شناخت تاثیرات تبلیغات در گوگل در سئوسایت

شناخت تاثیرات تبلیغات در گوگل در سئوسایت

تبلیغات گوگل باعث می شود که اسم وب سایت شما در میان سایت های برتر کسب و کارتان جلوه گر شود. این دیده شدن در صفحه نخست نتایج موتور جستجوی گوگل نام سایت شما را در ذهن کاربران گوگل ثبت می کند. این ثبت شدن باعث می شود در دفعات بعد، در جستجو هایشان از نام برند شما استفاده کنند. این موارد سیگنال هایی از معتبر بودن وبسایتتان برای گوگل ارسال می کند.

تبلیغات گوگل و یافتن کلمات کلیدی بهتر

وقتی که می خواهید تبلیغ کنید، گوگل ابزاری در خدمتتان می گزارد که نام آن Google Keyword Planner است. شما با استفاده از این ابزار می توانید کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی سایتتان را پیدا کنید. کلماتی که این ابزار در اختیار شما قرار می دهد، کلمات کلیدی هستند که کاربران آن ها را جستجو می کنند و با کلمه کلیدی اصلی سایتتان مرتبط هستند. شما با استفاده از این ابزار قادر خواهید بود برای تبلیغات در گوگل بهترین کلیدواژه را بیابید، همچنین فرصتی در اختیارتان می گذارد که با یک برنامه ریزی حساب شده بتوانید در آینده از آن کلمات کلیدی استفاده کنید و حتی صفحاتی جداگانه برایشان باز کنید. این کلمات کلیدی به طور معمول رقابت کمتری نسبت به کلمه کلیدی اصلی خواهند داشت.

آنچه گفتیم نشان می دهد که تبلیغات در گوگل روی نتایج جستجوی طبیعی دخالت ندارد و این تبلیغات به طور مستقیم نمی تواند سئوی سایت شما را بهبود ببخشد. با این وجود عده ای بر این باورند که این کار می تواند با توجه به برند سازی، افزایش اشتراک گذاری مطالب و یافتن کلمات کلیدی بهتر به صورت غیر مستقیم روی سئوی سایت شما تاثیر مثبت بگذارد.

تبلیغات در گوگل و افزایش اشتراک گذاری لینک های شما

شبکه های اجتماعی بدون شک، یکی از بزرگترین اتفاق سالهای اخیر دنیا بوده اند. از طریق همین شبکه های اجتماعی مردم به راحتی مطالب، عکسها، ویدئوها و موزیک های مورد علاقه خود را با یکدیگر به اشتراک میگذارند. در این بین، افرادی نیز هستند که وبسایت های مورد علاقه خود را با دیگران به اشتراک خواهند گذاشت. این افراد کسانی هستند که می توانند به برندسازی و افزایش اعتبار سایت شما کمک کنند.

برای مثال فرض کنید شخصی کلمه ای را جستجو می کند، تبلیغ وب سایت شما را در بالای نتایج جستجو، مشاهده کرده و بر روی آن کلیک می کند. پس از دیدن محتوای وب سایت شما از آن لذت میبرد و می خواهد آن را با دوستانش به اشتراک بگذارد. به پروفایل خود در شبکه اجتماعی (برای مثال توئیتر، لینکدین یا گوگل پلاس) می رود و لینک سایت شما را با دوستان خود به اشتراک می گذارد.به این ترتیب، لینک وب سایت شما، در دیدرس دوستان این فرد قرار می گیرد و آنها نیز در ادامه ممکن است بر روی وب سایت شما کلیک کرده و محتوای شما را جذاب بدانند. در چنین شرایطی، لینک وب سایت شما بارها و بارها در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود.

درست است که شبکه های اجتماعی به صورت مستقیم بر روی سئوی وب سایت شما تاثیر ندارند، با این حال همین اشتراک گذاری و کلیک کردن می تواند منجر به افزایش ترافیک وب سایت شما شود که همین امر می تواند بر روی وضعیت سئوی سایت تان تاثیر خوبی بگذارد.

سئوکار حرفه ای:مندس مهدی مژدهی

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کابین وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس