تولیدمحتوا در سئوسایت چگونه است؟

تولیدمحتوا در سئوسایت چگونه است؟

برای آماده‌سازی محتوا چند مرحله مهم وجود دارد که عبارت‌اند از:

1- پیدا کردن کلیدواژه

با تهیه پرسونای مشتری متوجه خواهید شد که مشتری بالقوه شما بیشتر به چه موضوعاتی علاقه‌مند است و چه سؤالاتی ممکن است داشته باشد. همین‌جا بهترین نقطه شروع است. فقط کافی است این حدسیات خود را در مقیاسی بزرگ‌تر پیاده کنید تا از نتیجه‌بخش بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید. به این منظور از تحقیق کلیدواژه استفاده می‌کنیم. در تحقیق کلیدواژه حجمی که هر کلیدواژه مشخص در یک بازه زمانی مشخص جستجو می‌شود را به دست می‌آوریم تا ببینیم آیا ارزش صرف وقت و سرمایه برای تولید محتوا دارد یا خیر. برای تحقیق کلیدواژه خودتان را جای مشتری بگذارید و سؤالاتی که برای سرچ کردن به ذهنتان می‌رسد را روی یک کاغذ بنویسید. سپس در مورد حجم جستجوی عبارت‌های نوشته‌شده تحقیق کنید. به این منظور می‌توانید از وب‌سایت‌هایی چون google trends، KWfinder، LSI keywords یا … استفاده کنید.
کلیدواژه‌هایی که انتخاب می‌کنید در عین اینکه باید پر سرچ باشند، باید از نظر رقابتی در حدی باشند که بتوانید در آن‌ها رتبه خوبی کسب کنید. معمولاً توصیه می‌شود از کلیدواژه‌های طولانی استفاده کنید که رقابت در آن‌ها کمتر است.

2- ایده پردازی

بعد از اینکه کلیدواژه‌های مناسب را مشخص کردید باید با روش طوفان فکری یا brainstorm برای هر کلیدواژه چند ایده برای موضوع محتوایتان بر روی کاغذ بنویسید و موضوعات اصلی و فرعی که قرار است برای آن‌ها مطلب بنویسید به صورت نمودار مشخص کنید.

به این ترتیب در انتهای این مرحله چند نمودار خواهید داشت که هر کدام موضوعات مرتبط با هم با نمایش می‌دهد. اکنون وقت این است که تقویم محتوایی خود را مشخص کنید و شروع به تولید محتوا کنید.

3- فرمت محتوا

محتوایی که قصد دارید تولید کنید می‌تواند با هر فرمتی باشد، پس فرمت آن را مشخص کنید. مهم نیست چه فرمتی را انتخاب می‌کنید، هر فرمتی که باشد می‌توانید مراحل زیر را در مورد آن به کار ببرید:

–    برای پرسونای مخاطب خود بنویسید. با بیان خودشان با آن‌ها صحبت کنید؛ حتی از شوخی‌ها و تکیه‌کلام‌های خودشان استفاده کنید.
–    برای اینکه مخاطب را به خواندن محتوا ترغیب کنید از توصیفات متا، عنوان و مقدمه برای متقاعد کردن کاربر به مطالعه ادامه متن استفاده کنید.
–    یک چیز جدید و منحصر به فرد خلق کنید نه اینکه اطلاعات موجود در نت را برگردانید. حتی بهتر این است که برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطبان یک سبک جدید یا منبع جدید معرفی کنید.
–    در هر محتوا فقط به یک ایده بپردازید. خواننده را با ترکیب چند موضوع تقریباً مشابه در یک محتوا گیج نکنید.
–    ساده و روان بنویسید. استفاده از کلمات و قلمبه و سلمبه یا تکرار بیش از حد کلیدواژه نمی‌تواند باعث بهتر شدن متن شود.

 

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کابین وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس