سئوکار اینستاگرام

سئوکار اینستاگرام

سئوکار اینستاگرام

سئو به غیر از سایت ها می تواند در شبکه های اجتماعی در اپلیکیشن هایی از جمله اینستاگرام وجود داشته باشد. سئو اینستاگرام از دیدگاه خیلی از سئوکاران بسیار بی قانون است. اما افرادی که در زمینه بازاریابی فعالیت دارند خیلی خوب از اهمیت قرار گرفتن در لینک اول اینستاگرام اطلاع دارند. اما سئوالی که در اینجا مطرح است این است که آیا اصلا سئو اینستاگرام وجود دارد؟ آیا با موفقیت در سئو  اینستاگرام، در سئو سایت هم موفق خواهم شد؟ و اینکه سئو اینستاگرام چقدر زمان میبرد و روش موفقیت در سئو اینستاگرام چگونه است؟

سئو اینستاگرام در حقیقت روشی است که به شما کمک می کند در زمانی که کاربران در اینستاگرام به دنبال کلمه ای می باشند و آن را سرچ می کنند پیج شما جزء چند پیج بالایی در نتایج جستجو باشد.

شاید این موضوع را ندانید که چیزی حدود 50 میلیون کاربر ایرانی در اینستاگرام وجود دارند پس اگر شما در اینستاگرام در زمینه کاری خود در زمان سرچ بالا هستید این روش می تواند باعث جذب مشتری برای شما شود.

سئوکار اینستاگرام

سئوکار اینستاگرام

وقتی شما یک محتوای خوب تولید می کنید الزاما نباید آن را در وب سایتتان قرار دهید بلکه می توانید محتوای تولیدشده خود را در جایی که بیشترین مخاطبان را دارد به اشتراک بگذارید. درباره سئو شاید این موضوع غیر منطقی باشد زیرا بر اساس اصول سئو همه مسیر ها به وب سایت ختم می شود. و می بایست محتوای خوبی که تولید می شود در وب سایت منتشر شود. درست است، سئو باعث افزایش ترافیک می شود و همین باعث میشود کاربران بسیاری جذب خدمات شما شوند.

 تاثیر اینستاگرام بر سئو

قوی ترین ابزار بازاریابی اینترنتی سئو است. در کنار سئو، ابزارهای دیگری نیز وجود دارند که نه تنها شما را در امر بازاریابی کمک می کنند، بلکه به سئو سایت شما هم کمک می کنند، بدون شک یکی از این ابزار ها شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام است.

زمانیکه شما در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام صفحه ای داشته باشید مسلما مخاطبین بسیاری هم خواهید داشت که می توانند از سه جنبه به سایت شما کمک کنند.

  1. گوگل زمانیکه اطلاعات صفحه اینستاگرام شما را مشاهده کند برداشتی که می کند این است که شما علاوه بر اینکه در اینستاگرام بهترین هستید پس می توانید در گوگل هم بهترین جایگاه را داشته باشید.
  2. وقتی کاربران صفحه اینستاگرام شما از طریق پیج شما به وب سایتتان هم می توانند دسترسی پیدا کنند طبیعتا یک مزیت بسیار خوبی برای سایت شما به حساب می آید و این ورودی های ریفرال (Referral Traffic چیست) به سئو سایت شما قطعا کمک میکند.
  3. همین افراد که از طریق اینستاگرام مشتری شما شده اند از طریق تماس با شما می توانند در ارتباط باشند. به همین سادگی و با داشتن یک صفحه اینستاگرام و هزینه جرئی، می توانید کسب و کار خودتان را رونق دهید.
  4. با افزایش بیشتر مشتریان شما، تعداد سرچ های مربوط به نام شما هم افزایش میابد و این موضوع به سئو سایت شما نیز کمک زیادی میکند.

مدیریت پیج اینستاگرام

داشتن یک پیج کاربردی و مفید فقط به محتوای آن بستگی دارد، و داشتن محتوای خوب برای یک پیج به یک مدیر خوب برای مدیریت پیج اینستاگرام نیاز دارد.

چگونه سئو کار حرفه ای شویم

برای انجام سئو حرفه ای راه های متنوع و بسیاری وجود دارد، مهم ترین بخش راه این است که: بهترین روش سئو در بهترین زمان انجام شود. انتخاب مسیر درست برای آغاز کار سئو بسیار حیاتی خواهد بود. در ادامه می خواهیم به چند راه دیگر برای اینکه بتوانیم سئو کار حرفه ای شویم بپردازیم.

سئوکار اینستاگرام

سئوکار اینستاگرام

در جستجوی کلیدی مرتبط باشید: با کمک نرم افزارهای انتخاب کلمه کلیدی می توانید کلمه یا کلماتی را که به تجارت و کسب و کار شما مربوط می شود شناسایی کنید و روی آن کلمه کلیدی کار کنید. به خاطر داشته باشید که انتخاب کلمه کلیدی در واقع خشت اول از کار یک سئو کار حرفه ای است و بسیار مهم میباشد.

شما با استفاده از کلمه کلیدی این فرصت را دارید که در سایت خود دسته های جدیدی را ایجاد کنید و کاربران بیشتری را به سایت خود انتقال دهید. فایده این دسته بندی و دسته بندی کردن اطلاعات سایت این است که کاربران ممکن است به موضوعات شما علاقه مند شوند و دسته بندی های شما مورد علاقه آنان باشد.

به یاد داشته باشید با پیگیری کردن کلمه کلیدی خود حتما از این موضوع اطلاع پیدا کنید که سایت شما چه رتبه و جایگاهی در گوگل دارد.

تشخیص اینکه چه محتوایی مورد نیاز است و چگونه می توان آن را بهبود بخشید: محتوایی را که تولید می کنید می بایست براساس نیاز و علاقه کاربران شما باشد. پس سعی کنید محتوایی را تولید کنید که نیاز کاربر را فراهم کند به طوری که خواندن آن برایشان مفید و سودمند باشد. چون شما سایت خود و اطلاعات خود را جز برای استفاده آنان طراحی و بهینه سازی نمی کنید.

ربات های گوگل سایت شما را قبول کنند: کاربران برای اینکه بتوانند به سایت شما بروند باید سایت شما در دسترس آنها باشد یعنی به راحتی بتوانند سایت شما را پیدا کنند. مطالب و محتواهایی که شما تولید می کنید هم می بایست برای کاربران قابل استفاده باشد و در عین حال روبات های گوگل نیز محتوای شما را قبول کنند. در ادامه به چند نمونه کوچک درباره اینکه محتوای شما مورد قبول روبات ها باشد اشاره می کنیم:

  • دسترسی آسان: شما باید از این موضوع مطمئن باشید که صفحه ای وجود ندارد که دریافت آن از صفحه اصلی شما برای کاربر مشکل باشد.
  • سعی کنید که URL شما تا حد امکان کوتاه باشد.
  • ربات ها نوشته هایی راکه بخشی از تصویر هستند را ایندکس نمی کنند پس باید نوشته ها خارج از تصویر باشند و در HTML بصورت نوشته باشد. اگر اطلاعات و دانش شما در ارتباط با html کامل نیست می توانید مقاله آموزش HTML Improvements وبمستر (سرچ کنسول گوگل) را مطالعه کنید تا بتونید در سئو موفق تر باشید.

اگر واقعا میخواهید برای پیج خود روی یک یا دو کلمه ی مهم سئو کنید، این چند مورد رو رعایت کنید:

  • حتما داخل bio کلمات مورد نظر سئوی پیجتون رو بیارید.
  • حداقل به مدت 3 ماه پست گذاریتون رو منظم کنید.
  • حتما هشتگ هایی که استفاده میکنید مرتبط با کلمات کلیدی و اهداف سئو پیج اینستاگرامتون باشد.

اکانت بازاریابی در اینستاگرام

حدود ۳ سال پیش بود که اینستاگرام اکانت Business خود را در اختیار کاربران قرار داد که موجب بهبود بازاریابی در این اپلیکیشن شد؛ بعد از مدتی هم shop را به سیستم خود اضافه نمود. کاربران اینستاگرام با کمک این اکانت قادر خواهند بود آمار دقیقی از تعداد بازدیدهای هر پست و یا تعداد اشخاصی که پست‌هایشان را در اینستاگرام ذخیره کرده‌اند، داشته باشند.

در واقع این اکانت مجموعه‌ای از داده‌های ارزشمند را که هر کدام در نوع خود اثر بخشی مناسبی دارا هستند را در اختیار ما قرار می‌دهد. شما با دستیابی به اطلاعات و داده‌های دقیقتر می‌توانید اقدام به ایجاد یک استراتژی خوب برای اینستاگرام خود نمایید برای مثال چه تعداد از کاربران شما زن یا چه تعداد آقا هستند و یا چه نوع پست‌هایی باعث جذب فالوور‌های بیشتری برای شما شده است.

دیگر مزیت این اکانت این است که شما متوجه خواهید شد از کدام شهرها بیشترین بازدید و لایک را داشته اید. تمامی این موارد به شما کمک خواهند کرد تا بتوانید پست و محتوای مورد نظر خود را در مناسب‌ترین زمان ممکن درج کنید. گفتنی است که تمامی این قابلیت‌ها در اکانت بیزینس Business اینستاگرام برای شما موجود می‌باشد در حالی که در اکانت شخصی، چنین آمارهایی را نمی‌توان در اختیار داشت.

تاثیر Like و Backlink در سئو اینستاگرام

لایک شدن در اینستاگرام همانند گرفتن بک لینک می‌باشد(البته که تعداد کامنت و شیر شدن نیز) زمانی که شما از سایت‌های معتبری اقدام به دریافت ده لینک می‌نمایید، اثر بسیار قوی‌تری دارد تا این که از سایت‌های غیر معتبر و بی‌ارزش ۱۰ ها لینک دریافت کنید.

سئوکار اینستاگرام

سئوکار اینستاگرام

چنانچه پست شما توسط پیجی لایک شود که از تعداد زیادی فالوور برخوردار است یا تیک آبی دارد، احتمال دیده شدن و همچنین ارتقای آن بیشتر از زمانی خواهد بود که پیج‌هایی با فالوور کمتر و یا فیک شما را لایک کنند. به همین منظور در بعضی از گروه‌های خصوصی، ادمین‌های اینستاگرام با فالوور بالا عضو می‌باشند و زمانی که یکی از آن‌ها پستی را منتشر می‌کند، باقی ادمین‌ها اقدام به لایک و یا حتی کامنت گذاشتن برای آن پست می‌کنند تا به اکسپلور اینستا نیز راه یابند.

لینک سازی انبوه نیز در بعضی از استراتژی‌های لینک سازی در بین متخصصین سئو حرفه ای مورد استفاده قرار میگیرد. هرچند که این سناریو دارای مشکلاتی است و نیازمند پیاده‌سازی به شکل هوشمندانه و زمانبر است، اما این روش معمولا در تایم کوتاه انجام میشود و آثار مخربی به همراه دارد و در عوض داشتن اثربخشی مثبت، اثرات منفی در پی خواهد داشت.

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کابین وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس