سئوکار یعنی چی؟
سئوکار یعنی چی؟
سئو چیست؟ آموزش سئو و بهینه سازی سایت
احتمالاً هدف شما از مطالعۀ این مقاله، کسب مهارتهایی درزمینۀ بازاریابی و افزایش فروش است. علیرغم پیشرفت بسیار سریع تکنولوژی و افزایش روزافزون ضریب نفوذ اینترنت در کشورمان، هنوز بسیاری از فروشندگان و یا صاحبان کسبوکار برای افزایش فروش خود به دنبال روشهای سنتی و بعضاً منسوخشده هستند؛ در این روشها معمولاً با بیشترین هزینه، کمترین نتیجه حاصل خواهد شد و ممکن است درنهایت موجب کاهش شدید یا قطع بودجۀ بازاریابی و تبلیغات آنها شود.
همانطور که از عنوان مقاله مشخص است، من قصد دارم روشی را به شما معرفی کنم که با استفاده از آن میتوانید بدون صرف هیچگونه هزینهای، درآمدتان را تا چند برابر افزایش دهید. کافیست با گوگل دوست شوید!
سئو چیست؟
بیش از ۱۴ سال قبل یعنی در سال ۲۰۰۴، علمی به نام سئو (SEO) که مخفف سه کلمۀ Search Engine Optimization به معنی «بهینهسازی موتورهای جستجو» یا به عبارت بهتر «بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو» است در جهان شکل گرفت و مدیران وبسایتها متوجه شدند که میتوانند با رعایت یک سری اصول و قوانین مشخص، وبسایت خود را در کلمات کلیدی مختلف به رتبههای اول نتایج جستجوی گوگل برسانند.
پسازآن بود که دنیای بازاریابی دیجیتال دچار تحول عظیمی شده و کسبوکارهایی که از این روش برای بازاریابی استفاده میکردند موفق به افزایش سریع فروش و کسب سودهای بسیار زیادی شدند.
استخدام سئو کار حرفه ای
یک متخصص بهینهسازی موتور جستجو (سئو) به تحلیل، مرور و پیادهسازی تغییراتی بر روی وبسایتها میپردازد تا آنها را برای موتورهای جستجو بهینه کند. این امر به معنای حداکثرسازی ترافیک ورودی به سایت از طریق بهبود رتبه صفحات در موتورهای جستجو است. به بیان ساده، متخصص سئو وبسایت یک کسبوکار را در ابتدای نتایج موتورهای جستجو قرار میدهد.
این شغل در دهه گذشته تفاوتهای زیاد داشته و اکنون به مهارتهای کاملاً متفاوتی نیاز دارد. یک متخصص مدرن سئو باید حلال مسئله و تصمیمگر خوبی باشد و بتواند محتواهای مرتبط را اولویتدهی کند و توسعه دهد. متخصصهای سئو میدانند که موتورهای جستجو ارزش فزایندهای برای کیفیت محتوا قائل هستند. این کیفیت محتوا شامل کلمات کلیدی یا عباراتی خواهد بود و ترافیک ورودی به سایت را افزایش میدهد.
همچنین، متخصص سئو باید روشهای مختلف بازاریابی موتور جستجو، طراحیهای مختلف وبسایت و تبلیغات برای بهینهسازی موتورهای جستجو را نیز پیادهسازی و آزمایش کند. به علاوه، باید در مورد اهمیت لینکهای داخلی و توانایی آنها در حل مسئله نیز اطلاعاتی داشته باشند تا بتوانند بهترین مکان و رویکرد استفاده از آنها را مشخص نمایند.
اگر میخواهید به عنوان تحلیلگر سئو استخدام شوید، بهتر است دارای نیازمندیهای زیر باشید:
• تجربه کاری سئو و تمرکز فنی قوی
• تجربه کار با تحلیلگرها (مثلآً Google Analytics)، نظارت بر رتبه و ابزارهای پایگاه داده شامل ابزارهای نرمافزاری برتر سئو
• مهارتهای HTML
• تجربه رهگیری سایت
• مهارت در آمار، اقتصاد، حسابداری، ریاضیات، مهندسی، تحقیق بازار و دیگر حوزههای دادهمحور
• تجربه ایجاد و اجرای کمپینهای بازاریابی مبتنی بر جستجوی مختلف
• دانشی از جنبههای فنی موتورهای جستجو
• آشنایی با ابزارهای وبمستر گوگل
• تجربه کار و بهینهسازی سئو در محیطهای CMS
• تجربه آزمایشهای چندمتغیره و/ یا A/B
• دانش پیشرفته از اکسل
برای اشتغال در موقعیت شغلی متخصص سئو، یک مدرک تحصیل دانشگاهی و حداقل یک تا سه سال سابقه وب نیاز است. اگر با HTML، CSS، زبانهای برنامهنویسی و بلاگها نیز آشنا باشید، شانستان برای استخدام در این حوزه افزایش مییابد. از طرف دیگر، در شرایط آنلاین و رقابتی کنونی شرکتهای کوچک و بزرگ همواره به دنبال استخدام تحلیلگر سئو هستند و بر اساس میزان تجربه شما، مایل به پرداخت درآمد متوسط سالانه 45.000 دلار هستند.
کارشناس سئو
خلاصه وظایف شغلی کارشناس سئو
کارشناس سئو دارای وظایف مشخصی است. در زیر به وظایف شغلی کارشناس سئو اشاره شده است:
مدیریت تمام فعالیت های SEO
- استراتژی تولید محتوا
- ایجاد بک لینک
- استراتژی کلمه کلیدی برای افزایش رتبه بندی در تمام موتورهای جستجو
- مدیریت کمپین های SEM در Google
مسئولیت های کارشناس سئو
- انجام آزمون ها، جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها و نتایج، شناسایی فرآیند و رویکرد برای رسیدن به حداکثر ROI در کمپین های جستجوی پولی.
- پیگیری، گزارش و تجزیه و تحلیل وب سایت، کمپین ها و طرح های PPC.
- مدیریت هزینه های کمپین، صرفه جویی در بودجه، برآورد هزینه های ماهانه و تطبیق اختلافات.
- بهینه سازی صفحات کپی و فرود برای بازاریابی موتور جستجو
- کشف کلید واژه ها، گسترش و بهینه سازی
- تحقیق و پیاده سازی توصیه های بهینه سازی توسط موتور جستجو
- تحقیق و بررسی لینک های تبلیغاتی رقیب
- توسعه و پیاده سازی استراتژی ساخت لینک
- کار با تیم توسعه جهت اطمینان از اینکه بهترین شیوه های سئو به درستی روی کد توسعه یافته جدید اجرا می شود
- کار با تیم های سرمقاله ای و بازاریابی برای هدایت SEO در ایجاد محتوا و برنامه نویسی محتوا
- ارائه پشنهادات برای تغییردر طراحی وب سایت، محتوا، لینک دهی و عوامل دیگر به منظور بهبود موقعیت های SEO برای کلمات کلیدی هدف.