شناخت بهینه سازی بیش از حد وب سایت

شناخت بهینه سازی بیش از حد وب سایت

یکی از آخرین آپدیت های گوگل برای مقابله با سایت هایی بود که بیش از حد بهینه سازی شده بودند(Over Optimized).بسیاری از سایت هایی که محتوای مفید داشتند در این آپدیت ضربه خوردند.بهینه سازی بیش از حد زمانی اتفاق میوفتد که وبسایت شما زیادی برای گوگل خوب باشد.خوب بودن میتواند در داشتن بک لینک های زیاد خوب یا بهینه سازی On Page خیلی قوی باشد.اگر وبسایت شما از مرزهایی که گوگل تعیین کرده فراتر برود ضربه خواهید خورد.
این آپدیت جدید نیست و یکی از دوره های فعالیت پاندا مربوط می شد به بهینه سازی بیش از حد اما هنوز هم بسیاری قربانی این آپدیت میشوند.جالب است بدانید بینگ هم آپدیت مشابهی برای این دسته از وبسایت ها داشته است.

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی:

هرچند استفاده چندین باره از کلمات کلیدی اصلی موجب بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو می‌گردد اما می‌تواند یکی از رایج‌ترین دلایل بهینه‌سازی بیش از حد وب‌سایت شما باشد. در واقع گوگل موضوع مطالب شما را می‌فهمد و براین اساس به آن‌ها رتبه می‌دهد. متون بیش از حد بهینه‌سازی شده معمولا ناخوانا هستند. اگر شما در تمامی جملات خود بخواهید از کلمات کلیدی‌ موردنظرتان استفاده کنید، خواندن متن شما به شدت دشوار خواهد شد.

عواقب بهینه‌سازی بیش از حد

هدف ” الگوریتم گوگل پاندا” پیدا کردن تمام وب‌سایت‌هایی است که محتوایاتشان بیش از حد بهینه‌سازی شده است. اگر در بهینه‌سازی محتویات وب‌سایت خود کمی زیاده روی کرده‌اید در واقع ریسک جریمه شدن از طرف گوگل پاندا را افزایش داده‌اید. اگر توسط پاندا شناسایی شوید وب‌سایت شما دچار افت ناگهانی رتبه خواهد شد. در واقع بهینه‌سازی بیش از حد شما ممکن است نتیجه معکوس دهد.

بهینه‌سازی بیش از حد همیشه منجر به تجربه بد کاربری می‌شود. هنگامی که متن شما پر از لینک باشد سادگی و جذابیت لازم برای خواننده را نخواهد داشت. همچنین متون بیش از حد بهینه شده در شبکه‌های اجتماعی نیز توجه افراد را به خود جلب نمی‌کنند. اگر مخاطبان شما از بازدید وب‌سایت شما دلزده شوند احتمال خرید و بازگشت آن‌ها به سایت شما به شدت کاهش می‌یابد.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کابین وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس