تاثیر برچسب بر سئو سایت

تاثیر برچسب بر سئو سایت

تاثیر برچسب بر سئو سایت

یکی از اجزای کلیدی معماری یک وب سایت، سیستم برچسب زدن موثر می باشد. البته، برچسب زدن یک وب سایت باید کلمات کلیدی را داشته باشد. با این حال به نظر می رسد یک سردرگمی میان سئو کاران، طراحان وب و توسعه دهندگان وب برای استفاده موثر از برچسب ها وجود دارد.

برچسب چیست؟

برچسب ها (TAG) اصطلاحات خاصی هستند که شما از آنها برای علامت گذاری ابتدا و انتهای عنصر استفاده می کنید.

برچسب ها چه کاربردی دارند؟

از برچسب ها برای دسته بندی مطالب استفاده می شود. می توان با استفاده از آنها در یک وب سایت مطالب را دسته بندی کرد. مثلا کل مطالب سئو داخل برچسب ” سئو ” قرار میگیرد. ب

برچسب ها شامل کلمات کلیدی و مداوم در طول یک وب سایت هستند. آن ها به طور موثر میان صفحات و محتوای سایت ارتباط برقرار می کنند و همچنین ارائه دهنده اطلاعات روشن از محتوای متن می باشد که در دسترس بر روی صفحه وب است.

برچسب ها از ساخت منوهای بیش از حد که داخل آن ها مطالب چندانی قرار ندارد جلوگیری می کند. چون که قرار دادن منوهای بیش از حد باعث سردرگمی کاربر می شود. همچنین برای مطالبی که بسیار هستند و در یک زمینه خاص و مرتبط با هم هستند نیز باید مرتبط با عنوان سایت باشد که بتوان در منو قرار داد.

بر روی برچسب ها باید مدیریت داشته باشید و آینده نگری کنید. در بسیاری از وب سایت ها مشاهده می کنید داخل تعدادی از آن ها فقط یک مطلب وجود دارد که این نشان از بی مدیریتی است. به طور مثال در یک وب سایت فروشگاه اینترنتی انتخاب نام یک محصول فروشگاه به عنوان برچسب به هیچ عنوان مناسب نیست زیرا شما هرگز محصول دیگری با همان نام نخواهید داشت.

در هیچ جایی مشاهده نمی کنید که نوشته باشد تعداد مناسب هر برچسب در یک مطلب چه تعداد باشد. ولی بهترین راه برای بدست آوردن این تعداد، مراجعه به سایت های بزرگ که SEO کار می کنند( از وب سایت های ایرانی استفاده نکنید ) را بررسی کنید که از چند تا برچسب استفاده می کنند.

با این بررسی ها من نتیجه گرفتم که مناسب ترین تعداد برچسب ها ۵ تا می باشد.

دسته بندی چیست؟

دسته بندی ها همانند برچسب ها برای منظم کردن مطالب وبلاگ استفاده میشوند. دسته بندی ها معمولا در قسمت بالایی سایت قرار دارد و میتوانید از هر صفحه به لیست آنها دسترسی داشته باشید و بین آنها جابجا شوید .

تفاوت دسته بندی با برچسب ها

هر دو یک کار را انجام میدهند اما سطح اهمیت دسته بندی از برچسب بیشتر است و به عبارتی رسمی تر است .

در تعداد برچسب های کل سایت ما محدودیتی نداریم اما در تعداد دسته بندی سئوکاران محدودیت هایی را در نظر گرفتند که سبب راحتی کاربر میشود .

بهتر است که تعداد دسته بندی ها بیشتر از ۵ عدد نباشد زیرا کاربر سردرگم میشود و نمیتواند موضوع خود را پیدا کند .

این سقفی که در نظر گرفته ایم میتواند برای هر سایتی متغییر باشد اما سعی کنید دسته بندی های کلی را در نظر بگیرید و بقیه را با برچسب ها پوشش دهید .

تاثیر برچسب ها بر روی سئو سایت

گوگل هیچ وقت به صراحت نگفته است که برچسب ها بیهوده هستند و اصلا خاصیتی ندارند . و یا نگفته از آنها به هیچ وجه استفاده نکنید .

بلکه با تجربه ای که گوگل در این زمینه کسب کرده تصمیم گرفته تا الگوریتم های خود را بر پایه این برچسب ها قرار ندهد.

میخواهیم تاثیر منفی و مثبت و راه حل هایی را برای استفاده برچسب ها در سایت بیان کنیم .

تاثیر منفی برچسب در سئو سایت

اگر از برچسب ها به درستی استفاده نکنید، سیگنال های منفی، برای موتور های جستجو ارسال میشود . و باعث میشود از امتیاز صفحه و یا سایت شما کم شود.

  • اگر تعداد برچسب ها زیاد باشد باعث میشود برچسب هایی با یک مطلب داشته باشید. و ربات های گوگل از این صفحات خوششان نمی آید .
  • اگر تعداد برچسب ها زیاد شود در پی آن تعداد صفحات بیهوده سایت شما زیاد میشود که خوشایند نیست .
  • هرچه برچسب ها زیاد تر شوند اعتبار آن مطلب کاهش پیدا میکند . زیرا مجبور است از اعتبار خود به اعتبار آن صفحات ببخشد .
  • اگر طول برچسب های شما بلند باشد بر روی سئوی شما تاثیر منفی میگذارد .
  • برچسب هر مطلب با آن دسته بندی یکسان نباشد . زیرا باعث میشود دو صفحه یکسان (یکی برای دسته بندی و دیگری برای تگ) ایجاد شود که هم کاربر خوشش نمآید و هم گوگل . ربات های گوگل دوست ندارند در دو صفحه مثل هم بخزند .

تاثیر مثبت  برچسب در سئو سایت

برچسب ها میتوانند کاربرد های زیادی داشته باشند .در ادامه به کاربرد هایی میپردازیم که تاثیر مثبتی بر روی سئو داشته باشند

پیشنهادات : وقتی کاربر در حال خواندن یک مطلب است این فکر خوبیست که مطلبی را با همون موضوع به کاربر پیشنهاد بدهیم . یکی از فاکتور هایی که میتوانیم مطالب هم موضوع را انتخاب کنیم، همین برچسب ها هستند .

برچسب های پایین هر مطلب در واقع یک نوع پل ارتباطی با سایر محتوای وبلاگ میباشد . و وقتی برچسب ها در پایان هر مطلب درج شود کاربر اگر کنجکاو شود که بیشتر در این باره بخواند میتواند با کلیک بر روی برچسب ها به مطالب دلخواه برسد . در نتیجه باعث کاهش نرخ خروج کاربر از صفحه میشود.

اگر وبلاگ ما در خصوص موضوعات زیادی مطلب مینویسد میتوانید یک دسته بندی کلی داشته باشیم و زیر موضوعات را در قالب برچسب پشتیبانی کنیم .

برچسب ها هر کدام صفحات جدایی برای خود میسازند و میتوانیم با لینک سازی و تبلیغات آنها سئوی این صفحات را بالا ببریم و در نتیجه ورودی بیشتری از گوگل دریافت میکنیم (مواظب باشیم این صفحات بیش از حد نشود).

راهنمای استفاده از برچسب ها در وبلاگ

استفاده از این برچسب ها یکسری قوانینی دارد که بصورت تجربی بین سئو کاران مطرح است. بهتر است با مطالعه این بخش و در نظر گرفتن استراتژی سایت خود تا حد ممکن این ها را رعایت کنید .

برچسب ها یک نقش کمکی برای دسته بندی ها دارند

از آنجایی که نمیتوانیم تعداد دسته بندی ها را زیاد کنیم . میتوانیم از زیر موضوع ها برچسب بسازیم . برای مثال یک مطلب درحوزه تکنولوژی در سایتی قرار دارد . این مطلب با موضوع آموزش سئو در دسته بندی سئو قرار میگیرد . بهترین حالت این است که برای این مطلب برچسب های “موتور های جستجو ، آموزش سئو ” را قرار دهیم .

میتوانید از برچسب ها برای دسته بندی سلسله مراتبی هم استفاده کنید .

فرض کنید مطلبی درباره دستبند هوشمند شیائومی نوشته اید . در این خصوص میتوانید در تگ های خود از دسته بندی های بزرگتر به کوچک تر بیایید . و تگ ها را اینگونه در نظر بگیرید  “گجت های هوشمند ، دستبند ، شیائومی” . این هم حالتی است که میتوانید با توجه به استراتژی سایت خود از ان استفاده کنید .

برچسب ها و غلط املایی

این حالت تا حدودی برخلاف تعاریف برچسب میباشد . اما اگر از دید صفحه سازی به برچسب ها نگاه کنیم میتوانیم از آنها برای پوشش دادن غلط های املایی استفاده کنیم .

بطور مثال میخواهید مطلب خود را درباره بلیط هواپیما بنویسید اما کسانی هستند که این کلمه را بصورت بلیت هواپیما نیز سرچ کنند. میتوانید یک برچسب برای بلیت هوایپما نیز درنظر بگیرید . تا از این بازار به نسبت کم بیخیال نشوید .

 فقط کلمات مرتبط

در برچسب ها فقط از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید . زیرا گوگل بر روی این موضوع حساس است . ممکن است سایت شما جریمه شود.

میتوانید کلمات کلیدی مترادف را نیز قرار دهید .

با راهنمای بالا میتوانید تاثیر برچسب ها در سئو سایت را مثبت کنید . و بوسیله آنها سایتی با کاربری آسان و سئوی خوب داشته باشید.

یک پیشنهاد برای انتخاب برچسب های سایت

تا به اینجا گفتیم نباید برچسب های زیادی را برای مطلب در نظر بگیرید . طول برچسب ها زیاد نباشد . صفحه هر برچسب نباید فقط دارای یک مطلب باشد(مگر اینکه برنامه ای برای آینده داشته باشید تا مطالب بیشتری به آن اضافه کنید).

با توجه به این قوانین میتوانیم برای سایت خود یکسری برچسب هایی را از پیش آماده کنیم و در هر مطلب از برچسب های مرتبط استفاده کنیم . در این حالت امکان اینکه یک برچسب خالی بماند و یا تعداد برچسب های سایت زیاد شود وجود ندارد . مدیریت و سئوی آنها نیز آسان تر میشود.

نکته : برچسب ها دارای لینک به صفحه خود هستند و این باعث میشود که اعتبار صفحه شما را کاهش دهند . میتوانید برچسب ها را در انتهای مطلب نمایش ندهید و فقط به متا تگ آن قانع باشید . در این صورت لینکی از برچسب ها در صفحات مطلب شما ظاهر نمیشود و در نتیجه اعتبار آن صفحه کاهش پیدا نمیکند .

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کابین وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس