کدهای اسکیما و کاربرد آن در سئوسایت

کدهای اسکیما و کاربرد آن در سئوسایت

کدهای اسکیما در واقع به موتورهای جستجو کمک می کنند تا درک بیشتری از محتوای سایت شما بدست آورند. کدهای اسکیما توسط Schema.org خلق شدند و نوعی از میکروداده ها محسوب می شوند. وقتی شما کدهای اسکیما را به محتوای خود اضافه می کنید، توصیف بیشتر کدهای اسکیما در واقع به موتورهای جستجو کمک می کنند تا درک بیشتری از محتوای سایت شما بدست آورند. کدهای اسکیما توسط Schema.org خلق شدند و نوعی از میکروداده ها محسوب می شوند. وقتی شما کدهای اسکیما را به محتوای خود اضافه می کنید، توصیف بیشتری (که به عنوان rich snippet ) نیز شناخته می شود را خلق کرده اید که در نتایج جستجو ظاهر می شوند.

کاربرد کدهای schema :

نشانه گذاری با اسکیما به رتبه بندی بهتر شما در انواع مختلف محتوا کمک می کند. برای موارد زیر کدهای نشانه گذاری وجود دارد:
– مقالات
– کسب و کارهای محلی
– رستوران
– برنامه های تلویزیونی
– خلاصه کتاب
– فیلم
– اپلیکیشن
– رخدادها
– محصولات
– اشخاص
– دستورالعمل ها
لیست بالا برخی از معروف ترین نشانه های اسکیما بودند، احتمال اینکه شما داده هایی در سایت خود داشته باشید که به یکی از موارد لیست itemscope and itemtypes مرتبط باشد بسیار زیاد است.

فایده استفاده از کدهای اسکیما :

این کدها باعث می‌شوند موتورهای جست‌وجو اطلاعات صفحات سایت را سریع‌تر و بهتر درک کنند. این مسئله باعث می‌شود قابلیت دیده شدن سایت و تشخیص کلمات کلیدی آن توسط گوگل افزایش پیدا کند.

بسیاری از سایت‌ها هنوز از نشانه‌گذاری و اسکیما در صفحات خود استفاده نمی‌کنند. می‌دانید معنی این حرف چیست؟ گفتیم که نشانه‌های اسکیما در صفحه نتایج جست‌وجو به صورت ریچ اسنیپت نمایش داده می‌شوند. یعنی اگر سایتی از schema استفاده کند، اطلاعاتش در صفحه نتایج متفاوت و برجسته‌تر نمایش داده می‌شود. همین زمینه‌ای خواهد شد که کاربران به آن توجه کنند و روی آن کلیک کنند.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کابین وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس