شناخت روش های ارزیابی سئو و UX

شناخت روش های ارزیابی سئو و UXReviewed by سئوکار سئوتگ on Jan 29Rating: 5.0شناخت روش های ارزیابی سئو و UXدر گوگل آنالیتیکس از طریق گزارش های تخصصی و داده های داخلی، گزینه های گوناگونی وجود دارد که می‌توانید از آن ها استفاده کنید.

روش های ارزیابی سئو و UX

در گوگل آنالیتیکس از طریق گزارش های تخصصی و داده های داخلی، گزینه های گوناگونی وجود دارد که می‌توانید از آن ها استفاده کنید.

معیارهای تعاملی و رفتاری در Google Analytics

« Bounce rate»، « Pages per session» و « Avg. session duration» چشم اندازی بنیادی را از تعاملات کاربران ارائه می‌کنند. این معیارها تقریبا در همه گزارش های GA وجود دارند، بنابراین می‌توانید آن ها را برای منابع مختلف ترافیکی مشاهده کنید.

بیشترین اطلاعات مشروح، در دسته بندی « Behavior» موجود است. « behavior flow» یا جریان رفتار، به شما میزان تعامل با بخش های مختلف وب سایت را نشان می‌دهد. گزینه های پیشرفته به شما اجازه می‌دهند گزارش هایی را بر مبنای منابع ترافیکی، صفحات فرود، کمپین ها و بخش های دیگر ملاحظه کنید.

گرچه گزارش ها همواره بر اساس درصد کمی از کاربران وب سایت است، ولی حامل توصیه های مفیدی برای شماست: این گزارشها به شما می‌گویند که چگونه بسیاری از کاربران هنگام بازدید از یک بخش خاص، از آن خارج شده‌اند.

قیف تبدیل در Google Analytics

این گزارش به شما می گوید که چگونه مردم با یک صفحه تکمیل فرم در وب سایت شما وارد تعامل می‌شوند. آیا شما بیش از یک مرحله در پروسه تکمیل فرم دارید؟ اگر این طور است، باید گزینه Goal را در منوی ادمین ردیابی کنید.

از این طریق شما می‌توانید ارزیابی کنید که چه تعدادی از افراد پس از طی تمام مراحل رفته اند و چه تعدادی آن را نیمه کاره رها کرده اند. این پروسه می‌تواند یک پروسه نام نویسی، خرید یا عضویت بلاگ شما باشد. این بخش اطلاعات مفید دیگری را برای بهینه سازی UX به دست می‌دهد.

اگر اکثر کاربران وب سایت که از روند تکمیل فرم عبور کرده اند، حتی فرم اول را هم پر نکرده اند، حالا دیگر شما می‌دانید که مشکلی وجود دارد.

نقشه حرارتی و رکوردینگ

نقش های حرارتی، ضمن ارائه گزارش هایی مفید، رفتار کاربران وب سایت را به تصویر می‌کشند. ابزارهای شامل نقشه حرارتی مانند Hotjar و Crazyegg راه حل های تحلیلی پیچیده ای را ارائه می‌دهند اما ممکن است برای بلاگرها یا صاحبان مشاغل کوچک بیش از حد گران باشند. برای افراد مبتدی، یک نقشه رایگان محدود در Hotjar یا Ptengine می‌تواند شروع خوبی باشد.

نقشه های حرارتی می‌توانند به UX و سئو بسیار کمک کنند. قدرت نقشه های حرارتی در توانایی رصد کردن محل های دقیقی که مردم در صفحه کلیک کرده اند، بخش هایی که انتظار کلیک خوردن بیشتری از آن ها می‌رود، چگونگی اسکرول کردن، تعاملات و پر کردن فرم هاست.

ابزارهای نقشه حرارتی درجه یک، رفتار کاربر را ضبط می‌کنند. آیا آنها ارزش استفاده کردن را دارند؟ بله، اما نه برای همه. مشاغل پیچیده تجاری آنلاین (ومعمولا با بودجه های عظیم) باید به دنبال آن باشند، اما اصراری برای برای بلاگرها وجود ندارد که بخواهند صدها دلار برای این ابزارهای تخصصی هزینه کنند. نسخه رایگان و محدود این ابزارها برای آن ها کفایت می‌کند.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

 

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *