سئوسایت و کلیدواژه های سئو

سئوسایت و کلیدواژه های سئو

نقش کلیدواژه‌ها در سئو

دانستن اینکه «مخاطبان هدف» شما برای یافتن محصول یا خدماتتان چه کلید واژه‌هایی را جستجو می‌کنند، مهمترین و اساسی‌ترین نکته در مبحث سئو است. مخاطبان هدف در حقیقت کسانی هستند که به احتمال زیاد به استفاده از محصول یا خدمات شما علاقه نشان خواهند داد. سعی نمایید از زاویه‌ی آن‌ها و با در نظر گرفتن نیازشان نگاه کنید؛ تلاش کنید تمام کلیدواژهایی را که مخاطبان هدفتان ممکن است برای جستجو استفاده نمایند بیابیدِ؛ چه تک کلیدواژه‌ها و چه عباراتی که شامل چند کلیدواژه هستند.

نکته‌ی قابل ذکر در اینجا اینکه نتیجه‌ی یک تجزیه و تحلیل «رفتار جستجو»ی معمول نشان می‌دهد هنگامی که افراد از یک یا دو کلمه برای جستجو استفاده می‌کنند در آغاز تحقیق و بررسی خود قرار دارند؛ در حالی که استفاده از کلیدواژه‌های چهار یا پنج کلمه‌ای بیانگر این است که آن‌ها به «مرحله‌ی خرید» نزدیک هستند. (قوانین گوگل برای سئوی (SEO) سایت)

پیدا کردن کلیدواژه‌های مناسب

با توجه به اهمیت بالای تعیین کلید واژه‌های مناسب، به نکاتی در این مورد که می‌بایست مد نظر قرار گیرند اشاره می‌کنیم.

ابتدا مشخص نمایید که مشتری‌های موجود و بالقوه‌ی شما ممکن است به دنبال چه چیزی بگردند. از مشتریان فعلی خود بپرسید از چه واژگانی برای جستجوی محصول یا خدمات ارائه شده توسط شما استفاده می‌کنند. لیستی از کلیدواژه‌های مرتبط با کسب و کارتان و آنچه ارائه می‌دهید تهیه نمایید. با جستجوی آن کلیدواژه‌ها در موتورهای جستجو به خصوص گوگل بررسی نمایید چه تعداد از شرکت‌ها یا فروشگاه‌ها به عنوان رقیب شما یافت می‌شوند. به این ترتیب می‌توانید وبسایت‌هایی را که در صدر جستجوهای گوگل قرار دارند مشخص نمایید؛ وبسایت‌هایی که می‌توانند در یافتن کلیدواژه‌هایی مناسب‌تر به شما کمک کنند. اطمینان حاصل نمایید که محتوای وبسایت شما دارای کیفیتی مناسب است و کلیدواژه‌های مناسب و مرتبط با محصول یا خدمات شما در آن پر تکرار هستند.(قوانین گوگل برای سئوی (SEO) سایت)

با تایپ عبارت «Keyword Tools» (به فارسی: ابزارکلید واژه یا ابزار کلمات کلیدی) در موتور جستجوی گوگل، منابع آنلاین مختلف را بررسی نمایید؛ منابعی که به شما در ارزیابی بهتر میزان ارتباط کلید واژه‌هایتان کمک می‌کنند.

سئوکارحرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کابین وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس