رشد کسب و کار با دیجیتال مارکتینگ

رشد کسب و کار با دیجیتال مارکتینگ

در ابتدای بحث اهمیت دیجیتال مارکتینگ با نام چند تن از مردان موفق و تکرارنشدنی علم مارکتینگ آشنا میشویم:

  • ریچارد بروک
  • اوان گرین و جاناتان پرلمن
  • ریچارد برانسون
  • پیر امیدیار
  • جف بیزوس
  • جک ما

چرا به دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم؟

۱.هدف دار شوید.

اکثر شرکت‌هایی که از استراتژی دیجیتال مارکتینگ استفاده نمیکنند برای اهداف آنلاین خود اعم از جذب مشتری بیشتر و یا ارتباط بیشتر با مشتریان فعلی خودشان اهداف مشخصی ندارند.با استفاده از استراتژی دیجیتال مارکتینگ هدف دار شده شده و میتوانید برای آینده کسب و کارتان برنامه ریزی کنید.

۲.از مشتری های آنلاین ونوع نیازشان آگاهی پیداکنید.

بازار آنلاین از نظر نوع رفتار مشتری و راه‌های ارتباطی با بازار‌های سنتی متفاوت است. در پلتفرم‌های اصلی دیجیتال ابزار‌های مختلفی وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید میزان تقاضای مشتری را ارزیابی کنید. توصیه ما انجام یک ارزیابی دقیق با استفاده از کلید واژه‌های گوگل است تا متوجه شوید که چگونه با استفاده از نیاز کاربران آن‌ها را جذب سایت خود می‌کنید.در بازار دیجیتال باید به تناسب نساز مخاطبینتان به روز باشید.

۳.از رقیبان و استارت اپ ها جا نمانید.

اگر منابع کافی به دیجیتال مارکتینگ اختصاص ندهید و یا از رویکرد‌های موقت بدون استراتژی صحیح استفاده کنید، در اینصورت رقیبان به راحتی از شما جلو می‌زنند و شما بدون شک در بازار دیجیتال شکست خواهید خورد.

۴.گزاره ارزشی خوبی به کاربران ارائه دهید.

یک گزاره ارزشی قوی که برای مشتریان مختلف تهیه شده است به شما کمک می‌کند تا مشتریان وفاداری را جذب کنید. برای بسیاری از شرکت‌ها داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوا‌ی خوب، کلید رسیدن به چنین وضعیتی است. چرا که معمولا محتوا چیزی است که مخاطب از راه‌های مختلف مانند سرچ، رسانه اجتماعی، ایمیل وبلاگ به دنبال آن است.

۵.مشتریان آنلاین خود را به خوبی بشناسید

محیط دیجیتال یکی از قابل اندازه‌گیری‌ترین محیط‌های فروش است. آنالیز گوگل و سیستم‌های محاسبه‌گر مشابه تنها تعداد بازدید‌ها را به شما نشان میدهد نه قصد و نیت تفکراتشان را. پس برای شناسایی نقاط ضعف و قوت خود و دریافت بازخورد از کاربران وبسایت به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید.آنگاه میتوانید این نقاط ضعف و قوت را مدیریت کنید.

۶.یکپارچه شوید.

رسانه دیجیتال زمانی که با رسانه سنتی یکپارچه می‌شود تاثیر بسیار بیشتری دارد. پیشنهاد ما همیشه این‌ است که یک استراتژی بازاریابی یکپارچه تهیه کنید.

۷.برای بازار دیجیتال خود، نیروی انسانی و منابع مالی کافی اختصاص دهید.

لازم است که برای هر دو بخش برنامه‌ریزی و اجرای بازاریابی دیجیتال، منابع مالی و انسانی کافی اختصاص داده شود. عدم اختصاص منابع کافی باعث جا ماندن از رقبا در این بازار پر تلاطم خواهد شد.

 ۸.با جلوگیری از تکرار پول و زمانتان را از دست ندهید.

نداشتن یک استراتژی بازاریابی صحیح باعث می‌شود که منابع خود را هدر دهید. این اتفاق معمولا در سازمان‌های بزرگ رخ می‌دهد که با وجود فعالیت‌های آنلاین مشابه، هر بخش سازمان به طور جداگانه به دنبال امتحان راه‌های مختلف و کار با آژانس‌های مختلف و غیر ضروری است.

۹ریسک کنید و به اندازه کافی پویا باشید.

اگر به برند‌های برتر آنلاین مانند آمازون و گوگل نگاه کنید متوجه می‌شوید که همه آن‌ها پویا هستند، یعنی همواره روش‌های جدید را برای حفظ و یا جذب مشتری امتحان می‌کنند. شما نیز باید از امتحان روش‌های جدید نترسید و به فکر نوآوری بیشتر در زمینه جذب مشتری باشید.

۱۰. بهینه‌سازی کنید.

متاسفانه اکثر مدیران توجهی به تحلیل و بررسی سایت توسط تیم‌های متخصص نمی‌کنند. زمانی که یک استراتژی حداقل نیاز‌ها را برای شما فراهم می‌کند، لازم است که جهت افزایش کارایی آن، متناسب با شرایط موجود و اهداف خود، آن را بهینه‌سازی کنید.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کابین وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس