چگونه در سرچ گوگل جایگاه بگیریم؟

صفحه اول گوگل چه خبر است؟!

چگونه در سرچ گوگل جایگاه بگیریم؟صفحه اول گوگل برای هر کسب‌وکاری بسیار مقدس است. به این دلیل که مردم این روزها حتی زحمت بررسی صفحه دوم Google را به خود نمی‌دهند. اگر آن‌ها موضوعات مرتبط خود را در صفحه اول پیدا نکنند، به راحتی کلمات جستجوی خود را تنظیم و تغییر می‌دهند؛ بنابراین رتبه‌بندی بهتر گوگل برای ارتقا تجارت شما ضروری است. حضور در صفحه اول Google دارای مزایای بسیاری مانند بازدید بیشتر به وب‌سایت، مشتریان جدید و افزایش تعامل است.

وقتی وب‌سایت مشاغل شما در صفحه اول Google ظاهر نشود، شانس کمتری برای بازده بیشتر سرمایه دارید. حضور در صفحه اول Google به شما حداکثر قابلیت مشاهده آنلاین و فروش بیشتری را می‌دهد.

برای غلبه بر رقابت، یافتن تجارت شما در اینترنت آسان است؛ و فقط یک رتبه‌بندی بهتر Google می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. مقاله چگونه در سرچ گوگل جایگاه بگیریم اهمیت حضور در صفحه اول Google و اینکه چگونه رتبه‌بندی بهتر Google می‌تواند به شما در افزایش شناخت برند کمک کند را پوشش می‌دهد.

چگونه در سرچ گوگل جایگاه بگیریم؟

 

چرا صفحه اول گوگل این‌همه جذاب است؟

چه جذابیتی در صفحه اول گوگل قرار دارد که در صفحات دیگر وجود ندارد؟!چگونه در سرچ گوگل جایگاه بگیریم؟ این سؤال شاید سؤال خیلی از وبمستران تازه‌کار باشد که می‌خواهند دلایل اهمیت صفحه اول گوگل را نسبت به دیگر صفحات گوگل بدانند. در این رابطه توجه شما را به جمله‌ای معروف در این راستا جلب می‌کنند.

“اگر می‌خواهید یک جسد را پنهان کنید آن را در صفحه دوم به بعد نتایج گوگل پنهان کنید” این جمله معروف گوگل است که بسیاری از وبمستران آن را می‌دانند و تلاش خود را می‌کنند تا به صفحه ابتدایی گوگل بروند.

از این جمله کاملاً مشخص است که اگر می‌خواهید بیشتر دیده شوید باید در صدر نتایج گوگل بیایید؛ و این میسر نیست مگر با سئو! سئو روش‌های مختلفی را در برمی‌گیرد از تولید محتوای هدفمند گرفته تا لینک سازی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و بهینه‌سازی ساختار سایت و…

با قرار گرفتن در صفحه اول Google، کسب‌وکار خود را به مشتریان جدید نشان دهید

هر زمان که هر چیزی را در Google جستجو می‌کنیم، فقط ۱۰ نتیجه در صفحه اول نشان می‌دهد. این مفهوم تقریباً مانند این است که فقط ۱۰ نفر برتر در جاده اصلی مکانی برای تجارت خود پیدا می‌کنند و دیگران در خیابان فرعی و بدون ترافیک مکانی پیدا می‌کنند؛ بنابراین وقتی به سطح بالاتری برسید، فرصت‌های زیادی برای تجارت شما باز می‌شود.

رتبه‌بندی Google ممکن است به بسیاری از مسائل مانند سرعت سایت، سئو، بک لینک یا نرخ پرش بستگی داشته باشد؛ بنابراین مهم است که آن را در صفحه اول Google قرار دهید زیرا تجارت شما را در مقابل مشتریان جدید قرار می‌دهد.

با قرار گرفتن در صفحه اول Google، میزان آگاهی از نام تجاری افزایش می یابد

همان‌طور که قبلاً گفتم، رتبه‌بندی Google به موارد زیادی ازجمله SEO، سرعت سایت، تبلیغات سایت و غیره بستگی دارد و فقط به صورت جادویی اتفاق نمی‌افتد. شما باید در تبلیغات، تبلیغات سایت، وبلاگ‌ها و موارد دیگر سرمایه‌گذاری کنید تا به ۱۰ رتبه برتر برسید. وقتی وب‌سایت شما دارای رتبه بالاتری باشد، به این معنی است که افراد بیشتری شرکت شما را می‌بینند و با محصولات شما آشنا می‌شوند. حداقل ۷۵٪ از مردم تصمیم خرید را نمی‌گیرند مگر اینکه رایج‌ترین نامی باشید که در رسانه‌های اجتماعی یا صفحات Google ظاهر می‌شود.

چگونه در سرچ گوگل جایگاه بگیریم؟

اهمیت قرار گرفتن در صفحه اول Google به معنای قرار گرفتن در معرض بیشتر برای تجارت شما و افزایش شناخت برند شما است؛ بنابراین بسیار عاقلانه است که برای رتبه‌بندی بهتر Google سرمایه‌گذاری کنید و قابلیت مشاهده کسب‌وکار خود را افزایش دهید. رتبه‌بندی بهتر گوگل باعث می‌شود که تجارت شما یک رتبه عالی داشته باشد.

چطور به صفحه اول گوگل با سئو برویم؟

چگونه در سرچ گوگل جایگاه بگیریم؟

سئو خود از سه بخش تشکیل گردیده است که شامل seo off page و seo on page و seo technical

گفتیم که رفتن به صفحه اول گوگل نیاز به سئو دارد در اینجا می‌خواهیم تعدادی از فاکتورهایی که در سئو اهمیت دارد را برای شما بگوییم:

  • مطالب با کیفیت عالی بنویسید : این نه تنها بازاریاب‌ها، بلکه متخصصان سئو نیز معتقدند که محتوا سلطان است. موتورهای جستجو به طور مداوم الگوریتم‌های خود را بهبود می‌بخشند و اگر مطالب شما دارای بد نویسی، دزدی ادبی، عناوین گمراه‌کننده و غیره باشد، قرار نیست محتوای شما را در سطح بالایی قرار دهند – همه‌چیز در اینجا مهم است، حتی غلط املایی! بنابراین مطمئن شوید که کیفیت محتوای شما بی عیب و نقص است: باید منحصربه‌فرد و جذاب باشد، در اصل در وب‌سایت شما منتشر شود و برای خوانندگان مفید باشد.
  • مطالب با کیفیت را به ‌طور مداوم منتشر کنید: وقتی صحبت از فرکانس وبلاگ نویسی شما می‌شود، باید به خاطر داشته باشید که محتوای تازه می‌تواند به‌طور چشمگیری بر رتبه‌بندی تأثیر بگذارد. دلیل این امر این است که Google همیشه برای یافتن ایندکس در صفحات جدید در سراسر وب جستجو می‌کند.
    بنابراین از خود بپرسید – آیا مطالب خود را به‌روز نگه می‌دارید؟ – بلکه به خاطر داشته باشید که کیفیت و نه کمیت است که در پایان بیشترین اهمیت را دارد.
  • از URL مناسب استفاده کنید: ساختار URL “مناسب ” به معنای “خوانا ” بودن پیوند است. در اینجا می‌توانید ساختار یک url مناسب را متوجه شوید.
  • برچسب‌های عنوان و توضیحات متا را بهینه کنید: به عبارت ساده، برچسب‌های عنوان همان چیزی است که عنوان صفحه شما را مشخص می‌کند، درحالی‌که توضیحات متا خلاصه‌ای از آن صفحه است که در موتورهای جستجو نشان داده می‌شود. به‌طورمعمول، طول عنوان شما باید حدود ۶۰ نویسه باشد (در غیر این صورت توسط Google خرد می‌شود) و توضیحات متا نباید از ۱۵۰ نویسه بیشتر باشد.
  • در قالب‌بندی مطالب را فراموش نکنید: این مورداستفاده از H1، H2، bold و غیره است – مقالات خود را برای ماشین‌های جستجوگر قابل اسکن کنید. این مهم‌ترین عامل نیست اما بااین‌وجود عاملی است که خوانایی را توسط کاربر تسهیل می‌کند. شما هنوز هم باید برای تجربه بهتر خواننده قالب‌بندی متن را انجام دهید.
  • بهینه‌سازی تصویر فراموش نشود: ابتدا مطمئن شوید که از نام تصویر مناسب استفاده می‌کنید (مثال بد: IMG_1234)؛ و دوم، یک برچسب Alt که حاوی توصیفی از آن تصویر است، قرار دهید. اساساً به‌منظور ارائه اطلاعات جایگزین برای تصاویر شما، Alt Tag چیزی است که توسط دستگاه‌های جستجوگر SEO در نظر گرفته می‌شود تا بخواهند بفهمند تصاویر شما چیست.
  • انجام لینک سازی داخلی در مطالب: پیوند دادن به مقالات قبلی شما، معماری سایت بهتری را ایجاد می‌کند (مثلاً می‌توان گفت یک وب‌سایت در داخل وب‌سایت ایجاد می‌کند) و باعث افزایش SEO به صفحات خاصی می‌شود که شما به آن‌ها اشاره می‌کنید. علاوه بر این، شما همچنین فرصتی برای خوانندگان خود ایجاد می‌کنید تا محتوای بیشتری را در سایت خود جستجو کنند – که بسیار عالی است.
  • انجام لینک سازی خارجی در مطالب: اگر این لینک‌ها مفید هستند و به وب‌سایت‌های “سالم ” و با کیفیت اشاره می‌کنند، از پیوند دادن به رقبای خود نیز نترسید.
  • با استفاده از Anchor Texts مناسب لینک ها را بهینه کنید: با استفاده از به اصطلاح Anchor Texts – بخش‌هایی از لینک پیوند داده شده که کاربران واقعاً روی آن‌ها کلیک می‌کنند – دو تیر با یک نشان خواهید زد، پیوندها برای موتورهای جستجو بیشتر دیده می‌شوند و خوانندگان شما در وب‌سایت شما ناوبری بهتری پیدا می‌کنند.
    یک نکته: متن‌های لنگر خود را متنوع کنید و آن‌ها را تا حد ممکن طبیعی جلوه دهید، به‌طوری‌که:
    الف) در یک متن قرار گیرند
    ب) جریان مطالب خود را قطع نکنید.
  • کلمات کلیدی مناسب را با تأمل انتخاب کنید: از کلمات کلیدی دم بلند استفاده کنید: آن‌ها خاص‌ترند، رقابت کمتری دارند و حتی اگر حجم جستجوی کمی داشته باشند، ترافیکی که می‌آورند درواقع بیشتر است. چرا؟ ازآنجاکه افراد در حال حاضر می‌دانند دقیقاً به دنبال چه هستند، بنابراین احتمال ورود آن‌ها به وب‌سایت شما بسیار بیشتر است.حال ممکن است برای شما سؤال باشد که از کجا باید شروع کنیم برای سئو؟!
    معمولاً قدم بعدی، بعد از طراحی سایت تولید محتوا است. تولید محتوای متنی که شروع کار سئو است اما برای تولید محتوای مفید چه باید کرد؟ برای گوگل تولید محتوا کنیم که ما را ببیند و بیاییم صفحه اول گوگل یا برای کاربر که به ما و کار ما علاقه مند شود؟! پاسخ این است که شما باید طوری تولید محتوا کنید که هر دو جنبه را در بربگیرد؛ یعنی طوری محتوا بسازی که گوگل پسند باشد از طرف دیگر کاربر هم احتیاجاتش با این محتوا رفع شود.
    نکته‌ای که در چگونه در سرچ گوگل جایگاه بگیریم وجود دارد این است که در چگونه در سرچ گوگل جایگاه بگیریم محتوایی که کاربرپسند است و نیاز مخاطب را برطرف کند بی‌شک مورد تائید گوگل و الگوریتم‌های سخت گیر آن هم قرار خواهد گرفت چراکه هدف نهایی گوگل ارجح قرار دادن نیاز مخاطب و برآوردن نیازهای او است.
    در حالت ایده آل، بهتر است قبل از شروع نوشتن محتوا، تحقیق در مورد کلیدواژه خود را انجام دهید. این به شما امکان می‌دهد تا بدانید که در کدام یک از کلمات کلیدی باید به محتوای خود توجه کنید. بهتر است از ترکیبی از کلمات کلیدی پهن و بلند استفاده کنید. برای تحقیق کلمات کلیدی راه‌ها و ابزارهای مختلفی وجود دارد ازجمله:

    • Ahrefs Keyword Explorer
    • Google Keyword Planner
    • SEMrush
    • KWFinder
    • Long Tail Pro
    • Majestic
    • Keyword Tool
    • Serpstat
    • Moz Keyword Explorer
    • SpyFu

    پس از اتمام تحقیق در مورد کلید واژه Google SEO و فهرستی از کلمات کلیدی Google SEO که می‌خواهید هدف‌گذاری کنید، نوبت آن رسیده است که کلمات کلیدی SEO شما باید در محتوای شما ظاهر شوند یادتان باشد که زیاده‌روی نکنید که گوگل روی سایت شما حساس می‌شود و شما را اسپم به حساب می‌آورد.

  • کلمات کلیدی را در جاهای مناسب استفاده کنید: 
  1. متن: به یاد داشته باشید که می‌توانید از کلمات کلیدی به‌صورت مستقیم و یا در ترکیب با عبارات و جملات دیگر استفاده کنید همچنین از به کار بردن عبارات کلیدی بلند نیز غافل نشوید.
  2.  عنوان: داشتن کلمه کلیدی در عنوان CTR شما را از SERP بهبود می‌بخشد.
  3. زیر عنوان‌ها: زیر عنوان‌ها مانند تگ‌های H2 نیز نقاط ارزشمندی برای کلمات کلیدی هستند.
  4. عنوان متا: عنوان متا در نتایج موتور جستجو ظاهر می‌شود. در اینجا از برخی از کلمات کلیدی جامد استفاده کنید.
  5. توضیحات متا: این توضیحات در زیر پیوند شما در Google ظاهر می‌شود. برای افزایش نرخ کلیک خود، یک توضیحات متا جذاب که شامل کلمات کلیدی مرتبط است، بنویسید.
  6. نام فایل های تصویری / ویژگی‌های تصویر ALT: اول‌ ازهمه، تصاویر را در محتوای Google SEO خود وارد کنید! تصاویر برای خوانندگان جذاب هستند و همچنین گوگل آن‌ها را دوست دارد. از نام‌های کلیدی در نام پرونده‌ها استفاده کنید.
  7. متن لنگر: از چندین صفحه دیگر در سایت خود به صفحه جدید خود پیوند دهید و از کلمه کلیدی خود به‌عنوان متن لنگر استفاده کنید. این کار باعث می‌شود صفحه خزنده و گوگل صفحه شما را پیدا و رتبه‌بندی کند.
  • در استفاده از کلمات کلیدی زیاده‌روی نکنید: مطالب خود را با کلمات کلیدی پر نکنید – تراکم کلمات کلیدی دیگر برای Google مهم نیست. در عوض، تمرکز خود را بر ایجاد یک مقاله خوب، کاملاً پیوسته و مرتبط با استناد، بااهمیت معنایی زیاد بگذارید.
  • بررسی لینک های شکسته سایت: داشتن پیوندهایی که منجر به یک صفحه خطا می‌شوند مانند یک غافلگیری بد است – هیچ‌چیز به اندازه آن ناامیدکننده نیست. هم خوانندگان و هم ماشین‌های موتور جستجو فکر می‌کنند سایت شما یک سایت غیرمفید است؛ اما می‌توانید با استفاده از یک جستجوگر لینک خراب از این امر جلوگیری کنید تا مشخص کند کدام پیوندها (و تصاویر) در وب‌سایت خراب هستند و نیاز به رفع سریع دارند.
  • آیا وب‌سایت شما به اندازه کافی سریع بارگیری می‌شود؟ وب‌سایت با بارگذاری آهسته به دلایل زیادی بد است.
    در وهله اول، داده‌ها نشان می‌دهد که ۴۰٪ از افراد اگر بارگیری بیش از ۳ ثانیه طول بکشد یک وب‌سایت را می‌بندند و علاوه بر این، ۴۷٪ از مصرف‌کنندگان درواقع انتظار دارند صفحه‌ای در عرض ۲ ثانیه بارگیری شود. اگر این اتفاق نیفتد، آن‌ها وب‌سایت شما را رها می‌کنند و احتمالاً دیگر هرگز بر نخواهند گشت که این امر منجر به افزایش نرخ پرش، کاهش بازدید، کاهش بازگشت بازدیدکنندگان، زمان کمتری در سایت و غیره می‌شود.
    ثانیاً سرعت وب‌سایت مستقیم با SEO مرتبط است: اگر کند باشد، موتورهای جستجو صفحات کمتری را جستجو می‌کنند که بر نمایه‌سازی شما تأثیر منفی می‌گذارد. راه‌حل؟ برای مثال، با استفاده از ابزارهایی مانند Google’s PageSpeed ​​Insights، GTmetrix یا Pingdom، سرعت وب‌سایت خود را کنترل کنید و این مسئله را تشخیص می‌دهد و به شما می‌گوید چگونه آن را بهبود ببخشید.
  • آیا تصاویر شما برای قالب مناسب بهینه شده‌اند؟ ازآنجاکه ما در مورد سرعت وب‌سایت صحبت کرده‌ایم، در اینجا برخی از موارد قابل‌تأمل است: ظاهراً، تصاویر غیربهینه ۹۰٪ بر سرعت سایت تأثیر دارند – بنابراین با استفاده از قالب مناسب (به‌عنوان‌مثال JPEG به‌جای PNG) و بهینه‌سازی بیشتر آن‌ها با افزونه‌هایی مانند WP Smush ضروری است. علاوه بر این، باید مطمئن شوید که وزن تصاویر سبک‌تر از پر است. اگر سنگین و بزرگ باشند، این بر سرعت بارگذاری صفحه تأثیر می‌گذارد که به نوبه خود بر SEO تأثیر منفی می‌گذارد. میلیون‌ها ابزار آنلاین برای فشرده‌سازی تصویر وجود دارد، به‌عنوان‌مثال Optimizilla یا Image Optimizer (اولی بهتر است).
  • آیا وب‌سایت شما برای تلفن همراه مناسب است؟ آن را رد نکنید: Google اکنون در مورد تلفن همراه بسیار جدی عمل می‌کند، رتبه‌بندی صفحات تلفن همراه را بالاتر و بالاتر می‌برد. هرچند که واضح به نظر می‌رسد، به نظر می‌رسد که بسیاری از شرکت‌ها – درواقع، ۴۴٪ از آن‌ها – روند عقب‌مانده را دنبال می‌کنند و برای تلفن همراه مناسب نیستند. ساده‌ترین راه‌حل در اینجا تهیه یک طراحی بهینه برای وب‌سایت خود است که در دسک تاپ و موبایل خوب به نظر می‌رسد.
  • اهرم رسانه‌های اجتماعی: امروزه رسانه‌های اجتماعی تأثیر بیشتری بر نتایج جستجو دارند، بنابراین ایجاد کانال‌های قوی رسانه‌های اجتماعی که می‌توانید از آن‌ها برای توزیع محتوا و گسترش پیوندها استفاده کنید بسیار مهم است.
  • از طریق رپورتاژ آگهی ها و پست های مهمان برای لینک سازی استفاده کنید: تعداد دامنه‌هایی که به وب‌سایت شما لینک می‌شوند یک عامل مهم خارج از صفحه SEO است. هرچه تعداد آنها بیشتر باشد، بهتر است – البته به شرطی که دامنه‌های پیونددهنده همه با کیفیت باشند (به‌عنوان‌مثال PageRank و اعتبار دامنه بالا، ارتباط با وب‌سایت خود و غیره) و پیوندها نیز از کیفیت خوبی برخوردار باشند (متن، تازگی، دارای Anchor Text خوب و موارد دیگر هستند). نکته‌ای که باید به خاطر بسپارید: داشتن ۱ پیوند از ۱۰۰ دامنه بهتر از ۱۰۰ پیوند در ۱ دامنه است.
  • لینک های فالو یا نوفالو: پیوندها دو نوع هستند: پیوندهایی که دامنه به Google دستور می‌دهد آن‌ها را دنبال کند (به‌عنوان‌مثال یک پیوند عادی) و آن‌هایی که دامنه به Google می‌گوید آن‌ها را دنبال نکند (با ویژگی “rel = nofollow” در کد HTML). همیشه دریافت پیوند دنبال کردن بهتر است.
  • اینفوگرافیک هایی ایجاد کنید که به اشتراک گذاشته شوند: مردم عاشق اینفوگرافی هستند. در حقیقت، امروزه بازاریابی اینفوگرافیک در حال رونق است – نه‌تنها به مارک تجاری کمک می‌کند و بازدید خوبی ایجاد می‌کند، بلکه ثابت می‌کند اگر درست انجام دهید تعداد زیادی بک لینک ایجاد می‌کند.
  • از متخصصین سئو کمک بگیرید: سئو صدها بلکه بیشتر عامل را شامل می‌گردد. البته یادگیری سئو و موارد بالا کار سختی نیست ولی بد نیست که برای بهتر شدن نتایج سئوی سایت خود از یک متخصص سئو کمک بگیرید. متخصصین سئو با داشتن تجربه کافی در سئوی چندین سایت و آنالیز سایت‌های مختلف روش‌ها و راه‌هایی را بلد هستند که شما می‌توانید با بهره‌گیری از آن‌ها به صفحات اول گوگل ارتقاء پیدا کنید.جمع‌بندی چگونه در سرچ گوگل جایگاه بگیریم؟

    به دست آوردن نتیجه صفحه اول گوگل برای سایت خود مستلزم داشتن اطلاعاتی وسیع در مورد سئو است. این اطلاعات را شما یا باید خود بیاموزید و یا اینکه از شخصی که این اطلاعات را می‌داند کمک بگیرید درنهایت فرقی نمی‌کند هدف نهایی رسیدن به رتبه اول گوگل و درنتیجه چند برابر شدن ترافیک و بیشتر دیده شدن شما توسط مخاطبین شما است. در این راه یک مشاوره سئو درست و حسابی و یا شاید کمک گرفتن از یک متخصص سئو راهکار مناسبی خواهد بود.

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کابین وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس