کاربرد الگوریتم کبوتر در سئوسایت

کاربرد الگوریتم کبوتر در سئوسایتReviewed by سئوکارحرفه ای سوتگ on Feb 27Rating: 5.0کاربرد الگوریتم کبوتر در سئوسایتیکی دیگر از الگوریتم ها گوگل که همچون الگوریتم های دیگر از اهمیت بسیاری برخوردار است و بر سئو سایت تاثیر گذار می باشد الگوریتم کبوتر است. این الگوریتم از جدیدترین الگوریتم های گوگل می باشد که هدف آن بهبود نتایج جستجو بر اساس موقعیت های جغرافیایی می باشد در واقع الگوریتم کبوتر به نوعی شبیه به سئوی محلی می باشد.

الگوریتم کبوتر:

یکی دیگر از الگوریتم ها گوگل که همچون الگوریتم های دیگر از اهمیت بسیاری برخوردار است و بر سئو سایت تاثیر گذار می باشد الگوریتم کبوتر است. این الگوریتم از جدیدترین الگوریتم های گوگل می باشد که هدف آن بهبود نتایج جستجو بر اساس موقعیت های جغرافیایی می باشد در واقع الگوریتم کبوتر به نوعی شبیه به سئوی محلی می باشد.
تغییراتی که توسط الگوریتم کبوتر انجام می شود در نتایج صفحات و نتایج جستجو طبق نقشه گوگل تاثیر گذار است و این تغییرات کم کم در رتبه بندی صفحات وب سایت نیز تاثیر گذار خواهد بود. علت نام گذاری این الگوریتم به خاطر این است که در گذشته از کبوتران برای ارتباطات محلی استفاده می شده است.همانطور که می دانید گوگل موتور جست و جویی می باشد که بیشتر با محتوای وب سایت ها کار دارد اما مسئله مهم اینجاست که امروزه تنها متن، تصویر و صدا برای گوگل حکم محتوا را ندارند بلکه لوکیشین هم نوعی محتوا به حساب می آید. به همین دلیل است که گوگل برای استفاده درست از محتواهای وب سایت ها و زاحت تر کردن کار کاربرانش الگوریتم کبوتر را طراحی کرده است.

نتایج واقعی حاصل از الگوریتم کبوتر

در آزمایش های مختلف نشان داده که صرفا بعد مکانی دخیل نیست. و موارد دیگری نیز در رتبه بندی مکان ها مرتبطند.گوگل امروزه با تست های فراوانی که در این مورد انجام داده است سعی کرده که بهترین نتایج را به کاربران نشان دهد.موبایل ها نیز به این امر کمک کردند، چرا که موبایل هامکان دقیقی را به گوگل ارائه می دهند.یکی از قابل توجه ترین نتایج الگوریتم کبوتر، تغییر تعداد مکان هایی بود که توسط گوگل نمایش داده شد.

کنترل کسب و کار بر مبنای الگوریتم کبوتر:

الگوریتم کبوتر بر مبنای فاکتورهایی عمل می کند که بیشتر وبمسترها کنترلی بر روی آن ندارند. به عنوان مثال صاحبین کسب و کارها بر روی شعاع انتخابی گوگل در نمایش مکان های مرتبط کنترلی ندارند. اگر شما بهترین رستوران غرب تهران را داشته باشید، هیچ شانسی برای نمایش در صفحه نتایج جستجوی فردی که در شرق تهران واقع است، ندارید. جدا از این گونه موارد، پارامترهایی وجود دارند که می توان آن ها را مدیریت کرد تا در قالب الگوریتم کبوتر جا گرفت:

  • تاکید بر روی سیگنال های طبیعی: لینک سازی هوشمندانه، انتشار محتوای جذاب و افزایش دامین آتوریتی همگی بر روی رتبه طبیعی و محلی سایت شما تاثیر گذارند.
  • تاکید بر روی محتوای مبتنی بر مکان: ویدئو، عکس و متن هایی تهیه کنید که با مکان شما در ارتباطند و موجب تقویت حضور شما در جستجوهای محلی می گردند.
  • تاکید بر روی مبانی سئو محلی: رقابت برای حضور در لیست سه تایی مکانها، بستگی به رعایت چک لیست سئو محلی دارد. ارتقای خدمات، حذف محتوای تکراری، کسب نقد های مثبت و بسیاری از پارامترهای دیگر بر سئو محلی سایت تاثیر گذارند. برندهای بزرگ می بایست توجه ویژه ای به این مورد داشته باشند. بررسی مجدد همه پارامترها می توانید منجر به حضور مجدد شما در نتایج جستجوی محلی گردد.
  • گزارش اسپم: وقتی گوگل با استفاده از امکانات خود قادر به ارزیابی نیست، به گزارشات تکیه می کند. ابتدا راهنمای گوگل در این زمینه را بخوانید و سپس به گزارش موارد تخلف دیگر وبسایت ها و کسب و کارها بپردازید. گوگل همیشه بر اساس گزارشات عمل نمی کند، اما جای تلاش دارد که جلوی فعالیت یک اسپمر را با استفاده از این روش گرفت. دقت کنید که کاری به فعالیت صحیح رقبای خود نداشته و صرفا اسپمر ها را گزارش کنید.

سئوکارحرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *