سئو موبایل و نکات مهم آن

سئو موبایل و نکات مهم آن

سئو موبایل و نکات مهم آن

سئو موبایل در واقع مجموعه ای از اقدامات مثبت و اصول سئو سایت است که می کوشد با بهینه سازی تجربه ی کاربری سایت ، رضایت بازدیدکنندگانی را که بوسیله ی تلفن همراه به وب سایت دسترسی دارند، حفظ نماید. در آمارهای منتشر شده از گوگل میزان سرچی که توسط دستگاه موبایل در گوگل انجام شده، رشد چشمگیر ۵۶ درصدی نسبت به سایر دستگاه ها داشته است و انتظار می رود این نرخ رشد همچنان بیشتر نیز گردد. از همین رو تمرکز الگوریتم های گوگل بر سئو موبایل به عنوان یکی از المان های سئو که امروزه نقش پررنگ تری در فعالیت های روزانه ی مان دارد، نه تنها بیشتر شده است که حتی بعنوان یکی از عامل های اثر بخش سئو سال ۲۰۱۹ شناخته شده است.

نکات سئو موبایل

  1. سرعت

سرعت یکی از مهم‌ترین عواملی است که در سئو سایت و رتبه آن در گوگل اهمیت دارد. سایت در نسخه موبایل باید در کمتر از ۳ ثانیه به‌طور کامل بارگذاری شود تا یک تجربه کاربری عالی را ایجاد کند. تست سرعت موبایل اهمیت زیادی دارد و حتماً در شرایط مختلف باید این تست را انجام بدهید. به‌منظور بهبود افزایش سرعت بارگذاری سایت در موبایل، بهتر است که از شتاب‌دهنده‌های AMP استفاده کنید. همچنین بر نوع محتوای به‌کار رفته در طراحی سایت موبایل، دقت داشته باشید، کاربران محتوای صرفاً متنی را به‌هیچ‌وجه دوست ندارد و سعی کنید از محتوای نوع بصری و CTA های جذاب استفاده کنید، به‌طوری‌که بر سرعت سایت در موبایل تأثیر منفی نداشته باشد.

  1. طراحی واکنش گرا

هیچ‌چیزی بدتر از این نیست که طرحی برای نمایش سایت در موبایل ایجاد کنید اما متناسب با آن نباشد؛ یعنی کاربر برای استفاده از آن مجبور به بزرگنمایی باشد و نتواند به‌خوبی در آن پیمایش کند.

هدف شما و طراح این است که کاربر بتواند با استفاده نسخه موبایل خود، با سایت شما هم تعامل داشته باشد؛ حال اگر سایت شما از طراحی واکنش گرا پشتیبانی نکند، چگونه باید انتظار داشته باشیم که در بین این‌همه سایت با طراحی ریسپانسیو و عالی ، سایت شما در نمایش بالای موتورهای جستجو در موبایل باشد ؟

یکی از معیارهای گوگل برای رتبه دهی به سایت، واکنش گرا بودن آن است؛ یعنی طراحی سایت به‌درستی برای ابزارهای با صفحه‌نمایش کوچک مانند تبلت و انواع گوشی‌های موبایل تنظیم‌شده باشد.

  1. فعال‌سازی جستجوی صوتی

چند سالی است که جستجوی صوتی در ابزارهای اسمارت فون ها محبوبیت بیشتری هم برای کاربر و هم ازنظر گوگل پیداکرده است. الگوریتم‌های گوگل دیگر مانند قبل نیست که بر اساس کلمات تایپ شده عمل کند ؛ گوگل بر اساس کلمه کلیدی که شما تایپ یا از طریق صوت بیان می‌کنید و تحلیل آن و در نظر گرفتن معیارهایی مانند موقعیت شما و جستجوی های قبلی شما نتایج خاصی را به شما نشان می‌دهد.

برای بهینه‌سازی این نوع جستجو بهتر است که اسپینت های لازمه گوگل را در کدهای سایت خود بکار بگیرید. همچنین به کار بردن کلمات  کلیدی بلند هم یکی از گزینه های خوب برای نهایت استفاده از این شیوه است ، به‌جای اینکه بر روی یک تک کلمه (کلمه کلیدی کوتاه) تمرکز کنید.

سعی کنید که کلمات مترادف را در متن و عنوان‌های خود به کار ببرید.

  1. استفاده بیشتر از محتوای ویدویی

هر شرکتی وقتی بعد از مدتی در خصوص تولید محتوای خود یک نظرسنجی راه‌اندازی می‌کند، بیشترین نوع محتوایی که کاربران زیادی به سمت خود جذب می‌کند، ویدئو است. کاربران امروزه بیشتر محتوای ویدئو و اینفوگرافی را به دیگر نوع محتواها ترجیح می‌دهند. در ابزارهایی مانند موبایل هم که صفحات کوچک است و استفاده از آن در حال گسترش است، بهترین نوع محتوا ویدئویی است ؛ فقط باید اصول تولید محتوای ویدیویی را در آن رعایت کنید.

  1. استفاده از اپلیکیشن

بهترین راه استفاده از اپلیکیشن است. اگر دقت کرده باشید، بیشتر کسب‌وکارها و حتی ادارات و بانک‌ها برای فعالیت‌های موبایل خود دارای اپلیکیشن هستند. مزیتی که اپلیکیشن دارد، سرعت‌بالا در اجرا و کاهش مراحل است و همچنین اگر به‌صورت کامل اصولی و رسپانسیو ایجاد شود، تعامل کاربر با آن بهتر از یک سایت است.

  1. بهینه‌سازی برای شبکه‌های اجتماعی

بیشترین زمان ما امروز در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌شود و هرکسی بسته به هدفی که دارد از انواع این شبکه‌ها برای فعالیت‌های خود استفاده می‌کند؛ ازاین‌رو بهترین بستر برای کسب‌وکار به‌منظور افزایش فروش و برندینگ است. در سایت‌ یا اپلیکیشن خود حتماً گزینه‌های قابل‌دسترسی به انواع شبکه‌های اجتماعیتان را قرار دهید.

  1. خصوصیات سئو را در نظر بگیرید

سرعت مهم‌ترین عاملی است که اول‌ از همه در سئو سایت گوشی های هوشمند باید در نظر بگیرید. حذف پاپ آپ، استفاده کمتر از عکس، بهینه‌سازی فایل CSS و جاوا اسکریپت از نمونه مواردی دیگری و بااهمیتی هستند که باید در سئوسایت گوشی های هوشمند درنظر بگیرید؛ به‌عبارتی‌دیگر در نظر نگرفتن هرکدام از این موارد، جریمه یا بی اعتنایی گوگل را به همراه خواهد داشت.

سئو موبایل و نکات مهم آن

سئوکارحرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کابین وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس