راههای آنالیز و تحلیل وب سایت

راههای آنالیز و تحلیل وب سایتReviewed by سئوکار سئوتگ on Jan 18Rating: 5.0راههای آنالیز و تحلیل وب سایت تحلیل سایت به چند طریق انجام می شود. ابزارهای بسیاری برای تحلیل سایت وجود دارد که خیلی از آنها رایگان هستند، اما این ابزارها هنوز به اندازه مغز متخصصین پیشرفت نکرده اند و نتوانسته اند جای نیروی انسانی را بگیرند. چرا که خیلی از مواردی که در سایت نیاز به تحلیل و بررسی دارد با ابزارهای کامپیوتری همخوانی ندارد.

تحلیل و آنالیز سایت

تحلیل سایت به چند طریق انجام می شود. ابزارهای بسیاری برای تحلیل سایت وجود دارد که خیلی از آنها رایگان هستند، اما این ابزارها هنوز به اندازه مغز متخصصین پیشرفت نکرده اند و نتوانسته اند جای نیروی انسانی را بگیرند. چرا که خیلی از مواردی که در سایت نیاز به تحلیل و بررسی دارد با ابزارهای کامپیوتری همخوانی ندارد.

منظور از تحلیل و آنالیز سایت چیست؟

منظور ما بررسی ساختار، تحلیل محتوا و در مجموع امتیاز کاربری سایت است. معمولا آنالیز سایت براساس تکنولوژی و دستگاه های روز دنیا و استانداردهای موتورهای جستجوی که در صدر آنها گوگل قراردارد صورت می گیرد. این تحلیل و بررسی بر اساس نیازها و رفتارهای مخاطب از یک طرف و نکات فنی و تکنیکال که باید در سایت های اینترنتی رعایت شود و امکانات رقبا صورت می پذیرد.

از راه‌های آنالیز و تحلیل وب سایت در گوگل عبارت‌اند از

  • استفاده از سایت‌هایی مانند alexa و similarweb به این صورت که در الکسا بعد از باز کردن اطلاعات سایت در siteinfo میزان search visit را بررسی کنید، معمولاً درصد این مورد اگر بیشتر از ۳۰% باشد مقدار خوبی است.
  • اگر سایت برای خودمان باشد استفاده از خود وبمستر گوگل.
  • سایت‌هایی مانند ahrefs / semrush / majestic.
  • استفاده از هوش انسانی و تحلیل سایت در گوگل با چند جستجوی مرتبط با سایت موردنظر بر اساس خدماتی که ارائه می‌کند و کلماتی که خود سایت در کلمات کلیدی از آن‌ها استفاده کرده.

ابزارهای تجزیه و تحلیل سایت:

  •  تجزیه و تحلیل متا تگ‎ها‏
  •  نشان دادن صفحات پربازدید
  • بررسی عنواین صفحه و عبارتها
  • تجزیه و تحلیل عناوین و تگ‎ها‏
  • بررسی کلمات کلیدی در لینک‎ها‏
  • بررسی کلمات کلیدی در تصاویر موجود
  • تجزیه و تحلیل دستورات ربات موتورهای جستجو
  •  تجزیه و تحلیل هدر HTTP در هنگام خروج از سرور وب
  •  اطلاع از اینکه از چه سمتی ترافیک به وب سایت منتقل می‎شود
  • بررسی URL‎ها‏ی داخلی و خارجی (لینک‎ها‏) بر روی صفحات وب سایت
  • تجزیه و تحلیل تعداد کلمات کلیدی و ارتباط میان این کلمات با توضیحات متا
  •  آنالیز و تحلیل صفحات نتایج موتورهای جستجو که در اختیار کاربران قرار می‏گیرد.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

 

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *