لینک فالو و نوفالو در سئوسایت

لینک فالو و نوفالو در سئوسایت

لینک نوفالو

زمانی که ربات های گوگل تگ نوفالو را روی لینک می بینند، لینک را دنبال نمی کنند. لینک دهی به این روش باعث می شود از اعتبار سایت مبدأ کم نشود. معمولا امضای سایت ها که در زیر مطالب و صفحات سایت وکامنت های قرار می گیرد نوفالو هستند. نوفالو در حقیقت کدی می باشد که در کد لینک سایت شما قرار می گیرد. و موتورهای جستجو را آگاه میکند که نبایدموتورهای جستجو به دنبال این لینک بروند. شما با استفاده از لینک نوفالو nofollow به موتورهای جستجو اطلاع می دهید که در محاسبه پیچ رنک شما این لینک نباید  وارد محاسباتشان شود. ولی موتورهای جستجو اجازه این را دارند که صفحات سایت شما را ایندکس کنند. در حقیقت به این گونه است که شما وقتی مطلبی را در سایت خود انتشار میدهید هیچ تمایلی به این موضوع ندارید که برای بیشتر توضیح دادن آن مطلب  یا کلمه لینکی به سایت بدهید که سئو پایینی دارد. پس برای  جلوگیری از این کار که باعث نشود رتبه سایت شما پایین بیاید لینک خارجی که به سایتی که داری سئو پایین می باشد را به کمک لینک نوفالو nofollow انتخاب می کنید.

لینک فالو

یکی از اصطلاحات سئو لینک هایی Follow Links است که قابلیت دنبال شدن توسط موتورهای جستجو و ربات های گوگول را دارند، Follow Links نام دارند در واقع لینکی که در سایت شما بصورت عادی قرار دارد بصورت فالو می باشد. در این لینک با مشاهده لینک توسط گوگل، وارد سایت لینک شده می شود.  Follow Links مضراتی را نیز برای سایت دارد که از سایت مبدا به سایت مقصد انتقال می دهد. پس بنابراین بهترین کار این است که لینک خارجی را نوفالوو کنید. یادتان باشد هر چه Follow Links شما از سایت های معتبر بیشتر باشد، برای سئوی وب سایت بهتر است و گوگل سایت شما را معتبر می داند.

تفاوت لینک فالو و نوفالو:

زمانیکه مطلب و محتوایی را در سایت خود گذاشته اید و لینک های خارجی را به سایت خود اضافه میکنید بهتر است که رتبه بندی محتواهای خود را نیز بهبود ببخشید. افزودن لینک های خارجی که از وب سایت های معتبر میگیرید و به مطالب خود اعتیار میدهید و همین موضوع باعث افزایش رتبه شما در جستجو کاربران گوگل شده است. به همین دلیل است که لینک‌ها به طور پیش‌فرض لینک فالو هستند و اگر این لینک‌ها از یک وبسایت معتبر باشند خوب است همان لینک فالو باقی بمانند. مشکلی که وجود دارد این است که شما از چه لینک هایی برای وب سایت خود استفاده می کنید؟ ازلینک هایی که دارای اعتبار بالایی هستند و باعث بهبود رتبه سایت شما می شوند یا از لینک های که کیفیت پایین دارند؟ اگه از لینک های با اعتبار پایین استفاد هکنید باعث کاهش رتبه سایت شما می شود و اگر توسط گوگل آن وبسایت جریمه شود برای محتوا  وبسایت شما هم نتیجه خوبی نخواهد داشت  بنابراین باید با دقت انتخاب کنید که چه لینکی فالو و چه لینکی نوفالو باشد. ودر واقع تفاوت لینک فالو و نوفالو را بخوبی بشناسید تا بتوانید ازلینک هایی استفاده کنید که باعث بهبود سایت شما و رتبه بندی آن در موتورهای جستجو می شود. هیچ نیازی نیست که لینک فالو بسازیم زیرا هر لینکی به طور پیشفرض فالو می‌باشد. برای ایجاد یک لینک نوفالو تنها باید rel=”nofollow” را در لینک اضافه کنیم.

سئوکارحرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

 

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کابین وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس