاری است و تاثیر چندانی در رتبه و عملکرد شما در موتورهای جستجوگر ندارد.

متاتگ  author

برای مشخص کردن نویسنده مطلب، می توان از این متاتگ استفاده کرد. البته بودن یا نبودن آن چندان فرقی ندارد، اما برای سایت ها و وبلاگ هایی که چند مدیر یا کاربر مجزا دارند می تواند مفید باشد.

متاتگ  expires

این متاتگ تاریخ انقضای یک صفحه را مشخص می کند. کاربرد آن اختیاری است و تاثیر چندانی بر روی عملکرد سایت یا وبلاگ شما در موتورهای جستجو ندارد.

متاتگ  copyright

برای مشخص کردن اینکه محتوای صفحات وب سایت شما دارای کپی رایت یا حقوق مولف است، می توانید از این متاتگ در کدهای خود استفاده کنید. البته استفاده از آن هیچ تضمینی برای سوء استفاده نکردن دیگران از محتوای شما ایجاد نمی کند.

متاتگ  refresh

از refresh برای انتقال یک کاربر از صفحه ای به صفحه ای دیگر یا همان صفحه، به طور خودکار استفاده می شود. به این عمل اصطلاحا ریدایرکت (redirect) می گویند.

متاتگ  Cache-control

این متاتگ برای مدیریت نحوه ذخیره یا به اصطلاح Cache شدن صفحات سایت در مرورگر کاربران مفید است. در حالت معمولی اکثر مرورگرها محتویات صفحه ، از جمله تصاویر و فایل ها را در حافظه موقت خود ذخیره می کنند تا در مراجعات بعدی سریع تر به آن ها دسترسی پیدا کنند، اما گاهی نیاز هست که محتوای صفحات سایت از این کار مصون بمانند، به همین منظور از متاتگ Cache-control به یکی از شیوه های زیر استفاده می شود:

Public :  محتوا در حافظه مشترک تمام کاربران یک سیستم ذخیره می گردد.

Private :  محتوای تنها در حافظه نام کاربری ذخیره می گردد.

no-Cache :  هیچ ذخیره ای از محتوا در حافظه صورت نمی گیرد.

no-Store :  در محدوده زمانی کوتاهتری، محتوا ذخیره و نگهداری می شود و به صورت آرشیو در نمی آید.

مهم ترین متاتگ ها بعد از title و http-equiv، متاتگ های keywords و description هستند که استفاده از آن ها برای هدایت موتورهای جستجو و کسب نتایج بهتر در سئو ضروری است.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *