کاربرد لینک های داخلی در سئوسایت

کاربرد لینک های داخلی در سئوسایتReviewed by سئوکار سئوتگ on Dec 23Rating: 5.0کاربرد لینک های داخلی در سئوسایتلینک های داخلی از یک صفحه به صفحه دیگر یک سایت ارجاع داده می شوند و معمولا در سیستم مسیریابی اصلی سایت مورد استفاده قرار می گیرند.

لینک داخلی:لینک های داخلی از یک صفحه به صفحه دیگر یک سایت ارجاع داده می شوند و معمولا در سیستم مسیریابی اصلی سایت مورد استفاده قرار می گیرند.

این نوع لینک ها به سه دلیل زیر ارزشمند هستند:

به کاربران این فرصت را می دهند که به راحتی در بین صفحات جا به جا شوند.
آنها در ایجاد سلسله مرتب صفحات کمک می کنند.

ویژگی های لینک های داخلی:

لینک های داخلی به کاربران کمک می کند تا از یک صفحه به صفحه دیگر سایت منتقل شوند و از دیگر صفحات سایت نیز بازدید کنند. در زمان های ابتدایی پیدایش اینترنت این مسئله از اهمیتی برخوردار نبود اما امروزه به خاطر مسئله سئو سایت، لینک های داخلی از اهمیت ویژه ای برخوردار شده اند. همچنین نوع رفتار موتورهای جستجو نیز نسبت به لینک های داخلی و خارجی متفاوت می باشد. با این حال لینک های داخلی در رتبه و اعتبار سایت دارند و همچنین در نوع آنالیز سایت توسط موتورهای جستجو تاثیر گذارند.

1. انکر تکست در واقع محتوای لینک داخلی خود را در کوتاه ترین عبارت ممکن بیان می کند و به بیننده یک تصور اولیه از محتوای داخل صفحه لینک شده را می دهد.

2. نوع استفاده لینک از نیز از اهمیت برخوردار است و در صورتی که لینک، دارای اشتباهات املایی باشد و یا صفحه مورد نظر دارای خطا باشد، مشکلاتی را برای سئو ایجاد می کند. همچنین در مواردی که سعی می شود که یک انکر تکست برای گرفتن رنک بالاتر در همه جای سایت به شکل تکراری استفاده گردد نیز قوانین سختگیرنه ای از طرف گوگل وجود دارد. گوگل از این کار بسیار متنفر است و در صورت مشاهده، آن سایت را جریمه می کند.

استفاده از این گونه لینک سازی ها که اغلب در فوتر یا هدر وبسایت مشاهده می شود کار خوبی نیست و از ایندکس شدن صفحات یا گرفتن رنگ خوب در موتور جستجوی گوگل جلوگیری می کند. همچنان که گوگل در جریمه کردن این گونه فعالیت ها سخت گیر است، در برگردندان تغییر وضعیت به حالت طبیعی نیز بسیار منعطف می باشد. کافیست که این لینک های تکراری را از صفحات سایت حذف کرده تا رفتار متفاوت گوگل را مشاهده کنید.

3. هدف لینک ها نیز از یک جا به جای دیگر مهم است.

4. اهمیت صفحه لینک شده نیز از فاکتورهای مورد بحث می باشد. اگر در سایت شما صفحاتی وجود دارد که دارای بک لینک های بسیار زیاد از سایت های دیگر است، به همان نسبت نیز می بایست در دادن لینک های داخلی به آن صفحات نیز توجه کنید. گرفتن بک لینک از سایت های معتبر رتبه صفحه را بالا می برد و لینک دادن داخلی به آن نیز به کاربران کمک می کند تا دسترسی آسانتری به این صفحات پر ارزش داشته باشند و وجود این ساختار و ایجاد تعادل در بین لینک های داخلی و بک لینک ها، ارزش آن صفحات را دو چندان می کند و یکی از سیگنال های بسیار مثبت برای موتورهای جستجو برای دادن رنک بالاتر به این صفحات است.

5. ارتباط صفحات نیز از فاکتورهای مورد توجه است. لینک دادن از یک صفحه به صفحه دیگری که از نظر محتوا نیز مشابه با یکدیگر هستند، از ارزش بالاتری نسبت به لینک دادن از یک صفحه کاملا نا مرتبط می باشد. این کار از نظر موتور جستجوی گوگل نیز کار بسیار مثبتی است و امتیاز خوبی برای آن قائل می شود.

6. اولین لینک صفحه، طبق آزمایش هایی که از طرف کارشناسان انجام شده است، مهمترین آن می باشد. در صورتی که در یک صفحه چند لینک با انکر تکست های متفاوت به یک لینک مشخص وجود داشته باشد، طبق تجربه صرفا اولین انکر تکست برای گوگل مهم است و معمولا به بقیه انکر تکست ها توجهی نمی کند.

7. نوع لینک نیز از اهمیت برخوردار است. لینک گذاری با استفاده کدهای HTML به مراتب بهتر از استفاده از کدهای جاوا اسکریپت می باشد. بعضا مشاهده می شود که برای زیباسازی صفحات از کدهای جاوا اسکریپت و تصاویر برای لینک دادن به دیگر صفحات استفاده می شود. اما تجربه نشان می دهد که لینک دادن با استفاده از کلمات، اعتبار بیشتری را برای صفحات به بار می آورد. همانطور که در مطلب متن جایگزین تصاویر چیست نیز بیان شد، در صورت لزوم استفاده از تصاویر برای لینک دادن، متن جایگزین عکس ها را فراموش نکنید. چرا که این متن نقش کلمات را در انکر تکست بازی می کند.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *