سئوی داخلی و سئوی خارجی سئوسایت

سئو از عبارت Search Engine Optimization گرفته شده است که می توان به اختصار به آن SEO نیز گفت.
سئو داخلی:
سئو داخلی و نام های دیگر آن عبارتند از On-Site SEO و On-Page SEO می باشد، و به فعالیت هایی که به منظور بهینه سازی عناصر یک سایت، موجب افزایش رتبه سایت شما و همچنین افزایش ترافیک سایت در موتورهای جستجو می شود سئو داخلی می گویند. و در سئو داخلی بهینه سازی محتوا و کد های HTML نیز باید انجام شود. اگر بخواهیم یک تعریف کوچک از سئو خارجی هم داشته باشیم این است که سئو خارجی یا Off-Site SEO دیگر سیگنال ها و سایت هایی می باشد که از محیط اینترنت به سایت شما ارجاع داده شود.
سئو خارجی:
سئو خارجی به نام های Off-site SEO یا Off-page SEO نیز معروف است. سئو خارجی به کلیه اقدامات و استراتژی های سئویی گفته می شود که در خارج از صفحه سایت خود به منظور کاهش رتبه در نتایج موتور جستجو گوگل انجام می دهید. شما می توانید از ابزارها و برنامه های گوناگون به تبلیغ سایت خود بپردازید و این کار می تواند شامل وب سایت های دیگر، فروم ها، شبکه های اجتماعی و … انجام شود. در واقع شما می توانید لینک وب سایت خود را درون سایت های دیگر قرار دهید و آن سایت با گذاشتن لینک شما در سایتش اعتماد شما را به مخاطبان نشان می دهد. در یک کلام سئو خارجی را می توان قرار دادن لینک سایت در وب ها تعریف نمود.
الگوریتم های گوگل همیشه در حال تغییر هستند، و یک سایت زمانی که دارای ارتباط، قدرت و اعتماد باشد حتما رتبه خوبی را خواهد گرفت این عوامل در سئوخارجی برآورده می شود. متخصصین سئو، اگرچه شاید به طور کامل در مورد رتبه بندی محتوا در گوگل شناخت جامعی نداشته باشند ولی این را می دانند که سئو خارجی بالای 50 درصد رتبه بندی را بهبود می دهد.
لینک سازی یا لینک بیلدینگ قلب سئو خارجی محسوب می شود. موتور جستجو گوگل از طریق شبکه ارتباط لینک ها به کیفیت محتواهای یک سایت پی برده و لینکی که ارزش بالاتری دارد رتبه بهتری برای آن سایت به ارمغان می آورد.
سئوکارحرفه ای:مهندس مهدی مژدهی