معرفی افزونه های مناسب چندزبانه کردن سایت

معرفی افزونه های مناسب چندزبانه کردن سایت

1.افزونه Weglot 

افزونه Weglot یکی از بهترین افزونه های چند زبانه کردن سایت در وردپرس است که یک رویکرد کاملاً متفاوت به ترجمه وردپرس دارد.

ابتدا باید سایت وردپرسی خود را به سرویس مبتنی بر ابر Weglot وصل کنید. سپس Weglot تمام سایت شما را با استفاده از ابزارهای آنلاین، ترجمه می کند. شما می توانید ترجمه های ماشینی را در رابط کاربری ابری Weglot به صورت دستی ویرایش کنید یا از متخصصان حرفه ای برای این کار کمک بگیرید.

افزونه Weglot تمام سایت شما شامل جزئیات کوچکی مانند توضیحات و عناوین متای افزونه Yoast SEO را ترجمه کرده و یک ساختار URL سئو دوستانه ایجاد می کند که ربات های گوگل بتوانند به راحتی در آن خزیده و ایندکس کنند.

2.افزونه WPML 

WPML یکی از مشهورترین و بهترین افزونه های چند زبانه کردن و ترجمه وردپرس است. با اینکه این افزونه تنها نسخه پرمیوم دارد و به صورت رایگان عرضه نشده است، با این حال به شدت محبوب بوده و ویژگی های بسیار زیادی دارد که به شما برای ساخت یک وب سایت چند زبانه کمک زیادی می کند.

هنگامی که زبان مورد نظر خود را مشخص کردید، افزونه WPML به شما اجازه می دهد محتوای خود را با استفاده از یک ویرایشگر ساده side-by-side ترجمه کنید.

WPML امکان ترجمه تمام جنبه های سایت شامل متن قالب، متن ابزارک، طرح های صفحه ساز و بسیاری موارد دیگر را می دهد. مزیت اصلی این افزونه این است که تمام محتواهای ترجمه شده شما سئو دوستانه است.

افزونه WPML یک نسخه 100% یکتا از سایت ترجمه شده شما ایجاد می کند که گوگل می تواند به صورت کامل آن را ایندکس نماید. همچنین شما می توانید نسخه های مختلف ترجمه را ساختار بندی کنید.

در افزونه WPML تمرکز بر ترجمه محتواهای سایت به صورت دستی است اما می توان از ترجمه خودکار نیز استفاده کرد. یکی از ویژگی های بسیار مفید افزونه WPML مدیریت ترجمه آن است. با استفاده از این ویژگی شما می توانید از یک مترجم برای ترجمه محتواهای سایت خود استفاده کنید یا مستقیم از پیشخوان وردپرس به سرویس های ترجمه آنلاین متصل شوید.

3.افزونه Polylang

افزونه Polylang یکی از محبوب ترین و بهترین افزونه های چند زبانه کردن سایت رایگان موجود در مخزن وردپرس است که تا به حال بیش از 400,000 نصب فعال داشته است.

در نسخه رایگان این افزونه می توانید بسیاری از محتوای سایت خود را به صورت دستی ترجمه کنید. شما می توانید از قسمت “ترجمه های عبارات” برای ترجمه عناوین سایت و متن قالب و از ویرایشگر وردپرس برای ترجمه محتواهای جداگانه استفاده کنید.

نسخه ترجمه شده سایت شما کاملاً سئو دوستانه و قابل ایندکس شدن است. تنها عیب افزونه Polylang این است که برای ترجمه نامک ها در URL نیاز به نسخه Pro این افزونه دارید. همچنین هسته افزونه Polylang تنها از ترجمه دستی پشتیبانی می کند و امکان ترجمه به صورت خودکار وجود ندارد.

اگر می خواهید سایت تان را به صورت خودکار ترجمه کنید می توانید افزونه Polylang را با افزونه Lingotek Translation (از همان توسعه دهنده) ادغام کنید تا به ترجمه خودکار و حرفه ای دسترسی داشته باشید.

4.افزونه TranslatePress 

افزونه TranslatePress یکی از بهترین افزونه های چند زبانه کردن سایت در وردپرس است که امکان ترجمه محتواهای سایت به زبان های مختلف از فرانت اند را می دهد. این افزونه برای ترجمه محتوا یک رابط کاربری فرانت اند آنلاین براساس WordPress Customizer در اختیار شما قرار می دهد.

با استفاده از افزونه TranslatePress می توانید هر چیزی در سایت خود از عناوین و توضیحات Yoast SEO گرفته تا متن alt عکس ها (با نسخه پرمیوم) را بدون هیچ زحمتی به راحتی ترجمه کنید. همچنین می توانید شورت کد ها، فرم ها و صفحه سازها را با کمک این افزونه ترجمه وردپرس ادغام کنید. به علاوه این افزونه کاملاً رسپانسیو است و می توانید آن را در تمام قالب ها استفاده کنید.

تمام ترجمه های انجام شده توسط این افزونه کاملاً سئو دوستانه هستند. به این معنی که ساختارهای URL جداگانه داشته و گوگل می تواند به راحتی در آنها بخزد.

افزونه TranslatePress از هر دو ترجمه دستی و خودکار پشتیبانی می کند. اگر ترجمه خودکار را انتخاب کنید، این افزونه از API گوگل ترنسلیت استفاده می کند. به علاوه این افزونه از ووکامرس پشتیبانی می کند. بنابراین اگر در سایت خود از یک فروشگاه آنلاین ساخته شده با افزونه WooCommerce استفاده می کنید هیچ مشکلی برای ترجمه نخواهید داشت.

نسخه رایگان این افزونه را می توانید برای ترجمه مقدماتی به یک زبان استفاده کنید. اما اگر خواهان کنترل بیشتر روی سئو و دسترسی به زبان های بیشتر هستید باید یکی از پلن های غیر رایگان آن را خریداری کنید.

5.افزونه GTranslate 

افزونه GTranslate یکی از بهترین افزونه های چند زبانه کردن و ترجمه سایت در وردپرس است که نسخه رایگان آن از هر افزونه دیگری در این مقاله پایه ای تر است. این افزونه به جای ایجاد یک نسخه چند زبانه جداگانه از سایت شما یک ابزارک کشویی با پرچم کشورها در سایت اضافه می کند که کاربران می توانند به صورت پویا سایت را با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه کنند.

افزونه GTranslate می تواند هر وب سایت HTML را ترجمه کند و در حال حاضر بیش از 500,000 وب سایت چند زبانه را در سراسر جهان پوشش می دهد. در نتیجه یکی از بهترین راه ها برای افزایش بازدیدکنندگان سایت شما است. همچنین به شما کمک می کند تا حضور آنلاین وب سایت خود را قدرتمندتر کنید.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

 

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کابین وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس