متن سئو

متن سئو

متن سئو

امروزه اکثر کسب و کار ها دارای سایت هستند و همین موضوع سبب شده در هر حیطه ای که فعالیت می کنید صدها سایت رقیب در حوزه فعالیتی شما باشند.از جهت دیگر 94 درصد کاربران قبل از این که محصول یا سرویسی را خریدار کنند در موتور های جستجو سرچ می کنند.بنابراین همه در تلاش هستند تا برای جذب مشتریان و سودآوری بیشتر سایت خود را در صفحه نتایج جستجو به رتبه های بالاتر برسانند که به این فرآیند سئو SEO گفته می شود.

 

سئو سایت دربرگیرنده دو بخش است:

 

سئو داخلی سایت Onpage  که به کلیه سئو داخلی سایت که به منظور کسب رتبه بالاتر در نتایج موتور های جستجو انجام می‌گردد

سئو خارجی سایت Off-page که برعکس سئو داخل سایت بهینه سازی بیرونی سایت کاملاً  خارج از سایت انجام می‌گردد،سئو خارجی در عمل شامل دریافت سیگنال های مثبت از سایت های دیگر به سایت خود است.

قسمت کثیری از سئو داخلی سایت وابسته به محتوای سایت و مقالات درج شده است.قطعاً به دفعات این جمله معروف را شنیده‌اید که محتوا پادشاه است Content is the King و در واقع باید بدانید که محتوای سایت شما در حقیقت ارزشمندترین چیزی است که سایت شما دارد.

متن سئو

تا چندی پیش سئوکار ها با روش سئو کلاه سیاه قادر بودن سایت های مختلفی که دارای محتوای چندانی نبودن  را با تکنیک  های در مدت زمان کوتاهی به صدر نتایج جستجو گوگل بیاورند.ولی در حال حاضر گوگل با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم رنک برین تمام روش های مغایر با قوانین گوگل را به سرعت شناسایی کرده و جریمه گوگل را بر آن ها اعمال می‌کند.

 

اصول نوشتن متن سئو شده

 

زمانی که کاربری کلمه‌ای را جستجو می‌کنید باید به طور دقیق نتایجی را مشاهده کند که نتیجه جستجوی او باشد و به هدف خود از جستجو دسترسی پیدا کنید نه سایت های غیر مرتبط به همین سبب گوگل تمام تلاش را بر این دارد تا بهترین نتایج را در صفحه نتایج جستجو به کاربران نمایش دهد.

برای این که بتوانید محتوای تولید کنید که مورد پسند گوگل باشد باید از اصول معینی پیروی کنید که در ادامه این نوشته به طور دقیق آن ها را بررسی خواهیم کرد.

در ادامه بخوانید:  روند های اصلی سئو سایت برای موبایل

 

 

انتخاب کلمه کلیدی

مطلب شما باید هدف معین داشته باشد. و از آغاز با یک موضوع مشخص شروع‌شده و همان را دنبال کند.پس اگر حوزه کاری شما مربوط به طراحی سایت است می‌توانید از موارد مربوط به حیطه کاری خود به عنوان موضوع استفاده کنید.

با توجه این که جستجو نوشتههای گوگل از کلمه کلیدی به سوی کلمات کلیدی در حال تغییر است بهتر است برای کلمه‌ای مانند سئو به عنوان کلمه کلیدی انتخاب شود بلکه می‌توان به جای آن از عباراتی مانند:

 

  • آموزش اصول سئو
  • آموزش سئو مطالب
  • آموزش سئو حرفه ای

 

از این قبیل عبارات کلیدی استفاده کنید.زیرا دلیلی ندارد فردی به گوگل مراجعه کند و تنها عبارت سئو را سرچ نماید زیرا این عبارت به صورت کلی است و باید آن را جز به جز کرد و بخش کوچکی از آن را به عنوان هدف خود در تولید محتوا به کاربرد.

 

عنوان مطلب

 

عنوان مطلب یکی از مهم‌ترین قسمت ها است.چون اولین قسمتی است که کاربر در صفحه نتایج جستجو گوگل و قبل از ورود به سایت شما مشاهده می‌کند.بنابراین باید عنوان صفحه ای را برای مطلب خود انتخاب کنید که مناسب و جذاب باشد  و کاربران را ترغیب کنید که بر روی لینک سایت شما کلیک نمایند.

 

تصاویر

به کار بردن ویدیو،فایل صوتی و به ویژه تصاویر در سایت سبب خوانایی و انتقال بهتر مفاهیم به بازدیدکنندگان می‌شود.بنابراین برای مطالب خود یک یا چند تصویر مناسب و باکیفیت انتخاب کنید.

این کار به بازدیدکنندگان شما کمک شایانی در درک بهتر مطلب می‌کند اما گوگل و سایز موتور های جستجو نمی‌توانند تصویر را ببیند بنابراین باید با مواردی که در زیر بیان می‌کنیم به آن ها کمک نماید که عکسی که در داخل مطلب وجود دارد در مورد چیست:

 

  • بکار بردن کلمه کلیدی در نام فایل مانند  learn-seo.png
  • استفاده از کلمه کلیدی برای متن جایگزین عکس یا همان تگ alt

 

وقتی روبات های گوگل با تصاویر موجود در سایت شما رو به رو می‌شوند با خواندن نام فایل و تگ Alt متوجه می‌شوند که تصویر چه موضوعی را دارد و این عمل کمک بسزایی در کسب بهتر رتبه مقالات شما می‌کند.

در ادامه بخوانید:  پالایش صفحات وب با الگوریتم گوگل کافئین

 

استفاده از تگ های هدینگ

 

بهتر است در پاراگراف های اول و یا دوم مطالب خود کلمه کلیدی خود را به صورت تکی یا به صورت جمله با تگ اچ یک h1 مشخص کنید و در ادامه مطلب از تگ های h2 و h3 استفاده کند.

گوگل و سایر موتور های جستجو به تگ های هدینگ اهمیت زیادی می‌دهند و زمانی که به مطلبی می‌رسند از روی تگ ها تشخیص می‌دهند که هدف اصلی مقاله و کلمه کلیدی ان چه می‌باشد.

 

 

چگالی کلمات کلیدی

 

در متن محتوای که تولید می‌کنید باید کلمه یا کلمات کلیدی خود را چندین بار تکرار کنید ولی این تکرار را بیش از اندازه انجام ندهید زیرا سبب خواهد شد که گوگل به سایت شما حساس شده و فکر کند که قصد اسپم کردن دارید و‌ آن هنگام سئو مطلب نتیجه عکس داده و گرفتار بهینه سازی بیش از حد یا در اصطلاح انگلیسی Over optimize می‌شود.و مطلب شما نمی‌تواند رتبه مناسبی کسب کند.

 

توجه داشته باشید که کلمه کلیدی را در قسمت های زیر  در مطالب خود به کار ببرید:

 

  • عنوان مقاله
  • توضیحات متا
  • پاراگراف اول
  • با تگ H1
  • متن جایگزین عکس alt tag
  • پاراگراف آخر

 

در این قسمت ها کلمه کلیدی را بکار ببرید کافی است و اگر در میان متن هم چند بار در بخش‌های مختلف کلمه کلیدی را به کار ببرید کافی است و سبب خواهد شد متن سئو شده شما طبیعی جلوه کند.

 

جمع‌بندی کلی:

 

برای این که مهارت های نوشتاری خود را تقویت کنید و مطالب شما در صدر نتایج جستجو گوگل باشد نیاز به تمرین کردن دارید هیچ موفقیتی بدون تلاش کردن امکان‌پذیر نیست.شاید  نکاتی که در بالا بیان کردیم در ابتدای کار برایتان سخت باشد اما بعد از نگارش چند مطلب دیگر به صورت روتین در می‌آید و ناخودآگاه انها را رعایت می‌کنید و متن سئو شده خواهید داشت.

 

اگر سؤالی درباره نحوه نوشتن متن سئو شده  و یا تجربیاتی در زمینه‌ تولید محتوا و متن سئو شده دارید می‌توانید آن را در قسمت دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید تا کارشناسان لیما وب در کوتاه‌ترین زمان به صورت دیدگاه یا مقاله با آن پاسخ دهند.

کلمات کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی، ایده ها و موضوعاتی هستند که خبر از کلیت محتوای سایت شما می دهند. در حیطه سئو، آنها کلمات یا عباراتی هستند که توسط کاربران در موتورهای جستجو، جستجو می شوند. اگر کل محتوای یک صفحه را بخواهید تنها در یک کلمه یا عبارت کوتاه خلاصه کنید، آن عبارت، کلمات کلیدی صفحه محسوب می شود.

شما به عنوان صاحب یک سایت یا متخصص تولید محتوا، می بایست از مرتبط ترین کلمات کلیدی در صفحه استفاده کنید تا در هنگام جستجو از طرف کاربران، شانس بیشتری داشته باشید که آنها سایت شما را در نتایج جستجو بیابند.

چرا کلمات کلیدی مهم هستند؟

کلمات کلیدی مهم هستند، چرا که کاربران را به صفحات مرتبط با خواسته هایشان وصل می کنند. هدف شما از گرفتن رتبه خوب در نتایج جستجو، افزایش ترافیک طبیعی سایت از SERP (صفحه نتایج جستجو) است، و کلمات کلیدی که شما انتخاب می کنید، بر روی نوع ترافیک به دست آمده تاثیر می گذارد.

انتخاب کلمات کلیدی نسبت به محتوا بیشتر معطوف به خواسته کاربران است. به خاطر اینکه ممکن است نوع توصیف شما از خدماتتان، متفاوت با چیزی باشد که کاربران به دنبال آن هستند. برای اینکه محتوای تولیدی شما، رتبه خوبی در نتایج جستجو کسب کرده و کاربران زیادی را به سمت خود جذب کند، می بایست ابتدا خواسته های آنها را بفهمید. زبان آنها را درک کرده  و نوع محتوای درخواستیشان را پیدا کنید. شما می توانید این کار را از طریق صحبت مستقیم با مشتریان، گفتگو از طریق جوامع مجازی و همچنین ابزارهای آنلاین پیدا کردن کلمات کلیدی مانند Keyword Explorer انجام دهید.

کلمات کلیدی بلند چیست؟

کلمات کلیدی به دو بخش کلمات کلیدی کلی و دور از دسترس و همینطور کلمات کلیدی بلندتری که ترکیب خاصی از چند کلمه هستند، تقسیم می شوند.

کلمات کلیدی تک کلمه ای معمولا هدف نهایی شما محسوب می شوند، چرا که آنها بیشترین جستجو را در اینترنت دارند. با این حال بایست دقت کرد که رقابت در این کلمات تکی بسیار فشرده است. شاید شما به عنوان یک دارنده بوتیک علاقه مند باشید که در کلمه “لباس” در صفحه اول گوگل قرار گیرید، اما بایست دقت کنید که در این کلمه رقبای بسیار سرسختی از جمله برندهای معتبر و فروشگاه های اینترنتی با سابقه را در پیش رو دارید.

فراتر از بحث رقابت سنگین بین کلمات کلیدی منفرد، موضوع دیگری که در این حیث وجود دارد، عدم شناسایی هدف کاربر از جستجوی این کلمه است. به عنوان مثال، اگر کاربری کلمه “لباس” را جستجو کند، اهداف او شامل خرید لباس از انواع مختلف آن و برای سنین مختلف می تواند باشد. همچنین شاید او به دنبال دیدن جدیدترین مدل های لباس است. جدا از این شاید این کاربر به دنبال پیدا کردن نزدیک ترین فروشگاه های فیزیکی لباس در اطراف خود می باشد.

کلمات کلیدی بلند تر هدف مشخص تری دارند و عاری از این مشکل هستند. به عنوان مثال هدف از جستجوی عبارت “فروشگاه لباس در جمهوری” کاملا مشخص است و فروشگاه های فیزیکی لباس در خیابان جمهموری را هدف قرار داده است. همچنین در عبارات کلیدی بلندتر، رقابت کمتری وجود دارد و بنابراین سایت های کوچکتر می توانند در آن به رقابت بپردازند و به راحتی در آن عبارت، به صفحه اول گوگل برسند.

استفاده از کلمات کلیدی در صفحه

استفاده بدون برنامه از کلمات کلیدی در صفحه کار درستی نیست. هدف از تهیه محتوا، ایجاد آن برای افراد واقعی با یک هدف مشخص است و صرفا اشاره به آن کلمه ها به ربات های گوگل نمی باشد.

قوانینی در استفاده از کلمات کلیدی در صفحه وجود دارد که شما می بایست از آن تبعیت کنید. کلمات کلیدی بایست در جاهای مشخصی از صفحه قرار گیرد تا ربات ها و کاربران را از وجود محتوای موردنظرشان مطمئن گرداند. این مکان ها شامل عنوان صفحه و بدنه اصلی آن می باشد. نکته مهم در اینجا اینست که نبایست صرفا با هدف بالا بردن درصد کلیک ها از عناوین فریبنده در عنوان صفحه استفاده کرد. چرا که کاربران بعد از ورود به چنین صفحاتی و عدم مشاهده محتوای مورد نظرشان فورا صفحه را ترک می کنند و این مسئله باعث افزایش بانس ریت سایت می گردد. در نتیجه شما از قدرت اصلی کلمات کلیدی بهره ای نخواهید برد.

همچنین شما می توانید از کلمات کلیدی در یو آر ال صفحه، تگ H1، متا تگ Description و تگ Alt عکس های صفحه استفاده نمایید. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در تمام این مکان ها به گوگل کمک می کند تا محتوای صفحات را بهتر درک کند.

استفاده از کلمات کلیدی در این مکان های یکی از پایه ای ترین راهکارها برای قرار دادن شما در نتایج جستجو است. این کار موجب قرار گرفتن صد در صدی شما در نتایج صفحه اول گوگل می شود، اما انجام آن کاملا ضروریست. عدم موفقیت در انجام این کار شما را در مراحل بعدی سئو با شکست رو به رو می کند.

استفاده از کلمات کلیدی در شکل دادن به استراتژی تولید محتوا

احتمالا در پروسه تولید محتوای سایت به این مسئله برخورده اید که قصد تولید محتوا درباره کلمه کلیدی مشخصی را کرده اما بعدا متوجه می شوید که درباره آن کلمه کلیدی قبلا مطلبی نوشته اید. برای جلوگیری از این مشکلات می بایست لیستی از کلمات کلیدی مورد نیاز خود در ابتدای کار مشخص کرده و برای هر یک محتوای به خصوص به آن را تهیه کنید. این لیست از کلمات کلیدی، راهگشای شما در تولید محتوا خواهد بود و مواردی را که از قلم جا افتاده اند را نیز مشخص خواهد کرد.

با استفاده از این لیست می توانید استراتژی تولید محتوای سایت را مشخص کرده و طبق برنامه ریزی به تولید محتوا درباره آنها بپردازید. همچنینی کلمات کلیدی اصلی و با اولویت بیشتر نیز در این نقشه کار، تعیین شده و می دانید از کجا بایست شروع کنید. در ادامه کار نیز با پیدا کردن کلمات کلیدی جدید، آن را در این لیست قرار داده تا در آینده محتوایی درباره آن تولید کنید.

شما در حالت ایده آل میخواهید که هر کلمه کلیدی، مختص به یک صفحه باشد. اما با گسترش محتوای سایت و افزایش محصولات، خدمات و دسته بندی های آن، هر کلمه کلیدی اصلی نیز ممکن است به بخش های خاص تری تقسیم شده و هر کدام صفحه هدف مجزایی برای خود داشته باشند.

برچسب ها
دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کابین وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس