چگونه در وردپرس ریدایرکت 301 بسازیم؟

چگونه در وردپرس ریدایرکت 301 بسازیم؟

چگونه در وردپرس ریدایرکت 301 بسازیم؟

۳۰۱ ریدایرکت (۳۰۱ redirect) به معنی انتقال دائم آدرسی به آدرس دیگر است.۳۰۱ redirect هنگامی که شما آدرس دامنه خود را تغییر می دهید یا می خواهید با آدرس های دیگر، سایت شما نمایش داده شود کاربر دارد.روش اصولی استفاده از چند آدرس برای یک سایت استفاده از ۳۰۱ redirect می باشد (به جای پارک دامنه) .همچنین برای انتقال صفحات داخلی نیز کاربرد دارد.برای مثال، اگر صفحه ای حذف می شود، بهتر است آدرس آن صفحه، به صفحه مرتبط دیگر ۳۰۱ redirect شود (به جای نمایش صفحه ۴۰۴ یافت نشد).

ریدایرکت ۳۰۱ موجب می شود اعتبار و رتبه صفحات شما حفظ شود.اگر قصد انتقال دامنه یا صفحه از سایت خود را به آدرس دیگری دارید و آدرس قبلی خود را ۳۰۱ redirect به آدرس جدید نکنید، کل رتبه شما و اعتباری که صفحات شما بدست آورده بودند، نابود خواهد شد!

وقتی خزنده ها، به صفحه ای می رسند که به صفحه ای دیگر ۳۰۱ redirect شده است، خزنده ها، هم مقصد redirect را دنبال می کنند و متوجه می شوند، که صفحه ای که به آن مراجعه کردند، به آدرس جدید منتقل شده است.لذا اعتبار آدرس قبلی را به آدرس جدید منتقل می کنند.کد ۳۰۱ یکی از کد های وضعیت پاسخ سرور است که همانطور که در ابتدا گفته شد، به معنی انتقال دائم به آدرسی دیگر می باشد.

استفاده از ۳۰۱ ریدایرکت هنگامی که قصد دارید آدرس صفحه ای از سایت خود را به هر دلیلی عوض کنید و یا صفحه ای را حذف کنید که مشابه آن وجود دارد، به شدت توصیه می گردد.زیرا با این کار ترافیک قبلی خود را از دست نمی دهید و اعتبار و رتبه آن صفحه در گوگل و موتور های جستجو نیز حفظ می شود.

چگونه در وردپرس ریدایرکت 301 بسازیم؟

ساخت ریدایرکت 301 در سرور

یکی از ابتدایی ترین روش ها ساخت ریدایرکت 301 اضافه کردن آن در فایل .htaccess سرور است. این روش تنها در سرورهای آپاچی امکان پذیر است. سرورهای Nginx روش خاص خود را در ایجاد ریدایرکت داشته و نیاز به دانش بیشتری درباره تنظیمات سرور دارند.

این روش نیاز به دسترسی مداوم به سرورتان از طریق FTP دارد و برای هر بار ریدایرکت می بایست به آن وارد شوید، فایل .htaccess را ویرایش کرده و مجددا آن را آپلود کنید. در حالت کلی خیلی این روش کاربر پسند نبوده و وقت زیادی نیز میطلبد.

ساخت ریدایرکت 301 با PHP

به عنوان یک توسعه دهنده وردپرس، در این روش با دو گزینه مواجهید: در روش اول با تغییر هدرها، اقدام به ریدایرکت صفحه کرده و در روش دوم نیز از تابع wp_redirect خود وردپرس استفاده می کنید.

نمونه ای از ساخت ریدایرکت با استفاده از کدهای PHP به شکل زیر است:

[jv_label background_color=”#09c” font_size=”13″ border_radius=”0″ text_color=”#ffffff”]<?php
// MyExampleFile.php
header(“HTTP/1.1 301 Moved Permanently”);
header(“Location: http://www.my-blog.com/a-new-destination”);
?>[/jv_label]

همچنین با استفاده از تابع wp_redirect نیز به شکل زیر می توان دست به ساخت ریدایرکت زد:

[jv_label background_color=”#09c” font_size=”13″ border_radius=”0″ text_color=”#ffffff”]wp_redirect( “http://www.my-blog.com/a-new-destination”, 301 );[/jv_label]

اگر در هر یک از موارد بالا ذکر عبارت 301 را فراموش کنید، وردپرس به صورت اتوماتیک ریدایرکت 302 را اعمال می کند.

این روش شاید نسبت به روش قبلی کمی آسانتر باشد، اما در صورت زیاد شدن ریدایرکت ها اعمال آن کمی طاقت فرساست.

ساخت ریدایرکت 301 با افزونه Yoast SEO

با استفاده از پلاگین Yoast SEO و ابزار Redirect manager آن می توان به راحتی به ایجاد و ساخت ریدایرکت پرداخت. با استفاده از این افزونه می توان به صورت اتوماتیک ریدایرکت های 301 ایجاد کرد و از مشاهده خطای 404 در هنگام تغییر نام آدرس هر صفحه ای اجتناب نمود.

این ابزار به شما اجازه می دهد که ریدایرکت ها را در آینده ویرایش یا پاک کنید. همچنین از ایجاد حلقه های بی پایان در ریدایرکت ها نیز جلوگیری به عمل می آورد.

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کابین وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس