سئو به چه معناست؟

سئو به چه معناست؟

سئو به چه معناست؟

ابتدا بهتر است کمی با مقوله مهم و پرطرفدار این روزها یعنی سئو سایت بیشتر صحبت کنیم. سئو در واقع به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو است. اگر یک وب‌سایت طراحی کنید و آن را بدون اینکه سئو شود، رها کنید، مسلما هر روز آمار بازدیدکنندگان شما کاهش خواهد یافت و به طبع آن درآمدی نیز از سایت نصیب‌تان نخواهد شد.

سئو به چه معناست؟

اما اگر در همان ابتدا سایت خود را سئو کنید یعنی آن را به موتور جستجو گوگل معرفی کرده و باعث می‌شوید که گوگل سایت شما را نسبت به رقیبانتان، در صفحات نخستین نمایش دهد.

تصور کنید که یک فروشگاه  اینترنتی فروش کتاب‌های درسی دارید، اگر در همان ابتدا سایتی طراحی کنید و محصولاتتان را در آن سایت به نمایش بگذارید، ممکن است مشتریان محدودی پیدا کنید، اما اگر همین سایت را سئو کنید، یعنی با استفاده از استراتژی‌های مربوط به سئو سایت، آن را بهینه کنید، هر روز آمار بازدیدکنندگان سایت شما بیشتر و بیشتر خواهد شد و به طبع فروش شما نیز بیشتر خواهد شد.

سئو به چه معناست؟

از طرفی تصور کنید که یک دانش آموز هستید که به دنبال کتاب درسی کنکور است، اولین کاری که می‌کند این است که کتاب مورد نظر خودش را در گوگل جستجو می‌کند، سپس سایت‌هایی را که در صفحه نخست گوگل به نمایش درآمده‌اند را بررسی کرده و اقدام به خرید محصول مورد نظر خود می‌کند، حال اگر شما در صفحه نخست و در رتبه‌های بالا در صفحه نمایش گوگل نباشید، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ مسلما بازدیدکننده وب سایت شما را مشاهده نخواهد کرد و از شما خرید نخواهد داشت.

این مثال ساده می‌تواند مفهوم عمیقی از ضرورت سئو را در طراحی سایت برای شما روشن کند.

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کابین وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس