عوامل موثر در افزایش رنکینگ سایت در گوگل

عوامل موثر در افزایش رنکینگ سایت در گوگل

عوامل موثر در افزایش رنکینگ سایت در گوگل

استفاده از کلمات کلیدی در برچسب Title صفحه

عنوان یا همان Title صفحه را می توان یکی از مهمترین عوامل در بهینه سازی داخلی وب سایت دانست که در فهم گول از محتوای صفحه نقش مهمی دارد و در نتایج جستجو اولین موردی که از وب سایت دیده می شود هیمن عنوان صفحه یا Title صفحه می باشد. اگر یک عنوان مناسب ( دارای کلمه کلیدی و مترادف های آن ) و جذاب (مزایای رقابتی ) انتخاب کنید باعث می شود که جستجو کنندگان به سمت وب سایت شما جذب شوند و روی لینک وب سایت شما کلیک کنند.
عوامل موثر در افزایش رنکینگ سایت در گوگل
 

تکرار کلمه کلیدی و کسب چگالی مناسب برای آن

محتوای وب سایت شما باید دارای میزان مناسبی از کلمه کلیدی مد نظر شما باشد و نحوه تکرار این کلمات کلیدی باید به صورت طبیعی باشد و به میزان ۱ الی ۳ درصد در محتوا تکرار شده باشداگر این کار را به درستی انجام دهید وب سایت شما در آن کلمه کلیدی در نتایج گوگل یافت خواهد شد.

از کلمات کلیدی در عنوان های محتوا از تگ H1 استفاده کنید

استفاده از کلمه کلیدی با تگ H1 در محتوای وب سایت میزان اهمیت این کلمه کلیدی را به موتور جستجوی گوگل و همچنین مخاطبین وب سایت بیان می کند از این تگ مهم غافل نشوید.

 استفاده از کلمات کلیدی در دامنه وب سایت

اگر کلمه کلیدی وب سایت را در نام دامنه تکرار کنید برای خدمات سئو وب سایت شما مفید است اما کافی نیست ، این کار به درک درست تر گوگل از وب سایت شما کمک می کند اما برای قرار گفتن در نتایج ابتدایی باید اعتبار وب سایت را افزایش دهید.

 استفاده از کلمات کلیدی در URL صفحه

قرار دادن کلمات کلیدی در URL صفحه می تواند باعث افزایش CTR شود ولی تاثیر چندانی در افزایش رنکینگ صفحه نخواهد داشت. واژه هایی که در URL صفحه قرار می گیرند، در صفحه تنایج جستجو گوگل با فونت درشت نمایش داده می شوند که این امر به افزایش تعداد کلیک و CTR کمک خواهد کرد. اگر URL بصورت متن Back Link بکار رود ممکن است در افزایش رنک نیز تاثیر داشته باشد.

 استفاده از کلمات کلیدی در برچسبهای H2, H3, H(x)

قرار دادن کلمات کلیدی در برچسبهای H2, H3, … اگر بدرستی انجام نشود، نه تنها بهبودی در رنک صفحه وب ایجاد نخواهد کرد بلکه ممکن است باعث کاهش رنکینگ صفحه نیز بشود. قرار دادن کلمه کلیدی یکسان در برچسبهای Title, H1, H2, Meta Description ممکن است از دید موتور جستجو خوشایند نباشد. بهترین کار اینست که از کلمات کلیدی مختلف ولی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی درون برچسبهای فوق استفاده شود.

 استفاده از کلمات کلیدی درون ALT و Title تصاویر

برخی از موتور های جستجو نظیر گوگل امکان جستجو در بین تصاویر را برای کاربران فراهم می آورند. استفاده از واژه های کلیدی درون برچسبهای ALT و Title تصاویر صفحه وب، می تواند رنک صفحه را برای آن واژه در موتورهای جستجوگر تصویر، افزایش دهد. اگر تصاویر بصورت لینک بکار برده شوند، متن موجود در ALT و Title، تاثیر خوبی در رنک صفحه خواهند داشت.

 بکار بردن کلمات درون برچسبهای Strong و Bold

استفاده از کلمات کلیدی درون برچسبهای Bold و یا Strong باعث می شود که آنها از بقیه متن صفحه متمایز گردند و اصطلاحآ تاکید و وزن بیشتری برای آنها محسوب شود و این امر ممکن است در تعیین رنکینگ صفحه موثر باشد ولی میزان تاثیر آن اندک است. بهتر است از برچسب strong بجای bold استفاده شود. سعی کنید کلمات کلیدی مترادف را نیز درون این برچسب استفاده کنید و فقط به درشتنمایی واژه کلیدی اصلی نپردازید (زیاده روی نکنید!)

استفاده از کلمات کلیدی درون برچسب Meta Description

قرار دادن کلمات کلیدی درون Meta Description ممکن است CTR را افزایش دهد. همچنین نوشتن یک متن خوب باعث جلب توجه کاربر شده و تعداد کلیک ها را افزایش می دهد. سعی کنید از متنهای جذاب و جالب استفاده کنید و برای هرصفحه Meta Description مجزا تعریف کنید.

استفاده از واژه های کلیدی درون برچسب Meta Keywords

تاثیری در رنکینگ ندارد! اگر هم داشته باشد بسیار اندک است. می توان درون این برچسب کلمات کلیدیی که غلط املائی دارند را قرار داد. ممکن است در یاهو کاربرد داشته باشد.
دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کابین وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس