شناخت اشتباهات متداول برای افزایش ترافیک

شناخت اشتباهات متداول برای افزایش ترافیک

یکی از جدی ترین مباحث در زمینه بازاریابی آنلاین، بهینه سازی سایت یا سئو است. در واقع، سئو راهکارهایی برای بهبود سایت و تنظیمات آن است تا باعث بیشتر ظاهر شدن سایت در نتایج جستجوی گوگل شود. افزایش ترافیک سایت، یکی از مباحث مرتبط با سئو است.

اشتباه های رایج برای افزایش ترافیک سایت:

1. گرفتن بک لینک از سایت های نامعتبر
ممکن است برای تبادل لینک سراغ سایت هایی بروید که از نظر هزینه برای شما مناسب تر باشند؛ اما در حوزه تخصصی شما فعال نباشند. این اشتباه باعث می شود که کسی به دنبال محتوایی در ارتباط با حوزه کاری شما نباشد؛ بنابراین موفق به افزایش ترافیک سایت نشده‌اید. بک لینک های معتبر مربوط به سایت هایی هستند که عمر دامنه شان زیادتر است و به حوزه تخصصی شما نزدیک هستند.

2. آپدیت نکردن مطالب
زمانی که شما مطالب سایت و وبلاگ خود را به روز رسانی نمی کنید، به گوگل اعلام کرده اید که به مخاطبتان اهمیت نمی دهید و تنها قصد استفاده تجاری از صفحه خود را دارید؛ بنابراین سایت شما نزد ربات های جستجوگر گوگل، کم اهمیت تر از سایتی خواهد بود که علاوه بر استفاده تجاری از فضای آنلاین، مخاطب را به مشتری تبدیل می‌کند و برای جلب رضایت مشتری، محتوا تولید می کند. یکی از راهکارهای افزایش ترافیک سایت، آپدیت روزانه، هفتگی یا ماهانه مطالب است.

3. عدم درج سایت در فهرست ها و مراجع آنلاین
تلاش شما برای ایندکس شدن در گوگل، منافاتی با ایندکس شدن در فهرست و مراجع آنلاین فارسی ندارد. در صورتی که سایت خود را در فهرست سایت های فارسی درج کنید، شانس خود را برای افزایش ترافیک سایت بالاتر برده اید.

4. استفاده از قالب های آماده سایت به جای طراحی سایت
قالب های آماده سایت امکانات محدودی دارند و کدهای مخرب سئو دارند. به همین خاطر سایت شما قادر نخواهد بود رتبه بهتری در گوگل کسب کند، مگر آنکه به رفع ایرادات آن بپردازید. لینک های شکسته از خطاهای رایج در این نوع قالب های آماده سایت هستند. سایت هایی که از قالب های آماده استفاده می کنند، معمولا سرعت لود پایین تری دارند و باعث می شوند نرخ فرار مشتریان از ساعت شما بالا برود. بنابراین بهتر است ریسک نکنید و در طراحی سایت، صرفه جویی نکنید.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کابین وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس