بهینه سازی سئوسایت و اهمیت آن

بهینه سازی سئوسایت و اهمیت آن

بهینه سازی وب سایت و یا سئو (Search Engine Optimization) به مجموعه اقداماتی گفته می شود که طی آن وب سایت شما در نتایج حاصل از جستجوی یک کلمه یا عبارت در موتورهای جستجو، در جایگاه مناسبی (مثلا در صفحه اول) نمایش داده می شود.

مهمترین ویژگی بهینه سازی وب سایت عبارتست از:

شما برای اینکه در صفحه اول (یا اولین جایگاه) نمایش داده شوید، هزینه ای پرداخت نمی کنید، یعنی وب سایت شما به صورت طبیعی (organic) در آن جایگاه قرار می گیرد، در صورتی که شما در تبلیغات کلیکی گوگل یا MSN، شما با پرداخت پول در صفحه نخست قرار می گیرید.

زمانی که شما با بهینه سازی وب سایت، مثلا در صفحه اول نتایج جستجو قرار می گیرید، این نتیجه نسبتا پایدار است. به این معنی که شما برای مدتی این جایگاه را حفظ می کنید که حداقل چندین ماه است و این مدت زمان بستگی به میزان فعالیت شما در وب سایت و همچنین میزان فعالیت رقبای شما دارد.

زمانی که وب سایتی با استفاده از تکنیکهای بهینه سازی در یک موقعیت مناسب در موتور جستجو قرار می گیرد، از نظر روانی، احساس اطمینان بیشتری در مخاطب ایجاد می کند تا زمانی که با تبلیغات کلیکی نمایش داده می شود.

قرار گرفتن در جایگاه مناسب به این معنی است که شما در آن زمینه، تجربه و سوابق بهتری دارید، لذا اطمینان بیشتری در مخاطب خود ایجاد می کنید.

اهمیت سئو یا بهینه سازی کردن سایت از آنجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده میکنند.و اهمیت بهینه سازی جایی به اوج خود میرسد که اکثر مردم فقط به صفحه‌ی اول نتایج جستجو نگاه میکنند. بنابراین برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو، این مسئله الزامی است که سایت شما در صفحه‌ی اول نتایج جستجو قرار گیرد.

  • اکثر کاربران اینترنتی صفحات مورد نظر خود را از موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل، بینگ و یاهو پیدا میکنند، از اینرو بهینه سازی (سئو) مناسب کلید شما برای رسیدن به بازدید بیشتر است.
  • علاوه براین موتورهای جستجو همان چیزی را در اختیار کاربران قرار میدهند که آنها بدنبالش هستند به همین دلیل در مقایسه با تبلیغات اینترنتی مشتریان اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند داشت و این امر ارزش سئو را دوچندان خواهد کرد.
  • کلمات جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارند، تجربه نشان داده است که جذب بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل میتواند موفقیت هر شرکتی را تضمین کند، بازدید بدست آمده از روش سئو بر هر نوع تبلیغ برتری داشته و هزینه کمتری را نیز به شما تحمیل خواهد کرد.
  • هر وب سایتی که به سوی تجارت و بازرگانی حرکت میکند، باید صفحات وب خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کند. هدف نهایی یک وب سایتجلب کاربران اینترنتی میباشد، و مطالعات نشان داده است که پهنه عظیمی از کابران اینترنتی وب سایت ها را در موتورهای جستجو پیدا کرده اند.
  • سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی
دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کابین وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس